Forside › Fora › Politik/Samfund › Elon Musk er et Geni
- Dette emne har 506 svar og 52 stemmer, og blev senest opdateret for 11 timer, 35 minuter siden af Paybacktime.
-
Oprettet afEmne
-
08/02/2021 kl. 08:58 #0Canis_lupusRusherOffline
Næsten en times interview mellem Musk og en dygtig teknikker, som rent faktisk forstår det
der kommer ud af mandens mund. (Det meste er ikke så spændende, hvis man ikke har en tesla bil).De snakker om Full Selv Driving i Tesla biler, det er kun ved at blive Tested i USA P.t. og Munro, fortæller at det FSD test han har prøvet er noget af det vildeste han nogensinde har prøvet.
til dem som ikke ved hvad FSD er, du plotter en adresse i tesla bilens navigation, og bilen kører FULDSTÆNDIG sig selv.** Det vilde er at med Musk, det er som om manden ser lysår foran i tiden. Han nævner at når
Full Self driving bliver virkelighed, så mener Musk hvis du f.eks. falder i søvn bag rettet
* Så skal bilen automatisk tage over og køre dig hjem
* hvis du får et hjertestop i bilen, så skal bilen tage over og køre dig til den nærmeste hospital.Det er fandme vildt.. det skal lige siges at alle teslaer har et kamera i cockpittet, som ikke er aktiveret i dag. Men kan i forstille jer ovenstående bliver til virkelighed?
-
Oprettet afEmne
-
ForfatterSvar
-
16/01/2023 kl. 12:33 #271-dut-Rusher
- 1303 Indlæg
OfflineDer må være nogen der kan lave nogle bil-kort, så vi andre kan være med i sammenligningerne!
16/01/2023 kl. 12:59 #272GhidoraRusher- 1346 Indlæg
Offline#264 VW Producere alt hvad de kan, så det er jo ikke fordi folk ikke køber bilerne.
VW solgte 366.000 el biler i 2022
Tesla solgte 1.250.000 elbiler i 2022.VW producere en brøkdel elbiler af det Tesla producere, så er det klart at Tesla med 1.250.000 solgte elbiler sidste år, vil være mere følsomt overfor markedsændringer som vi ser i form af en recession, hvor folk er begyndt at holde mere på deres penge.
#264 TESLA kan der i mod producere mere end efterspørgslen! derfor sænker de nu priserne!
Blot fordi VW endnu ikke har meldt ud af de også vil blive berørt at recessionen, betyder ikke at de slipper for også at blive nødsaget til at sænke deres priser i forsøg på at bevare efterspørgslen.
Alle konkurrenter sammenligner deres specs og priser mod Tesla, da Tesla er markedslederen i elbil segmentet. Hvis du tror VW og alle andre konkurrenter, bliver urørt af recessionen samt Tesla’s nye priser, og derved ikke kommer til at følge trop med prisnedsættelser inden længe, så tror jeg du kommer til at få en overraskelse.
Personligt er jeg spændt på at se Teslas Q1(og Q2) 2023 resultater for at se hvor meget Profit Margin’et er faldet med de nye priser, og så se salgstallene i forhold til konkurrenterne. Så vil vi hurtigt finde ud af hvem er vinderne og taberne i hele dette.
Hvis ikke det var fordi TESLA nu dumper priserne så skal du sku nok ikke regne med at konkurrenterne sænker priserne lige med det samme… stort set alle har meget lange leveringstider og ingen problemer med at sælge det de nu engang kan levere!
For at snakke om noget andet end priser og salgstal så må man da håbe de forbedre de nye biler uden p-sensor og radar.
GL & HF
16/01/2023 kl. 13:58 #273knekkerRusher- 1073 Indlæg
OfflineAfter being the lead dog in the mass-market electric car race, VW and its brands have fallen behind. According to French automotive consultants Inovev, VW group sales of battery electric vehicles (BEV) will reach 257,000 in 2022, around 21,000 less than last year.
Hvis ikke det var fordi TESLA nu dumper priserne så skal du sku nok ikke regne med at konkurrenterne sænker priserne lige med det samme… stort set alle har meget lange leveringstider og ingen problemer med at sælge det de nu engang kan levere!
VW har endvidere selv været ude og sige at de forventer et fald i omsætnings på -50% i 2023.
Det virker til at du ikke forstår hvad der bliver sagt. Jeg tænker du måske skulle tilbyde din service hos Inovev, da du ser ud til at vide bedre end dem og de markedsundersøgelser de konkludere ud fra.konkurrenterne som VW har alle lav sat profit margins, derfor mangler insitamentet til at nedjustere deres priser. Tesla som ligger med 28% Profit Margin har masser af plads til at skære i priserne og samtidig beholde en god profit margin. Så selvfølgelig har Tesla et større insitament til at være de første til at sænke deres priser for at modvirke faldende efterspørgsel pga en recession. Det VIL VW’s efterspørgsel også blive påvirket af, uanset vil lidt du vil tro på det.
16/01/2023 kl. 14:12 #274PaybacktimeRusher- 1202 Indlæg
OfflineMen med lidt sarkasme ovenfor prøver jeg at pointere at der stadigt er flere ting der udgør en bil, end hvad man kan slå op i et faktaark.
Helt klart. Kapacitet og pris er da faktorer, men der er bestemt også andre. Personligt og helt subjektivt synes jeg Teslaernes design er mega kedeligt både ude og inde. Min næste bliver en elbil helt uden tvivl, og lige så sikkert ikke en Tesla af den årsag.
I ain't got time to bleed
16/01/2023 kl. 14:22 #275knekkerRusher- 1073 Indlæg
OfflineSer ud til at mine oplysninger omkring VW’s Profit Margin’s er forkerte, jeg beklager. Sandheden er at VW og alle andre konkurrenter på nær BYD, taber penge på hver solg EV.
16/01/2023 kl. 14:31 #276DeadlightsRusher- 1353 Indlæg
Offline#251 Vil lige minde mig selv om, det naturligvis kan være rigtig træls der er et stort prisfald, hvis man senere skal sælge sin Tesla videre.
16/01/2023 kl. 14:42 #277GhidoraRusher- 1346 Indlæg
OfflineAfter being the lead dog in the mass-market electric car race, VW and its brands have fallen behind. According to French automotive consultants Inovev, VW group sales of battery electric vehicles (BEV) will reach 257,000 in 2022, around 21,000 less than last year.
Hvis ikke det var fordi TESLA nu dumper priserne så skal du sku nok ikke regne med at konkurrenterne sænker priserne lige med det samme… stort set alle har meget lange leveringstider og ingen problemer med at sælge det de nu engang kan levere!
VW har endvidere selv været ude og sige at de forventer et fald i omsætnings på -50% i 2023.
Det virker til at du ikke forstår hvad der bliver sagt. Jeg tænker du måske skulle tilbyde din service hos Inovev, da du ser ud til at vide bedre end dem og de markedsundersøgelser de konkludere ud fra.konkurrenterne som VW har alle lav sat profit margins, derfor mangler insitamentet til at nedjustere deres priser. Tesla som ligger med 28% Profit Margin har masser af plads til at skære i priserne og samtidig beholde en god profit margin. Så selvfølgelig har Tesla et større insitament til at være de første til at sænke deres priser for at modvirke faldende efterspørgsel pga en recession. Det VIL VW’s efterspørgsel også blive påvirket af, uanset vil lidt du vil tro på det.
Du fatter jo slet ikke hvad jeg skriver? TESLA’s konkurrenter producere alt hvad de kan! det betyder sku da ikke de tjener penge på det! eller at de producere mere end TESLA eller for den sags skyld mere end sidste år?
Der er stadig store udfordringer med at få reservedele til produktionen derfor begrænser det også hvad der kan produceres!
Men hvorfor skulle de sænke priserne som du påstår når de sælger alt hvad de KAN producere?
GL & HF
16/01/2023 kl. 15:35 #278knekkerRusher- 1073 Indlæg
OfflineDu fatter jo slet ikke hvad jeg skriver? TESLA’s konkurrenter producere alt hvad de kan!
Men hvorfor skulle de sænke priserne som du påstår når de sælger alt hvad de KAN producere?
Jeg forstår udmærket hvad du skriver. Hvad du derimod ser ud til at have meget svært ved at forstå, er at VW kommer ikke længere til at “sælge alt hvad de kan producere” i 2023, akurat ligesom det ville ha’ været tilfældet med Tesla, hvis ikke de satte priserne ned for at tilpasse sig markedssituationen.
Jeg ved snart ikke hvordan jeg skal ellers skal formulere mig, så du forstår, suk…
Der er stadig store udfordringer med at få reservedele til produktionen derfor begrænser det også hvad der kan produceres!
Det tror du er deres støreste problem? Lol, du så vist ikke den YT video jeg linkede til.
Blot 30% af VW’s EV production er automatiseret, det tager VW 30 timer om at producere en EV, det tager Tesla 10 timer. Derfor kører VW med så stor underskud pr solgt EV.16/01/2023 kl. 15:49 #279GhidoraRusher- 1346 Indlæg
OfflineDu fatter jo slet ikke hvad jeg skriver? TESLA’s konkurrenter producere alt hvad de kan!
Men hvorfor skulle de sænke priserne som du påstår når de sælger alt hvad de KAN producere?
Jeg forstår udmærket hvad du skriver. Hvad du derimod ser ud til at have meget svært ved at forstå, er at VW kommer ikke længere til at “sælge alt hvad de kan producere” i 2023, akurat ligesom det ville ha’ været tilfældet med Tesla, hvis ikke de satte priserne ned for at tilpasse sig markedssituationen.
Jeg ved snart ikke hvordan jeg skal ellers skal formulere mig, så du forstår, suk…
Der er stadig store udfordringer med at få reservedele til produktionen derfor begrænser det også hvad der kan produceres!
Det tror du er deres støreste problem? Lol, du så vist ikke den YT video jeg linkede til.
Blot 30% af VW’s EV production er automatiseret, det tager VW 30 timer om at producere en EV, det tager Tesla 10 timer. Derfor kører VW med så stor underskud pr solgt EV.Hvis nu de allerede nu har solgt alt de kan producere i 2023? hvorfor skulle de så sænke priserne? hvad er det DU ikke kan forstå?
Det her handler ikke om hvor gode TESLA er til at producere EV’s det har jeg allerede selv fortalt tidligere i tråden hvis du gad sætte dig ind hvad jeg egentlig skrev!
Tror faktisk det eneste vi er uenige om er hvorvidt det giver mening at sænke priserne hvis man allerede har solgt det man kan producere det næste år!?
At de kan blive nød til det nu hvor TESLA dumper priserne er en anden snak!
Skrev også tidligere at konkurrenterne ikke tjener i nærheden af hvad TESLA gør pr solgte bil, hvorfor det ikke bliver sjovt/nemt for dem at sænke deres priser!
GL & HF
16/01/2023 kl. 16:00 #280knekkerRusher- 1073 Indlæg
OfflineHvis nu de allerede nu har solgt alt de kan producere i 2023? hvorfor skulle de så sænke priserne? hvad er det DU ikke kan forstå?
Allerede solgt alt for 2023, hvad vrøvler du om?
Lad mig lige give det et sidste forsøg…
Like its European competitors, Volkswagen’s profits could halve in 2023. Its challenge of opaque governance and the existential threat from a China blowup remain, but its number one challenge will be electric next year.
After being the lead dog in the mass-market electric car race, VW and its brands have fallen behind. According to French automotive consultants Inovev, VW group sales of battery electric vehicles (BEV) will reach 257,000 in 2022, around 21,000 less than last year.
Hvad citatet fra Forbes siger, er at det forventes at VW kommer til at sælge 21.000 færre EVs i 2023 i forhold til hvad de solgte i 2022. Forstår du dette?
16/01/2023 kl. 16:26 #281CancermanHead Rusher- 3496 Indlæg
OfflineAllerede solgt alt for 2023, hvad vrøvler du om?
De kan sagtens have solgt alt hvad de kan producere i 2023 allerede.
De har X antal produktionsslots og de kan sagtens være solgt i 2022.
16/01/2023 kl. 16:33 #282knekkerRusher- 1073 Indlæg
OfflineAlt er muligt, har i evt et link til informationer der ville transformere denne vilde teori om til noget mere relevant?
VW der har meldt ud at de forventer 50% fald i deres omsætning og et analytiker firma der forventer VW sælger 21.000 mindre EV’s i 2023, peger sansynligheden derfor pt. i den modsatte retning.Så hvis vi skal stole mere på det i påstår, så bliver i nødt til at vise noget mere end blot at hive en vild teori op af lommen.
16/01/2023 kl. 16:41 #283TabascoPrebenRusher- 89 Indlæg
OfflineVW and its brands have fallen behind. According to French automotive consultants Inovev, VW group sales of battery electric vehicles (BEV) will reach 257,000 in 2022, around 21,000 less than last year.
Hvad citatet fra Forbes siger, er at det forventes at VW kommer til at sælge 21.000 færre EVs i 2023 i forhold til hvad de solgte i 2022. Forstår du dette?
Bare lige for klarhedens skyld, Står der så ikke i artiklen at de i 2022 har solgt 257.000 biler, hvilket vil være 21.000 færre biler end 2021. Også noget med mørke skyer i horisonten i 2023, som potentielt kan ramme VW på deres EV salg, også kommer de med noget hyperbole til overskriften om at det kan halvere salget?
VW-koncernen har uden tvivl problemer med deres elektriske omstilling, og det største lige nu er nok at de har store forsinkelser på deres software på deres næste generation af biler. Så de kommer til at blive overhalet af konkurrenterne. Men det virker lidt useriøst bare at sige “recession på vej = 50% fald i salg!”.
16/01/2023 kl. 16:56 #284knekkerRusher- 1073 Indlæg
OfflineMen det virker lidt useriøst bare at sige “recession på vej = 50% fald i salg!”.
Jeg har ikke påstået at de 50% udelukkende skyldes recession, ej om det faktisk bliver 50% reduktion, det må tiden vise. Og jeg er ellers enig, tingene er ikke så sort og hvidt, da mange faktorer skyldes VW’s problemer. Som du selv er inde på, er det ikke blot forældet og ineffektive produktionsmetoder de døjer med, de har bla. også en kæmpe opgave foran sig med at følge med Teslas unikke Silicon Valley raket software team.
Det sagt, skal man også lige huske på at Porsche familien har seperareret den succesfulde firma Porsche fra resten af VW, og hvorfor de mon har gjort det? Jeg tænker det er risk management, og de umiddelbart ikke har den største tiltro til VW’s fremtid.
16/01/2023 kl. 20:13 #285TabascoPrebenRusher- 89 Indlæg
Offline#284 det useriøse var mere rettet mod Forbes artiklen.
Ja, jo mere Porsche får frigjort sig fra resten af VAG jo bedre. De har vist nogle rigtigt gode takter med Taycan, og det lyder til at de har nogle spændende ting i støbeskeen.
17/01/2023 kl. 07:54 #286GhidoraRusher- 1346 Indlæg
OfflinePrøv at bestil en ny elbil fra Hyundai, Kia, VW, Skoda, Audi mfl.
Så kan du se hvornår de kan levere…
Så er det sådan set lige meget hvad de kunne producere sidste år!?
GL & HF
17/01/2023 kl. 09:39 #287hqxRusher- 412 Indlæg
OfflinePrøv at bestil en ny elbil fra Hyundai, Kia, VW, Skoda, Audi mfl.
Så kan du se hvornår de kan levere…
Så er det sådan set lige meget hvad de kunne producere sidste år!?
Har lige fået leveret – den var bestilt I April eller Maj mnd.
17/01/2023 kl. 14:36 #288JamesPondRusher- 165 Indlæg
OfflineIkke at det skal lyde som VW, med flere ikke har problemer. Men de har vel alle en konflikt interesse med hensyn til elbiler. På den ene side skal de opskalere produktionen af EV og samtidigt udfase Benzin/diesel så de har også interesse I ikke at komme for mange elbiler på markedet?
Derudover er infrastruktur jo langt fra klar til EV, især hvis man kigger ud over Skandinavien.
Fra en Tysk leverandør fik jeg også at vide at, tysk regering har pålagt producenterne at deres EV salg skal være stigende (forudsat der ikke er recession etc.) så VW etc har interesse i ikke at lade det stige for hurtigt17/01/2023 kl. 16:51 #289knekkerRusher- 1073 Indlæg
OfflineMen de har vel alle en konflikt interesse med hensyn til elbiler. På den ene side skal de opskalere produktionen af EV og samtidigt udfase Benzin/diesel så de har også interesse I ikke at komme for mange elbiler på markedet?
For at være fair, er VW ud af alle legacy auto OEM’s den som har taget elbiler mest seriøst ledet af Herbert Diess, som VW nu sjovt nok har fyret.
Det sagt, så er legacy auto OEM’s grund til at trække deres production ramp i langdrag, at ikke nok med at de taber penge på hver solgt EV, de udkonkurrere også deres fossil bilforretning som pt stadig giver dem overskud.De har simpelthen meget lidt incitament til at skynde sig selv til en underskudsforretning.
18/01/2023 kl. 10:23 #290GhidoraRusher- 1346 Indlæg
OfflineOmvendt får de kæmpe bøder hvis ikke de opfylder EU’s krav til udledning hvorfor det kan give mening at sælge biler med tab / 0 fortjeneste…
Det er en fucked up verden!
En ting som TESLA i mine øjne overser er værdien i kunde loyalitet. tænker der er del sure kunder der har købt en TESLA fro nyligt!?
GL & HF
18/01/2023 kl. 12:08 #291knekkerRusher- 1073 Indlæg
OfflineEn ting som TESLA i mine øjne overser er værdien i kunde loyalitet. tænker der er del sure kunder der har købt en TESLA fro nyligt!?
Nylig købere udgør en mindre gruppe heldigvis og det er kun noget de kan mærke HVIS de skal videresælge deres bil. Dem det går værst udover er bilforhandlere der for en sjælden gang brænder inde med en masse brugte Teslaer, som de nu kun kan få afsat med tab. Det er samme bilforhandlere som skummede fløden da Tesla bilernes værdi steg imellem 2020 og 2022. Når man driver en forretning, kan man ikke altid forvente at tingene altid går efter ens næse, disse bilforhandlere som sælger brugte Tesla’er er ofte velhavende da det er en god forretning, mon ikke de nok skal overleve.
Som sagt, alle ved at biler aldrig har været en god investering til at begynde med grundet bilens store værditab den lider snart man begynder at køre i den. Hvis man som privat person virkelig er så bekymret for bilens værditab, burde man i så fald nok hellere have sat pengene i noget egendom.
Jeg vil slutte af med at sige at man skal også huske på at Tesla satte ikke priserne ned bare for at irritere folk, de gjorde det til dels af nød men også af strategiske årsager, for bl.a at få priserne ned på et niveau så bilerne kvalificerede sig til IRA’s skatterabat på $7.500 i USA, som kommer Tesla(mere salg) men også forbrugerne til gode.
19/01/2023 kl. 10:48 #292knekkerRusher- 1073 Indlæg
OfflineSå er den første Legacy Auto OEM ude og melde deres utilfredshed overfor Tesla’s prisnedsættelser, og det er altså fra Kia som har 12 måneders ventetid på deres EVs. læg lige mærke til de “redskaber” de har til at styre os forbrugere midt i en recession CEO’en med bl.la lån og fiktiv lav udbud.
Som vi kan se, har Legacy Auto OEM’s ikke travlt med at spytte flere EV’s ud, de er klar til at æde bøder fra EU så længe de i sidste ende kommer ud med et overskud fra salg af deres fossil biler.
Kia har absolut ingen interesse i at innovere, de foretrække at holde status que, så det er sørme godt at vi har Tesla til at sætte alle bilproducenterne under pres for at fremme innovation der resultere i billigere biler, som kommer alle os forbruger til gode.
21/01/2023 kl. 10:30 #293Canis_lupusRusher#0 Trådstarter- 921 Indlæg
OfflineJeg dør af grin.
Teslaer kan nu ‘simulere’ en bezin motor. LMAO- Dette svar blev ændret 1 år, 12 måneder siden af Canis_lupus.
21/01/2023 kl. 10:31 #294Canis_lupusRusher#0 Trådstarter- 921 Indlæg
OfflineA
- Dette svar blev ændret 1 år, 12 måneder siden af Canis_lupus.
21/01/2023 kl. 17:32 #295GhidoraRusher- 1346 Indlæg
Offline21/01/2023 kl. 20:08 #296CancermanHead Rusher- 3496 Indlæg
Offline22/01/2023 kl. 07:22 #297knekkerRusher- 1073 Indlæg
Offline22/01/2023 kl. 17:26 #298CancermanHead Rusher- 3496 Indlæg
Offline#295 + 297
Jeg har ikke set reklamen, men det lyder mest af alt som om, at de viste hvad der kan blive muligt og ikke hvad der var muligt.Det er klart, at hvis de i reklamen udlagde det som om det var muligt, så er det dårlig stil og i strid med god markedsføring
22/01/2023 kl. 20:41 #299GhidoraRusher- 1346 Indlæg
OfflineHavde der blot været en disclaimer…
Det er præcis den slags der gør folk tror Tesla er langt foran på køre assistenter og mange tror fejlagtigt bilerne ER selvkørende.
GL & HF
22/01/2023 kl. 22:29 #300CancermanHead Rusher- 3496 Indlæg
Offline#299 Hvis ikke der er det, så er det for ånssvagt.
Tesla presser den allerede ved at kalde det self driving. Som du skriver er der tåber nok, der tror de kan læse avis mens den kører for dem.
-
ForfatterSvar
- Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...