Forside Fora Politik/Samfund Ukraine 2022+ ?

  • Dette emne har 777 svar og 56 stemmer, og blev senest opdateret for 1 måned, 1 uge siden af SturmWolfDK.
Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    StultusX2
    Rusher
    Offline

    Tid til noget langt mere interessant end vira.

    Jeg er ikke HOK! Jeg er ikke Trine B. MEN, jeg er sgu spændt!

    What say ye. Rushers..var Krim 2014 nok for Родина-мать?

    ..eller er; gasledning ≥ EU?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette emne blev ændret 2 år, 3 måneder siden af StultusX2.
Viser 30 svar - 241 til 270 (af 777 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #241
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    Deltagere udvandrer fra salen da Ruslands udenrigsminister kom på:

    https://www.bt.dk/udland/da-han-dukkede-op-pa-skaermen-rejste-de-sig-op-og-udvandrede

    #242
    hausner
    Moderator
    • 683 Indlæg
    Offline

    Og af de lidt mere pudsige nyheder så vil Vesntre gerne omdøbe Kristiansgade, som den russiske ambassade ligger på, til Ukrainegade. Og det synes den Russiske Ambassade er en dårlig ide pga. en mulig forringelse af Danmarks forhold til Norge.
    https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-03-01-ruslands-ambassade-svarer-paa-forslag-om-at-doebe-vej-ukrainegade

    Nogen gange er politik fandme underlig.

    #243
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    Bare til info: Politiken.dk giver fuld adgang i 14 dage for gratis, grundet nuværende situation med Ukraine under angreb.

    #244
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #243 30 dage for kun 1 DKK har de ændret det til. Stadig en ok deal, hvis man er til Politiken.

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #245
    MANBEARPIG
    Rusher
    • 14 Indlæg
    Offline

    I tilfælde af at der skulle blive sendt fly / droner til Ukraine (hvad enten det er fra Nato eller enkelte lande) er det vel i Ukraines interesse at det foregår så “hemmeligt” som muligt da Rusland så vil have sværere ved at vide hvor stor et luftvåben Ukraine har (tilbage). Tænker det er strategisk ret vigtigt ift. hvordan man rykker ens landtropper frem.

    #246
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    Jeg valgte at støtte Ukraine via Røde Kors – hvis andre skulle have samme lyst, så google “Røde Kors Støtte Ukraine”, og man finder specifikt link – ellers er det direkte link her:

    Røde Kors Støtte Ukraine

    Zippet fra bunden af siden:

    Røde Kors (CVR: 20700211) er godkendt som indsamlings-organisation af SKAT efter ligningslovens § 8a. Det betyder, at når du donerer til Røde Kors, kan hele dit bidrag trækkes fra i skat.

    • Dette svar blev ændret 2 år siden af SealDK.
    • Dette svar blev ændret 2 år siden af SealDK.
    • Dette svar blev ændret 2 år siden af SealDK.
    #247
    Schalde
    Rusher
    • 876 Indlæg
    Offline

    Så bliver Kharkiv bombet her til aften. Ligner en fucking nytårs aften

    Man vælger simplethen også at angribe og sidde ved forhandlinger samtidig… wtf putin!

    #248
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #247 Nu er; krig samtidig med forhandlinger – ikke en ny opfindelse.

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #249
    Bams
    Rusher
    • 352 Indlæg
    Offline

    Jeg kan læse at man skal skynde sig, hvis man vil gear up til atomkrig? Men hvordan ser den indkøbsliste egentligt ud for en alm. hustand?

    #250
    Emilsa
    Rusher
    • 1116 Indlæg
    Offline

    #249 – Jeg er gammel autonom, jeg har en gasmaske

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #251
    RabidSquirrelX
    Rusher
    • 575 Indlæg
    Offline

    Kan vi ikke snart få nogle nedskydninger af de russiske fly der konstant skal krænke luftrum rundt omkring.

    De har gjort det så ofte at man undre sig over de gider.

    #252
    Drixx
    Rusher
    • 385 Indlæg
    Offline

    Er klar til at sprænge limfjordsforbindelserne når russerne kommer.

    #253
    Jacques
    Rusher
    • 554 Indlæg
    Offline

    Jeg kan læse at man skal skynde sig, hvis man vil gear up til atomkrig? Men hvordan ser den indkøbsliste egentligt ud for en alm. hustand?

    Hvad er det, du håber at få fat i, der effektivt vil beskytte dig i tilfælde af en atomkrig..? Gasmasker er fuldstændigt ligegyldige.

    Bye with a warmly hugs

    #254
    Razorblade
    Rusher
    • 185 Indlæg
    Offline

    Jod, naturligvis.

    #255
    VampiricEye
    Rusher
    • 3655 Indlæg
    Offline

    #253 Han vil gerne have fat i noget falsk tryghed.

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #256
    Emilsa
    Rusher
    • 1116 Indlæg
    Offline

    Prøv at forestil jer at være Mongoliet, de vil så gerne være med i Vesten – Men de er helt boxet inde af Kina og Rusland der er ved at bygge en østvendt autokratisk blok

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #257
    Guru35
    Rusher
    • 67 Indlæg
    Offline

    Jeg kan læse at man skal skynde sig, hvis man vil gear up til atomkrig? Men hvordan ser den indkøbsliste egentligt ud for en alm. hustand?

    Masser af sølvpapir. Der skal laves en tyk hat af sølvpapir.

    #258
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #253 & 255 Jeps! Det er nemmerlig derfor, det kaldes BC-maske og ikke ABC-maske! Hold jer til jod tabletter fra Matas

    #256
    Georgien søger også om at blive medlem af EU
    Lidt over en uge efter Ruslands invasion af Ukraine har to lande – Ukraine og Georgien – nu begge søgt om medlemskab af EU.
    Georgien har torsdag afleveret en formel ansøgning, skriver Ritzau.
    Det meddeler landets premierminister, Irakli Garibasjvili, torsdag.
    – Vi ansøger i dag om EU-medlemskab. Georgien er et europæisk land og yder et fortsat bidrag til Europas beskyttelse og udvikling, siger han.
    Georgiens regeringsparti har været under hårdt pres fra oppositionen om at følge den ukrainske præsident Volodimir Zelenskijs ansøgning til EU.
    Ruslands invasion af Ukraine har fået vestlige lande til at frygte, at russerne potentielt kan udse sig nabolande som Georgien og Moldova som mulige mål.
    Georgien grænser op til den østlige del af Sortehavet.
    Mod syd ligger Tyrkiet, mens Rusland ligger mod Nord. Georgien grænser desuden op til Aserbajdsjan og Armenien.
    Der er knap fire millioner indbyggere i Georgien.

    Ikke helt lig med Mongoliet – stadig godt stykke mod øst!? ..hvad vil Erdogan sige til det?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #259
    SturmWolfDK
    Rusher
    • 562 Indlæg
    Offline

    Ukraine, Moldova og Georgien har nu ansøgt om EU-medlemskab.

    Mon ansøgningerne er færdigbehandlet i 2030? 🤔

    #260
    Deadlights
    Rusher
    • 1198 Indlæg
    Offline

    Det kan være vi skal søge medlemsskab igen. Med dobbelt medlemskab må vi jo være dobbelt så sikre, selvom det bliver træls at skulle betale dobbelt Brexit VAT.

    #261
    Jacques
    Rusher
    • 554 Indlæg
    Offline

    Er jeg ene om at føle afmagt og uro for tiden? Jeg har svært ved at fokusere på mit arbejde. Jeg stressfråder alt muligt crap. Jeg kan ikke glemme en artikel fra CNN, som jeg læste i forgårs, hvor en eller anden analytiker beskrev, at et muligt udfald af konflikten kunne være, at Putin smed en atombombe over havet et sted mellem U.K. og Danmark. Det har fucking naget mig lige siden. Jeg aner ikke, hvorfor vedkommende skrev lige præcis dét. Hvor det kommer fra. Det gjorde lige hele situationen lidt mere virkelig og skræmmende. Det irriterer mig, at jeg lader mig gå så meget på af det, men det er satme svært at lade være. Jeg forsøger at holde min opsøgen af nyheder til et minimum.

    Hvad tænker I? Og hvordan tackler I det?

    Bye with a warmly hugs

    #262
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3017 Indlæg
    Offline

    Jeg håber inderligt, at nogen får fat i det dumme svin og piller ham fra hinanden stille og roligt og så smertefuldt som overhovedet muligt.

    #263
    Emilsa
    Rusher
    • 1116 Indlæg
    Offline

    #261 – Det kan ikke rigtig ryste mig det her, jeg har mest svært ved at håndtere hykleriet ifht. international lov og flygtninge.

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #264
    Deadlights
    Rusher
    • 1198 Indlæg
    Offline

    #261 Jeg prøver at holde mig beskæftiget med andre ting så jeg ikke falder i dystre tanker for længe ad gangen.

    #265
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3017 Indlæg
    Offline

    #261 Lader være med at tænke for meget på det.
    Hvis det kommer til Judgment day, så kan man trøste sig med, at det formentlig går hurtigt.

    #266
    VampiricEye
    Rusher
    • 3655 Indlæg
    Offline

    #261 Jeg har to små børn, og de spolerer min nattesøvn hver evig eneste fucking nat. Så jeg har slet ikke overskud til at lade mig gå på af situationen. Det ændrer sig nok, hvis det kommer tættere på, end det er lige nu. Jeg har nok også en naiv tro på (ignorance is bliss), at det på en eller anden måde bliver overstået, inden der udbryder reel verdenskrig. Men hey, jeg troede også, at corona bare lige var 14 dages lockdown, og så var det det. Det er så to år siden nu.

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #267
    Bams
    Rusher
    • 352 Indlæg
    Offline

    Nu fik Jacques mig til at Google atomkrig. Det skulle jeg aaaldrig ha gjort😢

    • Dette svar blev ændret 2 år siden af Bams.
    #268
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    #261

    Hey Jacques, mht. atombomben i vandet mellem DK og UK – Jeg har læst det samme, var enten DK artikel eller fra SKYNews.
    Som jeg mindes det, var det en af de muligheder, man mente Putin kunne finde på ift. at vise ansigt overfor vesten, igen med relation til Putins nylige trussel om brug af A-våben, og som en evt. modreaktion ifm. de sanktioner Rusland nu er/bliver underlagt (altså smide en A-bombe som en form for konkret varsel på Putin ER villig til at bruge disse våben).

    Ledte lige lidt, udtalelsen kom fra korrespondent og forsvarsanalytiker Pavel Felgenhauer (russisk født, bosidende i Moskva, militæranalytiker med speciale i russisk militær og ledelse)

    Sorry for EB link, men omtales også her under sektionen “Det er mere end teorestisk”
    https://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/vil-putin-trykke-paa-atomknappen/9150623

    Hvad jeg tænker:

    – Putin stadigt en mini hitler
    – Ukraine er ikke final target, lykkedes Ukraine så kommer det næste geografiske område (NATO Land, jeg tvivler – det vil være rigtigt rigtigt “dumt”, tænker nærmere Moldova, eller andet tidligere USSR område, som ikke kan forsvare sig)
    – Atomvåben, ifm. Ukraine? ved det ikke, men hvis Putin bliver presset tror jeg han er villig til “ALT”
    – Atomkrig i Verden/DK og min dagligdag – Hvis verden enten nu eller på senere tidspunkt vælger WW3 med atomvåben, så “glem det” – så er det GAME OVER:
    A: Civile er de første store tabere, intet forsvar overhovedet
    B: Militæret verden over, udvalgt personel på/i atom sikret lokation (en stakket frist) – jordens overflade er radioaktiv
    – Så at gå også tænke på det, er lidt spildt, sker det så sker det.

    OBS: Der findes en myre på vor moder jord, som kan modstå op til 6000 gange radioaktiv stråling versus mennesket (en videnskabelig artikel fra 90’erne) – Så hvis den er korrekt, så er der altså noget levende der overlever, og så starter evolutionen bare forfra (såfremt man er til Darwin) – Så en 40+ millioner år senere har myrene udviklet sig til en ny art der går på 8 ben, studere på den sproglige linje, danser på Crazy DAisy med Tina og Susanne, og gamer Battlefield XXX

    #269
    SturmWolfDK
    Rusher
    • 562 Indlæg
    Offline

    #263
    Utroligt hvis det kan overraske.

    Særloven er en skændsel som helt åbenlyst fastslår statsracismen. Lighed er smidt ud til højre, og velvilje afhænger af din geografiske lokation, før du tog flugten.

    Same procedure as last year miss Sophie.. actually.. last few centuries. Intet nyt under solen.

    #270
    Emilsa
    Rusher
    • 1116 Indlæg
    Offline

    #268 – Rusland kommer til at dedikere en hel del af sit fokus de næste år på at koncentrere sig om at holde og passificere Ukraine – såfremt de vinder, det taler lidt imod at de bare tromler videre. Der er kun 144 mil Russere og de skal holde militært et land på 44 millioner – det kommer til at kræve en del, også selv om de måske har større imperie ambitioner. De har også allerede Tropper i udbryder Republikken Transnistrien, de har de haft i årtier – så de har ligesom styr på Moldavien.

    #269 – Jeg får ondt i maven over det, de samme folk som var noget nær parat til at sænke skibe med flygtninge på åbent hav, og sende dem i process lejre hos tvivlsomme regimer – er nu klar til ubetinget at åbne dørene. Altså jeg er glad på de ukrainske flygtninges vejne og alt det der – hjertelig velkommen!… Men for satan hvor er det hyklerisk!

    Det samme med de der mennesker der var med til at hive Danmark med i krig, når daddy Yankee var ude og skide tykt på international lov og nationernes ret til selvbestemmelse. De mennesker, de har ikke retten til ligepludselig at være imod krig og brud på international lov – de har selv været med til at reducere Danmark til hvad Hviderusland er for Rusland, bare for USA…. Fuck dem, fuck dem langt ned i helvede!

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    • Dette svar blev ændret 2 år siden af Emilsa.
Viser 30 svar - 241 til 270 (af 777 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...