Forside Fora Politik/Samfund Ukraine 2022+ ?

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    StultusX2
    Rusher
    Offline

    Tid til noget langt mere interessant end vira.

    Jeg er ikke HOK! Jeg er ikke Trine B. MEN, jeg er sgu spændt!

    What say ye. Rushers..var Krim 2014 nok for Родина-мать?

    ..eller er; gasledning ≥ EU?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette emne blev ændret 2 år, 4 måneder siden af StultusX2.
Viser 30 svar - 211 til 240 (af 780 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #211
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #210

    Invasionen er en katastrofe for ham på så mange niveauer.

    Det kommer an på så meget – Hvis det russiske regimes overordnede strategiske mål er at genrejse en militær-økonomisk blok der eksisterer uden for vesten og vestens institutioner – så går det helt efter planen

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #212
    zyDocx
    Rusher
    • 223 Indlæg
    Offline

    Hvor er Ukraines præsident en sej leder. Noget af et forbillede når han selv skiftet jakkesættet ud med en battleshirt.

    Jeg tror dette er begyndelsen på enden af Rusland (med Putin i spidsen). Uanset udfaldet er der som jeg ser det, ikke mange andre lande som gider Putin fremadrettet.

    http://konsolting.blogspot.com/

    #213
    Nickell
    Moderator
    • 1745 Indlæg
    Offline

    Er der andre, som håber på et militært kup i Rusland?

    Jeg tror, at han i høj grad signalerer til mulige kupmagere, at det er håbløst at afsætte ham, når han fortæller om de på forhånd udstukkede ordrer til folk med fingeren på missilknappen.

    #214
    Kimozabi
    Rusher
    • 127 Indlæg
    Offline

    Forhandlingerne mellem Rusland og Ukraine er i gang nu. Vi kan kun krydse fingre…

    Er der andre, som håber på et militært kup i Rusland?

    Jeg tror, at han i høj grad signalerer til mulige kupmagere, at det er håbløst at afsætte ham, når han fortæller om de på forhånd udstukkede ordrer til folk med fingeren på missilknappen.

    Der var et billede fra en anden vinkel fra mødet, hvor Putin gav hans atom-ordre. Han sad en 6-7 meter fra de to generaler. Han virker lettere paranoid.

    #215
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    For dem der er til kort
    Så er her et “live” kort over konflikten
    https://ukraine.liveuamap.com/

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #216
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    Jeg frygter at hvis Putin er stort utilfreds med Ruslands fremrykning (eller mangel derpå), hans frustration forøges deraf, og han bare ikke VIL tabe ansigt koste hvad det vil – JA at han så ikke har problem med at bruge mindre taktiske atomvåben!.

    Håber på en “fredelig” løsning (krigen er startet, fred kan stadigt forhandles, så længe det ikke er Putins premisser only).
    Håber på at det ikke eskalerer ift. brugen af disse våben.

    Frygter det værste, for hans retorik er godt nok syg.
    Hvor meget der “bare” er propaganda, tomme trusler, ved man ikke med den mand.

    #217
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #216 – Ham her har en pointe, Rusland rykker frem sådan cirka så hurtigt det kan lade sig gøre uden at fucke forsyningslinjerne og logistikken op

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #218
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    #217

    Kigger lige video i dit link senere, men overordnet enig mht. forsyning er key.

    Man må dog stadigt forvente at Russerne klart har haft milesten ift. hvor langt deres fremrykning pr. dag skulle være.
    Hvis vi antager at målsætningen ikke er blevet indfriet, så ved vi endnu mere at logistikken bliver udfordret.

    Tropper og materiel som ikke bevæger sig ift. planen, kræver endnu mere nye forsyninger. Er ret overbevidst om at Russerne havde forventet en lettere invasion, en hurtigere fremdrift end som hvad status er – man må sige Ukrainerne kæmper indædt for at forsvare sig, og har tilsyneladende været gode til at læse terræn, samt udvælge kampens sted.

    Tak for link i #215, meget interessant map

    #219
    SturmWolfDK
    Rusher
    • 562 Indlæg
    Offline

    Så har Ukraine ansøgt om optagelse i EU.

    Imens vi venter på Putlers reaktion 😬

    #220
    Birdm
    Rusher
    • 130 Indlæg
    Offline

    #219
    Som jeg ser det ville fuldt medlemskab af EU til Ukraine, med alt det indebærer (forsvarssamarbejde) være defacto krigserklæring på Rusland
    Det ville den no-flight-zone over Ukraine som nogen snakker om, også være

    #221
    Bams
    Rusher
    • 352 Indlæg
    Offline

    Er det kun mig der er fristet af at sætte ind på Moskva? Altså gå kontra på Putin? Og sætte det russiske folk fri fra diktatur? (Eller i hvert fald fra Putin)

    #222
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3042 Indlæg
    Offline

    #221 Hvis du ønsker at starte 3. Verdenskrig og nuclear holocaust, så lyder der som en god ide.

    Men jo, det er da pisse fristende… Hvis det altså ikke lige var for omkring 6000 atomare sprænghoveder i hånden på en psykopat.

    Putin skal væltes indefra. Eneste løsning er at folket bliver trætte af ham – præcis det der er formålet med sanktionerne.

    #223
    Kimozabi
    Rusher
    • 127 Indlæg
    Offline

    Det virker ret usandsynligt, at Ukraine kommer med i EU, mens de er i krig.

    #224
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    #221 Enig, men ja det vil nok være starten på WWIII, og manden vil ikke ty sig mht. gøre brug af de farligste våben på moder jord, som også #222 er inde på. (hvis såfremt han bliver virkeligt presset / op i et hjørne).

    Kan man forstille sig en Putin der vil overgive sig ?
    En Putin der siger “Sorry guys, I was wrong” ?
    En Putin der på nogensomhelst måder udtrykker anger, eller giver indrømmelser ?

    Nej vel, han vil gøre ALT for at undgå at indse / indrømme et nederlag.

    Også det jeg finder pokkers farligt ift. nuværende situation med Ukraine – Hvor vidt vil han gå hvis nuværende mission ikke lykkedes ala Ruslands hensigt – det vil være fatalt for ham…

    Ydermere, at mht. indtage Rusland er en for ikke at sige “umulig” opgave, ihvertfald ved fremrykning ala konventionel krigsførelse – landet er SÅ stort, at det fatter man bare ikke.

    #225
    VampiricEye
    Rusher
    • 3670 Indlæg
    Offline

    Jeg ved heller ikke, hvordan vi skal komme ud på den anden side af det her. Enten vinder Putin, eller også skal han vel dø. Jeg har svært ved at se ham tabe og være i live.

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #226
    zyDocx
    Rusher
    • 223 Indlæg
    Offline

    Hvad vil det helt konkret betyde, hvis Rusland vælger at gøre brug af A våben? En ting er hvor mange springhoveder de har, en anden ting er vel at der skal bruges noget til at fyre skidtet afsted med? Hvis Putin har 6000 sprænghoveder, så skal de vel påmonteres nogle raketter af en art og skydes afsted. Jeg går ikke ud fra at han kan affyre alle 6000 på en gang? Er der tal på hvor mange Rusland evt. har mulighed for at affyre ad gangen, samt hvor lang tid det tager at reloade?

    Hvis Rusland begynder på det, kunne jeg forstille mig at resten af verden har som topprioritet at smadre Rusland ASAP, så antallet af raketter begrænses? Måden hvorpå Avåben nu til dages forventes at blive anvendt, er der noget forsvar ift. dette, eller er det blot at tage imod?

    Hvor er det anstrengende at se hvordan Putin gør lige nøjagtig som det passer ham, uden at tage hensyn til andre end sig selv, samtidig med at han truer og truer og truer. Hvor ville det være rart hvis han bare stillede træskoende i en fart.

    http://konsolting.blogspot.com/

    #227
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3042 Indlæg
    Offline

    #226 Han har næppe “leveringsmetoder” – om det så er raketter, bomber eller brevduer til 6000 sprænghoveder.

    Hvis han bruger et eller flere mindre sprænghoveder mod Ukraine, så tror jeg ikke det betyder at de andre svarer igen med alt hvad de har. Hvis de sender deres afsted, så vil det helt sikkert betyde at Putin også sender alt hvad han har mod resten af verden og vi er reelt ude i en total destruktion – og det er ingen ude efter.

    Hvad faen NATO vil gøre hvis han bruger et par stykker mod Ukraine kan jeg ikke rigtigt tænke mig til. De kan jo ikke bare se på, men de kan dårligt jf. ovenstående selv fyrer alt hvad de har uden at det ender i ragnarok over det meste af verden.

    Så ja, hvis han bruger dem mod Ukraine, så vil vi nok igen stå i en situation hvor han er sluppet afsted med at gøre som det passer ham.

    Jeg håber på, at hvis han når til det punkt hvor han vil bruge Atomvåben, at nogen internt sætter foden end og forhindre det. Men det er svært at vide hvor hjernevaskede de er.

    #228
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Man skal også lige huske Ruslands Ubåde, nu der tales om A-våben! (Har jeg bare ikke rigtig lyst til)

    En lille sober/objektiv(synes jeg) gennemgang omkring luftkrigen indtil videre:

    De tyrkiske TB2’ere er slet ikke så ringe endda, tyder det på.

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #229
    Canis_lupus
    Rusher
    • 763 Indlæg
    Offline

    der er ikke noget “Grafisk eller blodigt” i videoen, men jeg kan se
    Ukraine er begyndt at bruge tyrkiske droner til at bombe russiske militær køretøjer.

    Håber tyrkerne kan nå at levere flere til dem

    #230
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3042 Indlæg
    Offline

    Man skal også lige huske Ruslands Ubåde, nu der tales om A-våben! (Har jeg bare ikke rigtig lyst til)

    Absolut. De vil nemlig ikke blive sat ud af spillet hvis NATO fyrer deres load og de kan dermed snildt nå at skabe en masse ødelæggelse.

    Der er reelt ingen måde (i hvert fald ikke med våben) hvor på, at NATO kan sikre sig han ikke fyrer dem af. Han vil altid kunne nå at få dem ud over rampen.
    Eneste måde er at tro på van ikke gør det, eller nogen internt stopper det.

    #231
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3042 Indlæg
    Offline

    Den der 27km lange konvoy på en mere eller mindre lige vej, ville godt nok være guf for et par A-10’ere.

    Mon ikke der sidder en Warthog pilot eller to der gerne lukkede op for deres GAU-8 mod den konvoy.

    #232
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    #226 Nu er der intet behov for at bruge 6000 sprænghover, hele jordkloden kan jo destrueres med et langt mindre antal.

    Rusland har iøvrigt i årtier konstrueret og besiddet de største A-Bomber, Tsar er dags dato stadigt verdens største. 1 stk Tsar Bombe = 50 MEGATons = 3500 gange større sprængkraft end Hiroshima bomben på 15 Tons.

    Der findes adskillige “mappings” over biggest A-Bombs, link herunder bare til et af mange:
    https://www.thesun.co.uk/news/3374419/worlds-biggest-powerful-bombs-us-russia-north-korea/

    Sprænghoveder/A-bomber, kan bruges med forskellige “koncepter”:

    – Missiler (kort som langdistance / continentale og intercontinentale)
    – Affyring fra Ubåde, Stationære Misil Siloer, Mobile Misil Enheder
    – Bombefly
    – Jets / Jagerfly (nogle jets kan bære taktiske nuklear våben – USA arbejder eks. med F35 og B61 som er taktisk N-Våben)

    Man formoder at nogle af de Russiske mobile enheder der er observeret opstillet nær Ukraine har “Dual Capability” – de kan altså affyre konventinelle missiler + nukleare.

    Rusland har langt over tusinde Nukleare sprænghoveder allerede indsat og klar til brug (ca. 1500 ud af total stock)

    SKYNEWS med en interessant EXPLAINER fra 28/02/2022, her kan du læse flere detaljer om Ruslands Nukleare våben og fordeling:

    https://news.sky.com/story/ukraine-invasion-what-nuclear-weapons-does-russia-possess-and-what-might-it-use-them-for-12554087

    Hvad der konkret vil ske hvis Rusland bruger A-Våben i Ukraine? Det tør jeg heller ikke byde ind på.
    Verdenssamfundet vil helt sikkert blive rystet, og hvad det vil igangsætte kan vi kun gisne om, vesten, verden, NATO – vil man derfra “acceptere” stadigt bare at “se passivt til”…. ?

    #233
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #232 – Ifbm. med et af mine første Universitets projekter dengang Irak stadig stod frisk i erindringen, læste jeg en eller anden amerikansk neo-realistisk analyse om det “gode potentiale” ved taktiske atomvåben og hvorfor det ikke nødvendigvis ville udløse springet til strategiske atomvåben. – Det var temmelig ubehageligt og jeg har lige siden været overbevist om at vi kommer til at se en normalisering af taktisk brug af atomvåben i vores livstid.

    Rusland kommer nok ikke til at bruge A-våben i Ukraine, en grund til de ikke bare har tromlet det hele ned, men farer “nogenlunde” med lempe er at de ikke ønsker at ligge landet i Ruiner.

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #234
    kongkim
    Rusher
    • 124 Indlæg
    Offline

    Kan ikke lige se den er blevet postet.
    Men en ok video der forklare lidt om flere grunde til hvorfor Ukraine kunne være så vigtig for Putin.

    Nobody is perfect, and i'm nobody.

    #235
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    #233 Interessant og samtidigt frygteligt ift. det “gode potentiale” ved brug taktiske atomvåben – Der er altid kræfter som gerne vil nedtone eller retfærdiggøre pga visse interessanter.

    Enig i at Putins dilemma ift. invasionen af Ukraine, er civil befolkningen – en “skånsom” krig må derfor klart være et vigtigt parameter, jo flere civile der rammes jo mere stiger modstanden mod Putin (også i Rusland, og hans eget bagland).

    Bykamp og skov er det værste at kæmpe i, specielt som den angribende part – man har “intet” overblik, den forsvarende part har fordelen, de er parate, forskanset, og venter – som angriber kalkuleres med ekstremt store tab, deraf tropper bagved for konstant kunne at føde frontlinjen med nye infantrister til at skubbe frem.

    Alternativt er artilleri, misiler, præcisions eller tæppebombning fra luften, men som sagt byer er tæt befolket civilt område… så ikke en mulighed eller ihvertfald en meget begrænset mulighed… med mindre Russerne går helt i hårdknude, for hvad vil han så ty til i sin frustration… ?

    Så på den ene måde vil det være en fordel at Ukrainerne taber (eller kapitulerer), for Putin vil unægteligt have ualmindeligt svært ved at acceptere nederlag ift. langsom eller standset fremrykning, hvis han oplever stor modstand inde i byerne. Jeg ser og frygter stadigt Putin mister besindelsen, hvis det officelt er Putin der fremstår som taber under selve forløbet af krigsførelsen, det vil han ikke kunne leve med – så kan det meget vil blive “koste hvad det vil”.

    #236
    maestro
    Rusher
    • 107 Indlæg
    Offline

    Jeg synes det er så en fed detalje, at de 70 fly som Nato sender afsted er produceret af Rusland.

    #237
    SturmWolfDK
    Rusher
    • 562 Indlæg
    Offline

    Mærsk stopper al fragt til og fra Rusland 👌

    #236
    De har en meget lang kolonne udenfor hovedstaden de kan øve sig på.
    Den er også perfekt for de tyrkiske droner 👍

    #238
    Canis_lupus
    Rusher
    • 763 Indlæg
    Offline

    Elon Musk Lovede starlink til Ukraine, da russerne ville blokere for al deres internet.

    Og her er det :

    star

    #239
    Steadi
    Rusher
    • 329 Indlæg
    Offline

    #236 – De 70 jagerfly sendes ikke fra NATO, men fra de enkelte lande selv. Det forlød først, at jagerflyene var en del af del hjælp, som EU ville sende til Ukraine, men det ser ud til, at EU har trukket udtalelsen tilbage fsva. jagerflyene.

    #240
    Razorblade
    Rusher
    • 185 Indlæg
    Offline

    Huylo!

Viser 30 svar - 211 til 240 (af 780 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...