Forside Fora Politik/Samfund Ukraine 2022+ ?

  • Dette emne har 785 svar og 56 stemmer, og blev senest opdateret for 1 dag, 22 timer siden af Stormtrooper.
Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    StultusX2
    Rusher
    Offline

    Tid til noget langt mere interessant end vira.

    Jeg er ikke HOK! Jeg er ikke Trine B. MEN, jeg er sgu spændt!

    What say ye. Rushers..var Krim 2014 nok for Родина-мать?

    ..eller er; gasledning ≥ EU?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette emne blev ændret 2 år, 4 måneder siden af StultusX2.
Viser 30 svar - 511 til 540 (af 785 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #512
    Jeppe
    Rusher
    • 360 Indlæg
    Offline

    Jeg er lidt spændt på hvad natten bringer af nyheder omkring Mariupol. Hvis Rusland rent faktisk har likvideret alle ukrainske styrker i byen tror jeg det ændrer krigen markant. Det vil bl.a. øge presset på lande som endnu ikke har valgt side i konflikten.

    Derudover tror jeg at det vil få Ukraine til i endnu højere grad at skifte til en offensiv rolle, hvor de er færdige med blot at forsvare sig, men angriber fronterne med alt de har. Hadet til russerne vil formentligt nå helt nye højder.

    #513
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #512 – De har nok ikke likvideret alle styrker for der er rigtig mange der løbende har overgivet sig… Mariupol er heller ikke faldet endnu, Azovstal er stadig under ukrainsk kontrol

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    • Dette svar blev ændret 2 år siden af Emilsa.
    #514
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    Efter at Russerne har mistet den 8. general under deres “udflugt” i Ukraine, ja så mister de fortsat officerer i nøglefunktioner.

    https://www.dailymail.co.uk/news/article-10728771/Colonel-dies-suffering-shrapnel-wounds-near-Kharkiv-Russian-troop-death-toll-reaches-20-600.html

    Mini Hitler Putins fejlslagne invasion i Ukraine sejler fortsat, og de kommende dage/uger bliver interessante ift. deres angrebsakser i det sydlige Ukraine – Jeg holder stadigt uomtvisteligt med Ukraine, et bravt folk der som underdogs kæmper mod den åhh så store russiske “Putin Syge” bjørn!

    #515
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Havde egentlig sjusket en kladde sammen om Ukraine minder om noget gammelt fra historien. Men Ian M.(Forgotten Weapons) gør det langt bedre:

    Er der bare ikke kompetente Mellem-stjerner* i Papa-Putins hær?
    Har der været en hemmelig udrensning – ganske som dengang?

    *Var det ikke 9 af de STORE stjerner, der er røget indtil videre?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #516
    Bullit
    Rusher
    • 47 Indlæg
    Offline

    Burde rushers.dk sitet egentlig ændre navn til ukrainers.dk i stedet for? Det nuværende navn lyder pro Rusland.

    #517
    VampiricEye
    Rusher
    • 3673 Indlæg
    Offline

    #516 Hvordan har et rush noget som helst med Rusland at gøre?🤔

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #518
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    Ultimatum efter Ultimatum efter Ultimatum fra Russerne til Ukraine ift overgivelse af Mariupol i sidste uge :), kære Putin et Ultimatum mister ligesom sin værdi, når man bliver ved med at udstede det gentagne gange…

    Mini Hitler Putin fyrer adskillige officerer, andre/nye og mindre erfarne indsættes (det kan så være det samme – men begivenheden understøtter hans fejlslagne invasion…)

    Sverige og Finland, vil nu ansøge om NATO medlemskab samtidigt i midten af Maj – Way to Go! (verdenshistorie)

    • Dette svar blev ændret 1 år, 12 måneder siden af SealDK.
    #519
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3045 Indlæg
    Offline

    #518 De er godt og grundigt til grin efterhånden, de russere.

    Der er jo nærmest intet der er lykkedes for dem.

    #520
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    #519 Helt enig.

    De har fejlet fra start og kontinerligt igennem hele forløbet til nu.
    Og samtidigt helt overordnet været SÅ langt fra at kunne eksekvere den fuld skala invasion som de satte iværk.

    Så ja, ‘Fejslagen Russisk Invasion” for sure Godt for Ukraine!

    #521
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    Forsvaret sender M113, Panserminer, og Mortergranater til Ukraine.

    Så ingen Piranha men de gamle M113 (omend nogle er modificeret), kan sikkert stadigt komme Ukrainske infantrister samt andet personel til gode.

    M113 holder iøvrigt pladsen som en af verdens mest producerede og benyttede let pansrede køretøj,
    80.000+ er der bygget og den fik sin ilddåb i 62′ i vietnam.

    #522
    RabidSquirrelX
    Rusher
    • 586 Indlæg
    Offline

    Søløve eller delfiner til at forsvare skibe med? Er det marsvin vi bruger i dk eller er vi helt bagud.

    Fra Dr.dk

    Få næsten tanker på den podcast episode fra vanvittig verdenshistorie som handler om en delfin de mastubere osv osv I et forsøg på at få den til at læse og tale.

    • Dette svar blev ændret 1 år, 12 måneder siden af RabidSquirrelX.
    #523
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-05-03-intern-mail-fra-ministeriet-modsiger-ssts-forklaring-om-behov-for-jodtabletter-nu

    Nå da da. Gid jeg kunne være mere præcis – med min generelle skepsis – mht. ting og sager

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #524
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Har han ret/ er det korrekt? #SealDK

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #525
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    #524 Jeg skal ikke være dommer over om alle forlydender om antallet af dræbte Generaler er korrekte.

    Flere er ej bekræftet heller fra officiel side, hvilket dog ikke betyder hverken fra eller til, da de officielle kilder er meget “sparsommelige” eller “langsomme” med at bekræfte oplysninger som disse.

    Men er bare halvdelen af disse Generaler taget ud, er det stadigt overraskende mange, yderst usædvanligt, og en svækkelse for Rusland (samt til stadighed mange, trods russerne har en anderledes føring end som vesten).

    0 aka ingen amerikanske Generaler blev til sammenligning dræbt fra 1970 til 2014, trods USA’s involvering i adskillige krige.

    #526
    Deadlights
    Rusher
    • 1204 Indlæg
    Offline

    Hov hov, dette er ikke et General Discussion forum.

    #527
    Nickell
    Moderator
    • 1745 Indlæg
    Offline

    Hov hov, dette er ikke et General Discussion forum.

    DÉN forstod jeg! 😄

    #528
    Birdm
    Rusher
    • 131 Indlæg
    Offline

    Nå, det bliver da lidt spændende hvad russerne kommer med af udmeldinger på deres V-dag 9/5

    Vores egen Anders Puck Nielsen, har før lavet nogle glimrende forudsigelser på hans youtube-kanal, han callede bl.a. at det blev en stor krig ca en måned før og andre ting

    Den seneste her https://www.youtube.com/watch?v=268zZqs-rvI er ellers også interessant, med Kremls muligheder og evt konsekvenser

    #529
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    han callede bl.a. at det blev en stor krig ca en måned før og andre ting

    Cool, så lidt som mig 13-12-2021. Eller?

    Hvad betyder ‘callede’ på dansk: Første? Jeg var først? ..andet?

    #526 Men, hva’så hvis/når der ryger en admiral?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette svar blev ændret 1 år, 11 måneder siden af StultusX2.
    #530
    Birdm
    Rusher
    • 131 Indlæg
    Offline

    #529 Callede er vel noget i retning af forudsige/læse modstander

    Det var den her jeg hentydede til https://www.youtube.com/watch?v=krhmeUkfhu4
    De fleste regnede med det nok ville handle om Donbas, ikke full-scale krig

    #531
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #530 Hvornår har Papa-Putin Zar+wannabe sagt: full-scale krig?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #532
    Birdm
    Rusher
    • 131 Indlæg
    Offline

    Det tror jeg ikke han har sagt, men det var jo tydeligt nok målet i starten med regimeskifte i Kyiv, og med faldskærmstropper så langt vestpå som Lviv

    Det kunne så blive endnu mere fullscale med evt mobilisering, men ligner lidt at det ikke kommer til at ske, vi må se

    #533
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Det tror jeg ikke han har sagt, men det var jo tydeligt nok målet i starten med regimeskifte i Kyiv, og med faldskærmstropper så langt vestpå som Lviv

    Det kunne så blive endnu mere fullscale med evt mobilisering, men ligner lidt at det ikke kommer til at ske, vi må se

    = NEJ? Beklager
    MEN det ER altså ret vigtigt, hvis han har sagt det! #Birdm

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #534
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    https://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-medie-kalder-putin-jammerlig-diktator-der-har-ikke-vaeret-noget-i-saa-stor

    Hold da op!? Så der eksisterer stadig; store russiske nosser?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #535
    Nickell
    Moderator
    • 1745 Indlæg
    Offline

    https://www.dr.dk/nyheder/udland/russisk-medie-kalder-putin-jammerlig-diktator-der-har-ikke-vaeret-noget-i-saa-stor

    Hold da op!? Så der eksisterer stadig; store russiske nosser?

    De falder nok med ad trappen i den nærmeste fremtid… 😥

    #536
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    De falder nok med ad trappen i den nærmeste fremtid… 😥

    Sludder! De får en tur i FSBs allerfineste & sikreste bil! De falder ud af den(imod klassisk KG/☠️X#¤..FSB kutyme) IKKE låste dør, tilfældigvis over en jernbanebro, hvis rækværk desværre ikke kan forhindre et fald på(mindst) 40 ganske normale meter og på ulykkeligvis få sekunder senere kom The MoskvaExpress til TIDEN og med beklageligvis mindst 180km/t(også en sjældenhed)

    Se dét er et uheld

    EN Stor Tak til: Herr Otto Flick og hans fine GESTAPO-bil…der blev kvast af en damptromle)

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #537
    Deadlights
    Rusher
    • 1204 Indlæg
    Offline

    Hvad hvis Ukraine indtager Europa efter de har slået Rusland? Nu har vi jo givet dem alt vores udstyr plus det de har fået fra USA? 4D chess move af Zelensky.

    #538
    zybr
    Rusher
    • 93 Indlæg
    Offline

    Uhh, Tingene spidser til: Despoten i Ankara vil ikke have Sverige og Finland ind i NATO, De huser jo terrorister!:

    https://www.dr.dk/nyheder/seneste/erdogan-tyrkiet-vil-ikke-sige-ja-til-sverige-og-finland-bliver-optaget-i-nato

    #539
    Jeppe
    Rusher
    • 360 Indlæg
    Offline

    #538
    I sidste ende kommer han nok ikke til at modsætte sig, men det er jo en oplagt mulighed for at kræve forhandlinger om diverse emner hvor han mener at han kan opnå noget på vegne af Tyrkiet.

    #540
    Bams
    Rusher
    • 353 Indlæg
    Offline

    #537 Jooo, men vi har jo Finland og Sverige også til den tid

    #541
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Hmm, kald mig en RØD SATAN, men jeg trak lidt på smilebåndet:

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

Viser 30 svar - 511 til 540 (af 785 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...