Forside Fora Hardware Køb af RTX 3080

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Cetti
    Rusher
    Offline

    Hey

    Er godt klar over at GFX-markedet er fucked p.t. Søgte for sjov på DBA efter brugt 1080TI, for at se hvor meget jeg kunne sælge mit eget Asus rog strix 1080Ti OC . Der er godt nok kun én annonce, men han vil have 6890,- for den! Tilbage i juni 2017, gav jeg 6199,- ! Det er jo totalt crazy.

    Men selvom det skulle lykkes mig at sælge mit 1080TI til en god pris, så kommer næste problem: At skaffe et RTX 3080. Jeg har fundet nogle enkelte 3070 og 3090, men ellers er det Amazon og ebay man finder 3080 til psyko-priser.

    Nogen gode tips og tricks?

    Ved der var en tråd for nyligt på DR, men fik ikke fulgt med….

Viser 30 svar - 151 til 180 (af 203 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #151
    NightBreaker
    Moderator
    • 1434 Indlæg
    Offline

    Så er der snart kort på vej til marked hvis man skal tage det kinesiske marked for noget.

    Cryptominers now selling GeForce RTX 3060 cards for as low as 270 USD after mining crackdown in China

    #152
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3017 Indlæg
    Offline

    #151 About time

    Ellers så har Komplett både 3080Ti og 3090 på lager til den fantastiske pris a hhv 15.000 og 20.000kr

    #153
    Fisker
    Rusher
    • 437 Indlæg
    Offline

    Nogen som i øvrigt finder det spændende at nogle kort går ned i antal på lager før de er sat til salg? Det må sgu da være mega dyrt for de butikker når deres kort blot forsvinder ud i æteren

    #154
    SturmWolfDK
    Rusher
    • 562 Indlæg
    Offline

    #153
    Kender nogen der kender nogen 😂

    #155
    Fisker
    Rusher
    • 437 Indlæg
    Offline

    Nå, enten så var der flere i Proshop som internt købte kortene udenom systemet eller også frigiver de dem før tid, var selvfølgelig væk da jeg havde hentet frokost…

    Edit: Nevermind nu er de tilbage igen

    • Dette svar blev ændret 2 år, 8 måneder siden af Fisker.
    #156
    MiNo
    Rusher
    • 686 Indlæg
    Offline

    Fik heller ikke noget i dag

    #157
    Fisker
    Rusher
    • 437 Indlæg
    Offline

    #156 Den her gang sad jeg selv klar med at køre direkte på deres rest-interface, også uden held, så selv der konkurrencen hård.

    Sjovt nok gider ingen at røre ved de kort der ligger på 12k+

    #158
    MiNo
    Rusher
    • 686 Indlæg
    Offline

    #157 Måske held i uheld. Hvis priserne er på vej ned og udbudet på vej op, så får jeg måske det 3080 til under 6000kr jeg bestilte sidste år.

    #159
    Fisker
    Rusher
    • 437 Indlæg
    Offline

    #158 Der er vel teknisk en god chance for at der kan være en del grafikkort på Ever Given, så det kan også være det giver et boost

    #160
    MiNo
    Rusher
    • 686 Indlæg
    Offline

    #159 Tvivler på de får åbnet den dåse i år. Advokaterne har en fest.

    #161
    Fisker
    Rusher
    • 437 Indlæg
    Offline

    #160 Det blev frigivet for et par dage siden, skulle gerne være i holland om et par uger

    #162
    MiNo
    Rusher
    • 686 Indlæg
    Offline

    #161 Der kan man bare se. Ved du om lasten er frigivet? En del af de issues der var, handlede netop om at lasten ikke bare kunne gives fri inden der var styr på erstatninger m.m. Den del kan i teorien stå på, uanset hvor skibet befinder sig. Omend jeg da tror det er gået i orden, nu hvor det sejer igen. Lasten bliver jo sikkert mindre og mindre værd dag for dag – ikke alt holder for evigt.

    #163
    StultusX2
    Rusher
    • 2003 Indlæg
    Offline

    ‘Never Given’

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #164
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3017 Indlæg
    Offline

    Er der nogen jeg har misset eller er ProShop fulde af fis. Et 3080 TUF til 5600kr og de mener de kan leverer inden for 5 dage?

    https://www.proshop.dk/Grafikkort/ASUS-GeForce-RTX-3080-TUF-V2-LHR-10GB-GDDR6X-RAM-Grafikkort/2958611

    #165
    Fisker
    Rusher
    • 437 Indlæg
    Offline

    #164 Så er prisen da ved at være rigtig

    Lagde mærke til at Proshop er ved at modtage 200 3080 Ti kort fra Gigabyte også så ligner lidt at de er ved at floode markedet.

    #166
    MiNo
    Rusher
    • 686 Indlæg
    Offline

    #164 tvivler. Det er nok bare en gammel pris der opdateres når / hvis varen kommer.

    #167
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3017 Indlæg
    Offline

    Har fået mail fra Proshop og de påstår, at der åbnes for bestillinger af Asus RTX 3080 TUF V2 LHR kl 14:00…om prisen på 5500kr så bliver skruet i vejret kl 13:59 er ikke til at vide.

    #168
    MiNo
    Rusher
    • 686 Indlæg
    Offline

    #167 Tilsvarende mail om en 3080ti variant. Den gik direkte fra ‘modtag notifikation’ til ‘udsolgt’ på 2 sekunder under et browser refresh.

    Enten sidder en masse med scripts den fanger dem, eller også er Proshop fulde af pis. Der er sket det samme hver gang i hvert fald. Kan jo også bare være uheldig.

    #169
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3017 Indlæg
    Offline

    #167 Den der TUF skiftede aldrig væk fra “Modtag notifikation”
    Men et par minutter inden, så skifte lagerstatus fra “på lager” til “ukendt levering”

    Så de har nok haft 1 kort, som deres praktikant købte

    #170
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3017 Indlæg
    Offline

    Proshop: “Der er desværre sket en fejl på vores hjemmeside, hvor kortet har optrådt som en lagervare. Det er desværre en fejl og vi har fjernet kortet fra siden så snart fejlen blev opdaget.”

    #171
    Fisker
    Rusher
    • 437 Indlæg
    Offline

    #168 Jeg har selv siddet med scripts på samme model og er ikke lykkes endnu, til gengæld lykkes det mig at få en ordre ind for ~3 uger siden, så vi får se om det faktisk kom på lager eller ej min ordre siger hvert fald (stadigvæk) at kortet er på lager.

    #170 Underligt, deres overblik side som blev opdateret for 6 dage siden viser modellen med 10 kort på vej? Det er da noget sølle håndtering af inventar hvis lagerstatus ikke afspejler sig i de faktiske leverancer som finder sted, så var kortet nogensinde på vej, eller er det fordi de kort som var på vej ikke blev leveret til tiden?

    #172
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3017 Indlæg
    Offline

    #171 Det er ikke godt at vide. Tror nærmest de har givet op på at holde styr på det.

    #173
    MiNo
    Rusher
    • 686 Indlæg
    Offline

    #171 Det er ret skidt, at folk der kan lidt programmering sådan kan springer køen / randomness over. Jeg forstår (til dels) at man gør det hvis man kan (omend det ikke er god stil) men butikkerne burde naturligvis forhindre dette.

    #174
    Fisker
    Rusher
    • 437 Indlæg
    Offline

    #168 Den er lige skiftet status til afsendt, så der var nogle på lager (3080 Ti)

    #175
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3017 Indlæg
    Offline

    #174 Nice. God fornøjelse.
    Hvad måtte du slippe?

    Jeg har virkelig svært ved at få mig selv til at give +10.000kr for et grafikkort… Og hvis jeg skal det, så skal det i hvert fald også være et AIO/vandkølet – men de hænger ikke ligefrem på træerne.

    #176
    Fisker
    Rusher
    • 437 Indlæg
    Offline

    #175 9400 kr.

    Jeg synes også prisen er latterlig men mit 1080 er bare underdimensioneret i dag og så er det haft artifacts i en længere periode når jeg bruger meget VRAM. Valget faldt primært på 3080 Ti fordi prisen på 3080 var så latterligt høj til sammenligning og så kun med 10GB VRAM.

    Vil dog nok have holdt mig til 3080 hvis det kort til 5600 var til at få dog

    • Dette svar blev ændret 2 år, 7 måneder siden af Fisker.
    #177
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3017 Indlæg
    Offline

    #176 Nu om dage er 9400kr for et 3090Ti (desværre) en ok pris? Der er i hvert fald flere der går for betydeligt mere.

    Det bliver også kun hvis mit 2080 står af, at jeg kommer til at smide de 16k for det kort jeg vil have – og er du gal det kommer til at smerte mig at overgive mig til de priser.

    #178
    NightBreaker
    Moderator
    • 1434 Indlæg
    Offline

    Dont do it.

    Havde ikke kunne få mig til at ligge 10k+ for et kort. Er bare ikke det værd.

    Når det så er sagt så er 9400.- det tætteste du kommer på launch price. Og det er et godt kort. Men alt for dyrt. Men ja marked er total crazy.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 7 måneder siden af NightBreaker.
    #179
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3017 Indlæg
    Offline

    #178 Tro mig. Det bliver også kun i yderste nødstilfælde.

    Men jeg vil have et AIO og de ligger desværre deroppe – orker ikke at skulle fedte med custom vandkøling

    #180
    Winz
    Rusher
    • 25 Indlæg
    Offline

    #Flere

    Ang. Asus RTX 3080 TUF V2 LHR, så talte jeg med Proshop, da kortet blev udsolgt kl. 13.30 og de sagde de alle blev solgt til dem der havde bestilt (andre) kort sidste år en gang.
    Jeg blev ellers lidt spændt, da jeg fik notifikationsmailen om at de nu var på lager og kunne bestilles fra kl 14.
    Dårlig håndtering måske, alt efter hvordan man ser på det, men altså ingen bots eller medarbejdere der solgte til deres venner eller lign, i hvert fald hvis man skal tro dem.

Viser 30 svar - 151 til 180 (af 203 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...