Forside Fora Politik/Samfund Valg – 2026

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
    hqx
    Rusher
    • E-peen: 600

Så er der udskrevet valg, 24 Marts.

Bliver spændende at se hvor meget valgflæsk der bliver lovet.

Hvilket hold tror vi vinder?

De røde?
    De blå?
    De lilla?

Viser 30 svar - 361 til 390 (af 401 i alt)
  • Forfatter
    Svar
    Snowball42
    Rusher
    • E-peen: 779

#360 Der er vist flere der vil blive ramt af et omvalg, tror Lars Boje nok ville køre væk i klovnebussen uden at komme retur, men mon ikke også LA der på umiddelbar bagkant gik ud og sagde alt omkring deres mærkevare sag med drikkevand var ligegyldigt, og de ikke mente det, for vandet var jo ikke så skidt som længere syd på.

Og ellers tror jeg du har ret i at Moderaterne nok også ville opleve tilbagegang. Spørgsmålet er vel bare om Moderaternes vælgere ville ryge til LA/V eller hoppe over mod Social demokratiet eller radikale venstre.

Men er vi ved at ramme 40 dage uden en regering, den længste før det var 45, #2 fra 1975 var 36 dage og #3 var Poul Schlüter der dannede regering i 1988 efter 24 dage. Men hvis en her fra sitet har ret i at det er Grundlovsdag Løkke sigter efter, så har det stadig lange udsigter. så når vi vil 70+ dage.

Suk.

hqx
    Rusher
    #0 Trådstarter

#360 Der er vist flere der vil blive ramt af et omvalg, tror Lars Boje nok ville køre væk i klovnebussen uden at komme retur, men mon ikke også LA der på umiddelbar bagkant gik ud og sagde alt omkring deres mærkevare sag med drikkevand var ligegyldigt, og de ikke mente det, for vandet var jo ikke så skidt som længere syd på.

Og ellers tror jeg du har ret i at Moderaterne nok også ville opleve tilbagegang. Spørgsmålet er vel bare om Moderaternes vælgere ville ryge til LA/V eller hoppe over mod Social demokratiet eller radikale venstre.

Men er vi ved at ramme 40 dage uden en regering, den længste før det var 45, #2 fra 1975 var 36 dage og #3 var Poul Schlüter der dannede regering i 1988 efter 24 dage. Men hvis en her fra sitet har ret i at det er Grundlovsdag Løkke sigter efter, så har det stadig lange udsigter. så når vi vil 70+ dage.

Suk.

Tjooo Men jeg hæfter mig ved at der trods alt er en del aktivitet mellem M og S … Så mon ikke der er noget på vej lige så stille og roligt? Tror personligt at hvis der bliver omvalg så bliver moderaterne slagtet.

Måske en SMR (F?) regering med støtte fra hele venstrefløjen?

Emilsa
    Rusher
    • E-peen: 1,645

Jeg ville have foreslået en regering hvor alle beslutninger blev truffet via en druk duel mellem Lars Løkke og Per Clausen, men så så jeg at Per Clausen ikke længere er med i Folketinget… Og jeg tvivler på ham Pælle kan stå distancen, så den model er ikke holdbar længere.

hqx
    Rusher
    #0 Trådstarter

Jeg ville have foreslået en regering hvor alle beslutninger blev truffet via en druk duel mellem Lars Løkke og Per Clausen, men så så jeg at Per Clausen ikke længere er med i Folketinget… Og jeg tvivler på ham Pælle kan stå distancen, så den model er ikke holdbar længere.

Måske Søren Søndergaard? Han virker da som han måske godt kan tage en gibbernak eller to? 🙂

Snowball42
    Rusher

Og så blev der sat ny rekord, 43 dage uden at de har fundet en ny regering.. Flag, serpentiner og konfetti.. Nu når de har slået rekorden, kunne de så ikke blive færdig og Ro-Sham-Bow vil nok ikke virke, som alternativ til drikke konkurrencen.

VampiricEye
    Rusher
    • E-peen: 4,356

#365 Det virker som om, at de fucker færre ting op, så længe de forhandler. Så lad dem bare fortsætte med det.

Snowball42
    Rusher

Så blev Løkke sur over ikke at få hvad han ville på rød fløj, så nu peger han på Troels Lund som kongelig undersøger. Så sker der lidt nyt, spørgsmålet er så om hvor mange dag det kommer til at tage, skal vi over 60 dage inden en ny regering, eller er vi på 70.. de bliver om ikke andet nødt til at blive færdige til når de skal på ferie jo.

Fisker
    Rusher
    • E-peen: 765

#367 Ja, men Troels får kun et par uger

• Dette svar blev ændret 2 uger, 2 dage siden af Fisker.
    Stormtrooper
    Rusher
    • E-peen: 392

Held og lykke til Troels 😆

Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 4,396

Jeg tænker vi hurtigt kommer over 60 dage.

Kan ikke lade være med at tænke på, om Løkke hele tiden har vidst, at han ville trække stikke på Mette, men lige skulle køre hende så langt ud så muligt 😁

Jeg spår et omvalg

Kenkari
    Moderator
    • E-peen: 4,222

Jeg spår et omvalg

Jeg er på samme bus.

Tænk over det. Lars Boje er decimeret og har ingen kandidater. Han er ude. Alex V har dummet sig efter valget, og mister 10 mandater, hvertfald.

Det kunne være spændende.

Birdm
    Rusher
    • E-peen: 246

Heh, gætter på Troels heller ikke kan komme til at tælle til 90.

Så har Lars Lykke sat sig selv op til at blive undersøger, ønskede han også fra starten af, men må se hvordan det spiller sig ud

Snowball42
    Rusher

Er det ikke Mette der ville kunne sige omvalg ?

Jeg gætter vel næsten på at hun i øjeblikket kunne få lidt ekstra ud af det.

For jeg er enig med #371 blå fløj har nogle underlige og uheldige ting der er foregået. Måske vælgerne vælger andre blå partier, måske de går til Løkke, måske de hopper til Mette. Men tænker næppe LA bliver så store lige nu som til valget. Og ja Borgernes parti vil forsvinde helt. Hvis alle stemmerne ryger til Troels ja, så ville Venstre blive større, men det vil nok ikke betyde det store, for jeg tror heller ikke Troels kommer til at kunne samle nok til at blive valgt.

Cancerman
    Head Rusher

#373 Ved faktisk ikke hvad loven siger, men ummiddelbart vil jeg gætte på det kun er Mette der kan erklære omvalg.

Har svært ved at se hvor det skal ende – både for den ene og anden undersøger. 🤷

VampiricEye
    Rusher
    • E-peen: 4,356

#371 BP ville (forhåbentlig) ryge helt ud. Men kan du pege mig i retning af en meningsmåling, der fjerner 10+ mandater fra LA? Jeg tror ikke, at jeg kan finde frem til en.

Men ja, lad os få det omvalg. Også selvom det ender med rødt flertal. Det nuværende setup er en rodebutik, og det er ikke godt for nogen.

Snowball42
    Rusher

#375 Det tror jeg slet ikke man kan finde, og jeg tror slet ikke det vil være så mange der forlader LA. Vælgerne i LA er jo mere “han tog kokain”, oh well, vi har alle været unge en gang, “han løj om rent drikkevand”, ja men Daddy Alex siger jo vandet slet ikke er så slemt, det er meget værre andre steder. Så den store kernevælger gruppe bliver lige meget hvad, men jeg tænker der stadig ville ryge et par mandater hvis der var valg i dag.

Jeg fandt dette fra tv2 – https://nyheder.tv2.dk/politik/2026-03-25-danmark-kan-vaere-maaneder-fra-ny-regering-saa-hvem-bestemmer-i-mellemtiden

Det er statsministeren der kan udskrive nyt valg, hvad er mere imponerende er at de skriver at der i Belgien gik 541 dage, og i sverige 134 dage.. og “i mellemtiden må ministrene i den tid kun tage sig af praktiske ting der er nødvendige for at ministererne og den offentlige forvaltning kan køre videre, ikke andet. ” Så de har jo allerede nærmest ferie, så er kan de være godt afslappede indtil der findes en løsning.

Emilsa
    Rusher
    • E-peen: 1,645

Det ville være en katastrofe med troelslund som statsminister i disse tider. Han er moden som en 14 årig dreng, håbløst naiv og har ikke skyggen af ryggrad. Desuden er han dem af dem alle sammen der synes at have sværest ved at acceptere i en ny tid hvor den bedste politiske strategi ikke nødvendigvis er betingelsesløst at deepthroathe USA’s pik.

Kenkari
    Moderator

Det ville være en katastrofe med troelslund som statsminister i disse tider. Han er moden som en 14 årig dreng, håbløst naiv og har ikke skyggen af ryggrad. Desuden er han dem af dem alle sammen der synes at have sværest ved at acceptere i en ny tid hvor den bedste politiske strategi ikke nødvendigvis er betingelsesløst at deepthroathe USA’s pik.

Ikke at jeg ikke er enig.

Men, hvem ellers som statisminister?

Snowball42
    Rusher

#378 Der er jo ingen oplagte kandidater.

Men igen, jeg vil meget nødigt have Mette og Løkke. Og ja, så er Troels vel # 3 på listen over dem det ellers skulle være.

Hvad er alternativerne, Messerschmidt/Vanoslagh mod Pia Olsen Dyhr er vel lidt for langt ude på hver deres fløj til de kan få den nødvendige opbakning. Men alle mindre partier kan jo ikke samle noget. Så det skal jo være Mette, Løkke eller Troels. Og Løkke kommer vel reelt kun på listen fordi han er villig til at gå i seng med de fleste. For de har vel stadig kun 6. eller 7. flest mandater.

Oh well, vi tager en ny kongerunde og yderligere 20 dages forsøg på at få noget hvid røg op af skorstenen.

Deadlights
    Rusher
    • E-peen: 1,748

Der skal nok nogle store indrømmelser til, hvis Troels med sit lille parti i taberblokken skal få lov at blive statsminister 🙂
    Men det kan da ikke afvises.

• Dette svar blev ændret 2 uger, 1 dag siden af Deadlights.
    Snowball42
    Rusher

#380 Jeg har virkelig svært ved at se Troels kommer til at blive statsminister. Jeg tænker vi kæmper med det her et stykke tid endnu, og så skal der nyt valg til.

Stormtrooper
    Rusher

VLAK med 46 mandater – det lyder som et klippestabilt grundlag for en regering 😆

Cancerman
    Head Rusher

#382 En ting er antallet af mandater, men det er mere at alle er så firkantede, så de nægter at lege med de andre.

Det er sgu lidt fjollet at vi stadig ikke har en regering fordi nogle – og det er begge sider – har nogle ufravigelige krav.

Ved godt det er sådan politik er, men nu må de sgu nosse sig sammen. Der er sgu mere alvorlige ting i verden end alle mulige ting de har lovet vælgerne.
    Helt ærligt: Lidt sprøjtegift er sgu rimeligt langt nede af listen lige nu.
    Ikke at jeg gider have dårligt grundvand, men det kan sgu være lidt ligegyldigt hvis resten af samfundet brænder.
    (og så dårligt er vores vand heller ikke)

Stormtrooper
    Rusher

#383 Problemet er bare, at det er sindssygt farligt for hver enkelt parti at gå for meget på kompromis med det program, de gik til valg på. Så vil de jo få en kæmpe lussing til næste valg.

Se bare hvordan det gik Venstre til dette valg, efter de gjorde Mette til statsminister.

Cancerman
    Head Rusher

#384 Yes. Det er det.
    Men man kan håbe på vælgerne trods alt kan se, at det var nødvendigt for at danne en regering.

Troels har mere eller mindre sat LLR skakmat.

LLR har kun 3 muligheder.
    1: VLAK og glemme at blive minister (han siger jo selv hele tiden, at det handler om noget og ikke nogen)
    2: Gå med de røde
    3: Fremtvinge et nyvalg – Det tro jeg vil være dumt. Tror mange vælgere vil straffe ham for at “være på tværs”

Kenkari
    Moderator

Hvis Trolle vil være statsminister er en VAKL mindretalsregering den bedste løsning.

Så skal der bare ikke være 400 ministerier

Snowball42
    Rusher

#382 ROCK SOLID.. det bliver en fantastisk periode med massere af politik der bliver gennemført.

Men man må da give ham at han på hvad, 10 dage formår at komme frem til noget konkret. Så kan vi altid diskutere hvor solidt fundamentet er, men han forsøger da at få en afslutning.

Cancerman
    Head Rusher

#387 Ja, den ros skal han da have.

Jeg har MEGET svært ved at se det bliver til noget. Løkke er for magtliderlig til at han vil sidde som støtteparti.

Så han går over til Mette – der er lige så magtliderlig – og får en ministerpost. 🤷

Han bliver nok straffet hårdt af vælgerne til næste valg, men den tid den sorg – går jeg ud fra han tænker.
    Eller også regner han med, at han til næste valg kan vinde flere røde stemmer end de blå han kommer til at tabe

Snowball42
    Rusher

Løkke var ikke vild med VLAK, og nu skal der en ny kongerunde i gang i morgen. Så vi kan vel være rimelig sikre på at Løkke vælger Mette som statsminister eller som mine fede fingre lige havde skrevet, statsmedister. Tænker lige aftensmaden lå lidt for tæt på.

Forhåbentlig kommer den kommende regeringen snart i mål så folketingen igen kan nå på arbejde inden de skal holde sommerferie.

Cancerman
    Head Rusher

#389 Nah. De skal nok trække den, så de kan gå direkte på ferie 😁

Vi fik i hvert fald bevist at Løkke var fuld af varm luft. Det handlede om ham og ikke andet.

Jeg tænker han er et skvat nok til, at han bøjer sig for Mette og tager den store røde strap-on tørt mens Pia står ved siden af af triller lidt ært over udsigten til at få lidt indflydelse. 🤷

Viser 30 svar - 361 til 390 (af 401 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...