Forside › Fora › Politik/Samfund › Ukraine 2022+ ?
- Dette emne har 903 svar og 56 stemmer, og blev senest opdateret for 2 uger, 2 dage siden af zybr.
-
Oprettet afEmne
-
13/12/2021 kl. 23:57 #0
StultusX2
Rusher- E-peen: 2,043
Tid til noget langt mere interessant end vira.
Jeg er ikke HOK! Jeg er ikke Trine B. MEN, jeg er sgu spĂŠndt!
What say ye. Rushers..var Krim 2014 nok for Đ ĐŸĐŽĐžĐœĐ°-ĐŒĐ°ŃŃ?
..eller er; gasledning â„ EU?
- Dette emne blev Êndret 3 Är, 4 mÄneder siden af StultusX2.
-
Oprettet afEmne
-
ForfatterSvar
-
07/04/2022 kl. 09:04 #481
SealDK
Rusher- E-peen: 231
#480 At der er forskellige landstyrker, forklarer jo intet ift. alt det overordnede som ikke fungerer for russernes krigsmaskine.
Efterretning, strategi, logistik, operationer til lands, vands, og luften – deres kapabilitet pĂ„ mange fronter er aldeles ikke hvad vi og hele vestens militĂŠr analytikere har forventet! Og hvad denne fejlslagne invasion angĂ„r, sĂ„ er det 100% ej heller hvad Mini Hitler Putin selv har vĂŠret overbevist om at de kunne formĂ„.
At deres allierede ikke er plaget af dette, kan diskuteres ift. hvilket plan man tĂŠnker pĂ„ – men ogsĂ„ ligemeget for hvad der er mere vigtigt er at vesten har fĂ„et sĂ„ meget evidens og faktuel viden om Russernes millitĂŠre kapabillitet!
De kan IKKE det som de gerne vil tilbage til, fra deres storhedstid som Sovjetunionens militĂŠrmagt og politiske position, ihvertfald ikke endnu… – det tager Ă„rtier at genopbygge til samme stadie som fĂžr Sovjet Ruslands totale knĂŠk & fald i 91′.Nu mĂ„ Russerne sĂ„ nĂžjes med at koncentrere sig om en del/et hjĂžrne af et suverĂŠnt selvstĂŠndigt land i Europa, som de har valgt at invadere – Skidt for russernes fejlagtige invasion, Godt for Ukraine og det frie folks kamp, de har oplevet hvad et selvstĂŠndigt lĂžsrevent land fra fordums Sovjet kommunisme betyder, og den FRIHED de har oplevet, vil de kĂŠmpe med livet for!
07/04/2022 kl. 12:06 #482Emilsa
Rusher- E-peen: 1,366
Nu mÄ Russerne sÄ nÞjes med at koncentrere sig om en del/et hjÞrne af et suverÊnt selvstÊndigt land i Europa, som de har valgt at invadere.
De har nu kontrol over vandforsyningen til Krim, de maser sig hastigt hen mod Yuzivska oliefeltet i Donbass, og meget af adgangen til Sortehavet og dermed ogsÄ kontrol over gas felterne deri.
09/04/2022 kl. 02:00 #483StultusX2
Rusher#0 TrÄdstarter- E-peen: 2,043
#478 ENS! Som i; gode gamle Mi-24(Hind) ser f.eks. ganske ens ud – om den er ukrainer eller russer(Med mindre det er den helt gamle ‘drivhus’ model)
Og der var vist slet ikke noget helikopter-HERO-attack pĂ„ det der brĂŠndstofdepot. Missil fra nord-Ăžst...ellers gĂ„r det godt = Nu begynder alt det klassiske/grimme! (OgsĂ„ fra den “gode” side)
En vis stagnering og kedsomhed = Lad os skyde dem der ikke kan svare igen…..heldigvis har jeg selv aldrig vĂŠret med til et tilbagetog!? YUP! Den er god nok. KUNS strategiske front-udretninger aka nye vinkler – i udlandet đ
FAKE det nu kan vĂŠre: Men hvis rigtig? Hold da helt ferie hvor Rusland ikke magter noget som helst.
eller ogsĂ„ mange tomme BTR’ere uden infanteri?12/04/2022 kl. 23:39 #484Emilsa
*post slettet af moderator pga. voldsomt grafisk indhold. UndgÄ venligst at poste den slags fremover.
/mod
- Dette svar blev Êndret 3 Är siden af Emilsa.
- Dette svar blev Êndret 3 Är siden af Jacques.
14/04/2022 kl. 02:12 #485StultusX2
#484 Welcome to the new world? đ
Igen, diverse generalers – hoveder spiddet – er jo heller ikke af det gode i/nĂ„r moderne SoMe-tider?Ukraine i offensiven:
Hmm, mÄske var det DEM* med Mi-24(Hind) helikoptere? Ens HW osv.
*DEM, de andre siger, det IKKE var…noget?
Edit:
Der er jo ogsĂ„ den “ĂŠldre og STORE” drone, der endte i Kroatien:Godt, det IKKE var en lille Tu-123 fra gemmerne :-O
- Dette svar blev Êndret 3 Är siden af StultusX2.
- Dette svar blev Êndret 3 Är siden af StultusX2. à rsag: er
14/04/2022 kl. 10:33 #486Emilsa
#485 – SĂ„ du klippet fĂžr en sart mod slettede det (jeg mener man ser bare ildglimtet det er ikke gore der gĂžr det ubehageligt)… hvis ikke det var sĂ„ frygteligt, sĂ„ er det jo ren monthyphyton – meget sort monthyphyton. MĂ„ske man ikke skulle have sĂ„ travlt med at klumpe sig sammen, hovere over drĂŠbte fjender og tage krigstrofĂŠer – som content til sociale medier, midt i en aktiv krigszone at man glemmer at vĂŠre pĂ„ vagt.
14/04/2022 kl. 15:07 #487Jacques
Rusher- E-peen: 554
#485 – SĂ„ du klippet fĂžr en sart mod slettede det (jeg mener man ser bare ildglimtet det er ikke gore der gĂžr det ubehageligt)… hvis ikke det var sĂ„ frygteligt, sĂ„ er det jo ren monthyphyton – meget sort monthyphyton. MĂ„ske man ikke skulle have sĂ„ travlt med at klumpe sig sammen, hovere over drĂŠbte fjender og tage krigstrofĂŠer – som content til sociale medier, midt i en aktiv krigszone at man glemmer at vĂŠre pĂ„ vagt.
Nu skal du ikke vĂŠre sur. Og desuden kan du jo se, at det var mig, der slettede videoen, sĂ„ skriv du bare mit navn i stedet đ
14/04/2022 kl. 16:30 #488Noize
Rusher- E-peen: 177
Nu skal du ikke sidde og trolle Jacques.. gendan da videon đ
mvh
Jacques14/04/2022 kl. 23:15 #489SturmWolfDK
Rusher- E-peen: 562
Den video hvor man sÄ skuddet ramme, forstÄr jeg faktisk godt blev fjernet. Men lige ud fra hukommelsen husker jeg ikke kamp i de andre. Men jeg er ogsÄ ved at komme i min prime snart ?
Anyways – Moskva er sunket.. AltsĂ„ skibet ?
14/04/2022 kl. 23:24 #490Razorblade
Rusher- E-peen: 202
???âïž???
15/04/2022 kl. 00:07 #491Cancerman
Head Rusher- E-peen: 3,783
Vi har snakket lidt om det med den video internt, men det er ikke sÄ nemt at lave klare regler for hvad vi ikke vil have pÄ siden.
Vi Þnsker ikke at nogen bliver stÞdt, men vi vil pÄ den anden side heller ikke censurere folk.
Det vi er kommet frem til indtil videre er, at folk i hvert fald skal gÞre opmÊrksom pÄ hvis der er voldsomt indhold og de skal bruge en spoiler tag. SÄ er der ikke nogen der uforvarende fÄr smasket ubehageligheder op i ansigtet.
Vi forbeholder os dog retten til at fjerne ting der er over grĂŠnsen – hvor den sĂ„ er mĂ„ vurderes fra situation til situation.
Min personlige holdning er, at hvis det er tilgĂŠngeligt pĂ„ “almindelige” medier, sĂ„ er det ogsĂ„ ok her – med det forbehold at lĂŠseren er advaret.
Jeg tÊnker vi er voksne mennesker og alle har en ide om hvornÄr noget er over grÊnsen eller folk kan blive pÄvirket af det.
Hvis nogen finde noget over grÊnsen, sÄ sig til, sÄ tager vi det derfra.
Vi har selvfÞlgelig et mod team, men jeg synes at alle sÄdan set er ret gode til at moderere vores indhold og sige til hvis noget er over grÊnsen.
Som jeg nok har sagt fĂžr, sĂ„ har jeg ikke noget Ăžnske om, at hverken mods eller jeg selv skal rende og vĂŠre “gĂ„rdvagt” hele tiden – vi er voksne nok til selv at hĂ„ndtere uenigheder – i hvert fald langt hen af vejen đ
15/04/2022 kl. 00:49 #492Jacques
Nu skal du ikke sidde og trolle Jacques.. gendan da videon đ
mvh
JacquesJeg troller da ikke Jacques. Jeg ER jo Jacques. Hvordan (eller hvorfor) skulle jeg trolle mig selv? Dét er altsÄ mÊrkeligt, Noize.
15/04/2022 kl. 08:26 #493Nickell
Moderator- E-peen: 1,988
Russian warship. Go sink yourself!
Hvad bliver nĂŠste fase mon?
Russerne skal vel redde ansigt. NĂžjes de med det Ăžstlige Ukraine?
15/04/2022 kl. 08:45 #494Emilsa
#487 – A principelle Ă„rsager sĂ„ forholder jeg mig til mods som et kollektiv, jeg antager at en mod handler pĂ„ vegne af kollektivet og ikke som et individ med sĂŠrlige befĂžjelser. En tilgang jeg finder vigtig for eksistensen af det demokratiske rum online.
#491 – Hele episoden er historisk vigtig, da den om noget tydeliggĂžr krigens forandring til et cirkus, et reality show eller en sportsbegivenhed. Hver eneste deltager er en potentiel content creator og vi ser begivenheder i realtime, fra flere forskellige vinkler, ofte helt ned pĂ„ mikro-niveau som var det en sportsbegivenhed. Vi kan enda se et interview med de overlevende bagefter – som mandskabet pĂ„ den russiske kampvogn der bliver ramt af en NLAW der ikke detonerer, hvor angrebet er filmet med et gopro
For spektatoren bliver krigen nĂŠrmest som en sportsbegivenhed, fordi det er muligt at reagere som til en sportsbegivenhed, som nĂ„r nogen “scorer et mĂ„l” – og det er ligenetop sĂ„dan folk opfĂžrer sig.
Derudover er det rendyrket #influencersinthewild, hvor influencere har gang i noget dumt for likes. Jeg begriber ikke hvordan man overhovedet i dronens tidsalder som deltager i en krig, tÞr klumpe sig sammen i det Äbne.
15/04/2022 kl. 14:29 #495Jacques
#487 – A principelle Ă„rsager sĂ„ forholder jeg mig til mods som et kollektiv, jeg antager at en mod handler pĂ„ vegne af kollektivet og ikke som et individ med sĂŠrlige befĂžjelser. En tilgang jeg finder vigtig for eksistensen af det demokratiske rum online.
#491 – Hele episoden er historisk vigtig, da den om noget tydeliggĂžr krigens forandring til et cirkus, et reality show eller en sportsbegivenhed. Hver eneste deltager er en potentiel content creator og vi ser begivenheder i realtime, fra flere forskellige vinkler, ofte helt ned pĂ„ mikro-niveau som var det en sportsbegivenhed. Vi kan enda se et interview med de overlevende bagefter – som mandskabet pĂ„ den russiske kampvogn der bliver ramt af en NLAW der ikke detonerer, hvor angrebet er filmet med et gopro
For spektatoren bliver krigen nĂŠrmest som en sportsbegivenhed, fordi det er muligt at reagere som til en sportsbegivenhed, som nĂ„r nogen “scorer et mĂ„l” – og det er ligenetop sĂ„dan folk opfĂžrer sig.
Derudover er det rendyrket #influencersinthewild, hvor influencere har gang i noget dumt for likes. Jeg begriber ikke hvordan man overhovedet i dronens tidsalder som deltager i en krig, tÞr klumpe sig sammen i det Äbne.
Ah, selvfĂžlgelig. Hvor ville vi dog ende uden din integritet og moralske sejl…? â€ïž
15/04/2022 kl. 18:13 #497Emilsa
#495 – Jeg er faktisk helt seriĂžs, man bĂžr anskue mods som et kollektiv… derfor har jeg ogsĂ„ altid krummet tĂŠer nĂ„r knekker er flegnet ud over en bestemt mod og lign – jeg synes ogsĂ„ helt seriĂžst i bĂžr fĂ„ justeret sĂ„ man ikke kan se hvem af jer der sletter – da det skaber en individ vs individ situation nĂ„r mods bĂžr stĂ„ som et kollektiv i abstraktion
15/04/2022 kl. 18:23 #498Kenkari
Moderator- E-peen: 3,571
Og, her kommer sÄ den store farlige bussemand ind fra hÞjre.
Vi kommer lige tilbage pÄ sporet her, det gÊlder mods som brugere. Det her fnidder fnadder er sgu for bÞrn.
15/04/2022 kl. 19:07 #499StultusX2
Vi, som i Moderatorgruppen, mente det faktisk. Kommentar slettet, ikke relevant for trÄden.
/Mods
15/04/2022 kl. 19:18 #500StultusX2
Kom igen? ikke relevant i en trĂ„d; JEG “tosse-StultusX2” startede i december 2021?
Jamen lad os slette denne video:
15/04/2022 kl. 19:39 #501Nickell
Moderator- E-peen: 1,988
Det her er kvalmende. Russisk soldat bliver bedt af konen, om at voldtage kvinder i Ukraine:
âGo, rape Ukrainian women, OK? But don't tell me anything!
âCan I?
âYes, I let you. But use condoms!Remember this intercepted call between the RUS soldier and his wife? @cxemu and @SvobodaRadio reporters managed to identify them. Meet Roman Bykovsky and Olga Bykovska. Thread? pic.twitter.com/qYtiKJDLqO
— Ostap Yarysh (@OstapYarysh) April 15, 2022
15/04/2022 kl. 20:06 #502Cancerman
#501 Min holdning til alle russere har ogsÄ Êndre sig pÄ det seneste:
Hvis ikke de aktivt er imod Putin, sÄ er de med ham og fair game.
Hvor er det dog forbandet Êrgerligt, et han sidder pÄ de rÄdne nukes, sÄ NATO ikke bare kan vade ind over Rusland og lÊgge lortet Þde.
15/04/2022 kl. 20:11 #50315/04/2022 kl. 20:39 #504Cancerman
#503 Hvis de ikke aktivt er imod Putin er de med ham.
Civile eller ej.15/04/2022 kl. 20:56 #505StultusX2
#503 Hvis de ikke aktivt er imod Putin er de med ham.
Civile eller ej...bĂžrn, kvinder, handikappede med mere+?
MODTAGET..Ăžh jeg mener: JAVEL!
15/04/2022 kl. 21:05 #506Cancerman
Du skal lade vĂŠre med at tage alt sĂ„ bogstaveligt đ
15/04/2022 kl. 21:19 #507StultusX2
Beklager! men er trods alt gÄet i JAVEL-Mode! Hvilket andre ogsÄ gÞr nu, hÄber jeg?
Og lige en œgammel video om ‘Moskva’ krydseren og lidt sladder:
PS. Star Wars I-II-III = Onde kĂŠre leder? (lĂŠgger mig fladt og klynkende ned – IKKE mere! Be-be?)
- Dette svar blev Êndret 3 Är siden af StultusX2.
15/04/2022 kl. 21:34 #508Cancerman
Det er jo sĂ„dan set fedt nok, at Putin mister alt sit gode legetĂžj, men det fĂ„r en til at frygte, at han mister besindelsen og bringer fodbolden i spil đ
15/04/2022 kl. 21:55 #509Deadlights
Rusher- E-peen: 1,424
Ja, man sidder lidt med blandede fÞlelser efter sÄdan en nyhed. Skal man vÊre glad eller skal man sidde og frygte han nu nuker en by som hÊvn?
15/04/2022 kl. 23:07 #510Birdm
Rusher- E-peen: 176
Syntes sĂ„ egentlig man skulle give Ukraine nogle nukes tilbage hvis russerne skulle finde pĂ„ at bruge dem, kan nu ikke se nogle vestlige politikere gĂžre det đ men pĂ„ den anden side ville brug af nukes vĂŠre kĂŠmpe gamechanger, har slet ingen ide om hvad vesten ville gĂžre, mĂ„ske nok Kina osv ville slĂ„ hĂ„nden af russerne
15/04/2022 kl. 23:55 #511Cancerman
#510 Jeg kan simpelthen heller ikke se hvad der sker hvis han bruger nukes.
Han kan ummiddelbart bruge dem pÄ 3 mÄder:
1: Taktisk mod mÄl i Ukraine
2: Strategisk et sted hvor der kun er for at afskrĂŠkke: F.eks. et sted over havet.
3: Dommedag hvor han angriber et Natoland.Jeg kan nĂŠsten kun gĂŠtte hvad der sker hvis han gĂžr 3. og det er en grum, grum tanke. đ
Hvis han gĂžr 1 eller 2 og NATO svarer igen med enten konventionelle vĂ„ben eller nukes, sĂ„ ender vi nok automatisk i nr. 3 đ
Han har igen lige truet med “uoverskuelige konsekvenser” hvis USA bliver ved med at leverer vĂ„ben til Ukraine.
Jeg har fandenme svĂŠrt ved at se hvordan fanden den her krig stopper, ud over, at han bliver vĂŠltet og der ikke er en ny psykopat der overtager.
-
ForfatterSvar
- Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...