Forside Fora Politik/Samfund Valg – 2026

  • Dette emne har 456 svar og 29 stemmer, og blev senest opdateret for 2 uger, 5 dage siden af Snowball42.
Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    hqx
    Rusher
    • E-peen: 621

    Så er der udskrevet valg, 24 Marts.

    Bliver spændende at se hvor meget valgflæsk der bliver lovet.

    Hvilket hold tror vi vinder?

    De røde?
    De blå?
    De lilla?

Viser 6 svar - 451 til 456 (af 456 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #451
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • E-peen: 437

    #450 Fordi hun fik det dårligste valg i over 100 år for S…. hun har jo lavet en rokade for at lave magtfuldkommenhed af rang sammen med Løkke, de er pisse bange og nu har hun sat uduelige mennesker på ministerposter hun ved kommer til at skade Danmark – Zenia stampe som kulturminister?! Samira som energiminister?

    Seriøst… som at sætte ulven til at passe får og samtidig en islamist der kun ser danskere som noget på papiret alle kan blive og ikke et folk der har tusindevis af år bag sig.

    #452
    Stormtrooper
    Rusher
    • E-peen: 400

    #451 Man må jo i hvert fald konstatere, at det er nogle meget fair og lødige betragtninger, du kommer med.

    Jeg vil notere mig spådommen om, at Messerschmidt bliver statsminister i 2030.

    #453
    Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 4,430

    #452 MM som statsminister er nok lige I overkanten.

    Men hvis det går som man kan forestille sig med den regering, så tror jeg godt vi kan regne med, at MM får et fremragende valg næste gang.

    Danskerne er trætte af sløset udlændingepolitik og der er ikke tegn på, at regeringen kommer til at være specielt hård I filten.

    #454
    Snowball42
    Rusher
    • E-peen: 836

    Der er jo ingen af de valgte ministre der ønsker at skade landet. Når det så er sagt er deres indgangsvinkel og taktik til at få deres domæne styret i den retning de mener er den rigtige, og det kan være divergerende i forhold til den vej vi andre ser som den bedste vej. Det er den klassiske med de 2 der står i hver deres ende og kigger på en 9/6 tal, og alt efter hvilken vej man ser det fra.

    At de så har stoppet moderaterne på som formand i præsediumet eller hvad det hedder, og Messersmith der er rasende, for der er kun plads til de 5 største partier derinde, hvorfor LA så ryger ud. Ja, det er han sur over, havde han haft muligheden den anden vej rundt, så tænker jeg da han har gjort det samme.

    Det hele er jo 101 politik for begyndere. Højrefløjen tabte, og råber urent spil i alt de andre udnytter til deres fordel. Det havde været præcis det samme hvis blå blok havde vundet, det er det samme hvert 4. år.

    Jeg har ingen idé om kvalifikationerne til mange af de ministre, jeg sætter min lid til at de folk der sidder i ministerierne er kompetente, og forholder mig stadigt uforstående for nødvendigheden i at rotere ministre bare for at rotere, når de rent faktisk har erfaring fra et område.

    #455
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • E-peen: 437

    #454 Samira Nawa sidder i et interview og håner danskerne og danskhed, ved at sige alle der får et pas er danskere. Så selv kriminelle der ved en fejl har fået dansk statsborgerskab er danskere, for vi er ikke andet end noget på et stykke papir.

    Det er fandme skadeligt at tale sådan om et folkefærd der har tusindevis af år på bagen.

    #456
    Snowball42
    Rusher
    • E-peen: 836

    #455 Jeg kender ikke Samira, det er faktisk første gang jeg hører navnet, Men faktuelt er hun jo korrekt i at man er dansk statsborger hvis man har fået et rødbedefarvet pas. At vi så hurtigt kan være enige om at passet nemmere burde kunne tages fra folk igen, og at hvis nogen får passet for nemt, så er det heller ikke en god ting.

    Og jeg 100% enig med dig i at man ikke nødvendigvis bliver “dansker” ved at få et pas. Jeg ser det nærmere som at hvis man forsøger at forbedre det samfund man er i og integrerer sig, ved at lære sproget, få arbejde, og løfte i flok sammen med resten.. Så vil jeg sige at du er dansker. At det så stadig ikke er alle der opfylder den del, der kan få pas, mens mange der slet ikke opfylder den del får et pas. Det ser jeg som et problem.

    Definitionen for at få danske statsborgerskab, er “dansk på et bestemt niveau”, “selv forsørgelse og beskæftigelse i et vist omfang”, det er lidt for meget elastik, når man kombinerer det med alle dispensationsmulighederne. Jeg tror på at integration betyder rigtig meget for at være dansker, for er man ude blandt danskere, hver dag, f.eks. på en arbejdsplads, snakker dansk, så bliver det nemmere at forstå og tale sproget. Opholder man sig hjemme, kun går i lokale butikker hvor de snakker det oprindelige sprog eller kun mødes med folk af samme nationalitet. Så er det svært at blive ordentlig integreret. Så kan der altid argumenteres for om det er fordi folk er på understøttelse, ikke gider at arbejde, eller de kommer fra krigshærgede lande eller lign. og ikke kan arbejde.

Viser 6 svar - 451 til 456 (af 456 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...