Forside Fora Politik/Samfund Elon Musk er et Geni

  • Dette emne har 315 svar og 40 stemmer, og blev senest opdateret for 24 minuter siden af knekker.
Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Canis_lupus
    Rusher
    Offline

    Næsten en times interview mellem Musk og en dygtig teknikker, som rent faktisk forstår det
    der kommer ud af mandens mund. (Det meste er ikke så spændende, hvis man ikke har en tesla bil).

    De snakker om Full Selv Driving i Tesla biler, det er kun ved at blive Tested i USA P.t. og Munro, fortæller at det FSD test han har prøvet er noget af det vildeste han nogensinde har prøvet.
    til dem som ikke ved hvad FSD er, du plotter en adresse i tesla bilens navigation, og bilen kører FULDSTÆNDIG sig selv.

    ** Det vilde er at med Musk, det er som om manden ser lysår foran i tiden. Han nævner at når
    Full Self driving bliver virkelighed, så mener Musk hvis du f.eks. falder i søvn bag rettet
    * Så skal bilen automatisk tage over og køre dig hjem
    * hvis du får et hjertestop i bilen, så skal bilen tage over og køre dig til den nærmeste hospital.

    Det er fandme vildt.. det skal lige siges at alle teslaer har et kamera i cockpittet, som ikke er aktiveret i dag. Men kan i forstille jer ovenstående bliver til virkelighed?

Viser 15 svar - 301 til 315 (af 315 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #301
    knekker
    Rusher
    • 579 Indlæg
    Offline

    Jeg har ikke set reklamen, men det lyder mest af alt som om, at de viste hvad der kan blive muligt og ikke hvad der var muligt.

    Linket til videoen findes i artiklen. Videoen indeholder dog ikke de disclaimers som den gang fulgte med videoen på Tesla’s hjemmeside.

    Havde der blot været en disclaimer…

    Det er præcis den slags der gør folk tror Tesla er langt foran på køre assistenter og mange tror fejlagtigt bilerne ER selvkørende.

    Der ER jo netop disclaimer du skal acceptere før bilen tillader at man aktivere FSD. Der var også en disclaimer ved siden af denne video på Tesla’s hjemmeside, inden det hele blev arkiveret.
    Jeg spekulere om du bevist forsøger at spille udvidende i dit desperate forsøg på at sætte Tesla i dårligt lys. Hvor kommer dette had fra? Det er hvertifald ikke fra fakta desværre.

    #302
    Ghidora
    Rusher
    • 856 Indlæg
    Offline

    Nu handler tråden jo om TESLA / Elonen, så er det vel også aktuelt at poste information om dette?

    Jeg hader på ingen måde TESLA!

    Har selv overvejet om det skal være min næste bil!, derfor kan man jo godt være kritisk overfor hvad de forsøger at bilde folk ind?

    Det er da muligt der var en disclaimer på deres eget site, men hvor mange tror du finder videoen den vej igennem?

    Hvor mange aktier har du købt siden du er SÅ forsvarende overfor alt hvad de foretager sig?

    GL & HF

    #303
    knekker
    Rusher
    • 579 Indlæg
    Offline

    Ghidora wrote:
    Havde der blot været en disclaimer…

    Det er der. Og man kan ikke aktivere FSD uden at acceptere at du har læst disclaimeren.

    Det er da muligt der var en disclaimer på deres eget site, men hvor mange tror du finder videoen den vej igennem?

    Når man så irrettesætter din falske anklage der basere sig på uvidenhed, så flytter du blot goalposten for undgå indrømmelsen af at du tog fejl.

    Zzz

    #304
    Ghidora
    Rusher
    • 856 Indlæg
    Offline

    Ghidora wrote:

    Havde der blot været en disclaimer…

    Det er der. Og man kan ikke aktivere FSD uden at acceptere at du har læst disclaimeren.

    Det er da muligt der var en disclaimer på deres eget site, men hvor mange tror du finder videoen den vej igennem?

    Når man så irrettesætter din falske anklage der basere sig på uvidenhed, så flytter du blot goalposten for undgå indrømmelsen af at du tog fejl.

    Zzz

    Nu er det jo ikke en artikel jeg har skrevet?

    Er vi enige om der ikke er en disclaimer i den video?

    Syntes du skal lade den ligge ved de personlige tilsvininger, det klæder dig ikke!

    EDIT: Nå den nåede du heldigvis at redigere…

    GL & HF

    #305
    NightBreaker
    Moderator
    • 1049 Indlæg
    Offline

    Okay, jeg bliver nød til at bede jer om at holde det fri for personlig angreb. Det kan vi ikke acceptere. Hold en god tone overfor hinanden.

    #306
    knekker
    Rusher
    • 579 Indlæg
    Offline

    Nu er det jo ikke en artikel jeg har skrevet?

    Jeg snakker ikke om hvad artiklen skriver, jeg citere de anklager du selv laver i denne debat omkring manglende diclaimers, som jeg irettesætter dig i.
    At Elon ikke lavede en disclaimer i sin ene tweet med denne video, kan jeg virkelig ikke hidse mig selv op over, ligesom du gør.
    Enhver normal person som seriøst overvejer at få FSD, ville lave bare lidt research først, inden de kaster 36.000 kr oveni efter denne software opgradering, og de ville hurtigt finde ud af hvad den nuværende FSD kan og ikke kan. Derudover har du disclaimeren der popper frem og som du skal godkende, når du første gang sætter dig ind i bilen og forsøger at aktivere FSD.

    Elon har aldrig proklameret at FSD var fuldt ududviklet, det han derimod har påstået siden 2016, var at man var garanteret FSD og alle dens funktioner på et senere tidspunkt. Han fik det til at lyde som om at det var meget snart, men som vi kan se, så tager færdiggørelsen af FSD noget længere tid end hvad Elon og Tesla havde regnet med og derfor ser vi folk som købte FSD siden den gang, løbende få gratis opgraderet deres hardware og kamera op og indtil nu, efter som udviklen skrider frem og de finder frem til bedre software metoder og hardware til at nå målet.

    Er Elon perfekt? nej, laver han fejl, ja. Men manden forsøger altså at gør det umulige med FSD, som vil komme os alle til gode når koden endelig bliver knækket i form af billigere taxi, færre dødelig trafikuheld osv. Jeg synes du skal tag og slappe af med alt dit had og i stedet værdsætte en person som forsøger at få os ind i en bedre fremtid, som han allerede gør med at tvinge hele legacy auto industrien til at lave skiftet over til elbiler fra fossil biler som forurener vores gader med giftig os og partikler der er astma- og kræftfremkaldende.

    Jeg finder selv Elon lettere kynisk som jeg ingen interesse har at møde i person. Og trods det, kan jeg samtidig også værdsætte det han pt. gør for menneskeheden, hvilket er fantastisk.

    #307
    Ghidora
    Rusher
    • 856 Indlæg
    Offline

    Igen… jeg hader ikke TESLA men jeg har lov til at forholde mig kritisk!

    Jeg har ikke lyst til at gentage mig selv yderligere, vi er og bliver ikke enige.

    GL & HF

    #308
    TabascoPreben
    Rusher
    • 62 Indlæg
    Offline

    Fik også prøvekørt en tysk Model Y i weekenden med fruen, for at se om det kunne være værd at bytte vores Q4 med sådan én i lyset af de nye priser. Der var godt nok travlhed nede i Tesla center Hillerød. Vi fik en Y performance til turen i stedet for en LR som jeg ellers havde booket, så den var lidt hårdere pga. 21″ fælge i stedet for 19″.

    Jeg må sige at vi var positivt overrasket. Den følte byggekvalitet var god og infotainment og betjening var langt bedre end VW’s MEB biler for os. Undervognen er noget mere fast end Q4, men så ligger den måske også bedre på vejen og den er ikke helt ligeså støjsvag. Power manglede der heller ikke med over 2x Hk mere end Q4, men måske ikke noget der er så brugbart i hverdagen. Fik også spottet en Model Y med den nye Quicksilver farve. Den var jeg lidt skuffet over, men det var også skyet så det dæmpede måske farven lidt.

    Så overall et win til Model Y vs. Q4 for os. Men vi skifter ikke. Finansielt vil det koste noget at skifte og forsikringen er næsten 2,5 gange dyrere. Også vil vi deep down gerne tilbage i en Mercedes igen, så slår koldt vand i blodet og venter på den elektriske C-klasse (EQC) der lander om et par år.

    #309
    Ghidora
    Rusher
    • 856 Indlæg
    Offline

    Fik også prøvekørt en tysk Model Y i weekenden med fruen, for at se om det kunne være værd at bytte vores Q4 med sådan én i lyset af de nye priser. Der var godt nok travlhed nede i Tesla center Hillerød. Vi fik en Y performance til turen i stedet for en LR som jeg ellers havde booket, så den var lidt hårdere pga. 21″ fælge i stedet for 19″.

    Jeg må sige at vi var positivt overrasket. Den følte byggekvalitet var god og infotainment og betjening var langt bedre end VW’s MEB biler for os. Undervognen er noget mere fast end Q4, men så ligger den måske også bedre på vejen og den er ikke helt ligeså støjsvag. Power manglede der heller ikke med over 2x Hk mere end Q4, men måske ikke noget der er så brugbart i hverdagen. Fik også spottet en Model Y med den nye Quicksilver farve. Den var jeg lidt skuffet over, men det var også skyet så det dæmpede måske farven lidt.

    Så overall et win til Model Y vs. Q4 for os. Men vi skifter ikke. Finansielt vil det koste noget at skifte og forsikringen er næsten 2,5 gange dyrere. Også vil vi deep down gerne tilbage i en Mercedes igen, så slår koldt vand i blodet og venter på den elektriske C-klasse (EQC) der lander om et par år.

    Fedt nok!

    Jeg har også hørt de kun har performance modellen til prøvekørsel?

    Hvad koster den at forsikre?

    GL & HF

    #310
    TabascoPreben
    Rusher
    • 62 Indlæg
    Offline

    #309 Vi giver 4.600 kr/år for vores Q4 40 og en Model Y long range vil koste os 10.600 kr/år. Begge hos IDA forsikring.

    #311
    Ghidora
    Rusher
    • 856 Indlæg
    Offline

    #309 Vi giver 4.600 kr/år for vores Q4 40 og en Model Y long range vil koste os 10.600 kr/år. Begge hos IDA forsikring.

    Okay det også noget af en forskel!

    Men det er jo også en form for performance bil

    GL & HF

    #312
    Cancerman
    Head Rusher
    • 2520 Indlæg
    Offline

    #308 Du skal tilbage i en Mercedes og du ved det godt
    Det er en skam, at der er så længe til en ny EQC. Det ender nok med, at jeg ryger på en EQE i mellemtiden – ville dog ha foretrukket en EQC

    Hvordan går det forresten med at få godkendt det der beta software som Tesla fedter med?
    https://www.engadget.com/mercedes-first-certified-level-3-autonomy-car-company-us-201021118.html

    • Dette svar blev ændret 1 dag, 19 timer siden af Cancerman.
    #313
    Paybacktime
    Rusher
    • 770 Indlæg
    Offline

    #312 Der er kun én mulig forklaring: Den godkendelse i Nevada er købt og betalt af Tesla short sellers!!!11one

    I ain't got time to bleed

    #314
    Cancerman
    Head Rusher
    • 2520 Indlæg
    Offline

    #313 Ah ja. Det er klart

    #315
    knekker
    Rusher
    • 579 Indlæg
    Offline

    Hvordan går det forresten med at få godkendt det der beta software som Tesla fedter med?
    https://www.engadget.com/mercedes-first-certified-level-3-autonomy-car-company-us-201021118.html%5B/quote%5D
    Jeg ved godt du troller, men for hulen Cancerman, har du overhovedet læst artiklen? For så ville du vide hvor begrænset deres “level 3” Drive Pilot System er.

    Mercedes’ Drive Pilot system can, “on suitable freeway sections and where there is high traffic density,” according to the company, take over the bumper-to-bumper crawling duties up to 40 MPH without the driver needing to keep their hands on the wheel.

    There are some other caveats, you have to be on a highway, the weather has to be nice, it can’t be raining, it can’t be freezing and you can’t change lanes, you have to stay in your lane while drive polot is enabled.

    yt link: /sMNnOosjrBo?t=140

    Dette betyder at Drive Pilot er pt utrolig kræsen for hvornår bilen vil tillade dig at bruge funktionen. I dette tilfælde tillader Mercedes det kun på få håndplukket motorveje i Navada, hvor f.eks vejen ikke svinger for meget.
    Funktionen kan også kun aktiveres så længe der befinder sig biler foran dig inden for 100 meter på en lige strækning, ellers vil Drive Pilot Systemet slå fra.
    Derudover tillader softwaren dig en maximum fartgrænse på 64 kmt, og vi snakker altså på motorvejsstrækninger hvor farten som regel er det dobbelte, så kører personen foran dig hurtigere end blot 64 kmt, så slår Pilot Drive fra.

    Sagt på en anden måde. Ja det er level 3 men på en ekstrem begrænset måde. Kun på håndplukket motorveje/landeveje hvis layout opfylder kravene og hvor der er trafik med de helt rigtige vejrforhold, kan Drive Pilot tilbyde at overtage styringen op til 64 kmt.
    Derudover hvis du er den heldige ejere af en årgang 2024 model Mercedes-Bens S-class eller EQS, som begge er ekstrem dyre biler og du køre rundt i Navada…Tillykke, du kan nu bruge funktionen!

    Bare det at Drive Pilot ikke kan funger uden at der skal køre en bil foran dig på en relativ lige vej maximum 100 meter foran dig, insinuere ikke ligefrem selvsikkerhed i funktionen.

    Tesla’s FSD kan køre bykørsel og forstå trafiklys osv, i nogle byer bedre end andre pt. Du forstår vel nu forskellen imellem det Mercedes tilbyder og det Tesla’s FSD tilbyder, og hvor langt bagud Mercedes er i forhold til Tesla’s FSD?
    Grunden til at du ikke ser Tesla søge om level 3 eller mere, skyldes at deres FSD anvendes i flere hundredetusinde tesla biler, så de skal selvfølgelig være sten sikker i deres sag, før de officielt kan hæve FSD til noget højere end level 2, ellers ender de hurtigt i nogle omkostningsfulde retsager, da softwaren stadig ikke er perfekt.

    Personligt tror jeg ikke at Tesla nogen sinde kommer til at ansøge om level 3, jeg tror de har det fint med at holde sig til level 2 officielt, mens de uofficielt arbejder på at gøre FSD til level 4-5. Og når Tesla engang kan se på statestikkerne at FSD er 3-10 gange mere sikkert end et menneske bag rettet, så vil vi se Tesla officielt ansøge om level 4-5.

    • Dette svar blev ændret 23 minuter siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 23 minuter siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 21 minuter siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 20 minuter siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 19 minuter siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 18 minuter siden af knekker.
Viser 15 svar - 301 til 315 (af 315 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...