Forside Fora Politik/Samfund Ukraine 2022+ ?

  • Dette emne har 785 svar og 56 stemmer, og blev senest opdateret for 4 dage, 9 timer siden af Stormtrooper.
Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    StultusX2
    Rusher
    Offline

    Tid til noget langt mere interessant end vira.

    Jeg er ikke HOK! Jeg er ikke Trine B. MEN, jeg er sgu spændt!

    What say ye. Rushers..var Krim 2014 nok for Родина-мать?

    ..eller er; gasledning ≥ EU?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette emne blev ændret 2 år, 4 måneder siden af StultusX2.
Viser 30 svar - 451 til 480 (af 785 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #451
    Birdm
    Rusher
    • 131 Indlæg
    Offline

    Ifølge rygterne, skal Nato i morgen snakke bl.a. om brug af atomvåben som respons til russiske ditto

    Det er da også på høje tid, da hele Ruslands spil går ud på at skræmme med dem, har man derimod en aftalt plan for hvad man vil gøre i givne situationer, vil det gøre medlemmerne af Nato mere fleksible i deres ageren, og i det hele taget gøre det muligt at føre en mere aktiv politik

    I det lys, håber jeg feks Polen går med til feks at indsætte bare 500 “peacekeepers” til at starte med, lidt for at tage temperaturen, og så se hvad der så sker.. Vil Rusland virklig angribe Polen og dermed Nato ? Tvivler

    Nogen gange er det klogt at kalde bluffet, hvis det ellers er et bluff

    #452
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    #449 Det var retorikken jeg henviste til, som er decidereret syg!

    #453
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    #451 Selvfølgeligt svært at vide hvad/hvor stor reaktionen vil være, og en risiko – Men enig, jeg hælder også til at de bluffer!

    Russerne er helt sikkert og uden tvivl mere bevidste om hvad en evt. atomkrig vil medføre, end som en “Jihad Krigers tankegang”, der gerne vil op til hans 72 jomfruer (sans og samling er trods alt til stede hos russerne på et helt helt andet plan her).

    #454
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Happy” 1 måned med krig…

    https://www.dr.dk/nyheder/udland/se-billederne-en-maaned-med-krig-paa-europaeisk-jord

    (suk)

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #455
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    https://english.alaraby.co.uk/news/libyas-haftar-preparing-troops-fight-russia-kyiv

    Hovsadasse, Khalifa Haftar er sørme en af dem vesten har hjulpet til magten – det er nærmest som om at den der interventions og regimeskifte politik imperiet har kørt giver bagslag

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #456
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    #455 Som altid i verdens historien “Aliancer Skabes & Aliancer Brydes” – sådan har det altid været, intet nyt i det.

    Bin Laden blev også støttet af USA way back i 80’erne, fordi Bin Laden på daværende tidspunkt kæmpede imod Ruslands invasion af Afghanistan, og dermed blev Bin Laden USA’s “allierede”.

    Husk relationen og kontekst ift. tid og sted i historien, og kig fra et større perspektiv ift. verdensbilledet.

    #457
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    Iøvrigt fantastisk at se Ukraine formå at udføre modangreb mod russerne, det er SMÅ men KÆMPE sejre for Ukraine! WAY TO GO!

    Mini Hitler Putin’s fra start tydeligt fejlslagne og ekstremt dårligt udførte invasion, sejler mere og mere – planlægning, efterretning, logistik, samt militære formåen er “en by i Rusland” Og den lille syge mand må være ved at gå ud af sit gode skind

    Dybeste respekt for Ukrainerne, de er underdog på papiret uden tvivl, men kæmper SÅ bravt for liv og land, sikke et folk!!!

    #458
    RabidSquirrelX
    Rusher
    • 586 Indlæg
    Offline

    #459
    Jeppe
    Rusher
    • 360 Indlæg
    Offline

    Så I Joe Bidens tale i går?

    Normalt er han ikke den bedste taler, men jeg synes faktisk at den var god. Jeg er ikke i tvivl om at han vitterligt mente den sidste sætning, selvom White House hurtigt var ude og korrigere meningen bag sætningen. Spørgsmålet er om det var planlagt fra starten? Altså at han skulle fyre sætningen af, så den blev grebet af alle medier, og bagefter kunne de så trække lidt i land.

    #460
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    1 Russisk General mere tabt i fronten:
    Endnu en Russisk general er taget ud og tilføjes tabslisten af Generaler det er et meget højt tal, og iøvrigt YDERST usædvanligt!
    Generalers placering er tilbagetrukket, ikke ude i fronten, dette understøtter endnu engang russernes manglende formåen.
    Godt for Ukraine!

    Russerne fejlet ift. Ukraines flyvevåben:
    Russerne har fejlet og det til stadighed, i at nedkæmpe Ukraines flyvevåben, ej heller formået at eliminere luft forsvaret.
    Urainske kampfly er operative fra enten flyvestationer hvor landingsbanerne ikke er taget 100% ud, samt kampfly letter fra motorvejsstrækninger, som de siden KRIM netop har øvet sig i at gøre! Godt tænkt Ukraine!

    Russernes kommunikation op til weekenden:
    Russernes kommunikation om at alt forløber som planlagt (trods det modsatte har været ret tydeligt tidligt i forløbet), samt at deres første fase nu er indfriet, og de derfor nu kan fokusere på det som invasionens primære mål har været = at sikre den østlige Donbass region -> Er noget af en bortforklaring (søforklaring) for deres fejlslagne invasion. Det understøtter igen den forudsete “kattelem” Mini Hitler Putin forsøger at finde (nu det ikke gik som planlagt), så han kan fremstå som “sejrrig” – deres propaganda er SÅ ringe!

    Polske Kampfly til Ukraine:
    Det forlyder man ved at ændre holdning mht. alligevel at afgive de Polske MIG-29 til Ukraine, bliver speændende om det er korrekt og om en hand over af kampfly til Ukraine bliver en realitet.

    https://www.dr.dk/nyheder/udland/liveblog-faa-seneste-nyt-om-krigen-i-ukraine-her

    #461
    JamesPond
    Rusher
    • 142 Indlæg
    Offline

    Spørgsmålet er om ikke vesten kunne være interesseret I at lade Putin bruge den kattelem og få noget af ØstUkraine, sådan han kan fremvise en “sejr” og dermed få stoppet krigen.
    Jeg tænker det ikke er realistisk at smide Putin helt ud, han kan ikke tåle at tabe ansigt på den måde.

    #462
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3049 Indlæg
    Offline

    Der er tegn på, at Putin har indset, at han har kvajet sig. Så nu prøver han at trække sig ud med “æren” i behold ved, at kræve Ukraine forbliver neutral og han får de østlige regioner.

    Sgu ikke den afslutning jeg havde håbet på. Det er naturligvis dejligt, at krigen forhåbentlig stopper, men jeg havde helst set, at hans hoved havde rullet. Nu kan han lave samme nummer mod Moldova, Georgien og de baltiske lande.

    #463
    VampiricEye
    Rusher
    • 3675 Indlæg
    Offline

    #462 Jeg håber godt nok ikke, at de giver ham noget som helst, men nu må vi se.

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #464
    Deadlights
    Rusher
    • 1205 Indlæg
    Offline

    Jeg er ikke sikker på Putin reelt er interesseret i fredsforhandlinger. Det er måske bare spil for galleriet eller et værktøj til at evaluere hvor stærkt, Ukraine føler de står.

    #465
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #464 – Han forhaler bare tiden tænker jeg, det er rimelig russisk – hvis der kommer en våbenhvile så omgrupperer de sig og udbygger deres forsyningslinjer – for så ligepludselig at hamre løs et eller andet sted, eller lægge en ny belejring – når Mariupol falder her snart.

    Det er en lidt spøjs krig, de har kun dedikeret 200k + venner til krigen og deres morderniserede hærenheder har slet ikke været i brug. Så jeg tænker, enten har de ikke planlagt at tage meget mere end donbas, eller også er den her fase af invasionen en slags test run.

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #466
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3049 Indlæg
    Offline

    #465 Absolut også en mulighed.

    Forhandlinger eller ej, så håber jeg stadig på, at nogen stikker en kniv i ryggen på ham. Har har ikke fortjent at blive siddende ved magten.

    #467
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Vorherre på semistore hovdyr!

    https://www.dr.dk/nyheder/politik/forsvarsekspert-historisk-sende-800-soldater-til-baltikum-blablabla

    De baltiske lande, vor NYE Bufferzone. (godt man er mod vest)

    Med FARE – for lyde PRO-Rus’. Lige den der har JEG prøvet! Det er IKKE sjovt! Som den sidste stod jeg tilbage (observerede elegant)..var alle nu med? Et køresvin jokkede pedalen i bund inden JEG kom ind…

    ..Knap så elegant: PANISK klamrende til anhængertrækket i – ren Indiana Jones stil – på en GD240 VÆK FRA Serber-land

    (Det var vist ikke mere end en 10-20 meter – men husker det som MINDST 200+)

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #468
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    Russiske kampfly med atomvåben:

    De russiske kamply der krænkede svensk teritorium i starten af marts, var angiveligt udstyret med atomvåben.
    2 x SU-24 Fencer + 2 x SU-27 Flanker, fløj øst for Gotland, og 90KM fra den svenske kyst.

    https://www.bt.dk/udland/nye-oplysninger-russiske-fly-over-sverige-var-atombevaebnede

    #469
    Nickell
    Moderator
    • 1745 Indlæg
    Offline

    Russiske kampfly med atomvåben:

    De russiske kamply der krænkede svensk teritorium i starten af marts, var angiveligt udstyret med atomvåben.

    2 x SU-24 Fencer + 2 x SU-27 Flanker, fløj øst for Gotland, og 90KM fra den svenske kyst.

    https://www.bt.dk/udland/nye-oplysninger-russiske-fly-over-sverige-var-atombevaebnede

    Det er skræmmende. Desværre har vi nok mange atomvåben tættere på os, end vi umiddelbart går og tror. Der skal da nok være et par ubåde i vores farvande i ny og næ.

    #470
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    #469 Korrekt – Atomvåben har været en del af operative styrker verden over – både under og efter den kolde krig (hvilket så foregår i “stilhed”).

    DOG er forskellen her at man flyver ind over et lands territorium, med våbene hængende under bugen (angiveligt).

    Russernes evindelige krænkelse af andre landes luftrum (eks også vort eget), er bemærkelsesværdigt, og det på en ikke god måde!

    #471
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3049 Indlæg
    Offline

    https://www.berlingske.dk/europa/russerne-kloer-sig-i-haaret-hvordan-kunne-ukraine-angribe-saa-langt-inde-i

    Det er imponerende, at de to MI24 har kunne lette fra jorden, i betragtning af, hvor kæmpe løg piloterne har – satme friskt, at flyve 40km ind bag fjendens linier og angribe.

    Havde der været bare en enkelt MiG-29 eller Su-27 i nærheden, så havde den pillet de to MI24’ere så let som ingenting… Men ok, det hjælper selvfølgelig en hel den, at der nok er total forvirring hos Russerne og ingen aner hvad der foregår.

    #472
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    #471 Interessant info, først lige set dette grundet dit heads up – tak for deling!

    Enig man skulle tro Russerne var mere på vagt ift. deres eget luftrum, forstår godt de har fløjet lavt men alligevel.

    Kan det være false flag operation ?
    Altså russerne selv der endnu engang forsøger at skabe et falsk grundlag, som de kan retfærdiggøre egen yderlig aggression med.

    Hvis det er Ukraine, jamen JA de har vist en helt fortrinlig kampmoral, er modige, kæmper bravt, og som et samlet folk!

    Operationen kan uanset oprindelsen for udførslen, bruges/føre til en eskalering – Russerne, kan om de vil, nu bruge situationen til at eksekvere et “hævngærigt/voldsomt” modsvar – bliver interssant at se hvad mini Hitler Putin vil bruge situationen (om han vil)….

    #473
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3049 Indlæg
    Offline

    #472 Det kan meget vel være en false flag operation – men lige nu tror de fleste vist, at det rent faktisk er Ukraine.

    #474
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    ..eller bare problemet med ens HW?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #475
    RabidSquirrelX
    Rusher
    • 586 Indlæg
    Offline

    Hvad skulle de få ud af sådan et false flag op, hvis det skal virke skal de vel ramme noget der betyder noget for folk. skole, hospital lign ting. Jeg tror det er ukraine der har fået alverdens intel fra usa til at udføre det.
    Og så er det pinligt fra ruslands side at de ikke bedre kan beskyttet sådan et depot i deres eget land, det er jo ikke lang distance missiler eller artilleri der har ramt depotet..
    De har nok tænkt at det kun er i ukraine der føres krig og har tænkt på deres egne grænser som safezones hvilket også er et bitch ass move… Vi pulverisere lige hele ukraine, men hvis de rør noget på vores jord så er det helt forfærdeligt.

    #476
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    #475 Heller ingen der siger at det er false flag, bare en mulighed.

    Der kan da stadigt være adskillige aspekter til hvad baggrunden det skulle være – samtidigt ved vi at false flag er en metode russerne rent principielt ikke afholder sig fra bruge.

    Alene fortællingen om at Ukraine krydser grænsen og angriber mål på russernes eget territorie (uanset om det nu ER ukraine eller ER russerne selv/false flag), kan mini Hitler Putin forsøge at bruge på mange forskellige måder (optrapning, modsvar, forhøjet sympati, indragelse af andre parter for at støtte russerne i selve krigen/også vha. styrker, osv osv).

    Rent strategisk er det ikke tosset at tage oliedepotet ud, nu hvor russerne i forvejen med deres forfejlede invasion, har vist deres EKSTREMT elendige side ift. alene at få basal logistik og forsyningslinjer til at fungere. Det sender samtidigt signalet og vidensbyrdet som du er inde på, at de ikke har styr på grænseområdet til landet de selv har invaderet, overvågning af eget luftrum – godt nok “pinligt” JA.

    Rusland er langt derfra hvor de var som Sovjetunionen (som KNÆKKEDE fuldstændigt sammen til sidst 89-91, og hvor deres forældet militær på alle områder faldt totalt fra hinanden) – De er langt fra Sojvets tidligere storhedstid, og trods deres genopbygning af militæret i starten af nullerne, og trods Mini Hitler Putins ønske om at “genopstå” til fortidens størrelse og militaristiske formåen – ja så formår de ikke en reel modstander i dagens verden, de har tydeligtvist SÅ lidt styr på elementært basic på indre linjer ift. deres militær, kapabillitet og formåen – og buldrer så deraf også med deres atomvåben.

    • Dette svar blev ændret 2 år siden af SealDK.
    #477
    Razorblade
    Rusher
    • 185 Indlæg
    Offline

    Russerne bekæmper de Ukrainske aggressive civile:News.com

    #478
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #476 – Der er 4 eller 3.5 russiske hære i Ukraine. Der er den rigtige Russiske hær, de dur stortset kun til at skyde alting i smadder med deres artelleri… Så er der Seperatisterne fra Luthansk og Donetsk, de kæmper helt anderledes og er noget mere motiverede, koordinerede osv. De efterlader bl.a. ikke bare deres issenkram. Slutteligt er der tjetjenerne, når ikke de har travlt med at ligge videoer op på sociale medier – er de faktisk ganske effektive.. Egentlig hører de under den russiske nationalgarde, men de fungerer helt autonomt fra resten.

    Det der gør at “de andre” skiller sig ud fra den egentlige russiske hær er nok at de foruden erfaring, ikke lider strukturelt under de hierakiske siloer der plager den russiske hær.

    #474 HW som i hardware? Deres antiluft halløj fejler vist ikke noget og de skyder en hel del ukrainske fly og helikoptere ned. Måske var ukrainerne heldige, men vi ved heller ikke hvor mange helikoptere de evt. har mistet under angrebet.

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #479
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    #478 Det ændrer intet ved adskillige basale faktorer ift. ruslands fejlslagne invasion, som i den grad har synliggjort landets formåen eller netop mangel derpå, ift. i 2022 at føre en effektiv operationel krig med alt hvad det indebærer.

    #480
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #479 – Det var sådanset bare en forklaring på hvorfor den russiske hær har svært ved at slås og tilsyneladende er så dysfunktionel – for det er nemlig ikke noget der plager deres allierede. Jeg vil passe på med at kalde deres invasion fejlslagen før krigen er slut

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

Viser 30 svar - 451 til 480 (af 785 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...