Forside Fora Hardware 180MHz 486’er :O Nu 200Mhz and counting

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    StultusX2
    Rusher
    Offline

    Og 20+ fps i Quake!

    Eddermame os’ et lækkert Socket 3 bundbræt.

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette emne blev ændret 2 år, 10 måneder siden af Cancerman.
Viser 25 svar - 1 til 25 (af 25 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    Deadmeat
    Rusher
    • 362 Indlæg
    Offline

    Uden at have set videoen endnu: husker det som at min 486 da kunne gå til 166 MHz?

    #2
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3017 Indlæg
    Offline

    #1 Mindes at 486 toppede ved 100Mhz. Derefter tog Pentium over

    #3
    NightBreaker
    Moderator
    • 1434 Indlæg
    Offline

    Max var 486 DX4 120Mhz , som var stock ved AMD ! Intel var 100Mhz

    AMD:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Am486

    Intel:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Intel_DX4

    • Dette svar blev ændret 3 år siden af NightBreaker.
    #4
    NightBreaker
    Moderator
    • 1434 Indlæg
    Offline

    Kan se det er en 586 han bruger.

    Gik til 160Mhz
    https://en.wikipedia.org/wiki/Am5x86

    #5
    NightBreaker
    Moderator
    • 1434 Indlæg
    Offline

    Havde selv 386 SX 25Mhz Og her efter Cyrix 5×86 133Mhz (som var total skod). Savner de gammel DOS 6.22 dage.

    #6
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3017 Indlæg
    Offline

    #5 Min 386 hænger i glas og ramme her på kontoret

    #7
    Deadmeat
    Rusher
    • 362 Indlæg
    Offline

    #5: ah ja DOS 6.22 var sagen. Fyrede den så også af med Norton Commander for at have en grafisk brugerflade mega hightech dengang.

    #8
    Nickell
    Moderator
    • 1745 Indlæg
    Offline

    Jeg er vild med hans accent.

    #9
    Noize
    Rusher
    • 175 Indlæg
    Offline

    #1 tror du tænker på en 486 66 mhz. det er en klassiker.

    Husker Pentium 90 mhz som næste generation step up

    • Dette svar blev ændret 3 år siden af Noize.
    • Dette svar blev ændret 3 år siden af Noize.
    • Dette svar blev ændret 3 år siden af Noize.
    #10
    Deadmeat
    Rusher
    • 362 Indlæg
    Offline

    #9 @noize du har ret

    #11
    ElSenator
    Rusher
    • 579 Indlæg
    Offline

    #2, Jeps, Intels 486’ere toppede ved 100 MHz. AMD lavede dog 120 MHz 486 kloner. Jeg husker det, fordi min kammerat købte sådan en i stedet for en Pentium. Den var billigere og, ifølge anmeldelser, lige så god til det meste. Sådan husker jeg det i hvert fald.

    Det var den maskine jeg første gang spillede Quake demoen på… What a ride! 5 fps eller sådan noget.

    • Dette svar blev ændret 3 år siden af ElSenator.
    #12
    keaon
    Rusher
    • 39 Indlæg
    Offline

    Min første 386’er havde hele 16 mhz at gøre godt med, var født med 256 kb ram og havde en 40 mb HD.

    #13
    Breeze
    Rusher
    • 34 Indlæg
    Offline

    Min 486 havde en BOOST knap der tog mhz op til 100, jeg mener den kørte på ~60mhz uden?

    Det var ret anvendeligt når man skulle spille ældre spil som ikke havde en clock frequency modulator til at dynamisk indstille hastigheden på rendering!

    Fuck det er mange år siden haha..

    #14
    Deadmeat
    Rusher
    • 362 Indlæg
    Offline

    #12 @keaon er du sikker på det kun var 256 kb RAM? Vi havde også 386 men den havde da 2 Mb (DOS kunne så kun fornuftigt udnytte 640 Kb, resten var ‘extended memory’).

    #15
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #4 Men det er altså stadig en 486’er.

    #14 Enig. Da 386SX kom var man oppe på de 2MB RAM. 640KB Conventional RAM og resten som XMS/ESM.
    Mon ikke #12 tænker på Cache Ram?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #16
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Mein Fucking GOTT in all of the Silicon Heavens

    ..måske overskriften skal ændres?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette svar blev ændret 2 år, 10 måneder siden af StultusX2.
    #17
    trace
    Rusher
    • 139 Indlæg
    Offline

    Tror jeg startede med en Pentium 166.

    Næste setup Celeron 333 MHz og et – hold godt fast – voodoo 2 med 8 GB ram. En af de store ting var open gl og at man i quake 2 kunne se FARVET LYS.

    Jeg havde en 8gb harddisk, og kan huske at jeg tænkte at jeg nok ALDRIG ville få brug for en ny med mere plads.

    #18
    Fisker
    Rusher
    • 437 Indlæg
    Offline

    #17 Jeg holdte ikke godt nok fast, 8GB?

    #19
    Deadmeat
    Rusher
    • 362 Indlæg
    Offline

    #18 Du kan vist med sindsro antage at #17 mener 8 megabyte og ikke gigabyte i begge tilfælde

    Vi havde hele 40 Mb harddisk til den første PC vi fik i 1990, en 386 maskine. Det kunne vi vist heller ikke udnytte i starten. Men på et tidspunkt begyndte tingene jo at fylde et hav af disketter. Så fik man 6-10 disketter med et spil eller program. Tog en evighed at installere.

    #20
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Er der ikke lige en moderator, der kan tilføje: “Nu på 200MHz” i overskriften?

    Os’ helt tabt her med mit sølle 12MB Voodoo²

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette svar blev ændret 2 år, 10 måneder siden af StultusX2.
    #21
    ElSenator
    Rusher
    • 579 Indlæg
    Offline

    #19, Jeg havde en periode jeg ikke er så stolt af, hvor jeg målte spils kvalitet på deres størrelse. Så jo større spillet var, jo bedre måtte det være – havde jeg overbevist mig selv om… :S Så jeg gik helt udenom små spil, for de havde jo ikke særlig meget grafik, så det måtte være dårlige spil.

    #20, Jeg har stadig mit Creative 3D Blaster DDR liggende. Jeg fandt det i bunden af en hardware kasse for nogle måneder siden. Jeg har dog ingen maskine jeg kan smide det i…

    • Dette svar blev ændret 2 år, 10 måneder siden af ElSenator.
    #22
    Kallekun
    Rusher
    • 146 Indlæg
    Offline

    Tror jeg havde en 486 DX40 med et Tseng grafikkort.

    #23
    Deadmeat
    Rusher
    • 362 Indlæg
    Offline

    #22: @kallekun ah ja Tseng Labs grafikkort var toppen lige inden 3D bølgen ramte! Jeg havde et Tseng ET6000, det var dælme kræs (i en kort periode).

    #24
    trace
    Rusher
    • 139 Indlæg
    Offline

    jaja. 8 mb ram så…

    #25
    keaon
    Rusher
    • 39 Indlæg
    Offline

    #14 Bliver lidt i tvivl nu, måske var den født med 512 kb, kan helt sikkert huske, at der var et tilbud da vi købte den, og så fik man dobbelt op på ram. Og senere hen fik jeg mere ram i den. Og tror den endte med de 2 mb ram.

    Side historie, dem der solgte den, anede ikke at man selv skulle installer DOS og Windows 3.0 på den. Og der var ikke ret meget info med til den. Efter lidt frem og tilbage, kom en fra butikken fysisk hjem til os og snakkkede i telefon, men en som guide ham igennem det. Men han kunne ikke finde ud af, at få den til at starte op i Windows, kun i dos. (Folk anede jo intet på det tidspunkt) Så efter en uge kunne jeg så som 12 årig, gå ind til dem i butikken og vises dem at man kunnne lave en .bat fil, til at starte Windows op (hvis det var man ville)

Viser 25 svar - 1 til 25 (af 25 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...