Forside Fora Hardware Køb af RTX 3080

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Cetti
    Rusher
    Offline

    Hey

    Er godt klar over at GFX-markedet er fucked p.t. Søgte for sjov på DBA efter brugt 1080TI, for at se hvor meget jeg kunne sælge mit eget Asus rog strix 1080Ti OC . Der er godt nok kun én annonce, men han vil have 6890,- for den! Tilbage i juni 2017, gav jeg 6199,- ! Det er jo totalt crazy.

    Men selvom det skulle lykkes mig at sælge mit 1080TI til en god pris, så kommer næste problem: At skaffe et RTX 3080. Jeg har fundet nogle enkelte 3070 og 3090, men ellers er det Amazon og ebay man finder 3080 til psyko-priser.

    Nogen gode tips og tricks?

    Ved der var en tråd for nyligt på DR, men fik ikke fulgt med….

Viser 30 svar - 1 til 30 (af 203 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    NightBreaker
    Moderator
    • 1440 Indlæg
    Offline

    Jeg venter stadigvæk på mit 3080 købt tilbage i slut september. Så… nu har NVIDIA så også lige givet priserne godt hak op. Så der er kun dba og forskellige salgs sider tilbage. Tror bare ikke du kan forvent noget desværre. Jeg var dig heldig iht at få et nyere kort i form af et 6800.

    #2
    Cetti
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 17 Indlæg
    Offline

    Okay, mon ikke snart det bliver bedre.

    Lige et sidespring til tråden — hvad er historien bag dit profilbillede? Jeg har i årevis troet du var en kvinde, men i FB-gruppen havde du et hankøns-navn

    #3
    Fisker
    Rusher
    • 437 Indlæg
    Offline

    #2 Det er Emma Watson…

    #4
    re4per
    Rusher
    • 100 Indlæg
    Offline

    Ja, det er håbløst. Nu har jeg brugt mine indefrosne feriepenge på noget andet
    Men det kan være at min bestilling går igennem når vi får udbetalt de 2 sidste ferieuger, selv om det stadig ser håbløst ud: https://www.proshop.dk/RTX-30series-overview

    #5
    ElSenator
    Rusher
    • 579 Indlæg
    Offline

    Jeg føler mig mere og mere heldig med mit gaming setup (netop købt for feriepengene). Jeg var så heldig, at få BÅDE en Ryzen 5900x OG et Gigabyte 3080. Og det virker virkelig til at begge dele bliver sværere og sværere at få fat på her i 2021.

    Jeg var heldig, men brugte også lang tid på “research” netop ved at følge Proshops liste og vurdere hvad der var størst chance for at kunne få fingrene i. Og en dag havde de pludselig Gigabyte RTX 3080 Gaming OC til at komme på lager om et par uger i december og så sprang jeg på en forudbestilling. Og få minutter efter var de igen uden dato, så jeg er lige landet på hjemmesiden da de har opdateret den med dem.

    Derefter blev leveringstiden rykket lidt frem og tilbage et par gange og jeg endte med at få det lige efter jul. Der havde jeg fuldt Proshop, Komplett og Dustin i halvanden måned. Så det var held, selvfølgelig, men det kræver at man er virkelig obs på det.

    Det lader forøvrigt til at hele virakken omkring de der kondensatorer der sidder bag chippen er blevet løst via driver updates. Mit kort har kun “de dårlige” slags og jeg har ikke haft crashes udover nogle hard resets i Cyberpunk, men det er vist pga. bugs i spillet og ikke mit kort. Andre spil har kørt uden problemer overhovedet.

    #6
    NightBreaker
    Moderator
    • 1440 Indlæg
    Offline

    Hehe .ja, jeg er sgu en mand. Det er Emma Watson, og bare et billede jeg tog, som jeg synes var fedt. Er vidst fra The Bling Ring, en ret skidt film efter hvad der siges.

    Anyways om topic. Det eneste du kan gøre er at bestille et fra Proshop. Hvor der ikke er lang kø på. Så kan du være heldig at få det inden for en måned.

    #7
    Cetti
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 17 Indlæg
    Offline

    #16 ahaaa.. Kan ikke genkende hende. Øv. Nu troede jeg ellers at vi havde en kvinde på DR. Har vi eller har vi nogensinde haft kvindelige members?

    Tak for rådene alle sammen. Ville helst først sælge mit 1080Ti og så købe nyt kort bagefter. Men gider jo ikke være “kort-løs” i lang tid. Nå men jeg må i tænkeboks. Egentligt performer mit 1080Ti stadig forbavsende godt, selvom det snart er 4 år gammelt! Det siger vist lidt om, hvor stort et boost 1080Ti gav for sin tid og/eller hvor lidt 2080Ti og 3080 har rykket performance

    #8
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3048 Indlæg
    Offline

    Jeg har givet op. Så jeg holder mig til mit 2080Super indtil næste generation.

    • Dette svar blev ændret 3 år, 2 måneder siden af Cancerman.
    #9
    SturmWolfDK
    Rusher
    • 562 Indlæg
    Offline

    Jeg er enig med #8 her. Jeg har endnu ikke fundet noget jeg ikke kan trække med nuværende setup, så jeg venter bare og ser tiden an uden et kort fra 3000 klassen.

    #10
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3048 Indlæg
    Offline

    #9 Jeg har lidt bøvl med noget VR engang i mellem, men det er småting.
    Desuden så er jeg simpelthen ikke overbevist om, at 10Gb er nok – lige meget hvad Nvidia siger. Så de må diske om med noget med mere VRAM… og noget de kan leverer… men skal vi skyde på der går min 6 mdr før de annncerere noget nyt og sikkert 1 år før det kan leveres.

    #11
    Fisker
    Rusher
    • 437 Indlæg
    Offline

    Venter på det 20GB kort som kommer/ikke kommer/kommer alligevel

    #12
    NoFaith
    Rusher
    • 293 Indlæg
    Offline

    Køre alt på max med mit 2080ti og en ellers ret voldsom maskine rundt om også så jeg har heller ikke travlt, tænker godt jeg kan klare mig nogen år endnu.

    Er 20 serie kortene ikke til at skaffe for en billig penge nu?

    De kan sagtens rykke igennem.

    #13
    Cetti
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 17 Indlæg
    Offline

    #12 For lille et boost fra 1080Ti vil jeg mene…

    #14
    Redspeed93
    Rusher
    • 5 Indlæg
    Offline

    #0 Et tip? Vent.

    Derudover et det IMHO ikke værd at gå hårdt ind i 30-serien (eller AMDs tilsvarende, for den skyld) da det er en de sløjeste generationer nogensinde, kun overgået af 20-serien, som jo var helt til grin.

    Hvis jeg skulle købe et 3080, så skulle det være det billigste mulige, med henblik på at skaffe mig af med det lige så snart næste generation lander.

    #15
    StultusX2
    Rusher
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Os’ på VENT-holdet. Hvor kedeligt det end er.

    Med det sagt: Jøsses! Det er mystiske high end GPU,PSU tider. Kan ikke erindre noget lignende, siden jeg startede HW-ræset med første x86 build i 1997!

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #16
    trace
    Rusher
    • 139 Indlæg
    Offline

    Det er pænt frustrerende.
    Sidder derhjemme og skal lave mig et nyt build til arbejde og gaming – shit det er mange knaster man skal af med 😭

    #17
    Deadmeat
    Rusher
    • 362 Indlæg
    Offline

    Jeg var småirriteret i december 2019 da jeg var nødt til at skifte grafikkort i utide og endte med 2070S. Var ikke begejstret for Turing overhovedet og ville vente på næste gen. Lige nu græder jeg godt nok overhovedet ikke snot over at jeg fik nyt kort der. Pøj pøj til jer andre og krydser fingre for det lykkes snart at I får fingre i nyt

    #18
    RabidSquirrelX
    Rusher
    • 586 Indlæg
    Offline

    Nu har jeg haft en bestilling hos proshop fra nov på et 3080.. kan så se på hjemmesiden idag at de skriver den er udgået og nu sælger de kun 3080 box.. som man kan tilslutte sin bærbar til… wtf spild af tid… nu skal jeg lægge en ny order et andet sted. overvejer også at vente på næste generation men hvornår ser vi den?

    #19
    Aben
    Rusher
    • 38 Indlæg
    Offline

    Jeg har valgt at hoppe på et 6900 XT. Ville egentlig helst have haft et 3080 pga. den lavere pris og DLSS. Nu er prisen begyndt at være lidt for tæt på 6900XT, og det er stadig for svært at få et kort.

    Så håber jeg bare, at AMD’s FidelityFX Super Resolution kommer til at være bare i nærheden af DLSS.

    #20
    Redspeed93
    Rusher
    • 5 Indlæg
    Offline

    #18 Nvidia har ofte været 1.5 år imellem generationerne, mens AMD her i nyere tid sigter efter 1 år. Altså vil du sandsynligvis kunne finde et 7xxx-serie topkort fra AMD omkring årsskiftet og derefter et Nvidia 4xxx-serie topkort nogle måneder efter, men det er selvfølgelig bare spekulation

    #19 For det første skal du nok væbne dig med en seriøs omgang tålmodighed med AMDs “DLSS alternativ”, da der ikke er noget der indikerer det er bare nogenlunde tæt på. Jeg, og en del andre, skyder først på vi ser det med AMDs næste generations kort, altså omkring slutningen af 2021/starten af 2022.
    For det andet, så er det meget svært at forestille sig, at det skulle kunne være i nærheden af DLSS, hvis vi antager de går efter samme AI-opskalering, da AMDs kort indtil videre ikke har noget dedikeret hardware til at håndtere dette. Derfor er der også mange der tror de går en helt anden retning, for eksempel checkerboard-rendering, som vi har set meget fra konsollerne, men det har aldrig rigtig nogen andre positive virkninger udover performance, hvor DLSS rent faktisk kan lave et billede der er bedre end native resolution.

    #21
    Fisker
    Rusher
    • 437 Indlæg
    Offline

    3080 Ti måske til April

    NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti with 12GB memory to launch in April?

    Passer nok også fint med udbetaling af feriepenge

    #22
    Cetti
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 17 Indlæg
    Offline

    Jep – den dog dog næppe blive hurtigere end 3090´eren…

    #23
    Cetti
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 17 Indlæg
    Offline
    #24
    Fisker
    Rusher
    • 437 Indlæg
    Offline

    #23 Han kan få mit 1080 for 10499

    #25
    Stoltenborg
    Rusher
    • 8 Indlæg
    Offline

    Jeg går osse og venter på det blir muligt at bestille et 3080 uden en ventetid på 1 mdr+
    Synes GFX markedet stinker lige nu

    #26
    Cetti
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 17 Indlæg
    Offline

    #25 Ja det stinker big time….

    #27
    Bams
    Rusher
    • 353 Indlæg
    Offline

    Jeg solgte da vist mit 1080TI OC til en venlig rusher for 2 år siden eller sådan noget til 2500. Det var naturligvis med rusher-debat, men det lyder da helt vildt at kortet skulle være over 6k værd nu ?

    #28
    NightBreaker
    Moderator
    • 1440 Indlæg
    Offline

    Jeg fik mit 3080 her i sidste uge. Jeg bestilt et par dage efter release date. Det tog alså rigtig mange måneder. Og der er stadigvæk lang ventetid. Håber det kommer ned. Snart for alle jer andre.

    #29
    ElSenator
    Rusher
    • 579 Indlæg
    Offline

    #28, Hvilket fik du fat i? Der er sindssygt stor forskel på leveringstiden af de forskellige modeller. Jeg fik fat i et Gigabyte RTX 3080 Gaming OC i slut-december. Jeg havde oprindeligt bestilt et ASUS GeForce RTX 3080 ROG STRIX OC, men den ordre droppede jeg da der var så mange der stod i kø hos Proshop til det, at det virkede urealistisk.

    #30
    Nioxic
    Rusher
    • 414 Indlæg
    Offline

    jeg har “også” et 1080 Ti..

    jeg har umiddelbart ikke behov for en opgradering lige pt. hvis min pc ikke kan trække det, så har jeg en ps5.

    Men.. på Pcen spiller jeg “stadigvæk” bare hearthstone, factorio, minecraft og lidt andet. kort sagt intet som er i høj kaliber. Forleden fik jeg endda geninstalleret heroes of might and magic 3. KLASSE spil!

    Cyberpunk kører jeg dog med STABILE 35 fps. Det’ vild! Men det spil kører generelt så elendigt at jeg bare venter et år eller to, før jeg gider gå igang med det, sådan helt rigtigt. selv et 3080 kan jo ikk trække det optimalt alligevel. Så hvorfor betale ~7000 eller mere, for lidt ekstra fps. Ray tracing gir jeg ikke 2 potter pis for. Det er fint, men det gør desværre ikke spillene bedre.

    Men hvis du er på jagt jagt, så skriv dig op på så mange forhandlere som muligt. inkl de tyske og svenske, tænker jeg.

    Mindfactory.de, alternate.de, caseking.de … så kender jeg ikk lige til nogle svenske foruden webhallen

Viser 30 svar - 1 til 30 (af 203 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...