Forside Fora Politik/Samfund Ukraine 2022+ ?

  • Dette emne har 777 svar og 56 stemmer, og blev senest opdateret for 3 uger, 6 dage siden af SturmWolfDK.
Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    StultusX2
    Rusher
    Offline

    Tid til noget langt mere interessant end vira.

    Jeg er ikke HOK! Jeg er ikke Trine B. MEN, jeg er sgu spændt!

    What say ye. Rushers..var Krim 2014 nok for Родина-мать?

    ..eller er; gasledning ≥ EU?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette emne blev ændret 2 år, 3 måneder siden af StultusX2.
Viser 30 svar - 1 til 30 (af 777 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    RetardedWookie
    Rusher
    • 178 Indlæg
    Offline

    Det jeg frygter allermest er at Trump bliver genvalgt, og han så bare lader Putin gøre hvad han vil..

    For som situationen er lige nu, så tror jeg ikke Putin tør gøre noget.

    #2
    hunterSEG
    Rusher
    • 222 Indlæg
    Offline

    Jeg tror heller ikke der sker noget. Håber inderligt jeg har ret.

    Dog kan man aldrig vide om Rusland laver en hurtig operation ind i det urolige grænseland i Ukraine for at hjælpe udsatte Russiske borgere. Som alle andre lande, inklusiv os selv, så kan de nok finde på en eller anden grund, som forklarer det med at beskytte den lille borger.
    Kan da godt forstå de er sure over NATO konstante tilstedeværelse i f.eks de Baltiske lande. Forskellen fra min synsvinkel er dog, jeg er ret sikker på NATO ikke angriber eller erobre land i Rusland, hvor jeg er lidt mere tvivlsom den anden vej rundt. Står de der først, ja, så er vi på den, for så det os der skal “angribe”, for at få dem ud igen.

    Dette kan dog sagtens skyldes min uvidenhed om russisk forhold og vestlig propaganda. Vesten bruger også for vild brug af propaganda er jeg sikker på.

    Synes dog det er ærgeligt, at der er så mange spændinger i verden for tiden, men det viser bare vores usikkerhed.

    "Et rush om dagen. Holder facebook fra døren."

    #3
    Emilsa
    Rusher
    • 1116 Indlæg
    Offline

    #2

    Forskellen fra min synsvinkel er dog, jeg er ret sikker på NATO ikke angriber eller erobre land i Rusland, hvor jeg er lidt mere tvivlsom den anden vej rundt. Står de der først, ja, så er vi på den, for så det os der skal “angribe”, for at få dem ud igen.

    Rusland har en dyrt købt historisk geostrategisk lektie her og det er hvad der definerer Ruslands sikkerhedspolitik, havde NATO nu ikke haft så travlt med strategiske partnerskaber klods op af Ruslands bløde bug, så havde vi ikke haft de her spændinger.

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #4
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    I anledning af at forsvarsministeren er i Ukraine for at løse alt.
    https://www.dr.dk/nyheder/udland/i-det-sydvestlige-rusland-hober-kampvognene-sig-op-mens-frygten-krig-vokser

    For god ordens skyld: Anden nederste billede er ikke, som nævnt i artiklen, em kampvogn.

    2S19 hører under det, man kalder selvkørende artilleri(haubits).

    Og ja! Jeg er ekspert i PANK

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #5
    Birdm
    Rusher
    • 128 Indlæg
    Offline

    Jeg vil anbefale at se/høre den her https://www.youtube.com/watch?v=sNHFGB5X7R8 der er faktisk 3 afsnit

    Stephen Kotkin er ihvertfald i min bog en af de største kendere af Rusland, og underholdende taler, selvom denne er par år gammel er den stadig helt relevant, selvom han er kritisk holder han faktisk meget af både Rusland og russere

    #6
    Birdm
    Rusher
    • 128 Indlæg
    Offline

    Kan ikke lige finde ud af at redigere post, men det er nok 3. afsnit der er mest relevant for emnet her, men de er ellers fine alle sammen

    #7
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #5+ ..et par år gamle? Øh, Gider du lige?

    Oversæt lige dette: Job Twaje Madtj. Beklager det latinske, men det ER mange år siden mine 2 år med (high)russisk

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #8
    Steadi
    Rusher
    • 329 Indlæg
    Offline

    Den russiske forsvarsminister har i dag udtalt, at de har oplysninger om, at Ukraine forbereder et angreb med kemiske våben indenfor de næste par dage.

    Som nogle har påpeget, så er det en begrundelse, som russerne (og Syrien) har brugt en del for at retfærdiggøre deres deltagelse i borgerkrigen dernede.

    Kunne være lækkert, hvis alle parter lige slappede af.

    #9
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #8 Pjat med dig! Hvis kemiske våben – så må man invadere! (Host-host)

    Igen: Noget så oldschool som sortkrudt er kemi…

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #10
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    https://www.dr.dk/nyheder/udland/frygt-rusland-faar-svensk-militaer-til-opruste-paa-ferieoeen-gotland-det-er

    Gotland..ferieø = Pfftth siden hvornår?

    Vi burde tage den tilbage – for en sikkerheds skyld – nu DK har nok ammo+!??

    ^en JOKEs. VI har ikke AMMO(fra 5,56mm til 155mm)nok til noget som helst

    Stakkels halv-soldat fremover

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette svar blev ændret 2 år, 2 måneder siden af StultusX2.
    • Dette svar blev ændret 2 år, 2 måneder siden af StultusX2.
    #11
    Deadlights
    Rusher
    • 1191 Indlæg
    Offline

    Putin ser nok om der kommer reel indblanding udefra. Og hvis ikke, så prøver han at slippe afsted med at snuppe bidder af landet, indtil der gør. Samtidig med at sprede rygter om at Ukraine startede konflikten.

    #12
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Skal vi ikke have lidt nyt?

    https://www.dr.dk/nyheder/politik/udenrigsministeren-alle-danskere-boer-forlade-ukraine-nu

    Men KAN Moder(Papa Putin)Rusland hapse resten – af Ukraine?
    Hmm, hvad siger Binkov:

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #13
    NightBreaker
    Moderator
    • 1431 Indlæg
    Offline

    Jeg kan på den ene side godt forstå Rusland, hvis det er pga. de mener EU rykker meget ind på deres område, men Ukraine har jo selv lov at vælger.
    Men det er sgu ikke smart af Rusland. Deres bedste kort er kina, og at resten af verden har været langsom til at være tilstede.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 1 måned siden af NightBreaker.
    #14
    zyDocx
    Rusher
    • 223 Indlæg
    Offline

    Jeg krydser fingre for at det blot er – som den “virkelighed” medierne fodrer mig med ift Putins angivelig udsagn – at Putin hygger sig med en omfattende militærøvelse og så er det det.

    http://konsolting.blogspot.com/

    #15
    Jacques
    Rusher
    • 554 Indlæg
    Offline

    Ja, Rusland og Kina har tætte relationer, men Kina har absolut ingen interesse i at rage uklar med Vesten. Deres lands økonomiske stabilitet afhænger af deres handel med Vesten. Det kan på ingen måde betale sig at sætte det over styr. Især fordi USA, som vel er deres største kunde, har lånt så mange penge af dem. Det ved Rusland godt og derfor tør de i sidste ende ikke gøre andet end at ryste lidt med sablen engang i mellem. Det er nemt at genere Ukraine og derfor gør de det. Vesten har ikke store nok interesser bundet op på Ukraine, men da Ukraine er venligt stemt overfor Vesten OG nabo til store, slemme ærkefjende, Rusland, føler Vesten at den bør forsvare Ukraine – i hvert fald i medierne.

    Rusland og deres lille kreds af tætte allierede er uden tvivl militært frygtindgydende, men USA og deres allierede fra NATO (herunder lille Danmark) er så latterligt militært overlegne, at man nærmest ikke forstår det. Netop pga. ovenstående ræsonnement regner jeg ultimativt ikke Kina for en af Ruslands tætte, militære alliancer. Kina er mere deres egne end noget andet, men igen….økonomi og militære aspirationer hænger fuldstændigt uløseligt sammen.

    Bye with a warmly hugs

    • Dette svar blev ændret 2 år, 1 måned siden af Jacques.
    #16
    Emilsa
    Rusher
    • 1116 Indlæg
    Offline

    #13 – Det er ikke EU der er problemet for Rusland, det er NATO

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #17
    SturmWolfDK
    Rusher
    • 563 Indlæg
    Offline

    Jeg tror ikke at det bliver en full scale invasion af Ukraine. Det hverken gider russerne, eller NATO, og det tror jeg begge parter er klar over, og har en forståelse om.

    EU eller NATO har ikke nogen interesse i at optage Ukraine. De ser helst at det eksistere i et strategisk ingenmandsland. Og hvis det kan forblive sådan, så tror jeg russerne finder sig i det, trods den historie der er imellem landene. Jeg kunne imidlertid godt se Putin nappe det hele af de østlige besatte regioner i en lille lynoffensiv. Hvis han forsøger at gøre Krim landfast med Rusland, og bliver for grådig, så tvinger han NATO’s hånd. Det andet kan de nøjes med at straffe med “hårde sanktioner” og se tiden an igen igen, som i 2014.

    Netop fordi man ikke gjorde resolut modstand i 2014, så bliver det lidt patetisk nu, idet Ukraine ikke er medlem af NATO.

    Det ville være fuldstændigt vanvittigt af nogen af parterne at starte WWIII. Kinserne ville sikkert elske det. Så kan de rigtig brede sig i asien, snuppe Taiwan m.v., imens USA har travlt med en mega lort af en krig på det europæiske kontinent.

    *Edit*
    Og gud forbyde at dette bliver undskyldningen for etableringen af en EU-hær. Vi har NATO, og det kan vi ikke engang enes om at finansiere.. Pathetic.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 1 måned siden af SturmWolfDK.
    #18
    Jacques
    Rusher
    • 554 Indlæg
    Offline

    #13 – Det er ikke EU der er problemet for Rusland, det er NATO

    Det er også det, jeg mener. Ved ikke, hvorfor jeg skrev EU.

    Bye with a warmly hugs

    #19
    Steadi
    Rusher
    • 329 Indlæg
    Offline

    #16 – hørte ellers for nylig en ekspert som mente, at Ruslands problem ikke var med NATO, men reelt med EU.

    Men, jeg var (og er) pænt træt af konstant at høre om risikoen for krig, så jeg slukkede for indslaget.

    Jeg kan dog godt se argumentet, tror jeg. Medlemskab af NATO eller tilknytning dertil er “bare” til en forsvarsorganisation. EU er noget langt større og indgribende i samfundet, dets indretning og spørgsmålet om en nation ser mod (resten af) EU, Rusland eller en tredje.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 1 måned siden af Steadi.
    #20
    trace
    Rusher
    • 139 Indlæg
    Offline

    Min analyse:
    Vesten har mest at tabe ved at gå fuldblods ind i konflikten. Derfor bliver det mest til boget i medierne og nogle ssntuoner. Det ved Putin. Derfor tager han Ukraine bid for bid.

    #21
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Mht. NATO. Der er efterhånden en del medlemmer, der ikke så’en lige er tæt på den nordlige del af Atlanterhavet.

    EU-Forsvar(angreb) AHAHAHAHAHAHA ..2% af’ til dét også? Good Luck!

    https://www.tv2bornholm.dk/artikel/f-16-fly-paa-bornholm

    2 stk F-16 til Bornholm Hmm, 20mm har jeg(og andre fodtudser) ikke brugt meget af = der er sikkert rigeligt forældet* AMMO i O

    *https://www.bt.dk/politik/foraeldede-danske-missiler-eller-andre-vaaben-sendes-ikke-til-ukraine

    Ti-hi. Jeg har SJOVT nok prøvet/mødt en del forældet HW, der egentlige gjorde det ganske ok/godkendt…(Bevares! Det var i 00’erne)

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette svar blev ændret 2 år, 1 måned siden af StultusX2.
    • Dette svar blev ændret 2 år, 1 måned siden af StultusX2.
    #22
    Emilsa
    Rusher
    • 1116 Indlæg
    Offline

    #21 – De er vel forældede i og med at Russerne har udstyret deres flyvende tingeltangel med forsvarssystemer mod dem?

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #23
    Razorblade
    Rusher
    • 185 Indlæg
    Offline

    Hele situationen kan vel også være spil for galleriet, måske Putins måde at få ophævet de mange restriktioner der er i mod Rusland og en masse oligarker, efter
    Krim i 2014?

    Jeg er overbevist om at EU og NATO gerne sælger Krim, for fred i Europa.

    #24
    Kraben
    Rusher
    • 69 Indlæg
    Offline

    Jeg kan jo egentlig godt forstå russerne, at de ikke vil have en for dominerende vestlig magt stående i deres baghave. USA ville jo aldrig tillade det den anden vej, så hvorfor blive så oprørt nu? Ikke at Ukraine ikke har ret til selv at bestemme, for de har de, men jeg tror blot at alle parter ville have fordel af en form for “bufferzone” som ikke umiddelbart har noget tilhørsforhold.

    Og hvor er jeg egentlig træt af USA skal diktere næsten alt i den vestlige verden..

    #25
    Nickell
    Moderator
    • 1745 Indlæg
    Offline

    Det har eddermame ikke været let at være nabo til Rusland. Se blot Tjetjenien, hvor Rusland allerede startede krig med dem i 1994. Vi behøver ikke at nævne Krim eller de russiske interventioner i lande længere væk.

    Rusland har selv skræmt sine naboer i armene på NATO. At påstå andet er det samme som at lukke øjnene for Russernes agressioner de sidste 25 år.

    Jeg fritager ikke USA i det her… Men russerne ligger som de har redt. De skal mødes af en omsluttende sanktionsbølge, som lammer deres økonomi, indtil de lærer at respektere andre landes suverænitet.

    #26
    SturmWolfDK
    Rusher
    • 563 Indlæg
    Offline

    Hvor skal rusher bunkeren ligge? Og hvad bliver kodeordet?

    Briterne udtalte tidligere, at de vil støtte Ukraine hvis de vil være medlem af NATO. Putin meldte tilbage, at ukrainsk medlemskab i NATO vil øge sandsynligheden for atomkrig i Europa, og i dag har Ukraines præsident så meddelt efter møde med den tyske kansler, at man vil søge medlemskab i NATO.

    Jeg håber betonen kan nå at hærde 😬

    #27
    Paybacktime
    Rusher
    • 959 Indlæg
    Offline

    #26 Det skal nok være rigtigt, at det ville øge risikoen for atomkrig, men mon ikke det er fra meget, meget, meget, meget, meget lille til meget, meget, meget, meget lille.

    I ain't got time to bleed

    #28
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #26 Til alle I formuene:

    HEY! Der er en pool – i en missilsilo!? Det er altså sejt

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #29
    Razorblade
    Rusher
    • 185 Indlæg
    Offline

    Kan vi ikke købe Stevns fortet til en billig penge? Inden der er andre der får den gode idé

    #30
    keaon
    Rusher
    • 39 Indlæg
    Offline

    #26 Kodeord : Negleklipper

Viser 30 svar - 1 til 30 (af 777 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...