Forside Fora Politik/Samfund Valg – 2026

  • Dette emne har 456 svar og 29 stemmer, og blev senest opdateret for 2 uger, 4 dage siden af Snowball42.
Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    hqx
    Rusher
    • E-peen: 619

    Så er der udskrevet valg, 24 Marts.

    Bliver spændende at se hvor meget valgflæsk der bliver lovet.

    Hvilket hold tror vi vinder?

    De røde?
    De blå?
    De lilla?

Viser 30 svar - 421 til 450 (af 456 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #421
    Fisker
    Rusher
    • E-peen: 772

    #415 De kiggede på listen over de mest indflydelsesrige politikere i verdenen og tog en af dem på listen, alt andet havde jo været tåbeligt.

    #422
    Emilsa
    Rusher
    • E-peen: 1,665

    #419 – Nu skal de penge de har sat til side på militær lige bruges – før vi smider mere i den dynge…

    Det giver mening at kalde det en byrde, for det er et gigant læs at trække og de er helt desperate efter at få folk til at tage arbejdeog uddanne sig inden for sektoren. Det er sådan at hvis du begynder at vise tegn på at droppe ud under Sosuassistent uddannelsen… så kommer du til alle mulige møder for at fastholde dig og de sætter tid og ressourcer af på at hjælpe dig med de problemer på både udannelse og i privatlivet som får dig til at droppe ud… Det er alligevel ret vildt

    #423
    VampiricEye
    Rusher
    • E-peen: 4,386

    #421 Putin og Trump er også på de lister, så jeg ved ikke, om det automatisk er et kvalitetsstempel, at man er at finde på sådan en liste…

    #424
    Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 4,430

    #422 Jeg ved godt det giver mening at kalde det en byrde. Jeg synes bare ikke det er fedt at kalde vores ældre det – selvom de er det

    #425
    Fisker
    Rusher
    • E-peen: 772

    #423 Listen handler om indflydelsesrige politikere, der passer Putin og Trump (og Netanyahu) egentlig fint på listen. Men det er klart de førnævnte er givetvis ikke synderligt gode mennesker.

    Heldigvis er der langt fra et øgenavn uden substans til dem som bruger sin indflydelse på systematisk afmontering af demokratiet, folkemord eller sine vandvidsdrømme om imperie.

    #426
    VampiricEye
    Rusher
    • E-peen: 4,386

    #425 Jeg siger nu heller ikke, at Mette er ligesom dem. Jeg belyser bare, hvor ligegyldigt det er, at hun er på sådan en liste. Det gør hende hverken mere eller mindre egnet til at være statsminister.

    #427
    Deadlights
    Rusher
    • E-peen: 1,777

    Bededag er jeg lidt ligeglad med, men “gratis” tandlæge er fantastisk og burde for længst være gjort en del af det almindelige danske sundhedssystem.

    #428
    Fisker
    Rusher
    • E-peen: 772

    #426 At have en indflydelsesrig statsminister som kan løfte opgaven er ekstremt vigtigt, især i disse krisetider, er det vigtigt vi kan samarbejde om at holde den orange klaphat for døren.

    #427 Synes også det er lidt plat de nu snakker om at vil kigge på at genindføre den, ikke at det rører mig det store, men super fedt at vi kigger på både fri tandlæge og fri offentligt transport.

    #429
    Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 4,430

    #428 De snakker kun om at indføre den for, at fedte for vælgerne – den er så urimeligt lige meget – men det er nemt at bestikke folk med sådan noget fis.

    #430
    NightBreaker
    Moderator
    • E-peen: 1,806

    Nårh…. så er der delt ud. Så man vi se hvor meget de løber fra. Men altid godt at love. Er sådan set lige glad med om det er blå eller rød, eller lilla. De er alle sammen mere eller mindre lige gode til at lyve.

    #431
    Snowball42
    Rusher
    • E-peen: 835

    #427 Jeg er typen der betaler for et tandeftersyn ca. hver 1½ år, så jeg har ikke ret meget at vinde på det. Men synes faktisk det lyder som en fantastisk idé. Så alle der har brug for det kan få fikset bisserne, for der kommer utroligt mange sygdomme den vej fra. Når det så kombineres med at det så koster mange penge hvis man har dårlig tandhygiejne, så går man nok ikke så meget til tandlægen. For det starter med Huller, så kommer der betændt tandkød, så kan der komme kronisk rodbetændelse, som kan være utroligt svært og dyrt at komme af med.

    Om ikke andet kan det være det giver et bedre liv til dem der har de største problemer med det.

    #406 NO YOU DIDN’T JUST SAY THAT… Not Funny..

    #413 Tror også det bliver en dyr omgang at få det til at spille, men omvendt er det jo ikke fordi at alle andre lande omkring os ikke har it systemer der kan ligepræcis det. Selv det gamle Navision og Winkompas fra ruder konge var knægt kunne have forskellige moms satser på varer.

    Og hvis vi kigger på kæderne, så er Lidl i en bunke lande, hvor der er forskel på moms priserne, den burde være lige til. Rema har butikker i Norge, der også har anden moms sats. Salling har vel hele Netto delen i Tyskalnd og Polen som har forskellige moms satser. Og ved ikke om Netto.eu er samme som 365 i dk længere, men så ville der være lidt et sammenfald.

    Men det vil uden tvivl koste nogen penge at få det til at køre korrekt og tjekke det hele kører. Jeg tror dog at det vil bane vejen frem mod yderligere ting der kunne have gavn af differenceret moms. Men ellers enig med dig om at den første omgang her kommer til at blive lidt spist op af administration i den ene eller anden form. Det kunne jo bare have sænket bundfradraget så havde alle haft lidt mere mellem hænderne, og det var nemmere.

    #432
    Kenkari
    Moderator
    • E-peen: 4,295

    Nu har jeg fulgt med på sociale medier gennem dagen.

    Den gennemgående kommentar er “Jamen, det er jo ikke gratis, du betaler bare for det over skatten”

    JA! Som alt andet du får fra velfærdssamfundet, så betaler samfundet for dit velfærd. Det er hele idéen.. kæmpe aber.

    Man skulle næsten lave en: Hvis du ikke vil betale for det over skatten, skal du selv betale for det, når du skal bruge det. Og så sætte nogle kasser op. DR, Tandlæge, Læge, Hospitaler, Bibliotek, Veje og jeg ved ikke hvad.

    #433
    Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 4,430

    #431 Jeg er ikke så bekymret for systemerne ude i virksomhederne… Det er Skats systemer jeg er bange for.

    De kæmpe amatører der har med offentlig IT at gøre, kan jo ikke lave en printf(‘Hello World’) om så deres liv afhang af det.
    Bare rolig, det skal nok komme til at koste et par milliarder i offentlig IT og administration at lave differentieret moms.

    #434
    VampiricEye
    Rusher
    • E-peen: 4,386

    DR

    DR bør ikke længere få penge fra staten. Så er der da penge at spare der.

    #435
    Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 4,430

    DR bør ikke længere få penge fra staten. Så er der da penge at spare der.

    Du får næppe de røde til, at lukke deres propaganda kanal nr 1 😁

    #436
    Snowball42
    Rusher
    • E-peen: 835

    SÅ kom det vi alle har ventet på Mette udtaler “Mette Frederiksen tilføjer, at hun har ønsket, at alle partiets ministre fik en ny portefølje.”

    JA da, det giver jo super god mening, det er også derfor alle virksomheder jeg har været i skifter man hvert år ud, så it supporteren bliver regnskabsdame, mens kantinedamen skal prøve kræfter som CEO. Det er gennemprøvet, det giver mening. For hvorfor gå ud fra at nogen er kommet dybere ind i et område ved at have været minister i nogle år, og derfor bedre kan bidrage.

    Jeg forstår ikke hvorfor det kommer bag på mig, for de plejer jo at lave stole dansen, jeg kan bare ikke rigtig se logikken.

    #437
    hqx
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • E-peen: 619

    SÅ kom det vi alle har ventet på Mette udtaler “Mette Frederiksen tilføjer, at hun har ønsket, at alle partiets ministre fik en ny portefølje.”

    JA da, det giver jo super god mening, det er også derfor alle virksomheder jeg har været i skifter man hvert år ud, så it supporteren bliver regnskabsdame, mens kantinedamen skal prøve kræfter som CEO. Det er gennemprøvet, det giver mening. For hvorfor gå ud fra at nogen er kommet dybere ind i et område ved at have været minister i nogle år, og derfor bedre kan bidrage.

    Jeg forstår ikke hvorfor det kommer bag på mig, for de plejer jo at lave stole dansen, jeg kan bare ikke rigtig se logikken.

    Nej det argument har altid været helt sort.
    Vi mindes alle med gru Trine Bramsens citat som var noget i retning af “Nej jeg ved ikke noget om emnet, men det tror jeg er en fordel”

    Eneste positive jeg kan sige er at med chefer er det som regel en god ide at de har prøvet at sidde med nogen af de problematikker som ens arbejdere sidder med, det giver en forståelse om chefer ofte ikke har. Men her snakker vi i kortere perioder for et område du ved du har ansvaret for.

    #438
    Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 4,430

    #436 Fordi de er idioter og det handler om hvor god en partikammerat man er og ikke en skid om ens kompetencer:

    Jo bedre kammarat, jo højere på ministerlisten.

    Om man ved en skid om emnet eller andre ved mere end en selv er bedøvende ligegyldigt.

    #439
    Snowball42
    Rusher
    • E-peen: 835

    Jeg havde en it direktør en gang, der var god til at sørge for uddannelse, og han sagde altid, det kan godt være i synes kompetence er dyrt, men så skal I prøve inkompetence.

    Eller som de på HTX for mange år siden sagde til min kammerats lille søster der drømte om at blive kok og var på kokkelinjen. “Har du overvejet at blive frisør”.

    “Nu har du 4 års erfaring indenfor det her område, måske du skulle være minister for noget andet”

    #440
    Deadlights
    Rusher
    • E-peen: 1,777

    Så er Skummelgaard ude af justitsministeriet. Lad os håbe Wammen ikke er lige så stor en overvågningsfreak.

    #441
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • E-peen: 437

    Har aldrig set større fuckup nogensinde.

    Ikke nok med den regering, så har vi nu også Zenia stampe (AF ALLE MENNESKER) som kulturminister! WTF og så har vi en islamist som minister ditto.

    Det bliver et vildt valg DF får om under 4 år!

    #442
    Emilsa
    Rusher
    • E-peen: 1,665

    #441 – Jeg var jo lige på det der twitter og drikke kaffe til den kollektive nedsmeltning blandt jakkesæt svøbte flødeboller fra det nationalkonservative højre der knap er tørre bag ørerne, over den gode nyhed. Al den hylen og tuden, fra den bande amerikaner liderlige landsforrædere – det er sgu skøn musik i mine gamle ører.

    Heldigvis for os så har hende Zenia alene ene kvinde mere kompetence og knowhow på kulturområdet end hele den forsamling tv-skurke der er undveget fra en Morten Korch film

    • Dette svar blev ændret 2 uger, 5 dage siden af Emilsa.
    #443
    Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 4,430

    #441 Når den skinke nu absolut skal være minister, så er det fint det er kulturminister. Så er det begrænset hvor meget hun kan ødelægge.

    Det er til gengæld fantastik at se hvordan Mette igen, igen opfører sig magtfuldkommen og selv hendes egen nu har fået nok:

    »Nu har vi det endegyldige bevis på hendes magtfuldkommenhed. Hendes del og hersk-strategi er nu bare rent hersk,« siger en kilde.

    »Hun har mistet jordforbindelsen. Hun tager partiet som gidsel,« siger en anden.

    Hvordan det kan komme bag på socialdemokraterne, at hun er sådan er en gåde. Resten af os har kunne se det i årevis. 🤷

    #444
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • E-peen: 437

    #442 Giv det 4 år til næste valg, så skal du se hvor meget de partier ryger på røv og albuer, 4 år mere med Mette og nu også bunden af det politiske spektrum fra den yderste venstrefløj og islam.

    Jeg spår at Messerschmidt bliver statsminister i 2030 alene af den årsag de her partier nok skal fucke DK helt og aldeles op.

    #445
    VampiricEye
    Rusher
    • E-peen: 4,386

    #444 Hvis ikke DF selv mønstrer 90 mandater (hvilket de selvfølgelig ikke gør), så tror jeg, at du får svært ved at finde 90 mandater, der vil pege på Messerschmidt som statsminister.

    #446
    Snowball42
    Rusher
    • E-peen: 835

    #445 Tror godt nok at det skal være 4 virkelig vilde år hvis 90+ mandater til DF skal blive en realitet. Det kræver nok at et kollektiv af partiernes klovne busser alle tager samme færge til Folkemødet på bornholm, og synker. Og arvtagerne er ukendte, og laver mere ravage end de tidligere kandidater hos Lars Boje. Men hey, jeg siger ikke at det er umuligt. Men hvis det er noget man tror på, så tror jeg oddsne er tilpas høje til at man kunne sætte 1 krone på det og blive mange millionær.

    #447
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • E-peen: 437

    #445 Det ender jo galt for DK, Mette har valgt alle dem folk hader generelt for at gøre mest skade – det giver oprør over de kommende år når det går op for folk hvad der sker, det skal nok vælte mange stemmer over til DF.

    #448
    VampiricEye
    Rusher
    • E-peen: 4,386

    #447 Jow jow, men går de fra 16 mandater til 90+? I think not.

    #449
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • E-peen: 437

    “De Radikales ministre Samira Nawa og Zenia Stampe går på orlov fra Folketinget og overlader deres mandater til stedfortrædere, mens de fungerer som ministre.”

    Hahahahah! Ja de skal jo på ministerposten, men har stedfortrædere klar… fuck jeg håber ikke de gør megen forskel de næste 4 år de to skøre.

    • Dette svar blev ændret 2 uger, 5 dage siden af JesperBlomkaal.
    #450
    Stormtrooper
    Rusher
    • E-peen: 400

    #447 Hun har simpelthen valgt folk til ministerposterne for at gøre mest skade? Jeg bliver simpelthen nødt til at spørge hvorfor.

Viser 30 svar - 421 til 450 (af 456 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...