Forside Fora Politik/Samfund Elon Musk er et Geni

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Canis_lupus
    Rusher
    Offline

    Næsten en times interview mellem Musk og en dygtig teknikker, som rent faktisk forstår det
    der kommer ud af mandens mund. (Det meste er ikke så spændende, hvis man ikke har en tesla bil).

    De snakker om Full Selv Driving i Tesla biler, det er kun ved at blive Tested i USA P.t. og Munro, fortæller at det FSD test han har prøvet er noget af det vildeste han nogensinde har prøvet.
    til dem som ikke ved hvad FSD er, du plotter en adresse i tesla bilens navigation, og bilen kører FULDSTÆNDIG sig selv.

    ** Det vilde er at med Musk, det er som om manden ser lysår foran i tiden. Han nævner at når
    Full Self driving bliver virkelighed, så mener Musk hvis du f.eks. falder i søvn bag rettet
    * Så skal bilen automatisk tage over og køre dig hjem
    * hvis du får et hjertestop i bilen, så skal bilen tage over og køre dig til den nærmeste hospital.

    Det er fandme vildt.. det skal lige siges at alle teslaer har et kamera i cockpittet, som ikke er aktiveret i dag. Men kan i forstille jer ovenstående bliver til virkelighed?

Viser 4 svar - 61 til 64 (af 64 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #61
    knekker
    Rusher
    • 357 Indlæg
    Offline

    Ud fra debatten her ser det ud til at der stadig findes folk som tror EV’s er meget farligere, så jeg følger lige op med denne friske artikel der viser de seneste tal fra AutoInsurance, som har koblet tal fra NTSB og recalls.gov, igennem 2020 og 2021.
    Og talene taler sit sprog, gasolin biler er 100 gange mere sandsynlig for at gå i brand end en EV.

    Government data show gasoline vehicles are up to 100x more prone to fires than EVs

    Skulle det usandsynlige ske at en EV bil i Las Vegas tunnelen går i brand, kan føreren standse bilen og så er tunnelen stor nok til at man blot kan åbne dørene og stige ud af bilen og gå mod den nærmeste exit.
    las vegas tunnel

    Dette er hvad The Boring Company skriver på deres hjemmeside

    Loop has no internal touch hazards (e.g. a 600 volt third rail), enabling safe evacuation, minimizing potential fire sources, and eliminating any dangerous effects of (unlikely) water intrusion (Teslas can safely handle some rain). In the unlikely case that a fire does occur, the tunnel’s redundant, bidirectional ventilation system will remove the smoke to allow passengers to safely evacuate.

    Loop tunnels are outfitted with emergency exits, fire detection systems, fire suppression systems, and a fire-rated first responder emergency communication system. The systems are tested frequently with local Police and Fire Departments.

    Loop vehicles and passengers have direct communications to an Operational Control Center (manned 24/7) via Blue Light Stations, LTE cell service, and WiFi.

    Loop tunnels are fully illuminated – and if an incident does occur, Loop has 100% camera coverage (no blind spots!)

    Med andre ord, der er ikke nogen nævneværdig risiko i forhold til et konventionel transport system, så kan vi hvertifald lukke enhver tvivl ned for denne del af diskussion.

    #62
    Cancerman
    Head Rusher
    • 1756 Indlæg
    Offline

    #61 Er det mig du hentyder til? Fordi så har du overhovedet ikke læst hvad jeg skrev.

    Det har intet med sandsynligheden at gøre. Der er ikke nogen diskussion om at den er større for en benzinbil.
    Det handler om problemet når de er brudt i brand og skal slukkes.

    Det skal ikke være en hindring for at udbrede elbiler – men det er en risiko der ikke kan negligeres

    #63
    knekker
    Rusher
    • 357 Indlæg
    Offline

    #49 Problemet er, at “sjældent” ikke kan bruges når man vurderer risikoen ved, at have en elbil stående på en færge eller kørende i en tunnel.

    Traditionelle slukningssystemer virker ikke. De kan intet gøre ud over at lade lortet brænde ud.
    Du kan altid slukke en ICE brand med nok vand – det kan man ikke med en batteribrand – og det er et kæmpe problem, da mere eller mindre samtlige automatiske slukningssystemer pludseligt er ubrugelige.
    og jo, jo. De skal da nok finde på noget der kan slukke dem – men hvor mange brandslukningssystemer tror du lige der skal modificeres?

    Du nævner da farligheden i at have en el bil kørende nede i en tunnel, så synes da ikke der er meget at misforstå. Hvis du læser citatet fra The Boring Company, så er der ikke rigtig noget i denne her sammenhæng, taler imod at Boring Company’s Las Vegas Loop system, er en farlig løsning.
    Hvis du herefter vil frasige at du aldrig har påstået at Las Vegas Loop systemet specifikt er en farligere løsning, fint så er vi enig.

    #64
    Cancerman
    Head Rusher
    • 1756 Indlæg
    Offline

    #63 Jeg aner intet om Loop, så det har jeg og vil jeg slet ikke udtale mig om andet end jeg synes det er et rigtigt spændende projekt

    Jeg snakker om alle de eksisterende tunneller, parkeringskældre, færger osv. der ikke er dimensioneret til/udstyret til at håndtere brande i LiIon batterier – de er lige meget hvordan man vender og drejer det mere besværlige end brænde i almindelige biler

    Jeg går ud fra, at når Loop er lavet specifikt til elbiler, at de naturligvis har tænkt den ekstra brandslukning ind fra start – det håber jeg da i hvert fald

    og igen: Det er overhovedet ikke en kritik af hverken elbiler eller Tesla/Musk – det er en konstatering, at jo flere elbiler der kommer jo flere problematiske brande opstår der – og det skal der jo tages højde for.

    Det er naturligvis heldigt, at de sjældent bryder i brand. Det hjælper bare ikke rigtig, hvis der står en elbil ved siden af en benzin i en parkeringskælder og der går ild i benzinbilen, som så spreder sig til elbilen. Så besværliggøres slukningsarbejdet af elbilen.

Viser 4 svar - 61 til 64 (af 64 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...