Forside Fora Politik/Samfund Ukraine 2022+ ?

  • Dette emne har 785 svar og 56 stemmer, og blev senest opdateret for 3 dage, 7 timer siden af Stormtrooper.
Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    StultusX2
    Rusher
    Offline

    Tid til noget langt mere interessant end vira.

    Jeg er ikke HOK! Jeg er ikke Trine B. MEN, jeg er sgu spændt!

    What say ye. Rushers..var Krim 2014 nok for Родина-мать?

    ..eller er; gasledning ≥ EU?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette emne blev ændret 2 år, 4 måneder siden af StultusX2.
Viser 30 svar - 481 til 510 (af 785 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #481
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    #480 At der er forskellige landstyrker, forklarer jo intet ift. alt det overordnede som ikke fungerer for russernes krigsmaskine.

    Efterretning, strategi, logistik, operationer til lands, vands, og luften – deres kapabilitet på mange fronter er aldeles ikke hvad vi og hele vestens militær analytikere har forventet! Og hvad denne fejlslagne invasion angår, så er det 100% ej heller hvad Mini Hitler Putin selv har været overbevist om at de kunne formå.

    At deres allierede ikke er plaget af dette, kan diskuteres ift. hvilket plan man tænker på – men også ligemeget for hvad der er mere vigtigt er at vesten har fået så meget evidens og faktuel viden om Russernes millitære kapabillitet!
    De kan IKKE det som de gerne vil tilbage til, fra deres storhedstid som Sovjetunionens militærmagt og politiske position, ihvertfald ikke endnu… – det tager årtier at genopbygge til samme stadie som før Sovjet Ruslands totale knæk & fald i 91′.

    Nu må Russerne så nøjes med at koncentrere sig om en del/et hjørne af et suverænt selvstændigt land i Europa, som de har valgt at invadere – Skidt for russernes fejlagtige invasion, Godt for Ukraine og det frie folks kamp, de har oplevet hvad et selvstændigt løsrevent land fra fordums Sovjet kommunisme betyder, og den FRIHED de har oplevet, vil de kæmpe med livet for!

    #482
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    Nu må Russerne så nøjes med at koncentrere sig om en del/et hjørne af et suverænt selvstændigt land i Europa, som de har valgt at invadere.

    De har nu kontrol over vandforsyningen til Krim, de maser sig hastigt hen mod Yuzivska oliefeltet i Donbass, og meget af adgangen til Sortehavet og dermed også kontrol over gas felterne deri.

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #483
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #478 ENS! Som i; gode gamle Mi-24(Hind) ser f.eks. ganske ens ud – om den er ukrainer eller russer(Med mindre det er den helt gamle ‘drivhus’ model)
    Og der var vist slet ikke noget helikopter-HERO-attack på det der brændstofdepot. Missil fra nord-øst.

    ..ellers går det godt = Nu begynder alt det klassiske/grimme! (Også fra den “gode” side)
    En vis stagnering og kedsomhed = Lad os skyde dem der ikke kan svare igen…

    ..heldigvis har jeg selv aldrig været med til et tilbagetog!? YUP! Den er god nok. KUNS strategiske front-udretninger aka nye vinkler – i udlandet

    FAKE det nu kan være: Men hvis rigtig? Hold da helt ferie hvor Rusland ikke magter noget som helst.
    eller også mange tomme BTR’ere uden infanteri?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #484
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    *post slettet af moderator pga. voldsomt grafisk indhold. Undgå venligst at poste den slags fremover.

    /mod

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    • Dette svar blev ændret 2 år siden af Emilsa.
    • Dette svar blev ændret 2 år siden af Jacques.
    • Dette svar blev ændret 2 år siden af Jacques.
    #485
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #484 Welcome to the new world?
    Igen, diverse generalers – hoveder spiddet – er jo heller ikke af det gode i/når moderne SoMe-tider?

    Ukraine i offensiven:

    Hmm, måske var det DEM* med Mi-24(Hind) helikoptere? Ens HW osv.

    *DEM, de andre siger, det IKKE var…noget?

    Edit:
    Der er jo også den “ældre og STORE” drone, der endte i Kroatien:

    Godt, det IKKE var en lille Tu-123 fra gemmerne

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette svar blev ændret 2 år siden af StultusX2.
    • Dette svar blev ændret 2 år siden af StultusX2. Årsag: er
    #486
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #485 – Så du klippet før en sart mod slettede det (jeg mener man ser bare ildglimtet det er ikke gore der gør det ubehageligt)… hvis ikke det var så frygteligt, så er det jo ren monthyphyton – meget sort monthyphyton. Måske man ikke skulle have så travlt med at klumpe sig sammen, hovere over dræbte fjender og tage krigstrofæer – som content til sociale medier, midt i en aktiv krigszone at man glemmer at være på vagt.

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #487
    Jacques
    Rusher
    • 554 Indlæg
    Offline

    #485 – Så du klippet før en sart mod slettede det (jeg mener man ser bare ildglimtet det er ikke gore der gør det ubehageligt)… hvis ikke det var så frygteligt, så er det jo ren monthyphyton – meget sort monthyphyton. Måske man ikke skulle have så travlt med at klumpe sig sammen, hovere over dræbte fjender og tage krigstrofæer – som content til sociale medier, midt i en aktiv krigszone at man glemmer at være på vagt.

    Nu skal du ikke være sur. Og desuden kan du jo se, at det var mig, der slettede videoen, så skriv du bare mit navn i stedet

    Bye with a warmly hugs

    #488
    Noize
    Rusher
    • 175 Indlæg
    Offline

    Nu skal du ikke sidde og trolle Jacques.. gendan da videon

    mvh
    Jacques

    #489
    SturmWolfDK
    Rusher
    • 562 Indlæg
    Offline

    Den video hvor man så skuddet ramme, forstår jeg faktisk godt blev fjernet. Men lige ud fra hukommelsen husker jeg ikke kamp i de andre. Men jeg er også ved at komme i min prime snart 😅

    Anyways – Moskva er sunket.. Altså skibet 🥳

    #490
    Razorblade
    Rusher
    • 185 Indlæg
    Offline

    💪🏻🍺☀️🍺🇺🇦

    #491
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3048 Indlæg
    Offline

    Vi har snakket lidt om det med den video internt, men det er ikke så nemt at lave klare regler for hvad vi ikke vil have på siden.

    Vi ønsker ikke at nogen bliver stødt, men vi vil på den anden side heller ikke censurere folk.

    Det vi er kommet frem til indtil videre er, at folk i hvert fald skal gøre opmærksom på hvis der er voldsomt indhold og de skal bruge en spoiler tag. Så er der ikke nogen der uforvarende får smasket ubehageligheder op i ansigtet.

    Vi forbeholder os dog retten til at fjerne ting der er over grænsen – hvor den så er må vurderes fra situation til situation.

    Min personlige holdning er, at hvis det er tilgængeligt på “almindelige” medier, så er det også ok her – med det forbehold at læseren er advaret.

    Jeg tænker vi er voksne mennesker og alle har en ide om hvornår noget er over grænsen eller folk kan blive påvirket af det.

    Hvis nogen finde noget over grænsen, så sig til, så tager vi det derfra.

    Vi har selvfølgelig et mod team, men jeg synes at alle sådan set er ret gode til at moderere vores indhold og sige til hvis noget er over grænsen.

    Som jeg nok har sagt før, så har jeg ikke noget ønske om, at hverken mods eller jeg selv skal rende og være “gårdvagt” hele tiden – vi er voksne nok til selv at håndtere uenigheder – i hvert fald langt hen af vejen

    #492
    Jacques
    Rusher
    • 554 Indlæg
    Offline

    Nu skal du ikke sidde og trolle Jacques.. gendan da videon

    mvh

    Jacques

    Jeg troller da ikke Jacques. Jeg ER jo Jacques. Hvordan (eller hvorfor) skulle jeg trolle mig selv? Dét er altså mærkeligt, Noize.

    Bye with a warmly hugs

    #493
    Nickell
    Moderator
    • 1745 Indlæg
    Offline

    Russian warship. Go sink yourself!

    Hvad bliver næste fase mon?

    Russerne skal vel redde ansigt. Nøjes de med det østlige Ukraine?

    #494
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #487 – A principelle årsager så forholder jeg mig til mods som et kollektiv, jeg antager at en mod handler på vegne af kollektivet og ikke som et individ med særlige beføjelser. En tilgang jeg finder vigtig for eksistensen af det demokratiske rum online.

    #491 – Hele episoden er historisk vigtig, da den om noget tydeliggør krigens forandring til et cirkus, et reality show eller en sportsbegivenhed. Hver eneste deltager er en potentiel content creator og vi ser begivenheder i realtime, fra flere forskellige vinkler, ofte helt ned på mikro-niveau som var det en sportsbegivenhed. Vi kan enda se et interview med de overlevende bagefter – som mandskabet på den russiske kampvogn der bliver ramt af en NLAW der ikke detonerer, hvor angrebet er filmet med et gopro

    For spektatoren bliver krigen nærmest som en sportsbegivenhed, fordi det er muligt at reagere som til en sportsbegivenhed, som når nogen “scorer et mål” – og det er ligenetop sådan folk opfører sig.

    Derudover er det rendyrket #influencersinthewild, hvor influencere har gang i noget dumt for likes. Jeg begriber ikke hvordan man overhovedet i dronens tidsalder som deltager i en krig, tør klumpe sig sammen i det åbne.

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #495
    Jacques
    Rusher
    • 554 Indlæg
    Offline

    #487 – A principelle årsager så forholder jeg mig til mods som et kollektiv, jeg antager at en mod handler på vegne af kollektivet og ikke som et individ med særlige beføjelser. En tilgang jeg finder vigtig for eksistensen af det demokratiske rum online.

    #491 – Hele episoden er historisk vigtig, da den om noget tydeliggør krigens forandring til et cirkus, et reality show eller en sportsbegivenhed. Hver eneste deltager er en potentiel content creator og vi ser begivenheder i realtime, fra flere forskellige vinkler, ofte helt ned på mikro-niveau som var det en sportsbegivenhed. Vi kan enda se et interview med de overlevende bagefter – som mandskabet på den russiske kampvogn der bliver ramt af en NLAW der ikke detonerer, hvor angrebet er filmet med et gopro

    For spektatoren bliver krigen nærmest som en sportsbegivenhed, fordi det er muligt at reagere som til en sportsbegivenhed, som når nogen “scorer et mål” – og det er ligenetop sådan folk opfører sig.

    Derudover er det rendyrket #influencersinthewild, hvor influencere har gang i noget dumt for likes. Jeg begriber ikke hvordan man overhovedet i dronens tidsalder som deltager i en krig, tør klumpe sig sammen i det åbne.

    Ah, selvfølgelig. Hvor ville vi dog ende uden din integritet og moralske sejl…? ❤️

    Bye with a warmly hugs

    • Dette svar blev ændret 2 år siden af Jacques.
    #497
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #495 – Jeg er faktisk helt seriøs, man bør anskue mods som et kollektiv… derfor har jeg også altid krummet tæer når knekker er flegnet ud over en bestemt mod og lign – jeg synes også helt seriøst i bør få justeret så man ikke kan se hvem af jer der sletter – da det skaber en individ vs individ situation når mods bør stå som et kollektiv i abstraktion

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #498
    Kenkari
    Moderator
    • 2739 Indlæg
    Offline

    Og, her kommer så den store farlige bussemand ind fra højre.

    Vi kommer lige tilbage på sporet her, det gælder mods som brugere. Det her fnidder fnadder er sgu for børn.

    "Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

    #499
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Vi, som i Moderatorgruppen, mente det faktisk. Kommentar slettet, ikke relevant for tråden.

    /Mods

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #500
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Kom igen? ikke relevant i en tråd; JEG “tosse-StultusX2” startede i december 2021?

    Jamen lad os slette denne video:

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #501
    Nickell
    Moderator
    • 1745 Indlæg
    Offline

    Det her er kvalmende. Russisk soldat bliver bedt af konen, om at voldtage kvinder i Ukraine:

    #502
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3048 Indlæg
    Offline

    #501 Min holdning til alle russere har også ændre sig på det seneste:

    Hvis ikke de aktivt er imod Putin, så er de med ham og fair game.

    Hvor er det dog forbandet ærgerligt, et han sidder på de rådne nukes, så NATO ikke bare kan vade ind over Rusland og lægge lortet øde.

    #503
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #502 og hvad med #500 Det er jo bare civile russere?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #504
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3048 Indlæg
    Offline

    #503 Hvis de ikke aktivt er imod Putin er de med ham.
    Civile eller ej.

    #505
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #503 Hvis de ikke aktivt er imod Putin er de med ham.

    Civile eller ej.

    ..børn, kvinder, handikappede med mere+?

    MODTAGET..øh jeg mener: JAVEL!

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #506
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3048 Indlæg
    Offline

    #505

    Du skal lade være med at tage alt så bogstaveligt

    #507
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Beklager! men er trods alt gået i JAVEL-Mode! Hvilket andre også gør nu, håber jeg?

    Og lige en ½gammel video om ‘Moskva’ krydseren og lidt sladder:

    PS. Star Wars I-II-III = Onde kære leder? (lægger mig fladt og klynkende ned – IKKE mere! Be-be?)

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette svar blev ændret 2 år siden af StultusX2.
    #508
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3048 Indlæg
    Offline

    Det er jo sådan set fedt nok, at Putin mister alt sit gode legetøj, men det får en til at frygte, at han mister besindelsen og bringer fodbolden i spil

    #509
    Deadlights
    Rusher
    • 1205 Indlæg
    Offline

    Ja, man sidder lidt med blandede følelser efter sådan en nyhed. Skal man være glad eller skal man sidde og frygte han nu nuker en by som hævn?

    #510
    Birdm
    Rusher
    • 131 Indlæg
    Offline

    Syntes så egentlig man skulle give Ukraine nogle nukes tilbage hvis russerne skulle finde på at bruge dem, kan nu ikke se nogle vestlige politikere gøre det men på den anden side ville brug af nukes være kæmpe gamechanger, har slet ingen ide om hvad vesten ville gøre, måske nok Kina osv ville slå hånden af russerne

    #511
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3048 Indlæg
    Offline

    #510 Jeg kan simpelthen heller ikke se hvad der sker hvis han bruger nukes.

    Han kan ummiddelbart bruge dem på 3 måder:

    1: Taktisk mod mål i Ukraine
    2: Strategisk et sted hvor der kun er for at afskrække: F.eks. et sted over havet.
    3: Dommedag hvor han angriber et Natoland.

    Jeg kan næsten kun gætte hvad der sker hvis han gør 3. og det er en grum, grum tanke.

    Hvis han gør 1 eller 2 og NATO svarer igen med enten konventionelle våben eller nukes, så ender vi nok automatisk i nr. 3

    Han har igen lige truet med “uoverskuelige konsekvenser” hvis USA bliver ved med at leverer våben til Ukraine.

    Jeg har fandenme svært ved at se hvordan fanden den her krig stopper, ud over, at han bliver væltet og der ikke er en ny psykopat der overtager.

Viser 30 svar - 481 til 510 (af 785 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...