Forside Fora Politik/Samfund Valg – 2026

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
    hqx
    Rusher
    • E-peen: 579

Så er der udskrevet valg, 24 Marts.

Bliver spændende at se hvor meget valgflæsk der bliver lovet.

Hvilket hold tror vi vinder?

De røde?
    De blå?
    De lilla?

Viser 30 svar - 211 til 240 (af 349 i alt)
  • Forfatter
    Svar
    VampiricEye
    Rusher
    • E-peen: 4,341

#210 Jeg fatter heller ikke den gimmick. Hvor mange stemmer tror de lige, at de flytter ved at lade folk tanke op lidt billigere i dag…

Paybacktime
    Rusher
    • E-peen: 1,826

God valgdag, alle. Jeg må ikke stemme 🥲 FORDI SYSTEMET ER RIGGED!!11 eller fordi jeg bor i Tyskland, vælg den forklaring du bedst kan lide.

VampiricEye
    Rusher

Krydset er sat.

VIVA EL SALVADOR!!

hqx
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • E-peen: 579

#211 – Forstår heller ikke hvis folk lader sig forføre af noget så banalt – lidt ligesom ældrechecken.

Hvis du bor i Tyskland og er dansk statsborger så kan du vel godt stemme til nationale valg, mig bekendt i hvert fald?

Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 4,368

#212 Det er helt sikkert rigged! 😁

Stemmen er afgivet – ikke at det gør den store forskel, da flertallet af danskerne åbenbart æder Mettes lort råt.

Glæder mig allerede til om 4 år, når vi står her igen og hun igen, igen, igen ikke har gennemført en skid af alt det hun har lovet. 🤷

Det bedste var næsten forleden dag, da hun stod og tuede over grundvandet og kæftede op om at der skal ske noget nu! Ja, undskyld mig søster, men det er kraftedenme jer der har haft magten i 7 år og i har ikke gjort en skid for grundvandet. Så du er jordens største hykler når du står og græder krokodilletårer – men det virker åbenbart på danskerne… 🙄

God valgdag. Vi ses på den anden side. 🙂

Paybacktime
    Rusher

#214 Man skal enten have bopæl i Danmark eller f.eks. være udsendt af staten (plus en håndfuld andre undtagelser). Statsborgerskab er ikke nok.

Snowball42
    Rusher
    • E-peen: 739

#215 Før jul var hun 100% væk, så kom der nytårstalen hvor hun kørte på DF/nye borgerlige klingen og havde fri taletid til nationen. Så gav Trump hende og Løkke utroligt meget medieomtale, og så smider de lige fødevarechecken i hovedet på folk for at få dem til at stemme på Mette.

De kunne ikke på nogen måde have timet det bedre. Og hun har haft magten i 7 år og gennemført Arne-pension som var dårligere end den anden løsning der var der, endda så dårlig at personen det var opkaldt efter ikke syntes den var så god igen, faktisk var han så utilfreds med dem at han ikke ville stemme på dem før han fik sin fødevarecheck.

Så fjernede hun store bededag, tak for at fjerne fridage.. suk.

Og så har hun doneret milliarder til Ukraine, sagt ja til at være blandt de første der skal være oppe og bruge 5% af BNP på militæret.

Nåe ja, og lukket minkerhvervet, for derefter at åbne det igen, så de mange milliarder føltes fuldstændigt spildt. Suk..

Men ok, jeg er nok bare ikke imponeret over hende gennem de sidste mange år, for der er da sikkert også ting hun har gjort som har været gode ting, og alt hvad hun har lovet de sidste par gange, har hun sikkert også gennemført noget af.

Ikke at jeg kan gøre end at vente og se om min stemme var nok til hun ikke kom til magten igen =)

Og jeg var ved valgstedet omkring 8.10 og kunne gå direkte til, få kort, stemme og ud, det gled dælme godt. Og det føltes nu fint at være i et land hvor vi i det mindste har muligheden for at stemme.

VampiricEye
    Rusher

#217 Hvis Mette fortsætter som statsminister (hvilket hun jo nok gør), så er det 100% Trumps fortjeneste. Sad, but true.

Paybacktime
    Rusher

#218 Trump, Rusland og COVID. Jeg tror hun lærte den helt forkerte lektie af Corona.

VampiricEye
    Rusher

#219 Frygt kan bruges til at holde befolkningen i et jerngreb.💀

Skal vi gætte på, at Trolex forlader sin formandspost efter det her valg?

Cancerman
    Head Rusher

#220 Jep. Og hun nyder det hver eneste dag.
    Nu er hun lige rigtig menneskelig og sød her i valgkampen.
    Bare vent – morgen er vi tilbage ved den gamle Mette, der regerer med frygt. 🤷

Jeg er ikke helt sikkert med Trolex – medmindre han bliver tilbudt et fedt job et sted?

VampiricEye
    Rusher

#221 Selv hvis Venstre går med i en eller anden bastard-regering, så ændrer det ikke på, at de har udsigt til det dårligste valgresultat nogensinde. Det ser vel rimelig grimt ud uanset hvad.

Cancerman
    Head Rusher

#222 Nej, det ser ikke skide godt ud – kan godt være han trækker stikket.

VampiricEye
    Rusher

#223 Det afhænger måske også af, om der er et pres fra baglandet.

Kenkari
    Moderator
    • E-peen: 4,185

Venstre står klart til en kæmpe valglussing for andet valg i træk. De står til under 10% og det må siges at være et nederlag uden lige. Jeg kan godt se Trollex træde ned, hvis det ikke forbedres markant i valget.

Kenkari
    Moderator
    • E-peen: 4,185

Jeg sidder og ser Valgaften på DR

Og, jeg er nok bare en havelåge her. De bliver ved med at vise at Moderaterne får 14 mandater, blå blok får 78 og rød blok får 83. Og så kan Løkke lege Kongemager.

Men, kræver det ikke at de fem partier i hhv blå og rød blok, blivr enige om at sige “Vi vil godt lave regering sammen” og det kan jeg ikke lige se.

Og, hvis jeg har talt korrekt, så er der ikke nok til en midterregering uden DF og DF vil ikke lave regering med Venstre.

Fuck jeg hader politik en gang i mellem

NightBreaker
    Moderator
    • E-peen: 1,795

Messer aka mini trump aka putins danske ven ser ud som en ny hilter. På nogle billeder…. “hyggeligt”.

Schalde
    Rusher
    • E-peen: 1,074

Messer aka mini trump aka putins danske ven ser ud som en ny hilter. På nogle billeder…. “hyggeligt”.

Det er sgu en sørgeligt omgang… fremgang med 12 mandater til DF:(

-dut-
    Rusher
    • E-peen: 1,612

Et relevant link med live opdatering af optællingen:

https://www.dr.dk/nyheder/politik/folketingsvalg/resultater

Deadlights
    Rusher
    • E-peen: 1,722

Jeg har satset min AI-genererede Black Lotus på Mette. Flotte resultater indtil videre (desværre også for DF).

Cancerman
    Head Rusher

Men, kræver det ikke at de fem partier i hhv blå og rød blok, blivr enige om at sige “Vi vil godt lave regering sammen” og det kan jeg ikke lige se.

De behøver ikke være enige om alle skal være i regering. De skal blot støtte den regering der sidder.
    Vi har næsten altid mindretalsregeringer – dvs partierne I regeringen har ikke 90 mandater, men der er 90 mandater der støtter den.

VampiricEye
    Rusher

Socialdemokraterne, Venstre, Moderaterne, Konservative og Radikale kan levere 90+ mandater.

VampiricEye
    Rusher

Så SVM kan fortsætte med Konservative og Radikale som støttepartier. Det er en mulig konstellation.

Birdm
    Rusher
    • E-peen: 243

hmm, vildt nok,

Det kan give en del forskellige konstellationer, højre-center, venstre-center, centrist
    Men er vel for langt fra DF til moderaterne, til at højrecenter er realistisk ?

Tror ikke man vil lave en mindretals-regering i disse tider

Cancerman
    Head Rusher

Ja, det er spændende hvordan det ender – der går nok nogle dage før vi ved det med sikkerhed.

VampiricEye
    Rusher

Trolex lukker umiddelbart ned for, at SVM kan fortsætte. Man må også sige, at det har kostet Venstre dyrt at pege på Mette som statsminister. Så det er måske smart nok ikke at gøre det igen. Tilsvarende vil det måske være dumt for Konservative at pege på Mette. Lars Løkke får nok svært ved at lave sin midterregering.🤷‍♂️

Cancerman
    Head Rusher

#236 Jeg har også lidt svært ved at se hvordan den kage lige skal skæres…

Med de mange ultimative udmeldinger om at “dem nægter jeg at lege med” så er det et svært puslespil.

Meeeen mon ikke nogen af dem bløde lidt op hvis der er udsigt til indflydelse/ministerbiler/en ny SM/indsæt selv noget at bestikke med

Personligt synes jeg det vil være fint med en midterregering – jeg ville bare ønske jeg kunne slippe for Mette – enhver anden Socialdemokrat måtte sådan set gerne tage den for min skyld. Orker bare ikke mere Mette (selvom hun unægtelig er en dygtig politiker)

• Dette svar blev ændret 3 uger, 6 dage siden af Cancerman.
    • Dette svar blev ændret 3 uger, 6 dage siden af Cancerman.
    VampiricEye
    Rusher

#237 Ja, den ser svær ud.

Snowball42
    Rusher
    • E-peen: 739

Så kommer der sikkert en lang periode hvor ingen kan blive enige om hvordan den nye regering kan skæres, og det hele er lidt i limbo, så kommer der en 3 mdrs sommerferie for dem, og så har der lige været et halvt år uden arbejde for Danmarks bedste.

Luk dem alle inde på borgen og luk dem først ud når de er enige, så kommer der sikkert hurtigt hvid røg ud af skorstenen. Om de så går ud og skriver “Habermus Papam” ved jeg ikke lige, men det kunne nok give DK lidt omtale. =)

VampiricEye
    Rusher

#239 Det tog 42 dage at lave en regering efter sidste valg. Måske tager det endnu længere tid denne gang.🤷‍♀️

Viser 30 svar - 211 til 240 (af 349 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...