Forside Fora Politik/Samfund Elon Musk er et Geni

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Canis_lupus
    Rusher
    Offline

    Næsten en times interview mellem Musk og en dygtig teknikker, som rent faktisk forstår det
    der kommer ud af mandens mund. (Det meste er ikke så spændende, hvis man ikke har en tesla bil).

    De snakker om Full Selv Driving i Tesla biler, det er kun ved at blive Tested i USA P.t. og Munro, fortæller at det FSD test han har prøvet er noget af det vildeste han nogensinde har prøvet.
    til dem som ikke ved hvad FSD er, du plotter en adresse i tesla bilens navigation, og bilen kører FULDSTÆNDIG sig selv.

    ** Det vilde er at med Musk, det er som om manden ser lysår foran i tiden. Han nævner at når
    Full Self driving bliver virkelighed, så mener Musk hvis du f.eks. falder i søvn bag rettet
    * Så skal bilen automatisk tage over og køre dig hjem
    * hvis du får et hjertestop i bilen, så skal bilen tage over og køre dig til den nærmeste hospital.

    Det er fandme vildt.. det skal lige siges at alle teslaer har et kamera i cockpittet, som ikke er aktiveret i dag. Men kan i forstille jer ovenstående bliver til virkelighed?

Viser 30 svar - 301 til 330 (af 356 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #301
    knekker
    Rusher
    • 858 Indlæg
    Offline

    Jeg har ikke set reklamen, men det lyder mest af alt som om, at de viste hvad der kan blive muligt og ikke hvad der var muligt.

    Linket til videoen findes i artiklen. Videoen indeholder dog ikke de disclaimers som den gang fulgte med videoen på Tesla’s hjemmeside.

    Havde der blot været en disclaimer…

    Det er præcis den slags der gør folk tror Tesla er langt foran på køre assistenter og mange tror fejlagtigt bilerne ER selvkørende.

    Der ER jo netop disclaimer du skal acceptere før bilen tillader at man aktivere FSD. Der var også en disclaimer ved siden af denne video på Tesla’s hjemmeside, inden det hele blev arkiveret.
    Jeg spekulere om du bevist forsøger at spille udvidende i dit desperate forsøg på at sætte Tesla i dårligt lys. Hvor kommer dette had fra? Det er hvertifald ikke fra fakta desværre.

    #302
    Ghidora
    Rusher
    • 1202 Indlæg
    Offline

    Nu handler tråden jo om TESLA / Elonen, så er det vel også aktuelt at poste information om dette?

    Jeg hader på ingen måde TESLA!

    Har selv overvejet om det skal være min næste bil!, derfor kan man jo godt være kritisk overfor hvad de forsøger at bilde folk ind?

    Det er da muligt der var en disclaimer på deres eget site, men hvor mange tror du finder videoen den vej igennem?

    Hvor mange aktier har du købt siden du er SÅ forsvarende overfor alt hvad de foretager sig?

    GL & HF

    #303
    knekker
    Rusher
    • 858 Indlæg
    Offline

    Ghidora wrote:
    Havde der blot været en disclaimer…

    Det er der. Og man kan ikke aktivere FSD uden at acceptere at du har læst disclaimeren.

    Det er da muligt der var en disclaimer på deres eget site, men hvor mange tror du finder videoen den vej igennem?

    Når man så irrettesætter din falske anklage der basere sig på uvidenhed, så flytter du blot goalposten for undgå indrømmelsen af at du tog fejl.

    Zzz

    #304
    Ghidora
    Rusher
    • 1202 Indlæg
    Offline

    Ghidora wrote:

    Havde der blot været en disclaimer…

    Det er der. Og man kan ikke aktivere FSD uden at acceptere at du har læst disclaimeren.

    Det er da muligt der var en disclaimer på deres eget site, men hvor mange tror du finder videoen den vej igennem?

    Når man så irrettesætter din falske anklage der basere sig på uvidenhed, så flytter du blot goalposten for undgå indrømmelsen af at du tog fejl.

    Zzz

    Nu er det jo ikke en artikel jeg har skrevet?

    Er vi enige om der ikke er en disclaimer i den video?

    Syntes du skal lade den ligge ved de personlige tilsvininger, det klæder dig ikke!

    EDIT: Nå den nåede du heldigvis at redigere…

    GL & HF

    #305
    NightBreaker
    Moderator
    • 1440 Indlæg
    Offline

    Okay, jeg bliver nød til at bede jer om at holde det fri for personlig angreb. Det kan vi ikke acceptere. Hold en god tone overfor hinanden.

    #306
    knekker
    Rusher
    • 858 Indlæg
    Offline

    Nu er det jo ikke en artikel jeg har skrevet?

    Jeg snakker ikke om hvad artiklen skriver, jeg citere de anklager du selv laver i denne debat omkring manglende diclaimers, som jeg irettesætter dig i.
    At Elon ikke lavede en disclaimer i sin ene tweet med denne video, kan jeg virkelig ikke hidse mig selv op over, ligesom du gør.
    Enhver normal person som seriøst overvejer at få FSD, ville lave bare lidt research først, inden de kaster 36.000 kr oveni efter denne software opgradering, og de ville hurtigt finde ud af hvad den nuværende FSD kan og ikke kan. Derudover har du disclaimeren der popper frem og som du skal godkende, når du første gang sætter dig ind i bilen og forsøger at aktivere FSD.

    Elon har aldrig proklameret at FSD var fuldt ududviklet, det han derimod har påstået siden 2016, var at man var garanteret FSD og alle dens funktioner på et senere tidspunkt. Han fik det til at lyde som om at det var meget snart, men som vi kan se, så tager færdiggørelsen af FSD noget længere tid end hvad Elon og Tesla havde regnet med og derfor ser vi folk som købte FSD siden den gang, løbende få gratis opgraderet deres hardware og kamera op og indtil nu, efter som udviklen skrider frem og de finder frem til bedre software metoder og hardware til at nå målet.

    Er Elon perfekt? nej, laver han fejl, ja. Men manden forsøger altså at gør det umulige med FSD, som vil komme os alle til gode når koden endelig bliver knækket i form af billigere taxi, færre dødelig trafikuheld osv. Jeg synes du skal tag og slappe af med alt dit had og i stedet værdsætte en person som forsøger at få os ind i en bedre fremtid, som han allerede gør med at tvinge hele legacy auto industrien til at lave skiftet over til elbiler fra fossil biler som forurener vores gader med giftig os og partikler der er astma- og kræftfremkaldende.

    Jeg finder selv Elon lettere kynisk som jeg ingen interesse har at møde i person. Og trods det, kan jeg samtidig også værdsætte det han pt. gør for menneskeheden, hvilket er fantastisk.

    #307
    Ghidora
    Rusher
    • 1202 Indlæg
    Offline

    Igen… jeg hader ikke TESLA men jeg har lov til at forholde mig kritisk!

    Jeg har ikke lyst til at gentage mig selv yderligere, vi er og bliver ikke enige.

    GL & HF

    #308
    TabascoPreben
    Rusher
    • 86 Indlæg
    Offline

    Fik også prøvekørt en tysk Model Y i weekenden med fruen, for at se om det kunne være værd at bytte vores Q4 med sådan én i lyset af de nye priser. Der var godt nok travlhed nede i Tesla center Hillerød. Vi fik en Y performance til turen i stedet for en LR som jeg ellers havde booket, så den var lidt hårdere pga. 21″ fælge i stedet for 19″.

    Jeg må sige at vi var positivt overrasket. Den følte byggekvalitet var god og infotainment og betjening var langt bedre end VW’s MEB biler for os. Undervognen er noget mere fast end Q4, men så ligger den måske også bedre på vejen og den er ikke helt ligeså støjsvag. Power manglede der heller ikke med over 2x Hk mere end Q4, men måske ikke noget der er så brugbart i hverdagen. Fik også spottet en Model Y med den nye Quicksilver farve. Den var jeg lidt skuffet over, men det var også skyet så det dæmpede måske farven lidt.

    Så overall et win til Model Y vs. Q4 for os. Men vi skifter ikke. Finansielt vil det koste noget at skifte og forsikringen er næsten 2,5 gange dyrere. Også vil vi deep down gerne tilbage i en Mercedes igen, så slår koldt vand i blodet og venter på den elektriske C-klasse (EQC) der lander om et par år.

    #309
    Ghidora
    Rusher
    • 1202 Indlæg
    Offline

    Fik også prøvekørt en tysk Model Y i weekenden med fruen, for at se om det kunne være værd at bytte vores Q4 med sådan én i lyset af de nye priser. Der var godt nok travlhed nede i Tesla center Hillerød. Vi fik en Y performance til turen i stedet for en LR som jeg ellers havde booket, så den var lidt hårdere pga. 21″ fælge i stedet for 19″.

    Jeg må sige at vi var positivt overrasket. Den følte byggekvalitet var god og infotainment og betjening var langt bedre end VW’s MEB biler for os. Undervognen er noget mere fast end Q4, men så ligger den måske også bedre på vejen og den er ikke helt ligeså støjsvag. Power manglede der heller ikke med over 2x Hk mere end Q4, men måske ikke noget der er så brugbart i hverdagen. Fik også spottet en Model Y med den nye Quicksilver farve. Den var jeg lidt skuffet over, men det var også skyet så det dæmpede måske farven lidt.

    Så overall et win til Model Y vs. Q4 for os. Men vi skifter ikke. Finansielt vil det koste noget at skifte og forsikringen er næsten 2,5 gange dyrere. Også vil vi deep down gerne tilbage i en Mercedes igen, så slår koldt vand i blodet og venter på den elektriske C-klasse (EQC) der lander om et par år.

    Fedt nok!

    Jeg har også hørt de kun har performance modellen til prøvekørsel?

    Hvad koster den at forsikre?

    GL & HF

    #310
    TabascoPreben
    Rusher
    • 86 Indlæg
    Offline

    #309 Vi giver 4.600 kr/år for vores Q4 40 og en Model Y long range vil koste os 10.600 kr/år. Begge hos IDA forsikring.

    #311
    Ghidora
    Rusher
    • 1202 Indlæg
    Offline

    #309 Vi giver 4.600 kr/år for vores Q4 40 og en Model Y long range vil koste os 10.600 kr/år. Begge hos IDA forsikring.

    Okay det også noget af en forskel!

    Men det er jo også en form for performance bil

    GL & HF

    #312
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3048 Indlæg
    Offline

    #308 Du skal tilbage i en Mercedes og du ved det godt
    Det er en skam, at der er så længe til en ny EQC. Det ender nok med, at jeg ryger på en EQE i mellemtiden – ville dog ha foretrukket en EQC

    Hvordan går det forresten med at få godkendt det der beta software som Tesla fedter med?
    https://www.engadget.com/mercedes-first-certified-level-3-autonomy-car-company-us-201021118.html

    • Dette svar blev ændret 1 år, 2 måneder siden af Cancerman.
    #313
    Paybacktime
    Rusher
    • 959 Indlæg
    Offline

    #312 Der er kun én mulig forklaring: Den godkendelse i Nevada er købt og betalt af Tesla short sellers!!!11one

    I ain't got time to bleed

    #314
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3048 Indlæg
    Offline

    #313 Ah ja. Det er klart

    #315
    knekker
    Rusher
    • 858 Indlæg
    Offline

    Hvordan går det forresten med at få godkendt det der beta software som Tesla fedter med?
    https://www.engadget.com/mercedes-first-certified-level-3-autonomy-car-company-us-201021118.html%5B/quote%5D
    Jeg ved godt du troller, men for hulen Cancerman, har du overhovedet læst artiklen? For så ville du vide hvor begrænset deres “level 3” Drive Pilot System er.

    Mercedes’ Drive Pilot system can, “on suitable freeway sections and where there is high traffic density,” according to the company, take over the bumper-to-bumper crawling duties up to 40 MPH without the driver needing to keep their hands on the wheel.

    There are some other caveats, you have to be on a highway, the weather has to be nice, it can’t be raining, it can’t be freezing and you can’t change lanes, you have to stay in your lane while drive polot is enabled.

    yt link: /sMNnOosjrBo?t=140

    Dette betyder at Drive Pilot er pt utrolig kræsen for hvornår bilen vil tillade dig at bruge funktionen. I dette tilfælde tillader Mercedes det kun på få håndplukket motorveje i Navada, hvor f.eks vejen ikke svinger for meget.
    Funktionen kan også kun aktiveres så længe der befinder sig biler foran dig inden for 100 meter på en lige strækning, ellers vil Drive Pilot Systemet slå fra.
    Derudover tillader softwaren dig en maximum fartgrænse på 64 kmt, og vi snakker altså på motorvejsstrækninger hvor farten som regel er det dobbelte, så kører personen foran dig hurtigere end blot 64 kmt, så slår Pilot Drive fra.

    Sagt på en anden måde. Ja det er level 3 men på en ekstrem begrænset måde. Kun på håndplukket motorveje/landeveje hvis layout opfylder kravene og hvor der er trafik med de helt rigtige vejrforhold, kan Drive Pilot tilbyde at overtage styringen op til 64 kmt.
    Derudover hvis du er den heldige ejere af en årgang 2024 model Mercedes-Bens S-class eller EQS, som begge er ekstrem dyre biler og du køre rundt i Navada…Tillykke, du kan nu bruge funktionen!

    Bare det at Drive Pilot ikke kan funger uden at der skal køre en bil foran dig på en relativ lige vej maximum 100 meter foran dig, insinuere ikke ligefrem selvsikkerhed i funktionen.

    Tesla’s FSD kan køre bykørsel og forstå trafiklys osv, i nogle byer bedre end andre pt. Du forstår vel nu forskellen imellem det Mercedes tilbyder og det Tesla’s FSD tilbyder, og hvor langt bagud Mercedes er i forhold til Tesla’s FSD?
    Grunden til at du ikke ser Tesla søge om level 3 eller mere, skyldes at deres FSD anvendes i flere hundredetusinde tesla biler, så de skal selvfølgelig være sten sikker i deres sag, før de officielt kan hæve FSD til noget højere end level 2, ellers ender de hurtigt i nogle omkostningsfulde retsager, da softwaren stadig ikke er perfekt.

    Personligt tror jeg ikke at Tesla nogen sinde kommer til at ansøge om level 3, jeg tror de har det fint med at holde sig til level 2 officielt, mens de uofficielt arbejder på at gøre FSD til level 4-5. Og når Tesla engang kan se på statestikkerne at FSD er 3-10 gange mere sikkert end et menneske bag rettet, så vil vi se Tesla officielt ansøge om level 4-5.

    • Dette svar blev ændret 1 år, 2 måneder siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 1 år, 2 måneder siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 1 år, 2 måneder siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 1 år, 2 måneder siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 1 år, 2 måneder siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 1 år, 2 måneder siden af knekker.
    #316
    Ghidora
    Rusher
    • 1202 Indlæg
    Offline

    Så du tror ikke Mercedes system kan mere end det de har turde release og få godkendt?

    Bliver spændende hvad de nye biler med LIDAR kan præstere, jeg har svært ved at se et system udelukkende med almindelige kamera nogen sinde opnå nogen højere godkendelse.

    GL & HF

    • Dette svar blev ændret 1 år, 2 måneder siden af Ghidora.
    #317
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3048 Indlæg
    Offline

    #315 Mercedes har et godkendt system. Tesla har ikke.
    Det ændre din wall of text ikke på 🤷🏼‍♂️

    Hvis Tesla er så dygtige, så synes jeg de skulle få godkendt deres systemer og stå til ansvar for det de laver.

    Hver eneste gang der er fuckup med deres FDS, så er de hurtigere over ved håndvasken end deres biler går fra 0-100.

    At man ikke vil få godkendt sine systemer og stå til ansvar siger en hel del om leverandøren.

    Edit: Vi er helt enige om, at FSD kan mere på nuværende tidspunkt.
    Min kritik er, at de bliver ved med at lege med beta software i stedet for, at få fingeren ud og få nogle godkendelser på bordet.
    Mercedes tager det fulde ansvar når Drive Pilot er slået til.

    Tesla kunne nemt lave en version der kunne godkendes og de kunne stå til ansvar.

    Men det er meget nemmere, at klaske en “beta” label på og fraskrive sig ansvaret med en disclaimer.

    #316 Selvfølgelig kan det det, men det passer ikke ind i hans fortælling.

    • Dette svar blev ændret 1 år, 2 måneder siden af Cancerman.
    #318
    knekker
    Rusher
    • 858 Indlæg
    Offline

    #315 Mercedes har et godkendt system. Tesla har ikke.

    Mercedes har et utroligt begrænset “system”. som kan bruges af meget få biler i et begrænset område på begrænset strækninger, engang SENERE på året. Tesla har derimod et system der kan anvendes på alle veje i USA. Dette sætter Tesla i en langt højere risiko for at blive sagsøgt hvis noget går galt, så de skal selvfølgelig være mere påpasselig med hvad de godkender. så hvad er det lige du kan bruge din konstatering til?

    Hvis Tesla er så dygtige, så synes jeg de skulle få godkendt deres systemer og stå til ansvar for det de laver.

    Det bliver en enorm langsommelig process at udvikle et selvkørende system, hvis et firma kun kan tillade højt betalte enginøre til at køre rundt og finde fejl. Den betode Tesla gøre brug af ved at sætte deres kunder til at samle data for dem, speeder udviklingen op med faktor 1000x. Ja det sætter folk mere i risiko, men de er bekendt med risikoen inden de godkender og vælger at bruge FSD beta, men det sagt så er pt. ingen døde af FSD beta, og det er faktisk ret imponerende givet hvor mange folk køre rundt med FSD beta.

    Edit: Vi er helt enige om, at FSD kan mere på nuværende tidspunkt.
    Min kritik er, at de bliver ved med at lege med beta software i stedet for, at få fingeren ud og få nogle godkendelser på bordet.
    Mercedes tager det fulde ansvar når Drive Pilot er slået til.

    Tesla kunne nemt lave en version der kunne godkendes og de kunne stå til ansvar.

    Men det er meget nemmere, at klaske en “beta” label på og fraskrive sig ansvaret med en disclaimer.

    Softwaren er stadig under udvikling, da det er en gigantisk opgave at få en bil til selv at forstå og køre ordentlig på alle veje i hele verden eller alene i USA, derfor giver det ikke mening at begynde og søge om godkendelse til level 3 hvor det ikke kræver bilisten er opmærksom på sine omgivelser. Tesla vil have folk skal være opmærksom, så længe Tesla arbejdet på at løse opgaven og få det ud af beta, og de er selvfølgelig ikke interesseret i at blive sagsøgt til randen af konkurs, bare fordi du synes de skal stå for skud for deres B.E.T.A. software. Er du klar over hvor mange kunder allerede har forsøgt at skyde skylden på Tesla, når bilisten selv har været skyld i et færdselsudheld i deres Tesla, i forsøg på at få penge ud af firmaet? Men hver har de tabt fordi bilen’s log kunne bevise at de trådte på speederen når selv de hævdede at det ikke var tilfældet? Det giver jo god mening ikke at ansøge og love noget, some endnu ikke er 100% klar til prime time. Det må du da kunne forstå.

    #316 Selvfølgelig kan det det, men det passer ikke ind i hans fortælling.

    Har du mulighed for at linke til videoer der demonstrere Mercedes Driver Pilot’s andre funktionaliteter der også fungere på level 3, som fortæller den historie du gerne vil fortælle?

    • Dette svar blev ændret 1 år, 2 måneder siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 1 år, 2 måneder siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 1 år, 2 måneder siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 1 år, 2 måneder siden af knekker.
    #319
    Ghidora
    Rusher
    • 1202 Indlæg
    Offline

    Iflg denne side er der 19 dødsfald relateret til autopilot, aner ikke om det er det samme som fsd beta.

    https://www.google.com/amp/s/www.tesladeaths.com/index-amp.html

    GL & HF

    #320
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3048 Indlæg
    Offline

    Har du mulighed for at linke til videoer der demonstrere Mercedes Driver Pilot’s andre funktionaliteter der også fungere på level 3, som fortæller den historie du gerne vil fortælle?

    Nope, og jeg tror heller ikke du finder noget.
    Man skal ikke være raketforsker for, at regne ud, at deres system kan mere end det niveau det er godkendt til. Men hvad der er i vente holder de nok tæt til kroppen – du kan dog nok godt regne med, at de er klar til at køre hurtigere. De 40 mph er government regulation og ikke en begrænsning i systemet.

    Har du noget der bakker op om, at det forholder sig som du siger? Der må da være nogle udtalelser fra Tesla og Mushy-boy hvor de fremlægger deres strategi – altså dem med ikke at få nogle godkendelser.

    Hvorfor ikke lave en Autopilot version 2 og få den godkendt til Level 3? Det vil jo ikke stoppe videre FSD udvikling. Men det vil være med til at skubbe til hele markedet.
    Jeg ville da personligt gerne have en godkendt køkørsles pilot hvor jeg kan sidde og læse mails – det har jeg meget mere brug for, end noget der kan køre på de små landeveje eller inde i byen.

    • Dette svar blev ændret 1 år, 2 måneder siden af Cancerman.
    #321
    knekker
    Rusher
    • 858 Indlæg
    Offline

    #316 Selvfølgelig kan det det, men det passer ikke ind i hans fortælling.

    Har du mulighed for at linke til videoer der demonstrere Mercedes Driver Pilot’s andre funktionaliteter der også fungere på level 3, som fortæller den historie du gerne vil fortælle?

    Nope

    Bare så vi er enige.

    #322
    knekker
    Rusher
    • 858 Indlæg
    Offline

    Iflg denne side er der 19 dødsfald relateret til autopilot, aner ikke om det er det samme som fsd beta.

    https://www.google.com/amp/s/www.tesladeaths.com/index-amp.html

    Autopilot er en mere begrænset safety feature som mange andre konkurrenterne også tilbyder ligende. Det er ikke det samme som FSD.
    Dødsfald vil ske med tiden uanset hvad, vi vil også se det første dødsfald med FSD beta, det er blot spørgsmål om tid, og jeg kan love dig for at når det sker, vil det blive forside materiale på alverdens nyheds sider. Nyhedsmedier elsker at piske en stemning op når det gælder Tesla.

    Det giver mere mening at måle sikkerheden ved at kigge på hvor mange dødsfald der i gennemsnittet sker pr. kørt 1 million miles.
    statestik
    Køre du med Tesla’s autopilot, er man 8 gange mindre sansynlig for at blive involveret i et trafik uheld, i forhold til resten af bilmarkedet.
    Og skulle du komme ud for et uheld, så er Tesla mange gange kåret som noget af den mest sikre bil til dags dato, men det er en anden snak.

    Teslas using Autopilot are eight times less likely to be in an accident

    • Dette svar blev ændret 1 år, 2 måneder siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 1 år, 2 måneder siden af knekker.
    #323
    Noztra
    Rusher
    • 214 Indlæg
    Offline

    #322 Knekker der sammenligner du pære og æbler. Man burde nærmere sammenligne Tesla med FSD og andre biler som bruger adaptiv fartpilot eller lign systener. Er ikke fair at sammenligner biler med “sikkerhedssystemer” mod biler med “sikkerhedssystemer” og biler uden i samme pulje.

    Udover det, så vil Tesla aldrig få godkendt FSD til mere en Level 2, så længe de kun bruger Vision. Lovgivningen er meget klar på det punkt og de siger at der skal være et “alternativ/backup” system, som f.eks. radar. Det er derfor de fleste andre mærker både bruger radar/kamera/mm.

    https://edition.cnn.com/2023/01/25/business/consumer-reports-ford-bluecruise-tesla/index.html

    • Dette svar blev ændret 1 år, 2 måneder siden af Noztra.
    #324
    Noztra
    Rusher
    • 214 Indlæg
    Offline

    Kan åbenbart ikke redigere min post.

    Men udover det så ville jeg heller ikke tro på alt hvad Teslarati skriver, da de er meget pro tesla.

    Tænker hedder ikke det er helt godt at DOJ er begyndt at kigge Elon Musk claims vedr. FSD igennem.

    https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-01-31/tesla-received-requests-from-doj-related-to-autopilot-and-fsd

    #325
    Ghidora
    Rusher
    • 1202 Indlæg
    Offline

    Det som undre mig mest ang. teslas teknologiske forspring er hvorfor hulen deres almindelige assistent systemer er så dårlige?

    Det er svært at forestille sig at en bil der ikke kan forstå vejskilte ordentligt og lign. være god til FSD?

    Men FSD er måske mere baseret på internet data end noget andet? hvorfor at egentlige sensorer og hardware bliver mindre vigtigt?

    GL & HF

    #326
    knekker
    Rusher
    • 858 Indlæg
    Offline

    #322 Knekker der sammenligner du pære og æbler. Man burde nærmere sammenligne Tesla med FSD og andre biler som bruger adaptiv fartpilot eller lign systener. Er ikke fair at sammenligner biler med “sikkerhedssystemer” mod biler med “sikkerhedssystemer” og biler uden i samme pulje.

    Hey Noztra, jeg forstår ikke helt hvad problemet er, kan du uddybe?

    Ford’s Bluecruise, som er “den klare vinder” ifølge Consumer report du linker til, men som du er inde på, så skal du også selv være lidt mere skeptisk omkring hvem du lytter til. Det er ikke nogen hemmelighed at CR har en del tidligere ansatte fra Ford og GM, CR er meget biased i deres mening.
    Men hvis du vil sammenligne FSD med Ford’s Bluecruise og du vil have ide om hvor landet ligger med no bullshit og biased, så er det værd at lytte til Sandy Monro, som lever af at skilde biler ad og analysere og holde dem op mod hinanden for at finde ud af hvem er vinderne og taberne.
    Her slagter han Bluecruise foran Ford’s repræsentant(som bliver meget stille) og fortæller at FSD er langt mere gennemført.

    Og husk lige på at alle Tesla’s konkurrenter i vesten satser på Lidar og premaps for at deres autopilot systemer kan fungere. Dette begrænser ikke blot brugen af f.eks BlueCruise, det gør det også kompliceret og omkostningsfuldt hvis man skal holde disse maps over hele verden konstant opdateret. Det er klart en taber løsning som ikke har nogen fremtid.
    FSD takler derimod problemet ud fra en generel use-case, frem for premaps og lidar, gør Tesla brug af vision, så tesla bilen konstant laver vurderinger ud fra omgivelserne den ser fra bilens kameraer. Sker der fysiske ændringer på vejene(ny konstueret vej f.eks), så afhænger FSD ikke af at skulle have opdateret premap sættet, dette gør ikke blot FSD langt mere flexible, det tillader også at FSD kan bruges på mange flere veje.

    Udover det, så vil Tesla aldrig få godkendt FSD til mere en Level 2, så længe de kun bruger Vision. Lovgivningen er meget klar på det punkt og de siger at der skal være et “alternativ/backup” system, som f.eks. radar. Det er derfor de fleste andre mærker både bruger radar/kamera/mm.

    Det lyder meget fornuftigt hvis Tesla har et backup system. Med det sagt, hele ideen med selvstyrende biler er stadig uudforsket tærritorie, dem som laver loven lære også stadig som udviklingen skrider frem, det betyder at de kan have en holdning indtil de har en anden. Hvis Tesla kan bevise myndighederne at vision based er fremtiden ud fra facts, så er der en stor chance for at loven ændres.
    Som jeg har sagt tidligere, så er de kinesiske producenter Tesla’s største trussel, når det kommer til konkurrence. Alle vestens auto legacy OEM’s aner ikke hvad de laver. Modsat vesten er det allerede gået op for kineserne at premapping er en taber løsning, så flere af dem er lige nu godt igang med at kigge Tesla over skulderne i forhold til vision based autopilot.

    Men udover det så ville jeg heller ikke tro på alt hvad Teslarati skriver, da de er meget pro tesla.

    Det er altså ikke tal Teslarati selv hiver ud af røven, de rapportere ud fra statestikker, altså facts.
    Jeg forstår ikke helt hvad i artiklen som du sætter spørgsmåltegn ved?

    Tænker hedder ikke det er helt godt at DOJ er begyndt at kigge Elon Musk claims vedr. FSD igennem.

    Myndighederne kigger alle producenterne igennem hele tiden. Det har de også gjort før mod Tesla, men gang på gang finder de ikke rigtig noget sted at hænge deres hat på. Ikke sagt at det ikke kan ske, men tiden har vist at det som regel enten aldrig rigtig sker, eller det ender med en reprimante og krav som har mindre betydning for Tesla.

    • Dette svar blev ændret 1 år, 2 måneder siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 1 år, 2 måneder siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 1 år, 2 måneder siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 1 år, 2 måneder siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 1 år, 2 måneder siden af knekker.
    • Dette svar blev ændret 1 år, 2 måneder siden af knekker.
    #327
    Paybacktime
    Rusher
    • 959 Indlæg
    Offline

    #326 Vil det så sige, at hvis et medie omtaler Tesla positivt og der er medarbejdere på det medie, der har en eller anden form for relation til Tesla, så vil du antage, at de ikke kan finde ud af at være objektive og derfor afskrive, hvad de siger?

    I ain't got time to bleed

    #328
    Ghidora
    Rusher
    • 1202 Indlæg
    Offline

    Er et kamera ikke meget begrænset hvis vejret er dårligt mm.?

    Jeg tænker radar kan bruges i langt flere situationer, optimalt er vel at have begge?

    Desuden kan Lidar jo se længere frem i trafikken, et kamera er begrænset til hvad det rent faktisk kan “se”.

    GL & HF

    #329
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3048 Indlæg
    Offline

    Bare så vi er enige.

    Hvad er det du prøver et sige?
    Så fordi der ikke er en YouTube video med falske påstande – det er jo åbenbart sådan Tesla gør 🤣 – så kan Mercedes’ system ikke mere end det er godkendt til på nuværende tidspunkt? Har du overvejet at det kan mere end de har frigivet men de vare ikke har frigivet det endnu? Du er kvik nok til, at du godt kan regne ud, at det hænger sådan sammen.

    Får du penge fra kulten pr. ord du skriver her? Fordi så har du da snart tjent hjem til en Model ZYX

    #330
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3048 Indlæg
    Offline

    #327 Lad nu være med at påpege hykleriet

Viser 30 svar - 301 til 330 (af 356 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...