Forside › Fora › Politik/Samfund › Valg – 2026
- Dette emne har 349 svar og 27 stemmer, og blev senest opdateret for 1 time, 10 minuter siden af Cancerman.
-
Oprettet afEmne
-
26/02/2026 kl. 12:59 #0
hqx
Rusher- E-peen: 579
Så er der udskrevet valg, 24 Marts.
Bliver spændende at se hvor meget valgflæsk der bliver lovet.
Hvilket hold tror vi vinder?
De røde?
De blå?
De lilla? -
Oprettet afEmne
-
ForfatterSvar
-
29/03/2026 kl. 10:25 #271
Cancerman
Head Rusher- E-peen: 4,368
#270 Selvfølgelig ikke.
Vil lige sige, at jeg synes begge dele er totalt åndsvagt. Har aldrig selv rørt stoffer ud over en joint på Roskilde i 1999.Hun må virkelig ha pisset dem af. Ellers så havde de ikke taget alt den ballade det giver nu.
De har kunne sige sig selv, at det ville eksplodere I medierne.
Mon ikke det er så simpelt, så hun har løjet dem op i ansigtet? I så fald ville jeg også losse hende ud.
Havde hun bare fortsæt sandheden, så havde jeg ladet hende blive.29/03/2026 kl. 11:17 #272
Canis_lupusRusher- E-peen: 1,139
Re: I virker noget desperate for, at hate på Alex ved hver en given lejlighed?
😆 Se det er fandme sjovt!
Jeg mindes et par personer herinde, som på samme måde har angrebet statsministeren ved enhver lejlighed de sidste 8 år 🤣
Nu ved du hvordan vi andre har haft det, når I har kørt fuldstændig i selvsving over Mette.
- Dette svar blev ændret 3 uger, 1 dag siden af Canis_lupus.
29/03/2026 kl. 11:39 #273Fisker
Rusher- E-peen: 755
#271 Det er ærligt talt svært at se udefra, så må LA jo enten kende til at Vanopslagh tog kokain (og har det fint med det men man kan så undre sig over hvorfor det skulle være så stort et problem at udmelde under valgkampen.
Jeg tror hellere de vil forsøge at undgå at danne et image som “Narko Alliancen”, og så kan jeg da godt forstå de hellere vil skille sig af med Cecilie end formanden, men det er nok en sværere sag at sælge i offentligheden.
29/03/2026 kl. 11:51 #274
EmilsaRusher- E-peen: 1,632
#269 –
Om det er hash eller coke er sådan set sagen underordnet.
Det er det så ikke helt alligevel, forsyningskæderne ifbm. Kokain indeholder noget mere menneskelig lidelse og elendighed end hash
29/03/2026 kl. 11:58 #275
DeadlightsRusher- E-peen: 1,722
#269 Hun har ikke solgt euforiserende stoffer.
29/03/2026 kl. 13:16 #276Cancerman
Det er det så ikke helt alligevel, forsyningskæderne ifbm. Kokain indeholder noget mere menneskelig lidelse og elendighed end hash
Det er underordnet for det her. Det handler jo om hun har løget. Hvad hun har løget om er ligegyldigt.
Men ja, der er absolut forskel på coke og hash på rigtig mange punkter.Nu ved du hvordan vi andre har haft det, når I har kørt fuldstændig i selvsving over Mette.
Forskellen er, at vi gør det over Mettes handlinger.
I tager noget der ikke handler om Alex og gør det til noget om ham.
Hun har ikke solgt euforiserende stoffer
Nej, men hun har løget – det er derfor de smider hende ud. Det har ikke noget med stofferne at gøre.
Hun kunne ha løget om alt muligt andet og hun var stadog røget ud.At hun lyver er endnu værre end coke hash, handel osv I min verden.
Jeg ville ikke have det mindste problem ved at have folk der stod ved deres fejl i mit parti. Men jeg vil satme ikke have folk der lyder mig op i ansigtet – lige meget hvad de lyver om.
- Dette svar blev ændret 3 uger, 1 dag siden af Cancerman.
29/03/2026 kl. 14:18 #277Fisker
#276 ifølge LA/Ole Birk Olesen er hvad hun har løjet om ganske relevant:
Men sagen om partileder Alex Vanopslaghs brug af kokain kan altså ikke sammenlignes med den nuværende sag om Cecilie Liv hansens kærestes salg af cannabis, mener Ole Birk Olesen.
Han gør det klart, at partiet ‘skelner mellem overtrædelser’, hvor straffen er en bøde og overtrædelser, der giver fængselsstraf.
Problemet her er så de ikke ved om hun har løjet, det er jo bare spekulation fra deres side af.
- Dette svar blev ændret 3 uger, 1 dag siden af Fisker.
29/03/2026 kl. 16:49 #278Cancerman
#277 Bare de kan bestemme sig.
Ud over det, så synes jeg det er imponerende, at hun både kan sidde i kommunalbestyrelse, regionsråddet og Folketinget.
Det er ikke meget tid hun har til overs til sig selv…. Eller også udfører hun et eller flere af jobbene halvt 🙄
29/03/2026 kl. 17:10 #279Kenkari
Moderator- E-peen: 4,185
Det er ikke meget tid hun har til overs til sig selv
Husk på, hun er også mor til tre børn, og skal have tid til at gøre byen usikker
29/03/2026 kl. 17:27 #280Cancerman
#279 Det er klart – hun skal vel også hjælpe kæresten med at få distribueret sine varer og skaffe nye kunder.
29/03/2026 kl. 17:31 #281
Man kan naturligvis tage et kig på straframmen.
Forbrug af hårde stoffer: Bøde (eller fængsel ved større mængder)
Flere arbejdsstillinger: Ingen straf.29/03/2026 kl. 18:32 #282
Nå men anyways, Det fede i at de to medlemmer nu er ude, er at det stort set umuligt for Lars Løkke at danne en blå regering nu.
Lev Mette 😆
29/03/2026 kl. 19:09 #283Fisker
#282 Det bedste der var sket for Danmark i årevis, var at Mette ikke blev Generalsekretær for NATO
29/03/2026 kl. 20:55 #284Cancerman
#282 Det har det mere eller mindre hele tiden været – tror ikke nogen har troet på det ville ske 🙂
(Altså efter valgresultatet. Var ret tydeligt at LLR ikke ville lave en ren blå regering. Så skulle der ha været en blå, så skulle de have haft 90 mandater uden M.)#283 Der må jeg erklærer mig enig. Godt nok gider jeg ikke glo på hende mere, men kan simpelthen ikke se hvem fra S der kunne ha taget den post
- Dette svar blev ændret 3 uger, 1 dag siden af Cancerman.
30/03/2026 kl. 08:27 #285
VampiricEyeRusher- E-peen: 4,341
#282 Tror du, at de to løsgængere lige pludselig peger på en rød regering, eller?🤔 Anyway, 77 mandater har aldrig været nok til en blå regering. Lars Løkke vil holde yderpartierne væk fra indflydelse, og det gælder på begge fløje. Vi må se, hvilken pris han ender med at sælge sin sjæl for.🤷♂️
30/03/2026 kl. 09:11 #286Kenkari
Moderator- E-peen: 4,185
Nå men anyways, Det fede i at de to medlemmer nu er ude, er at det stort set umuligt for Lars Løkke at danne en blå regering nu.
Lev Mette 😆
Kan du ikke lige prøve at danne en flertalsregering med Mette som statsminister?
30/03/2026 kl. 15:06 #287
Snowball42Rusher- E-peen: 739
#276 Hun har gjort det igen – https://jv.dk/sydjylland/la-slaar-igen-mod-ekskluderet-profil-cecilie-fortsaetter-med-at-tale-usandt
Essensen er at hun bruger undskyldningen om at kærestens salg af ulovlige stoffer var en mindre ting i forhold til Alex’ kokain sag. Problemet er bare når LA fact tjekker og ser at de har spurgt og fået svar inden kokain sagen kom frem.
At hun så siger at han kun har solgt Canabis til venner og bekendte en kort periode – https://jv.dk/sydjylland/efter-chok-exit-nu-reagerer-ekskluderet-la-komet?teaser-referral=65802161-f165-4c72-ba8f-6a6f5081bf05-9 Jeps, det er dælme nemt at sige, når de kun har taget ham for det han havde på sig. Det underlige er at i en anden artikel jeg har læst, der sagde han at dele af de penge politiet beslaglagde var til en PS5 og kabler, som han havde fået af moren. Hvor moren blev interviewet og kaldt det noget vrøvl.
Så tænker temaet er at både hende og kæresten lyver. Det mest utrolige er vel næsten at hun står til at tjene 1.9million om året, og med et ½ års politisk erfaring, og i følge denne tråd kun en 9. klasses eksamen, kombineret med 3 børn, så tænker jeg heller ikke relevant erhvervserfaring er noget hun gør i.
Jeg har ikke noget i mod at der kommer unge ind i politik, og jeg ved heller ikke om den kære Cecilie har dedikeret alt tiden mellem hendes 9. klasse, hendes 3 børn og til hendes indgang til politik med at være politisk aktiv i ungdomspartier. Men umiddelbart tænker jeg det ikke. Så hvad er det præcis hun kan bidrage med? Bevares, hun er da pænere at kigge på end Pia Kærsgaard. =)
30/03/2026 kl. 15:46 #288Fisker
#287 Cecilies udtalelser er ikke mere eller mindre end påstand end LAs er, det er heller ikke usandsynligt at partifællerne har hørt om sagen før den kørte offentligt, da alle nyhedsmedier typisk rækker ud forud for en historie.
En pointe godt illustreret af at de åbenbart undersøger deres medlemmer for narkorelaterede personsager, hvad har ændret sig siden dette spørgsmål bliver relevant et par dage før “kokainsagen” bliver offentliggjort?
Men det er jo fin nok skyts til keyboard warriors som kun kan Google sig til tingene.
30/03/2026 kl. 16:12 #289
#288 Vi finder måske aldrig ud af, hvad der er op og ned i den sag. Under alle omstændigheder er det nok bedst hun ikke er i partiet. Til gengæld må man sige hendes kæreste passer meget bedre ind i LA 🙂
30/03/2026 kl. 16:22 #290Fisker
#289 Men er hashsalg ikke lidt for woke for coke eliten?
30/03/2026 kl. 18:21 #291
Haha, nu har man opstøvet et foto hvor hun ryger en joint: https://presse-fotos.dk/cecilie-liv-hansens-moerke-fortid-stoffer-druk-og-underretning-paa-boernene/ 🙂
30/03/2026 kl. 18:25 #292Fisker
#291 Er det ikke lidt overdramatisk at kalde det en inderkreds? 😆
30/03/2026 kl. 19:30 #293Cancerman
Nu ved jeg godt man skal være kildekritisk, men hun virker på alle måder som en helt fantastisk mor, politiker og person generelt /s
Gad godt se statistik for hvor meget hun har deltaget i kommunal og regionrådsmøder osv.
30/03/2026 kl. 20:29 #294
zybrRusher- E-peen: 173
Haha, nu har man opstøvet et foto hvor hun ryger en joint: https://presse-fotos.dk/cecilie-liv-hansens-moerke-fortid-stoffer-druk-og-underretning-paa-boernene/ 🙂
Den artikel der går da godt nok til den. Altså mit “bullshit” filter er skruet op til max i de her tider så har svært ved at tro på den. Det virker helt vanvittigt at man med så meget “bagage” kan komme ind, når de “screener” eller hvad de siger de gør. Måske er det bare wokebølgen der stadig kører: “hun er ung, har en tissekone og bryster, så skal hun da bare forrest i køen, lige meget hvad”. Det hænger jo slet ikke sammen.
Altså hvad fanden er det for en klovnebus. Faneme glad for jeg ikke deltog i det lorte-valg.
30/03/2026 kl. 20:41 #295Cancerman
#294 Tror også man lige skal tage den med et gran salt.
Men som nogen fra LA vidst også sagde, så har partierne jo sådan set ikke rigtig nogen måder at screene deres kandidater på ud over offentlig tilgængelig information.
Der ville jo ogås lyde er ramaskrig, hvis de begyndte at grave i f.eks. om der har været indberetninger til kommunen osv.
Så på dene side synes jeg også det er et totalt kloveshow, men på den anden kan jeg også godt se, at hvis man er god til at lyve, så er det ikke svært at slippe gennem sådan en screening og det gør det svært for partierne.
30/03/2026 kl. 21:11 #296
Hun har nok troet det var et krav for at være i LA.
30/03/2026 kl. 22:55 #297Cancerman
Hun har nok troet det var et krav for at være i LA.
Nej, det er i S at det er et krav at kunne og ville lyve 😉
31/03/2026 kl. 00:20 #298
Men som nogen fra LA vidst også sagde, så har partierne jo sådan set ikke rigtig nogen måder at screene deres kandidater på ud over offentlig tilgængelig information.
——————-
Det er simpelthen en Omgang sludder og fis at fyre af!!
Hold kæft hvor du bare fyrer den ene undskyldning efter den anden, for at forsvare LA.Vi har fattet at du elsker LA.
Nå men for lige pille dit argument ned:
Min kamerat har sit eget IT firma og inden han ansætter folk til følsomme stillinger , så bruger han eksempelvis sikkerheds firmaet CERTA til at lave en dybere baggrundstjek af medarbejderen. Novo og Mærsk bruger dem vist også.
De kontrollerer alt, hvis der er det eneste spor, tweet, online aktivitet i dodgy grupper, forums, venner på SM og deres aktiviter (krimelle osv), shady kanaler osv. de graver alt frem.Så JA! De kan sagtens screene deres kandidater ordentligt igennem.
Lad nu være med at stå skabe latterlige undskyldninger for deres inkompetence.Jeg sidder heller ikke her og finder på undskyldninger for hvorfor Mette fik slettet sms’er vel??
- Dette svar blev ændret 3 uger siden af Canis_lupus.
31/03/2026 kl. 00:30 #299
VampiricEyeRusher- E-peen: 4,341
Nej, det er i S at det er et krav at kunne og ville lyve
Det er vist bare et krav for at være politiker. Punktum.
31/03/2026 kl. 01:22 #300Cancerman
#298 Ta lige en tudekiks og pas på dit blodtryk.
Du er hysterisk at høre på.Alt det fine du nævner er OFFENTLIGT tilgængelige informationer.
Partier kan ikke få indsigt i ting som f.eks. indberetninger til kommuner som var præcis det som der var rygter om med hende her.
Ud over det, så er jeg af den helt klare holdning, at sådan nogle ting – incl straffeattest osv IKKE! skal være en hindring for at komme i Folketinget.
Hvad partier sætter af standarder må de selv om, men det skal under ingen omstændigheder sætte en stopper for at personer er valgbare.Hvorfor jeg mener det, kan du jo så sætte dig og tænke lidt over – glæder mig til dit svar.
Og så kan du så bagefter overveje hvilket ramaskrig der ville være, hvis partier begynde at snage I folk på den måde som du beskriver.
Men det passer selvfølgelig ikke ind i din agenda lige nu.
Men vi kan alle sammen regne ud, at hvis LA havde snager, så ville du I stedet sidde her og anklage dem for stasimetoder – du skal svine dem lige meget hvad.
For at bruge dine egne ord:
“Vi har fattet at du hader LA”LA smider hende ud fordi hun har løjet over for dem. Om hvad er underordnet.
Man kan ikke klandre nogen for ikke at ville arbejde sammen med løgnere 🤷De kunne have valgt at feje det ind under gulvtæppet men hvad tror du så der var sket, når medierne (og dig selv) havde fundet ud af det om hende?
Så havde de stået klar til at slagte LA.De har vurderet at det her er det mindste onde og valg at spille med åbne kort – men det er så åbenbart også forkert?
Kunne de ha screenet hende bedre og fundet snavs på hende? Meget muligt. Men så havde så i stedet lænet sig op af en gang øretæver for “at snage I folks privatliv”
-
ForfatterSvar
- Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...