Forside Fora Politik/Samfund Valg – 2026

• Dette emne har 363 svar og 28 stemmer, og blev senest opdateret for 33 minuter siden af Emilsa.
Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
    hqx
    Rusher
    • E-peen: 592

Så er der udskrevet valg, 24 Marts.

Bliver spændende at se hvor meget valgflæsk der bliver lovet.

Hvilket hold tror vi vinder?

De røde?
    De blå?
    De lilla?

Viser 3 svar - 361 til 363 (af 363 i alt)
  • Forfatter
    Svar
    Snowball42
    Rusher
    • E-peen: 753

#360 Der er vist flere der vil blive ramt af et omvalg, tror Lars Boje nok ville køre væk i klovnebussen uden at komme retur, men mon ikke også LA der på umiddelbar bagkant gik ud og sagde alt omkring deres mærkevare sag med drikkevand var ligegyldigt, og de ikke mente det, for vandet var jo ikke så skidt som længere syd på.

Og ellers tror jeg du har ret i at Moderaterne nok også ville opleve tilbagegang. Spørgsmålet er vel bare om Moderaternes vælgere ville ryge til LA/V eller hoppe over mod Social demokratiet eller radikale venstre.

Men er vi ved at ramme 40 dage uden en regering, den længste før det var 45, #2 fra 1975 var 36 dage og #3 var Poul Schlüter der dannede regering i 1988 efter 24 dage. Men hvis en her fra sitet har ret i at det er Grundlovsdag Løkke sigter efter, så har det stadig lange udsigter. så når vi vil 70+ dage.

Suk.

hqx
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • E-peen: 592

#360 Der er vist flere der vil blive ramt af et omvalg, tror Lars Boje nok ville køre væk i klovnebussen uden at komme retur, men mon ikke også LA der på umiddelbar bagkant gik ud og sagde alt omkring deres mærkevare sag med drikkevand var ligegyldigt, og de ikke mente det, for vandet var jo ikke så skidt som længere syd på.

Og ellers tror jeg du har ret i at Moderaterne nok også ville opleve tilbagegang. Spørgsmålet er vel bare om Moderaternes vælgere ville ryge til LA/V eller hoppe over mod Social demokratiet eller radikale venstre.

Men er vi ved at ramme 40 dage uden en regering, den længste før det var 45, #2 fra 1975 var 36 dage og #3 var Poul Schlüter der dannede regering i 1988 efter 24 dage. Men hvis en her fra sitet har ret i at det er Grundlovsdag Løkke sigter efter, så har det stadig lange udsigter. så når vi vil 70+ dage.

Suk.

Tjooo Men jeg hæfter mig ved at der trods alt er en del aktivitet mellem M og S … Så mon ikke der er noget på vej lige så stille og roligt? Tror personligt at hvis der bliver omvalg så bliver moderaterne slagtet.

Måske en SMR (F?) regering med støtte fra hele venstrefløjen?

Emilsa
    Rusher
    • E-peen: 1,639

Jeg ville have foreslået en regering hvor alle beslutninger blev truffet via en druk duel mellem Lars Løkke og Per Clausen, men så så jeg at Per Clausen ikke længere er med i Folketinget… Og jeg tvivler på ham Pælle kan stå distancen, så den model er ikke holdbar længere.

Viser 3 svar - 361 til 363 (af 363 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...