Forside › Fora › Politik/Samfund › Elon Musk er et Geni
- Dette emne har 497 svar og 51 stemmer, og blev senest opdateret for 3 uger, 2 dage siden af Paybacktime.
-
Oprettet afEmne
-
08/02/2021 kl. 08:58 #0Canis_lupusRusherOffline
Næsten en times interview mellem Musk og en dygtig teknikker, som rent faktisk forstår det
der kommer ud af mandens mund. (Det meste er ikke så spændende, hvis man ikke har en tesla bil).De snakker om Full Selv Driving i Tesla biler, det er kun ved at blive Tested i USA P.t. og Munro, fortæller at det FSD test han har prøvet er noget af det vildeste han nogensinde har prøvet.
til dem som ikke ved hvad FSD er, du plotter en adresse i tesla bilens navigation, og bilen kører FULDSTÆNDIG sig selv.** Det vilde er at med Musk, det er som om manden ser lysår foran i tiden. Han nævner at når
Full Self driving bliver virkelighed, så mener Musk hvis du f.eks. falder i søvn bag rettet
* Så skal bilen automatisk tage over og køre dig hjem
* hvis du får et hjertestop i bilen, så skal bilen tage over og køre dig til den nærmeste hospital.Det er fandme vildt.. det skal lige siges at alle teslaer har et kamera i cockpittet, som ikke er aktiveret i dag. Men kan i forstille jer ovenstående bliver til virkelighed?
-
Oprettet afEmne
-
ForfatterSvar
-
02/02/2023 kl. 19:18 #331CancermanHead Rusher
- 3432 Indlæg
OfflineDet som undre mig mest ang. teslas teknologiske forspring er hvorfor hulen deres almindelige assistent systemer er så dårlige?
Fordi så kan de tage $12.000 for FSD.
02/02/2023 kl. 20:11 #332NickellModerator- 1836 Indlæg
OfflineHvis i ser en sommerfugl i jeres selvkørende biler, så SKAL i lave en undvigemanøvre!
02/02/2023 kl. 21:44 #333CancermanHead Rusher- 3432 Indlæg
Offline#332 Jeg mindes ellers en kørelærer der sagde man ikke undvigende for noget mindre end en kat 🤷🏼♂️
02/02/2023 kl. 22:55 #334StultusX2Rusher- 2026 Indlæg
Offline#332 Jeg mindes ellers en kørelærer der sagde man ikke undvigende for noget mindre end en kat 🤷🏼♂️
Meetoo! (stort kørekort ændrede det lidt..) ellers er det måske bare et tegn på alderdom? 😀
My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...02/02/2023 kl. 23:35 #335CancermanHead Rusher- 3432 Indlæg
Offlineellers er det måske bare et tegn på alderdom?
Alderdom er ikke et dårligt bud 😀
03/02/2023 kl. 05:52 #336Canis_lupusRusher#0 Trådstarter- 903 Indlæg
OfflineMht fejl med autopilot,
Jeg har kørt til Italien i min Tesla 2 år i træk.Sidste år kørte vi 5000 km i Italien og undr hele turen, lavede den kun 1 reel fejl opbremsning.
hvis jeg skal nævne hvor mange menneskelige fejl vi lavede under turen, det lå nok mere i nærheden af 20.
Det skal siges at autopiloten blev brugt kun på motorveje. (Med 7 bilers afstand indstillingen)
Men igen bilen har så mange sensorer, især når den pga kameraet advarer mod frontalt sammenstød.
Teslas kamera system ser når biler foran en begynde at bremse, og jeg har på fornemmelsen de laver et regnestykke når de ser bremsen/den hastighed du kører med.. og så bipper bilen, da den kan se man vil ramme bilen foran med den hastighed man selv kører.* Den feature alene i min Tesla har reddet mig fra frontalt sammenstød mindst 100 gange på 2 år.
Jeg var længst død, af frontalt sammenstød hvis ikke den kunne det der.
Og ja det skyldes at jeg aldrig har kørt en bil med over 300 HP som accelerede så hurtigt og er så sjov at køre.
- Dette svar blev ændret 1 år, 10 måneder siden af Canis_lupus.
- Dette svar blev ændret 1 år, 10 måneder siden af Canis_lupus.
- Dette svar blev ændret 1 år, 10 måneder siden af Canis_lupus.
- Dette svar blev ændret 1 år, 10 måneder siden af Canis_lupus.
03/02/2023 kl. 07:47 #337knekkerRusher- 1073 Indlæg
Offline#316 Selvfølgelig kan det det, men det passer ikke ind i hans fortælling.
Har du mulighed for at linke til videoer der demonstrere Mercedes Driver Pilot’s andre funktionaliteter der også fungere på level 3, som fortæller den historie du gerne vil fortælle?
Nope
Bare så vi er enige.
Hvad er det du prøver et sige?
At du vrøvler. Stop nu dig selv inden du igen ender med at modsige dig selv.
03/02/2023 kl. 07:54 #338VampiricEyeRusher- 3845 Indlæg
OfflineDen feature alene i min Tesla har reddet mig fra frontalt sammenstød mindst 100 gange på 2 år.
Jeg var længst død, af frontalt sammenstød hvis ikke den kunne det der.
Øhh, er du ikke sød at klippe dit kørekort i stykker og stoppe med at køre bil?😅
Nintendo Influencer
På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg
På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA
03/02/2023 kl. 08:38 #339GhidoraRusher- 1332 Indlæg
OfflineKan ikke huske om den har været oppe før:
https://fdm.dk/nyheder/nyt-om-biler/2022-10-test-af-koereassistenter-se-hvilke-du-kan-stole-paa
GL & HF
03/02/2023 kl. 09:24 #340knekkerRusher- 1073 Indlæg
OfflineEr et kamera ikke meget begrænset hvis vejret er dårligt mm.?
Jeg tænker radar kan bruges i langt flere situationer, optimalt er vel at have begge?
Desuden kan Lidar jo se længere frem i trafikken, et kamera er begrænset til hvad det rent faktisk kan “se”.Et af de negative sider ved Lidar, er at det faktisk ikke kan se så langt.
Lidar bruger laser som scanner omgivelserne, hvor den ser alt som lige vigtigt da lidar generere omgivelserne som blot et stort low poly grå ler visuelt så at sige. Om det er kantstenen, en parkeret bil eller en palle der er placeret på vejen, alt er smeltet sammen til et stort low poly objekt, for den ved ikke hvad disse ting er eller om de er i bevægelse.
Lidar kan heller ikke bruges når det regner og sner eller når det er tåget, da Lidaren vil generere det om til geometri.
Et andet særligt problem med Lidar er reflektioner fra f.eks. glasfacader, laseren fra Lidaren reflekteres og noget penetrere glasset, hvilket gør det svært for lidaren at mappe omgivelserne korrekt.FSD med Vision trænes via AI til at forstå hvad den ser igennem kameraet på samme måde som vi mennesker gør, dette giver FSD den fordel at den bedre kan tage det rigtige valg i en given situation, da den bedre forstår omgivelserne. Og når du kombinere billeder i bevægelse, så forstår FSD hvilken hastighed bilerne køre, samt f.eks. hvis en bil som Vision kameraet spottede tidligere, pludselig gemmer sig bag en anden bil foran den, så er FSD i stand til at huske bilen og have den i tankerne når den træffer valg. Dette kan Lidar slet slet ikke hamle op med.
Derudover er Lidar også en dyr komponent, som vil øge omkostning yderligere i det forvejen omkostningsfulde hardware setup.Stort set alle de problemer vi ser med Lidar, har Tesla løst med Vision.
Men vision er ikke perfekt og kommer til kort, hvor radar rigtig nok har sin relevans.
Fordelen med radar er at den kan se igennem tåge, regn og sne osv, og teknologien kan navigere i mørke uden noget lys.
Ulempen er at det radar teknologi der bruges i biler i dag, ikke kan se særligt langt og opløsningen er meget lav, det kunne samlignes med at se på et sort og hvidt billede i en meget lav bit opløsning, så man misser mange detajler på billedet.
Tesla har indtil for fornylig brugt Vision sammen med Radar. Dette resulterede desværre i det der kaldes Phantom Breaking hvor bilen ud af det blå, slår i bremsen, fordi ofte vil radaren spotte noget som mulighedvis er et problem, men som Vision ikke ser som et problem, dvs systemet får 2 forskellige indputs hvilket forvirre systemet, og for at være på den sikre side, vælger systemet så at bremse bilen.
Efter Tesla fjernede Radar fra FSD, er antallet af Phantom Breaking blevet reduceret markant.Men men men! Rygterne siger at Tesla arbejder på at genintroducere radaren i deres biler, teknologien hedder dog denne gang “HD radar”. teknologien er langt mere nøjagtig og skulle forhåbenlig løse problemerne som vi ser med den gamle radar teknologi, samt blive meget bedre til at tage højde for ting i bevægelse, når den laver disse konstante beregninger. Alt ialt er ideen at det vil gøre FSD langt bedre til at kende sine omgivelser og derved gøre køre oplevelsen mere sikkert og bekvemt.
Hvis du vil vide lidt mere om emnet HD radar, har Dr Know It All lavet en fin og interessant opsummering på emnet
- Dette svar blev ændret 1 år, 10 måneder siden af knekker.
03/02/2023 kl. 09:55 #341GhidoraRusher- 1332 Indlæg
OfflineDet er klart at alle radar og kamera systemer har fordele og ulemper under forskellige konditioner.
Derfor ville jeg også men det er bedst at have så mange som muligt.
Det lyder som en dårlig undskyldning hvis man fjerner en sensor(radar) for at undgå at bilen bremser umotiveret?
Men hvad så med de biler der ikke har radar monteret ab fabrik? de kan vel aldrig opnå samme niveau FSD?
GL & HF
03/02/2023 kl. 10:10 #342knekkerRusher- 1073 Indlæg
OfflineDet lyder som en dårlig undskyldning hvis man fjerner en sensor(radar) for at undgå at bilen bremser umotiveret?
Som Dr Know It All kommer ind på, så var det ikke en fejl at Tesla midlertidigt fjerner Radaren, da den nuværende radar teknologi er upålidelig. Den har f.eks. svær ved at skelne imellem objekter der står på jorden og ting som er svævende. Dette har resulteret i trafik uheld hvor en Tesla bil kørte ind i en lastbil som krydsede vejen, fordi Radaren troede lastbilens trailer var en bro som den kunne køre under.
Ved at fjerne Radaren, gjorde det også Tesla opmærksom på hvor meget FSD afhang af Radaren frem for Vision. Dette har resulteret i at Tesla har forbedret Vision betydeligt. Så når HD Radar bliver introduceret, så har Tesla bilen med Vision et langt bedre fundament der vil blive komplimenteret af HD Radaren.Men som sagt tidligere. Hele konceptet med selvkørende biler er stadig et uløst mysterie, hvor ingen endnu kender det rigtige svar på dette meget komplekse problem.
Tesla lære fra deres fejl, tager beslutninger og bygger videre der fra indtil de har knækket gåden. Det er selvfølgelig træls at se sin bil blive lidt mere forældet hver gang der kommer noget nyt, men sådan er det vel med alt når man køber teknologi der er i rivende udvikling.- Dette svar blev ændret 1 år, 10 måneder siden af knekker.
- Dette svar blev ændret 1 år, 10 måneder siden af knekker.
03/02/2023 kl. 11:30 #343CancermanHead Rusher- 3432 Indlæg
OfflineAt du vrøvler. Stop nu dig selv inden du igen ender med at modsige dig selv.
Så I din verden der eksistere ting kun hvis man kan finde det på YouTube?
Tror du seriøst, at Drive Pilot kun kan lige præcis det den er godkendt til?
Du mener simpelthen ikke, at softwaren og hardwaren ikke er i stand til andet end det der er frigivet endnu?03/02/2023 kl. 12:07 #344knekkerRusher- 1073 Indlæg
OfflineAltså Cancerman, du er stadig velkommen til at fortælle os noget mere konkret omkring Drive Pilot’s andre kommende featuers. Det har du trods alt nægtet indtil videre.
- Dette svar blev ændret 1 år, 10 måneder siden af knekker.
03/02/2023 kl. 12:14 #345CancermanHead Rusher- 3432 Indlæg
Offline#344 Nu er jeg ikke ingeniør på Drive Pilot. Så jeg ved naturligvis ikke hvad de har på deres Road map.
Tror du oprigtigt, at det ikke kan mere end det der er godkendt og hvad der er slået til nu?
Det svarer til, at FSD ikke kan mere end det kan nu og ikke kan udvikles?
Og bare lige for at få det på det rene: Jeg har ikke nægtet at fortælle noget. Jeg ved det ikke – præcist som jeg skrev tidligere. Mercedes holder kortene tæt ind til kroppen, men det vil være mere end almindeligt ulogisk, at det ikke har mere potentiale end lige præcis det det er godkendt til. De laver jo ikke noget uden udviklingspotentiale – præcis som FSD løbende udvikler sig.
- Dette svar blev ændret 1 år, 10 måneder siden af Cancerman.
03/02/2023 kl. 12:33 #346CancermanHead Rusher- 3432 Indlæg
OfflineDerfor ville jeg også men det er bedst at have så mange som muligt.
Optimalt så skal der være minimum 3 systemer der stemmer om beslutninger.
03/02/2023 kl. 12:41 #347knekkerRusher- 1073 Indlæg
OfflineJeg opholder det FSD og Drive Pilot kan her og nu, samt hvilken features de hverisær åbent fortæller de arbejder på at implimentere i den nærmere fremtid.
At du forventer at jeg så skal spekulere og selv antage en masse features derudover omkring Mercedes Drive Pilot, forstår jeg virkelig ikke, især ikke når du ikke engang kan nævne nogle features, og mere besyndelrigt er at du samtidig forsøger at komme med håndende sætninger som:Cancerman wrote:
#316 Selvfølgelig kan det det, men det passer ikke ind i hans fortælling.Der er ingen substans i det du hævder, derfor fremstår det bare mærkeligt.
- Dette svar blev ændret 1 år, 10 måneder siden af knekker.
03/02/2023 kl. 14:46 #348CancermanHead Rusher- 3432 Indlæg
Offline#347 Ok. Men du tror ikke at Drive Pilot har mere i Road mappet, men at Mercedes ikke vil ud med det?
Vi kan godt forholde os til tingene som de er nu:
Mercedes har et godkendt system der påtager sig ansvaret.
Tesla har noget software der er under udvikling.Når FSD er så godt, hvorfor laver de så ikke bare en Auto Pilot v. 2 og får den godkendt? At de vil vente til level 4/5 virker som en lidt tynd undskyldning for ikke, at ville stå til ansvar for deres produkt.
Er der en konkret udmelding fra Tesla om hvorfor de ikke vil godkendes til level 3, når nu konkurrenterne begynder at blive det?Du kan vel tage lidt gas? Ellers så beklager jeg 🙂
06/02/2023 kl. 14:30 #349knekkerRusher- 1073 Indlæg
Offline#347 Ok. Men du tror ikke at Drive Pilot har mere i Road mappet, men at Mercedes ikke vil ud med det?
Jeg tror Mercedes har påtaget sig en kæmpe mundfuld med denne feature alene, som vi først lige skal se om de kan løse. Derudover er det svært at forholde sig til en feature når ikke kun denne “level 3” feature er enormt restriktiv der pt. føles mere som level 2.5. Men endnu værre er at fundamentet for Drive Pilot er en død vej, som vil blive øjensynligt for os alle, når Drive Pilot skal rulles ud som en generel løsning over hele verdenen.
Mercedes har et godkendt system der påtager sig ansvaret.
Tesla har noget software der er under udvikling.Jeg synes nu selv jeg tidligere har kommet med et rigtig god forklaring på dit spørgsmål, men jeg kan da godt gentage mig selv lidt.
Drive Pilot er enormt kræsen for hvornår den vil tillade dig at bruge featuren(kun på 3d scannet godkendte motorveje hvor alle vej forhold nærmest skal være 100% perfekt), derudover er featuren også betydelig begrænset til hvilken biler Mercedes tilbyder featured i. Dette alene minimere deres risiko enormt.
Tesla derimod har over 250.000 biler med FSD kørende hver dag, som kan bruges på ALLE veje i USA.
Håber du kan se risiko forskellen imellem dem, som forklare hvorfor Tesla bliver nødt til at være mere påpasselig, før de melder ud at deres biler er klar til level 3.Dr-Know-It-All forklare meget godt hvorfor Mercedes Drive Pilot, er en håbløs teknologi.
- Dette svar blev ændret 1 år, 10 måneder siden af knekker.
13/02/2023 kl. 18:03 #350GhidoraRusher- 1332 Indlæg
OfflineOkay, blev den seriøst vist under Super Bowl?
Hvad har det ikke kostet? Og hvorfor bruge penge på det?
GL & HF
13/02/2023 kl. 21:39 #351knekkerRusher- 1073 Indlæg
OfflineDan O’Dowd ejer en software virksomhed der konkurrere med FSD. Tidligere har han også været ude efter Linux da de også er en konkurrent, hvilket der ikke kom noget ud af.
Hvis man læser hans svar på denne twitter tråd, virker han bare generelt meget opsat på at discredit Tesla, nok fordi Tesla er længest fremme i udviklingen af selvkørende biler.Watch The Dawn Project’s #SuperBowl ad demonstrate critical safety defects in @Tesla Full Self-Driving. 6 months ago we reported FSD would run down a child. Tesla hasn't even fixed that! To focus their attention, @NHTSAgov must turn off FSD until Tesla fixes all safety defects. pic.twitter.com/AxJbN5oOSr
— Dan O'Dowd (@RealDanODowd) February 11, 2023
Dr know it all, har også en kort opsummering af hvilken skovl han er og motivet bag.
- Dette svar blev ændret 1 år, 9 måneder siden af knekker.
20/02/2023 kl. 22:53 #352Canis_lupusRusher#0 Trådstarter- 903 Indlæg
Offline
347 KM/Timen.Holy SHIT.
Nogen har hacket en Tesla Plaid, for at se hvad bilen egentlig reelt set kan køre, når den ikke er software mæssigt begrænset.
De får den op på 347 km/t.
Den lyder jo som et Jet Fly LOL.
01/03/2023 kl. 22:29 #353Canis_lupusRusher#0 Trådstarter- 903 Indlæg
Offline02/03/2023 kl. 09:19 #354GhidoraRusher- 1332 Indlæg
OfflineHavde håbet på noget Model 2 information!
GL & HF
04/03/2023 kl. 08:18 #355knekkerRusher- 1073 Indlæg
Offline#354 Det ville hvertifald ha’ været spændende at se, men jeg tror ikke det ville ha’ været klogt af dem at gøre af 2 årsager.
1. Det ville give alle konkurrenter en heads-up 2 år før produktet rammer markedet.(De skal først lige have bygget fabrikken i Mexico, hvor gen. 3 bilerne først vil blive produceret)
2. Osbourne effekten. For at holde omkostningerne nede, er det vigtig at stadig kunne drage fordel af Scale-Of-Economy, ved at holde efterspørgslen på nuværende produkter så højt som muligt. Hvis Tesla annoncerede Model 2 allerede nu til halv pris af en model 3/Y, risikere de at mange folk udskyder købet for i stedet at vente på Model 2.
Vi så f.eks. hvor galt det gik for salget i slutningen af 2022, bestillingen af elbiler faldt betydelig i amerika fordi folk af gode grunde gerne ville drage fordel af $7.500 skatte rabatten på elbiler der ville komme i starten af 2023.
Så for mig at se var investor day nok information til lade folk vide at der er en stor plan for Tesla’s fremtid, uden at gå i detajler og derved vise deres kort til konkurrenterne.
- Dette svar blev ændret 1 år, 9 måneder siden af knekker.
- Dette svar blev ændret 1 år, 9 måneder siden af knekker.
- Dette svar blev ændret 1 år, 9 måneder siden af knekker.
04/03/2023 kl. 08:38 #356knekkerRusher- 1073 Indlæg
OfflineRob har lavet en fin 8 minutters opsummeringen af det som blev annonceret sammen med lidt kontekst.
Wireless charging, nice.
- Dette svar blev ændret 1 år, 9 måneder siden af knekker.
- Dette svar blev ændret 1 år, 9 måneder siden af knekker.
08/08/2024 kl. 08:21 #357CancermanHead Rusher- 3432 Indlæg
OfflineDet rabler sgu mere og mere for manden: https://www.dr.dk/nyheder/penge/elon-musk-sagsoeger-oersted-vi-har-proevet-med-fred-i-aar-nu-er-der-krig
Så han overtager et SoMe og gør det til sin eget højreorienterede talerør, fjerner alt sund fornuft og nu brokker han sig så over, at folk ikke gider købe hans vare?
Er der nogen der kan forklare mig, hvad de idioter tror de får ud af det? Siden hvornår er det blevet ulovligt IKKE at købe en vare?
08/08/2024 kl. 10:22 #358GhidoraRusher- 1332 Indlæg
OfflineJeg gik ud fra de havde brudt en kontrakt ellers giver det da ingen mening at sagsøge?
Men det er bare Elon der tuder over ingen vil annoncere hos ham længere?
shit den mand er helt væk!
GL & HF
08/08/2024 kl. 11:24 #359CancermanHead Rusher- 3432 Indlæg
Offline#358 Ingen kontrakt.
Han påstår de indbyrdes har aftalt at stoppe annoncering på Shitter.
08/08/2024 kl. 12:10 #360knekkerRusher- 1073 Indlæg
OfflineJeg tror ikke problemet er så simpelt, som at X er sure over at et firma pludselig ikke længere vil reklamere på platformen.
Uden at kende særlig meget til situationen, går jeg ud fra af X sidder inde med evt. email korrospondancer og andet materiale, der tydelig påviser brud på loven. Mon ikke de kan bevise en nøje koordinering iblandt en masse firmaer der normalt reklamerede på Twitter, med intensionen om at gøre maksimal skade på virksomheden i form af stort tab af reklamepenge. Lad os vente og se hvilken beviser X sidder inde med, og hvilken lov overtrædelse de mener der er brudt, så kan vi tage den derfra.Så han overtager et SoMe og gør det til sin eget højreorienterede talerør
Så når en platform har fokus på fri tale, stemples det automatisk som højreorienteret talerør? Så vidt jeg er bekendt, har folk fra alle politiske fløje, mulighed for at bruge platformen uden at blive censureret, sådan var det ikke før Elon overtog Twitter, hvor woke ledelsen lavede mange anstrængelser i deres suppression algoritme, til at sørge for at bruger kontoer med anti woke og højreorienteret meninger, automatisk fik mindre seer tal.
Derudover tror jeg der er en generel misforståelse for hvor vidt Elon er “højreorienteret”. Elon har selv sagt at hans politiske holdning altid har lagt i midten, og at han altid har stemt demokratierne, ja han stemte endda på Biden i sin tid. Hans politiske holdninger har aldrig ændret sig, det har det Demokratiske parti derimod, de har rykket sig mere ekstremt til venstre, hvilket får det til at se ud som om at Elon nu er blevet højre orienteret, selv om det ikke er tilfældet.
Trods Biden administrationen’s grønne omstilling til elbiler, har Biden givet Tesla og Elon den kolde skulder, fordi partiet er i lommerne på fagforeningen UAW, og biden administrationen er bange for at gøre UAW vrede, ved at anderkende Tesla, alene fordi firmaet ikke har en fagforening.
Biden’s opførsel mod Tesla, var så absurt at under en tale i 2021, hævdede han at GM var firmaet som ledte hele auto industrien ind i EV æraen “You changed the whole story Marry, you electrefied the entire automobile industry, I’m serious, you lead and it matters!” Vel viden at alle viste, at det var Tesla som ledte auto markedet med 115.000 solgte EV’s, vs GM som havde leveret 26 biler I usa på det tidpsunkt Biden lavede denne udtagelse.
Så en kombination af at Demokraterne gør alt for at ignorere Tesla og Elon, og Demokraterne har flyttet sig længere ud på venstre fløjen, så har Elon naturligvis valgt en kandidat som er mindre woke, og mindre fjendsk mod Tesla.
Når i snakker om at det “rabler” for manden, så er det min observation at jeres konklusion bunder i uvidenhed og manglende forståelse for manden og den enkelte situationen. Ja han har ego og kan være barnlig, akurat som vi alle kan være det. Men “rablene gal” er fuldstændig skudt ved siden af.
- Dette svar blev ændret 3 måneder, 4 uger siden af knekker.
- Dette svar blev ændret 3 måneder, 4 uger siden af knekker.
-
ForfatterSvar
- Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...