Forside › Fora › Politik/Samfund › Valg – 2026
- Dette emne har 456 svar og 29 stemmer, og blev senest opdateret for 1 uge, 1 dag siden af Snowball42.
-
Oprettet afEmne
-
26/02/2026 kl. 12:59 #0
hqx
Rusher- E-peen: 616
Så er der udskrevet valg, 24 Marts.
Bliver spændende at se hvor meget valgflæsk der bliver lovet.
Hvilket hold tror vi vinder?
De røde?
De blå?
De lilla? -
Oprettet afEmne
-
ForfatterSvar
-
23/05/2026 kl. 02:00 #391
Cancerman
Head Rusher- E-peen: 4,426
Jesus christ. Jeg begik den fejl at bevæge mig ind i en politisk tråd på Reddit. Er du gal hvor er der deprimerende læsning.
Der bliver kastet om sig med den ene og anden løgn om partiers politik (på begge sider)Satme ikke noget at sige til, at landet er splittet hvis den politiske debat mere handler om at fortælle løgne om modstanderens politik end at forholde sig til facts. Trist.
Tror faktisk mange af dem ikke aner, at det de sidder og lukker ud er direkte løgn/forkert, men at de simpelthen bare lukker det ud de nu lige har hørt nogle politikere sige på SoMe.
Lige meget hvilken fløj man er på, så er det sgu trist at vi ikke engang kan forholde os til facts.
- Dette svar blev ændret 3 uger, 1 dag siden af Cancerman.
23/05/2026 kl. 08:26 #392
DeadlightsRusher- E-peen: 1,768
Man må sige det er ret sølle hvad Troels har formået at præstere.
Hvad havde manden da tænkt sig med at opstille et amatørhold af en mindretalsregering som verden ser ud i dag? Det er jo ikke for sjov, det her. Virkelig stor overraskelse at det blev en ommer. 😉
- Dette svar blev ændret 3 uger siden af Deadlights.
23/05/2026 kl. 10:20 #393
Snowball42Rusher- E-peen: 811
#390 Han har 100% bekendt kulør, han har alle dage hørt til på blå side, sidst kunne han få en bedre titel hvis han hoppede henover midten, denne gang havde han afskrevet rød blok, og så var der pludselig en VLAK regeringsmulighed. Han har jo altid påstået at det ikke er ham det drejer sig om, men den rette politik. Nu viste han så 100% at han hellere vil gå på omgang på rød blok og bøje sig for enhedslisten end at skulle være i rum med Messersmidth. Så kan det vel ikke siges meget mere tydligt fra Løkkes side, han er i bund og grund ligeglad med alle andre så længe han får hvad han vil have. Og ja, du har nok ret det er direkte på ferie for folketinget når det falder på plads, eller også udskriver de nyt valg til efter sommerferien, så de lige kan lade lidt op til omgang 2. =)
Gad egentlig godt sidde med på et gruppemøde hos dem for at høre om hele folketingsgruppen hos Moderaterne er enig med Løkke i at det er det fedeste i verden at hoppe fra den ene til den anden fløj.
#392 Han har vel gjort præcis hvad han kunne, han er kommet med et forslag til en regering som rød blok ikke kunne, og han har udstillet Lars Løkke. Han har vist sine vælgere at han ikke vil gå henover midten og miste flere stemmer. Så hvad han kunne var jo så ikke ret meget.
#391 – Facts er virkelig overvurderet i politik efterhånden. Varm luft, tomme løfter, råbe højest, danse på tik tok, og spise makrelmadder med folket. YEAH.. “Facts, we don’t need facts where we are going” Citat fra ca. alle i politik.
- Dette svar blev ændret 3 uger siden af Snowball42.
23/05/2026 kl. 10:52 #394
Jeg tror nu sagtens Mette kunne have kommet med nogle regeringsforslag, som ikke kunne bruges til noget, hvis hun mente det havde værdi 🙂
23/05/2026 kl. 11:54 #395Cancerman
Mon ikke Mette er kommet med nogle forslag bag dørene men LLR tog nok fusen på hende. Tror ikke hun havde regnet med han trak stikket lige der.
TLP gjorde hvad han kunne – han var nød til at komme med noget konkret og lægge pres på LLR.
Nu skal de bare alle samme se og få fingeren ud og ikke trække det yderligere I langdrag.
23/05/2026 kl. 14:21 #396
Snowball42Rusher- E-peen: 811
Det eneste jeg ser er at det efterhånden ikke kun er Lars Boje der har haft en klovnebus, det er sku dem alle. Nu render de alle rundt og kan ikke komme tættere på en regering, og der må jo være virkelig mange af dem som ikke har det store at give sig til i den her tid, så man hælder penge direkte i toilettet, og kommer ingen vegne. Spænd hjelmen, få valgt en regering og lad os komme videre. Om den er rød, blå, lilla, bare kom nu i gang.
23/05/2026 kl. 21:49 #397
VampiricEyeRusher- E-peen: 4,380
24/05/2026 kl. 14:50 #398Fisker
Rusher- E-peen: 769
Tænk at have stemt på ham her: https://fxtwitter.com/olebirkolesen/status/2058049922637738141
24/05/2026 kl. 15:11 #399
#398 Tænk at de fleste af os har stemt på nogen som helst af dem. Jeg tror ikke, at du kan finde en eneste politiker, som ikke er latterlig på SoMe.
24/05/2026 kl. 15:48 #400
zybrRusher- E-peen: 179
Tænk at de fleste af os har stemt på nogen som helst af dem. Jeg tror ikke, at du kan finde en eneste politiker, som ikke er latterlig på SoMe.
Så kan vi da glæde os over at vi pt ikke har en regering med nogle af dem.
Nyd det så længe det varer!
Der bliver sikkert snart lavet nogle lokumsaftaler så en eller anden handlingslammet mindretalsregering kan sidde og lave en masse symbolpolitik og enkelsagslovgivning.24/05/2026 kl. 16:21 #401Fisker
#399 Glæder mig til at se eksemplerne når nu der er så stort et udvalg, åbenbart.
01/06/2026 kl. 21:47 #402Kenkari
Moderator- E-peen: 4,260
Så fik vi en regering.
Mette mor er på vej til Odense hvor Kongen er lige nu, for at sige at der bliver en regering mellem M, SF, R. og S
Det bliver nogle vilde fire år
01/06/2026 kl. 21:50 #403Cancerman
Der var også på tide de kom tilbage i arbejdstøjet.
Jeg har svært ved at se hvordan den konstellation skal få noget politik igennem. Det bliver interessant at se hvor meget de kommer til at skændes
01/06/2026 kl. 21:56 #404Kenkari
Der var også på tide de kom tilbage i arbejdstøjet.
Jeg har svært ved at se hvordan den konstellation skal få noget politik igennem. Det bliver interessant at se hvor meget de kommer til at skændes
En femmer på der kommer til at være flere ministerier end nu
01/06/2026 kl. 22:06 #405Cancerman
#404 Det kan du være næsten sikker på. Der er flere der skal tilgodeses nu når der er flere partier. 🤷
01/06/2026 kl. 22:08 #406Kenkari
#404 Det kan du være næsten sikker på. Der er flere der skal tilgodeses nu når der er flere partier. 🤷
Det bliver sikkert noget med Løkke som udenrigsminister.
Og så kommer der et kæleministerie hvor Samira Nawa kommer til at lokke flere fra MENAP landene til Danmark
- Dette svar blev ændret 1 uge, 5 dage siden af Kenkari.
01/06/2026 kl. 22:20 #407
Er generelt ikke Løkke-fan, men synes han gjorde det godt som udenrigsminister.
01/06/2026 kl. 23:02 #408Cancerman
#407 Enig. Der er ikke rigtig så meget at sætte på hans arbejde som UM. Der må man give ham, at han kan sit politiske håndværk.
Jeg håber absolut at det bliver ham igen. Jeg kan ikke se hvem der ellers kan bestride den post I disse tider.01/06/2026 kl. 23:28 #409
NickellModerator- E-peen: 2,234
#408: Selvom jeg er rød, så er jeg ret vild med typer som Rasmus Jarlov, men han er desværre konservativ.
Nåh, lad os få et mere klart valg næste gang. Rød eller blå, intet derimellem.
02/06/2026 kl. 08:35 #410
Moderaterne smider alle deres fine principper ud af vinduet og indgår i en regering, hvor de er afhængige af Enhedslisten. Forhåbentlig koster det dem dyrt til næste valg.
4 år mere med Mette Mor. Stakkels Danmark.
02/06/2026 kl. 08:46 #411hqx
Rusher#0 Trådstarter- E-peen: 616
Tror det er den bedste konstallation vi kunne få med de stemmer som er givet og med hvad de forskellige partier har ville af samarbejde.
Det skal nok gå nogenlunde tror.
02/06/2026 kl. 10:25 #412Fisker
Enhedslisten har åbenbart forhandlet sig til at få gratis tandlæge indarbejdet i regeringsgrundlaget, super arbejde af dem.
#410 Nok næppe stakkels Danmark at vi har en kompetent statsminister.
- Dette svar blev ændret 1 uge, 4 dage siden af Fisker.
- Dette svar blev ændret 1 uge, 4 dage siden af Fisker.
02/06/2026 kl. 10:45 #413Cancerman
#412 Ja, for der er jo ikke vigtigere ting at tage sig af, end at lefle for idioterne der har kæftet op om gratis tandlæge i årevis. 🤷
Men næppe overraskende: Det er formentlig et ret stort sammenfald af dem der vil have gratis tandlæge og dem der i forvejen er forsørget af staten.
Det der bliver sparet I moms på grøntsager og fødevarer forsvinder til administration, nye IT systemer og skjulte prisstigninger fra leverandørene.
Der er præcis ingen der ender med at få glæde af det.
Men gratis ting er da dejligt – specielt når man ikke skal bekymre sig om at finansierer det eller overveje om der var andre ting der var vigtigere. 🤷
- Dette svar blev ændret 1 uge, 4 dage siden af Cancerman.
02/06/2026 kl. 11:06 #414
EmilsaRusher- E-peen: 1,661
#412 – Der er en ret stor samfundsøkonomisk besparelse at hente ved at sørge for at folk får passet på deres tænder. Fordi dårlige tænder spiller ind på en lang række helbredsproblemer og sygdomme. Der er rigtig mange mennesker der ikke får gjort noget ved deres tænder, som det er nu. Det koster mange penge på den lange banehalvdel. Jeg kan nemt finde 20 personer i min omgangskreds, som udsætter tandlægebesøg i årevis.
Så det er ikke en dum ting at få igennem
Men næppe overraskende: Det er formentlig et ret stort sammenfald af dem der vil have gratis tandlæge og dem der i forvejen er forsørget af staten.
– og børnefamilier der er spændt hårdt op.
Desuden vil du gerne have at dem der er på forsørgelse kommer i arbejde igen, diabetes, gigt, lunge og hjertesygdomme, er dårligdomme der alle på en eller anden måde kan knyttes sammen med dårlige tænder og tandsygdomme – at mindske frekvensen af den slags hos den demografi, både hjælper flere i arbejde på lang sigt og sænker udgiften ved at de er på forsørgelse.
02/06/2026 kl. 11:17 #415
Nok næppe stakkels Danmark at vi har en kompetent statsminister.
Er de blevet enige om, at det skal være en anden end Slette Mette?🤔
02/06/2026 kl. 11:19 #416Cancerman
#414 Jeg har ikke noget imod af man gør tandlæge gratis.
For min skyld kan du gøre alt gratis hvis du kan finansierer det fornuftigt og der ikke er andre vigtigere ting.Min anke går på, at der nok er vigtigere ting at tage sig af, end at vi i krisetider begynder at dele gaver ud til højre og venstre.
02/06/2026 kl. 11:35 #417hqx
Rusher#0 Trådstarter- E-peen: 616
#414 Jeg har ikke noget imod af man gør tandlæge gratis.
For min skyld kan du gøre alt gratis hvis du kan finansierer det fornuftigt og der ikke er andre vigtigere ting.Min anke går på, at der nok er vigtigere ting at tage sig af, end at vi i krisetider begynder at dele gaver ud til højre og venstre.
Der er altid krisetider … Enten det ene eller det andet. Hvis man vil fixe noget så er “nu” det bedste tidspunkt. Reelt tror jeg ikke det kommer til at koste samfundet meget hvis man ligger det over skattebilletten, det er blot fordelt lidt anderledes hvem der betaler mest.
Mon ikke også at den nye regering tager forsvar og Rusland dybt seriøst? Selv EL støtter jo – til dels – op om noget forsvar i disse tider.
02/06/2026 kl. 11:36 #418
EmilsaRusher- E-peen: 1,661
#416 – Det er temmelig kritisk vigtigt at satse hårdt på folkesundhed i en krisetid. Især når den største krise vi står overfor på den kortere banehalvdel er Ældrebyrden, på sigt er det klimakrisen – men der har Alternativet jo været godt igang med at få lagt i støbeskeen til at vi omstrukturerer landbruget og lokaliserer profitterne ved grøn energi
02/06/2026 kl. 13:24 #419Cancerman
#418 Det er vi ikke uenige om at vi skal.
Vi er nok bare ikke enige om de korte bane. Den korte bane ser jeg som at få gang i vores forsvar igen.Men ja, ældrebyrden – hader det ord – de er sgu ikke en byrde 🙂
Er absolut vigtig.Jeg er bare glad for de har fået fingeren ud og kan komme videre.
Så håber jeg bare ikke, at de næste 4 år bliver totalt magre på politiskhandling, fordi de ikke kan blive enige om noget. 🙄02/06/2026 kl. 13:25 #420Cancerman
Og så sætter jeg en pils på, at Mette er skredet inden der er gået 1 år (måske 2)
Men tror ikke hun sidder tiden ud.Hun har set skriften på væggen og ved godt hun næppe hiver den hjem igen om 4 år, så hun er på udkig efter nyt job.
-
ForfatterSvar
- Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...