Forside Fora Politik/Samfund Valg – 2026

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
    hqx
    Rusher
    • E-peen: 579

Så er der udskrevet valg, 24 Marts.

Bliver spændende at se hvor meget valgflæsk der bliver lovet.

Hvilket hold tror vi vinder?

De røde?
    De blå?
    De lilla?

Viser 30 svar - 301 til 330 (af 348 i alt)
  • Forfatter
    Svar
    Fisker
    Rusher
    • E-peen: 755

#294 Tro mig, der er flere folk som ikke forstår hvad “Woke” er, som har stemt på Cecilie, end der er folk som du maler som “Woke* har

Kenkari
    Moderator
    • E-peen: 4,185

Men, I er inde på noget af det rigtige. Måske man lige skulle gå gennem folks CV og deslige, hvis de vil stille op

Borgernes Parti har endnu en kandidat med lemfældig omgang med sandheden

https://radio4.dk/nyheder/universitet-punkterer-paastand-nyvalgt-politiker-har-rod-i-cvet-8zXObUo9G0VN0UzyG8Sr

JamesPond
    Rusher
    • E-peen: 185

Men som nogen fra LA vidst også sagde, så har partierne jo sådan set ikke rigtig nogen måder at screene deres kandidater på ud over offentlig tilgængelig information.

——————-

Det er simpelthen en Omgang sludder og fis at fyre af!!

Hold kæft hvor du bare fyrer den ene undskyldning efter den anden, for at forsvare LA.

Vi har fattet at du elsker LA.

Nå men for lige pille dit argument ned:

Min kamerat har sit eget IT firma og inden han ansætter folk til følsomme stillinger , så bruger han eksempelvis sikkerheds firmaet CERTA til at lave en dybere baggrundstjek af medarbejderen. Novo og Mærsk bruger dem vist også.

De kontrollerer alt, hvis der er det eneste spor, tweet, online aktivitet i dodgy grupper, forums, venner på SM og deres aktiviter (krimelle osv), shady kanaler osv. de graver alt frem.

Så JA! De kan sagtens screene deres kandidater ordentligt igennem.

Lad nu være med at stå skabe latterlige undskyldninger for deres inkompetence.

Jeg sidder heller ikke her og finder på undskyldninger for hvorfor Mette fik slettet sms’er vel??

• Dette svar blev ændret 3 uger siden af Canis_lupus.

Mere overvågning er lig med mindre overvågning som Hummelgaard siger. Stemmer du S?

Canis_lupus
    Rusher
    • E-peen: 1,139

Hvad partier sætter af standarder må de selv om, men det skal under ingen omstændigheder sætte en stopper for at personer er valgbare.
    ————————

Ja det er da klart, at det er du ligesom nød til sige, nu hvor du har en partiformand der sniffer Kokain,
    Og du har ændre borgerlige formænd/kvinde som Støjberg der er dømt for at have brudt loven.

Re: tudekiks, Det er dig der har tudet over Mette i 8 år, og du er ikke engang færdig..

Piben fra dig havde nok fået en helt anden lyd, hvis det havde været Mette som har indrømmet at have sniffet kokain, det er der ingen herinde der er et sekund i tvivl om
    Herinde.

Jeg er fløjtende ligeglad med Alex ,
    Og LA, de kommer ikke til at få indflydelse , og selv når den dag kommer , så ved jeg at de aldrig kommer til at kunne levere på de ting de lover. Fordi trickle-down-economics og deres Menneske syn virker bare ikke.

Jeg synes bare det er sjovt at kaste sten tilbage til én, som elsker at kaste med sten og bor i et glashus 🙂

• Dette svar blev ændret 2 uger, 6 dage siden af Canis_lupus.
    Canis_lupus
    Rusher

Mere overvågning er lig med mindre overvågning som Hummelgaard siger. Stemmer du S?
    ———————————

Jeg plejer at stemme SF eller Enhedslisten. De der fascister og racister som du sjovt nok finder på højrefløjen og deres menneske syn som er til at brække sig over ,de siger mig absolut intet. Altså helt faktuelt er DFs vælgere de suverænt lavest uddannede mennesker i landet og de mindst faglige.

Ja så har du kommunister på venstrefløjen, men jeg hører dog ikke dem snakke om at sætte folk i koncentrationslejre, bare fordi de har * et anderledes navn,
    * anden religion
    * eller hudfarve.

• Dette svar blev ændret 2 uger, 6 dage siden af Canis_lupus.
    Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 4,366

#304 Du kan som sædvanligt ikke finde ud af at svare. Skal vi prøve en gang til?

Hvorfor er jeg imod – og har altid været det (du kan bare kigge tilbage i mine posts) – at man ikke kan være folkevalgt fordi man er straffet eller alt muligt andet?

Kan du svare på det? Det er et meget simpelt princip i et demokrati, der er grunden?

Jeg er bedøvende om Mette eller andre ha taget coke, røget hash, kørt for stærkt eller andet. Men du har fuldstændig ret i, at jeg sætter grænsen ved embedsmisbrug.

Og prøv at svare i stedet for at snakke uden om som du plejer.

Canis_lupus
    Rusher

https://www.bt.dk/politik/qvortrup-grundlag-for-eksklusion-af-cecilie-liv-hansen-er-tyndt

For engangsskyld er jeg helt enig med Qvortrup

:;:;;
    Qvortrup: Grundlag for eksklusion af Cecilie Liv Hansen er tyndt

»Vi må forholde os til det, vi får at vide,« siger Henrik Qvortrup, som mener, at Cecilie Liv Hansens eksklusionssag afslører hykleri og dobbelte standarder i Liberal Alliance.

Sagen om Liberal Alliances nu ekskluderede folketingskandidat Cecilie Liv Hansen får B.T.s politiske analytiker Henrik Qvortrup til reagere.

Qvortrup understreger, at han alene forholder sig til de oplysninger, som LA selv har fremlagt som begrundelse for eksklusionen af Cecilie Liv Hansen.

»Hvis partiet mener, at der er flere detaljer, som offentligheden bør kende til, må de lægge dem frem. Vi kan kun forholde os til det, vi får at vide.«

Han erkender samtidig, at der kan være yderligere forhold, som ligger bag beslutningen.

Ole Birk Olesen, partiets gruppeformand, begrundede eksklusionen med, at Cecilie Liv Hansen ifølge partiet har talt usandt om forhold i sit privatliv.

Politisk leder for Liberal Alliance Alex Vanopslagh indrømmede under valgkampen, at han har indtaget kokain, mens han var formand.
    Politisk leder for Liberal Alliance Alex Vanopslagh indrømmede under valgkampen, at han har indtaget kokain, mens han var formand. Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix
    Cecilie Liv Hansens samlever har overfor B.T. bekræftet, at han har solgt cannabis lørdag.

»Det står partierne frit for, hvem de sætter på stemmesedlen,« siger Qvortrup.

Men når vælgerne først er blevet præsenteret for en stemmeseddel, virker det ifølge ham en smule panikagtigt, at LA nu vælger at skubbe Cecilie Liv Hansen ud.

Qvortrup føler sig samtidig rimelig overbevist om, at eksklusionen skal ses i lyset af partiformandens kokainsag under valgkampen.

»Spørgsmålet er, om sagen om Cecilie Liv Hansen gør ondt værre. Det afslører et vist hykleri og dobbelte standarder, når det kan se ud som om, der gælder ét regelsæt for formanden og et andet for folketingsmedlemmerne.«

Henrik Qvortrup har desuden rettet en sønderlemmende kritik af partiets håndtering af sagen om Cecilie Liv

Cancerman
    Head Rusher

#307 BT er ikke bag en paywall – du behøver ikke gengive hele artiklen her 🙂

Får jeg snart svar på mit spørgsmål?

VampiricEye
    Rusher
    • E-peen: 4,341

#307 Uden at forholde mig til noget som helst andet, så er man vel lidt automatisk ude på et sidespor, hvis man er enig med Qvortrup.😅

Deadlights
    Rusher
    • E-peen: 1,722

De er i klemme fordi de har jo ikke lyst til at være kendt som Narkoalliancen fremover, så de kan ikke lade hende blive. Til gengæld er det hyklerisk, da Alex får lov at blive. Det principielle ville være at fjerne begge, men de kan jo ikke fjerne Alex, da knægten er for vigtig for partiet. Så rent strategisk er den bedste løsning for dem jo nok den hykleriske. Folk har alligevel glemt det til næste gang. Sådan er det jo i politik.

Snowball42
    Rusher
    • E-peen: 739

Dem af jer der frygter for Cecilie ikke kan betale regningerne, nu når kærestens ekstra indkomst nok er blevet sat lidt ned, skal ikke frygte, hun får heldigvis en lønforhøjelse 1. april, så hun kommer til at tjene over 2millioner om året, så måske der alligevel er råd til smør.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/nu-faar-hun-loenforhoejelse-over-2-millioner-om-aaret/11138650

endnu mere imponerende er det så at hvis hun ikke kommer i et nyt parti, så er der ikke mødepligt, og så kan hun tjene 8millioner kroner for kun at deltage i et par møder i Regionen og byrådet. Om det betyder hun så vil bruge mere tid på børnene eller på at gå i byen, det er jo svært at vide.

Fisker
    Rusher

#311 Godt nok mange skatteyder penge som LA har valgt at spilde

Cancerman
    Head Rusher

#311 Hvis du virkeligt gik op i at spare skatteydernes penge, så skulle du nok lade være med at stemme rødt.

De røde og Mette har tørret sig i røven med vores penge de sidste mange år.
    Hvad mange ministerpensioner er det lige Mette har sørget for?
    Eller hvad med alle hendes rådgivere, embedsmænd, nye ministerier… Og ikke at forglemme alle de nasserøve som de røde gladeligt hælder penge efter. 🤷

Fisker
    Rusher

#313 Nu kan Mette jo ikke egenhændigt indføre ministerpensioner, men kan du blive lidt mere konkret om hvilket eksakt lovforslag omkring vederlag/ministerpensioner som du synes Mette/Rød Blok har indført og som LA har været imod? (I virkeligheden og ikke bare i medierne)

VampiricEye
    Rusher
    • E-peen: 4,341

#312 Sass Larsen får førtidsfolketingspension…

Cancerman
    Head Rusher

#313 Jeg hentydede til alle de ministre som har været gennem møllen I hendes tid. Ikke at hun har lavet den om 🙂

Fisker
    Rusher

#315 Yes og det er noget værre svineri?

Men er det ordning Mette har indført specifikt for pædofile ministre eller gælder det alle ministre? Har LA foretaget nogle parlamentariske handlinger for at få den praksis stoppet, eller skråler de blot i medierne og skummer fløden imens?

Edit: #316 Det var jo derfor jeg skrev “rød blok” bagefter, jeg ser nu ikke der har været den store parliamentariake modstand for ministrenes egne vederlag (rød eller blå blok), men det kan være du kan oplyse mig.

• Dette svar blev ændret 2 uger, 6 dage siden af Fisker.
    • Dette svar blev ændret 2 uger, 6 dage siden af Fisker.
    Festival_H
    Rusher
    • E-peen: 1,013

Jeg synes man burde indføre en pant på valgplakater. For der er jo nogle som ikke kan finde ud af at få dem ned. Så klokken 20:00 når valgstederne lukker, så må alle tage valg plakaterne ned og indløse dem for et eller andet passende beløb og så sendes regningen videre til partiet/personen på plakaten. Så vil der hurtigt blive ryddet op.

Det var bare det jeg ville sige, hej.

Cancerman
    Head Rusher

#317 Jeg tror du misforstår mig?
    Jeg siger at Mette har haft unormalt mange ministre igennem systemet ift normalen.
    Dvs. det er mange af vennerne der skal have ministerpension.

Ingen politikere har gjort noget som helt for at gøre op med deres pension og løn 🙄

#318 Fin ide. 10.000kr pr plakat hvis du spørger mig. 😁

Snowball42
    Rusher

#313 Nu stemte jeg ikke rødt, men jeg vil lige meget hvad jeg stemte have lov at være kritisk over et offentlig apparat der tilbyder kongeløn for potentielt ingen indsats. Jeg synes heller ikke det var rigtigt at tildele Sass Larsen førtidspension.

Havde jeg lavet reglerne derinde, så havde jeg slået en streg i sandet og sagt ok, I har jeres gode ordninger, men her fra kommer alle nye i folketinget på en ny ordning. I stedet vælger de at tilgodese sig selv endnu mere derinde, og laver noget crap ordning der først egentlig træder ordentlig igennem til hvad 2070-2080 stykker WTF..

Det er klart at det ikke er alle der vil kunne sejle igennem og lade være med at dukke op i folketinget, og der sikkert er mange derinde der smider ekstremt mange timer i det. Desværre har der også bare været mange sager om dem der modtager penge for at sidde i det ene eller andet råd, hvor de skal møde op 10 gange på et år for så at få en masse ekstra penge, og så dukker de op måske 50% af gangene. Det virker også forkert.

Havde jeg sendt en regning til en af mine kunder for kun at dukke op halvdelen af tiden og lavet halvdelen af arbejdet, så havde jeg sku nok ikke haft det firma som kunde mere. Så længe det er offentlig, så er det bare helt ok.

Cancerman
    Head Rusher

#320 Jeg er sådan set enig langt hen ad vejen 🙂

Man er trods alt nød til, at holde et fornuftigt lønniveau – ellers er der simpelthen ikke nogen der gider være politikere og på den måde være offentlig skydeskive.

Men jeg er helt enig i, at de edermanme bare har at lave deres arbejde.

Ministerpensionen er en sag for sig selv. Den er simpelthen for langt ude og også derfor jeg påpegede det med at Mette har brugt mange ministre.

1 år som minister. Bum. Her er en livslang pension… Det er simpelthen for langt ude.
    Nogen der kan forklare mig hvorfor ministre skal ha det?

Deadlights
    Rusher
    • E-peen: 1,722

#321 Fordi de er grådige og fordi der ikke er stort nok konsekvens for ikke at ændre det.

Fisker
    Rusher

#319 Det er lidt noget underligt noget at skrive, i 2016 gik VLAK-regeringen fra 17 ministre til 22, så vidt jeg husker var det vist LA som truede blå blok med topskattelettelser, indtil der pludselig var fundet plads til 4 LA-ministre.

SVM har fortsat på de 22, men har siden øget det til 25, altså en stigning på 3 ministre (kontra 5 under VLAK)

Så en stor del af udskiftningen under Mette ender egentligt at være grundet omstændighederne med Jacob Ellemann Jensen, og Troels Lund Pedersens overarbejde som følge heraf. Uanset hvilken “blok” man hører til tænker jeg det var en skod situation for alle involveret, især Jacob.

Havde jeg hellere set vi kun skulle betale 22 ministre eller færre? Klart. Jeg tror dog også at Mette er udfordret af at være en regering over midten som tilgodeser både Venstre og Moderaterne ved ministerposterne, det sagt synes jeg sgu ikke man kan være efter hende for at imødekomme ministre der går grundet sygdom e.l.

#320 Nej det lyder forrykt at Folketingets præsidium har givet ham en speciel pension, er det ikke noget med at Folketinget kan stemme om at fjerne det? Kunne jeg da godt tænke mig.

Generelt set vedr. vederlag synes jeg, som systemet er i dag, at pensionen skal afskaffes, jeg har mindre imod at lønnen er lidt høj, men det med at man kan tjene fedt og så score en fed pension samtidig med du lige kan få lidt bestyrelsesposter her og der, det er sgu lidt for meget.

Jeg kunne overtales til at de må få pension, men så må de ikke arbejde igen (ej heller lobbyvirksomhed) men det ville nok være umuligt at håndtere.

Fisker
    Rusher

I øvrigt lige en ekstra note, så er det også lidt klamt med at man bare kan gå på orlov på ubestemt tid, uden nogen former for bevis på at man fejler noget, jeg ved godt det ikke ligefrem er svært at få en lægeerklæring men det ligner jo at lige så snart der er en berettiget kritik så forsvinder de fra jordens overflade og melder sig syge.

Bl.a. Jacob Harris nu her.

Cancerman
    Head Rusher

#323 Det er ikke kun antallet af ministerposter men også hvor ofte der rokeres rundt på dem.
    Men under alle omstændigheder, så tror jeg godt vi kan blive enig om, at der er for mange af slagsen og de ikke skal have den pension 🙂

#324 Altså, jeg går da ud fra, at de skal have en lægeerklæring som alle muligt andre mennesker.
    Men det er sgu heller ikke svært at få en lægeerklæring på “stress” nu om dage – i hvert fald ikke når man er politiker 🙁

Fisker
    Rusher

#325 Jeg mener ikke selve rokaden gør noget penge mæssigt, har dog haft en mistanke om at Mette finder en ny lortesag for Mattias Tesfaye at blive minister for

Det var faktisk tilfældet at de ikke behøvede lægeerklæring e.l. men den regel er så åbenbart blevet lavet om inden for de seneste par år 👍

Cancerman
    Head Rusher

#326 Jo flere venner der lige har en ministerpost I et års tid, jo flere ministerpensioner hænger vi jo på ☹️
    (gælder begge fløje)

Lyder helt godnat. Altid noget at det er lavet om.

Fisker
    Rusher

#327 Prøver lige at gentage, når man flytter ministerie, så ændrer det ingenting på bundlinjen, siden SVM regeringen trådte til, er ikke en eneste politiker fra rød blok blevet indsat på ny, de er udelukkende blevet flyttet til et nyt ministerie. Derudover er Pernille Rosenkrantz-Theil udtrådt.

Så hvad er problemet? Mette har ikke indsat nogle venner, og antallet af ministerier hun har indført er lavere end VLAK regeringen, hvor det er tydeligt for enhver at LA var kritisk over for regeringsdannelsen og forlangte topskattelettelser, hvert fald indtil der der kom 4 minister poster.

Så hvad har du tilbage? Mette har løjet om at være socialdemokrat for at berige 4-5 politikere i blå blok?

Kan du ikke selv se hvor meget ude på et sidespor du snart er?

• Dette svar blev ændret 2 uger, 5 dage siden af Fisker.
    Snowball42
    Rusher

Jeg synes faktisk de er ret godt lønnede derinde og helt fair, de skal styre landet og lave lovene, men hvorfor skal de have så gode vilkår, som flere årslønninger med når de forlader jobbet, minister pensioner efter kort tid, der er højere end hvad almindelige mennesker nogensinde får arbejdet sig op til efter et helt år på arbejdsmarkedet, kombineret med at de kan gå fra som 60 årige.

“De har det hårdt” jo tak, min kammerat der er tømrer og har fået skiftet begge knæ, og som nu har fået et mere stillesiddende job, havde da i hvert fald en holdning om at det var vildt så stor forskel på at komme hjem hver dag nu, end før, mere overskud, mindre udkørt.

Når det er sagt, så tænker jeg mange af dem der sidder derinde er udsat for betydeligt pres, og det mentalt sikkert er ekstremt hårdt. Men hvis man kigger på samtlige derinde, så er det jo de samme par håndfulde der hører på 95% af alt lort fra medierne.

Og så var der en spindoktor der nåede 6 dage og fik 6 mdrs løn med. Var der virkelig ikke andre der kunne udnytte hende de næste 6 mdr, når lønnen alligevel var betalt ?

Cancerman
    Head Rusher

#328 Jesus mand.
    Jeg er da udmærket klar over at det er ligemeget hvis det er de samme personer der rykker rundt.

Min pointe er ministre der bliver skiftet hurtigt ud og nye mennesker der kommer ind.
    Mange personer gennem møllen = mange ministerpensioner.

Mette har haft mange gennem møllen, men jeg var sådan set videre for længst og snakkede generelt om antallet af ministre og deres pension 🤷

#329 Selvfølgelig er det ikke altid en dans på roser at være politiker, så de skal også have en ordenligt løn.
    Men det er sgu heller ikke altid en dans på roser at være selvstændig eller ansat.

Viser 30 svar - 301 til 330 (af 348 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...