Forside Fora Hardware Køb af RTX 3080

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Cetti
    Rusher
    Offline

    Hey

    Er godt klar over at GFX-markedet er fucked p.t. Søgte for sjov på DBA efter brugt 1080TI, for at se hvor meget jeg kunne sælge mit eget Asus rog strix 1080Ti OC . Der er godt nok kun én annonce, men han vil have 6890,- for den! Tilbage i juni 2017, gav jeg 6199,- ! Det er jo totalt crazy.

    Men selvom det skulle lykkes mig at sælge mit 1080TI til en god pris, så kommer næste problem: At skaffe et RTX 3080. Jeg har fundet nogle enkelte 3070 og 3090, men ellers er det Amazon og ebay man finder 3080 til psyko-priser.

    Nogen gode tips og tricks?

    Ved der var en tråd for nyligt på DR, men fik ikke fulgt med….

Viser 30 svar - 31 til 60 (af 203 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #31
    ElSenator
    Rusher
    • 579 Indlæg
    Offline

    #30, Jeg kører CP2077 med 60 fps med alt på ultra (inkl ultra raytracing) på mit 3080. Det synes jeg godt kan defineres som “trække det optimalt”. Om raytracing gør spillet bedre er selvfølgelig subjektivt. Men når det er implementeret ordentligt, så er det, efter min mening, en game-changer. Der er bare noget helt basalt federe ved raytracede (dejligt dansk udtryk) lys, skygger og refleksioner, som gør, at jeg lever mig bedre ind i det. Det er vildt så fedt det ser ud i visse scener.

    #32
    NightBreaker
    Moderator
    • 1438 Indlæg
    Offline

    Asus 3080 TUF OC – Bestilt det efter jeg havde læst anmeldelserne. Havde faktisk bestilt et Eagle OC ved komplett, men blev bare udsat og udsat igen og igen, og deres information til en var latterlig dårlig. Bestilt det på 15.01 på dagen kortet kunne købes. Sidste dato før jeg slettet ordren var den 12 december. Hver gang jeg spurgt om de vidste noget, så gjorde de ikke. Ved Proshop kunne du hele tiden spørge hvor du var i køen og hvordan de troede de fik de kort.

    #33
    StultusX2
    Rusher
    • 2003 Indlæg
    Offline

    HOV! Lidt nyt fra en anden (semi 16 år+)-død dansk HW-side

    http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/21/02/15/1863946

    Og NEJ! Det er ikke for min skyld. Jeg vil bare gerne ha’ en Grøn: GTX 1660S/Ti..

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #34
    Montezuma
    Rusher
    • 10 Indlæg
    Offline

    Hvordan er status lige nu? Det virker stadig umuligt at bestille et anstændigt kort nogle steder.

    Nogen der har erfaring med at få et kort hurtigere ved at købe et helt system, evt. med et 3090’er?

    #35
    Fisker
    Rusher
    • 437 Indlæg
    Offline

    Lite Hash Rate versionerne er lige blevet lanceret så der er muligvis mulighed for at komme “foran” i køen når de bliver tilføjet til de danske sider.

    #36
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3045 Indlæg
    Offline

    #34 SharkGaming proklamerer, at de kan leverer maskiner med 3080/3090 på 2-5 dage…Deeet ved jeg ikke helt om jeg tror på. Men du skal så også slippe 23.000kr for 3080 eller 33.000kr for 3090….

    #37
    Montezuma
    Rusher
    • 10 Indlæg
    Offline

    Det er så osse stadig en styg overpris ifølge min hovedregning.

    #38
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3045 Indlæg
    Offline

    #37 Ja, det er ummiddelbart helt ude i skoven.
    For de 33.000kr de vil have for maskinen med 3090 Torr jeg godt jeg kan skrue op for oger bedre sammen selv… Hvis jeg altså kunne få et 3090.

    #39
    MiNo
    Rusher
    • 699 Indlæg
    Offline

    Proshop har de sidste par dage haft et hvidt 3080 STRIX til lidt over 10.000 kr på lager. Det magter jeg ikke, når de var lovet til under 6000kr.

    Jeg lader bare CP2077 ligge og tager fat i bagkataloget – og så afvikles det meste stadigt fornuftigt på 1080ti heldigvis. Jeg har en 1440p skærm, og er (igen) glad for jeg ikke røg på 4K.

    Det bliver spændede at se priserne (og tilgængeligheden) på 3080ti, som skulle være lige om hjørnet.

    Læste i øvrigt artikkel hos FDM i dag mht chipmangel i biler. Intel havde i den anledning udtalt at de regner med op til 2 år før situationen er ‘normal’ igen….

    #40
    Elleve
    Rusher
    • 118 Indlæg
    Offline

    #34 jeg købte ny maskine med et 3080 kort i hos MM Vision i November. Umiddelbart vil jeg tro chancen er større ved køb af hele maskinen. Det giver jo mening at butikkerne hellere vil sælge det, end enkelte kort.

    #39 Jeg var en tur forbi Ejnar Hessel for et par ugers tid siden for at få skiftet til sommerdæk og i ventetiden snakkede jeg lidt med en af sælgerne som forklarede mig at på visse af deres Ford modeller forventede de at der snart ville komme 7-9 måneders bestillingstid pga. problemer med levering af semiconductors/microchips.

    #41
    LiberNull
    Rusher
    • 481 Indlæg
    Offline

    Jeg fik et ved købe en Ångstrõm PC fra Dustin… havde den næste dag. Og den kostede kun 21k

    The multiplication of our kind borders on the obscene; the duty to love them, on the preposterous.

    #42
    Fisker
    Rusher
    • 437 Indlæg
    Offline

    #39 Hvis det er hvidt er det vel også næsten Proshop som skal betale dig 10k

    #43
    MiNo
    Rusher
    • 699 Indlæg
    Offline

    #42 Jeg er en af de der underlige mennesker som har et kabinet med jern hele vejen rundt. Ingen glas. Jeg er iskold omkring farver, RGB og den slags. Det eneste der betyder noget er hvad den kan pumpe ud på skærmen & at den gør det relativt stille.

    #44
    Deadmeat
    Rusher
    • 362 Indlæg
    Offline

    #43 jeg er i din klub, men det er blevet bøvlet at finde et kabinet uden glas efterhånden.

    #45
    StultusX2
    Rusher
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #41 Jamen i alle HW-guder og silicon Heavens

    #43 Hear, hear! Kommer til at beholde mit Fractal Define R4 mat-sort i laaaaang tid.
    Og NEJ kan ikke undvære 5.25 porte. Der sidder jo min blå-stråle brænder og mutlikort-læser!?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #46
    wOOOOt
    Rusher
    • 242 Indlæg
    Offline

    #43 100% enig – alt det RGB lys pjat kan rende mig
    Handler hos MM-Vision og er glad for deres sorte kabinet.

    #47
    Ghidora
    Rusher
    • 1200 Indlæg
    Offline

    #34 jeg købte ny maskine med et 3080 kort i hos MM Vision i November. Umiddelbart vil jeg tro chancen er større ved køb af hele maskinen. Det giver jo mening at butikkerne hellere vil sælge det, end enkelte kort.

    #39 Jeg var en tur forbi Ejnar Hessel for et par ugers tid siden for at få skiftet til sommerdæk og i ventetiden snakkede jeg lidt med en af sælgerne som forklarede mig at på visse af deres Ford modeller forventede de at der snart ville komme 7-9 måneders bestillingstid pga. problemer med levering af semiconductors/microchips.

    https://ekstrabladet.dk/biler/grum-forudsigelse-branche-staar-til-tab-paa-650-milliarder/8574290

    GL & HF

    #48
    Fisker
    Rusher
    • 437 Indlæg
    Offline
    #49
    Deadmeat
    Rusher
    • 362 Indlæg
    Offline

    #48: fattigt at de så ikke engang har et billedet af produktet til den pris….

    #50
    knekker
    Rusher
    • 858 Indlæg
    Offline

    10k for et highend gpu er i forvejen for meget, og 19k er jo fuldstændig vanvittig, og så er kortet kun med 12gb ram når det burde ha’ været 20gb, det er virkelig et grådigt move af Nvidia.
    Det bliver ikke i år jeg skal have ny gpu.

    #51
    Bams
    Rusher
    • 353 Indlæg
    Offline

    Jeg tror det er i aften kl. 19ish, at vi får en melding om 3080 TI. Det er i hvert fald det rygtebørsen siger

    #52
    MiNo
    Rusher
    • 699 Indlæg
    Offline

    #51 Snup et med til mig, hvis du ser et til salg. Helst Founders, dernæst hvad som helst (billigste variant). Tak.

    #53
    Fisker
    Rusher
    • 437 Indlæg
    Offline

    #51 Det er i morgen kl. 7?

    #54
    NightBreaker
    Moderator
    • 1438 Indlæg
    Offline

    #51 tror bare det bliver lige så svært som de andre kort.

    #55
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3045 Indlæg
    Offline

    Skal vi gætte på et 3080Ti med fesne 12Gb til 15.000kr….jeg tror jeg melder pas

    #56
    Bams
    Rusher
    • 353 Indlæg
    Offline

    #53 altså!! Tror det er 10 PM! der har snydt mig

    #57
    CDM
    Rusher
    • 44 Indlæg
    Offline

    Det der er skræmmende er at 3080 startede ud med at koste omkring 5k-7,5k alt efter model.

    Det er 2080 om igen.. Men i stedet for at starte med en høj pris skabte de en situation med en enormisk efterspørges uden at kunne levere.. Så prisen røg op i endnu mere latterlige højder.

    Begynder sq bare at spille Tetris.. Det kan mit 1080 stadig trække!

    • Dette svar blev ændret 2 år, 10 måneder siden af CDM.
    #58
    Fisker
    Rusher
    • 437 Indlæg
    Offline

    #56 Tag det ikke så tungt, Zotac kunne heller ikke finde ud af det så de annoncerede kortet før Nvidia gjorde

    • Dette svar blev ændret 2 år, 10 måneder siden af Fisker.
    #59
    Noztra
    Rusher
    • 214 Indlæg
    Offline
    #60
    Bams
    Rusher
    • 353 Indlæg
    Offline

    #59 Det var da skarpe priser. (indtil videre)

Viser 30 svar - 31 til 60 (af 203 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...