Forside Fora Politik/Samfund Ukraine 2022+ ?

  • Dette emne har 785 svar og 56 stemmer, og blev senest opdateret for 1 dag, 15 timer siden af Stormtrooper.
Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    StultusX2
    Rusher
    Offline

    Tid til noget langt mere interessant end vira.

    Jeg er ikke HOK! Jeg er ikke Trine B. MEN, jeg er sgu spændt!

    What say ye. Rushers..var Krim 2014 nok for Родина-мать?

    ..eller er; gasledning ≥ EU?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette emne blev ændret 2 år, 4 måneder siden af StultusX2.
Viser 30 svar - 541 til 570 (af 785 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #542
    RabidSquirrelX
    Rusher
    • 586 Indlæg
    Offline

    hvad sker der for min pc eller rushers. kan kun se tråd starters indlæg og ikke alle de sider med svar længere..

    og efter denne post kom det igen.

    • Dette svar blev ændret 1 år, 11 måneder siden af RabidSquirrelX.
    #543
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3044 Indlæg
    Online

    #542 WP fucker nogen gange når den når til sideskift

    #544
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #543 Pheew! Troede lige, det var mig ..med russere og specielle operationer imod Finland og Sverige i #541.

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #545
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3044 Indlæg
    Online

    #544 Meget kan man beskylde dig for, men ikke lige det 😉

    #545
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Jeg synes vi skal spille lidt Nuclear War:

    Nuclear War

    Bare for at holde humøret/interessen.

    Dang it! Jeg får klø…mumle-mumle er nok lidt rusten – men tydeligvis fordi, det er x86-udgaven…

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #546
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #545 – Da jeg var bette og spillede civ1 endte spillet ofte med at nukes ville rydde vejen for min blanding af uopgraderede sten- og bronzealder units +riflemen…

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #547
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    HVAD i al verden er den nu af:

    https://www.dr.dk/nyheder/seneste/udfasningen-af-f-16-fly-skubbes-paa-grund-af-krigen-i-ukraine

    F-35 er da sgudda det bedste nogensinde+! (Og JA – jeg mener Draken)

    kan nogle af – den nye 35’ers fans’ lige forklare dette til simple Stultus’?

    #546 RØVHUL! Fik lige lidt lyst – 8 timer senere! OTTE TIMER! På det gamle(simple)”skod” spil. Tak for lort ♥

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette svar blev ændret 1 år, 10 måneder siden af StultusX2.
    • Dette svar blev ændret 1 år, 10 måneder siden af StultusX2.
    #548
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Så kommer nyhederne…

    https://www.dr.dk/nyheder/politik/danske-soldater-blev-med-stor-hast-sendt-til-letland-afskraekke-putin-vi-mangler-alt

    Good luck eller gid gut – med BANG-BANG-Bang oralt!

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #549
    Schalde
    Rusher
    • 880 Indlæg
    Offline

    20 missiler skudt af fra Hvisruslands teritorium…. vides endnu ikke om det er Rusland. Smaddermanden har fået manipuleret Lukasjenko?

    Håber virkelig ikke Ukraine bliver presset til en freds aftale de ikke ønsker, fordi Vesten vil undgå en ressesion. Vi må tage de økonomiske hug det kræver og stå fast på at du sgu ikke bare rulle ind i et andet land og tage territorium som det passer dig.

    #550
    Jeppe
    Rusher
    • 360 Indlæg
    Offline

    Det er en skræmmende udvikling at han har fået Hviderusland med på den. Det kan nemt eskalere krigen, fordi Rusland så har en syndebuk at pege på når/hvis de iværksætter endnu mere omfattende missil-angreb, som vil ramme civilbefolkningen hårdt.

    #551
    VxChemical
    Rusher
    • 335 Indlæg
    Offline

    Jeg tænker det havde været “billigere” i længden hvis NATO havde sat ind og bedt Rusland skride ud.

    Det kommer til at gøre ondt i mange år det her.

    #552
    Schalde
    Rusher
    • 880 Indlæg
    Offline

    Jeg tænker det havde været “billigere” i længden hvis NATO havde sat ind og bedt Rusland skride ud.

    Det kommer til at gøre ondt i mange år det her.

    NATO er overlegen på alle punkter militært, men det handler ikke om styrke men om Putin er villig til at ofre moderlandet for alt.. og det frygter man. Man kunne sige det var samme princip mht våben, men sådan fungere det åbenbart ikke.

    #553
    NightBreaker
    Moderator
    • 1438 Indlæg
    Offline

    Jeg har stadigvæk svært ved at se hvordan Rusland skulle komme ud som vinder. Det må de da også selv kunne se.

    Jeg ved ikke om idéen er at få BRIKS landene til at være en ny supermagt, men de er jo ikke enige om noget. Så tænker det bliver svært. Meget af deres økonomi er også bygget op om lande ude fra BRIKS lande.

    #554
    VxChemical
    Rusher
    • 335 Indlæg
    Offline

    #552

    Hvis det er sådan det er, så ender det sådan, bare om lidt længere tid. Riv plasteret af.

    #555
    Schalde
    Rusher
    • 880 Indlæg
    Offline

    #552

    Hvis det er sådan det er, så ender det sådan, bare om lidt længere tid. Riv plasteret af.

    Rusland løber tør for ressourcer og så må vi se hvad Ukraine går med til. Putin skal have en eller anden sejr med han kan fortælle om så han ikke ser helt skidt ud.

    Men er enig har svært ved at se hvordan krigen ender.

    #556
    VampiricEye
    Rusher
    • 3672 Indlæg
    Offline

    Putin skal have en eller anden sejr med han kan fortælle om så han ikke ser helt skidt ud.

    Det eneste Putin skal have er et nakkeskud. Nu må hans bagland sgu snart tage sig sammen.

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #557
    zybr
    Rusher
    • 93 Indlæg
    Offline

    Mit “take” på en mest sandsynlige løsning er at der laves en fredsaftale hvor Luthansk og Donetsk afgives til Rusland. På den måde kan putin komme ud af det uden at tabe ansigt og ukraine forbliver en selvstændig stat.

    Uanset hvor meget success ukraine har haft i starten fordi russerne har undervurderet situationen, så er de altså nu i en udmattelseskamp mod en betydelig overmagt. At lave fremstød ind i seperatistregionerne med overvejende russisk-venlig befolkning er altså nok ikke det samme som at forsvare Kiev mod uforberedte russiske værnepligtige.

    Jeg vil være meget overrasket hvis ukraine kommer ud af det med de 2 regioner i “stald”. Finland måtte jo også give land dengang, for at bevare en selvstændig nation.
    Mht. Krim, så er det lidt en joker, men det forbliver nok russisk i vores tid

    Men alt er jo ikke skidt:
    -Et resultat af krigen er jo at ukrainerne har fået en plads i den vesteuropæiske bevisthed.
    -De er på få måneder skubbet politisk tættere på Vesteuropa end mange års politisk arbejde kunne gøre i fredstid.
    -De er direkte på vej ind i EU. Et godt aktiv for EU, meget bedre end de der hulla-bulla lande man ellers snakker om at lukke
    ind.
    -De ukrainske væbnede styrker er bliver moderniseret og bevæbnet og trænet efter vestlig(NATO?) model med (NATO) våben. Jeg forudser en fremtid med NATO øvelser i ukraine
    -Sverige og Finland er på vej ind i NATO. 2 lande der er MEGET fremme skoene mht. væbnede styrker og gode aktiver for NATO.
    -Generel oprustning i vesteuropa: Flere midler til et MEGET Hårdt tiltrængt forsvar der lider efter 40års pladderhumanistisk nedrustningspolitik(Der er ikke engang råd til underbukser!).

    • Dette svar blev ændret 1 år, 10 måneder siden af zybr.
    #558
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #557 – Definer Hulla-bulla land? Er det tyrkiet, alle har altid vidst at hele tyrkiet i EU diskussionen har været at holde tyrkiet for nar fra dag et. Anyways, Ukraine er vildt Hulla-bulla, det er som Rusland styret af Oligarker, korruptionen kan bringe nogle afrikanske lande til skamme og der er tonsvis af organiseret kriminalitet. Ligenu flyder de sorte markeder over med NATO våben

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #559
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Ligenu flyder de sorte markeder over med NATO våben

    ..og det gjorde de ikke allerede i 00’erne? Ti-hi aka Der var sgu rigeligt med NATO HW i 00’erne. Bevares!? ..hvad jeg observerede.

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #560
    RabidSquirrelX
    Rusher
    • 586 Indlæg
    Offline

    Er det tyrkiet, alle har altid vidst at hele tyrkiet i EU diskussionen har været at holde tyrkiet for nar fra dag et

    Hvad mener du?

    #561
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #560 – Tyrkiet har aldrig nogensinde været bare inærheden af at opfylde kravene for optagelse, og det har alle vidst fra dag et den diskussion blev åbnet… og tyrkiet er det eneste land jeg kan komme på skulle være et “hulla-bulla” land fra en underspillet xenofobisk optik, som der har været diskussioner om hvorvidt skulle optages…

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #562
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #561 +1

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #563
    Jeppe
    Rusher
    • 360 Indlæg
    Offline

    Finland og Sverige med i NATO – godt på den lange bane, men her og nu gør det nok bare Rusland endnu mere aggressiv i Ukraine.

    Flere vestlige våben på vej til fronten, men også et Rusland som lader til måske at have fået mere styr på logistikken.

    Hvor ser I andre krigen slutte som det ser ud nu?

    #564
    RabidSquirrelX
    Rusher
    • 586 Indlæg
    Offline

    Er tyrkiet overhoved med på sanktionerne mod rusland? Syntes jeg så eller læste noget hvor det var de stadigvæk handlede nogenlunde normalt med dem.

    #565
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #563 – Den slutter et eller andet sted mellem at Rusland har sat sig på Donbass og omegn og Rusland har etableret en landbro til Transnistria.

    #564 – De spiller på to heste og gør i øvrigt præcis det samme som Rusland gør og har gjort siden 2014, bare nede i Syrien og det er rygtedes at de planlægger en fortsættelse af invasionen af Syrisk kurdistan.

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #566
    Birdm
    Rusher
    • 131 Indlæg
    Offline

    #563
    Det er godt nok vildt svært at spå om hvad en fredsaftale ender med lige nu, 4 måneder inde i barbarossa lignede det feks noget helt andet end det endte med – krige starter når man har lyst, det gør freden bare ikke

    Men lad mig dog komme med ukvalificeret gæt anyway

    #1 Der kommer en våbenhvile, efter Ukraine har tabt hele Donbas, men tager til gengæld lidt af det sydlige
    eller
    #2 Putin bliver væltet, Ukraine får alt tilbage undtagen Krim

    Det skal sikkert vise sig at være helt forkert med alle de variabler der er, men lad os se

    #567
    Schalde
    Rusher
    • 880 Indlæg
    Offline

    Lad os sige gasen går af ballonen for Putin og de bliver enig om at dele land, ukraine får lidt områder og Russerne gør, tror i vesten vil lette santionerne mod Putin og ting går i sig som som før?

    Noget andet er hvad tror i russernes respons er hvis NATO begynder at sender tropper ind i Ukraine for at forsvare og tvinge russerne til at opgive krigen?

    • Dette svar blev ændret 1 år, 9 måneder siden af Schalde.
    #568
    Noize
    Rusher
    • 175 Indlæg
    Offline

    nato kommer aldrig til at sende amerikanere, britere, franskere og dansk pølser ind i ukraine, før rusland aktivt angriber et nato land. nato er en forsvars alliance ikke en krigs alliance.

    • Dette svar blev ændret 1 år, 9 måneder siden af Noize.
    #569
    Deadlights
    Rusher
    • 1204 Indlæg
    Offline

    Heldigvis. Atommagter i direkte krig er en rigtig dårlig situation.

    #570
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    nato kommer aldrig til at sende amerikanere, britere, franskere og dansk pølser ind i ukraine, før rusland aktivt angriber et nato land. nato er en forsvars alliance ikke en krigs alliance.

    • Dette svar blev ændret 1 år, 9 måneder siden af Noize.

    Øh Kosovo/Kosova? Beklager, men jeg var der som ‘Fredsskabende’ og IKKE som ‘Fredsbevarende’ og ja, der ér forskel.

    ..nu til det gode:
    https://nyheder.tv2.dk/politik/2022-07-02-anders-fogh-ansat-i-ny-rolle-for-zelenskyj

    (suk)

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

Viser 30 svar - 541 til 570 (af 785 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...