Forside Fora Politik/Samfund Ukraine 2022+ ?

Currently, there are 0 users and 2 guests visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    StultusX2
    Rusher
    Offline

    Tid til noget langt mere interessant end vira.

    Jeg er ikke HOK! Jeg er ikke Trine B. MEN, jeg er sgu spændt!

    What say ye. Rushers..var Krim 2014 nok for Родина-мать?

    ..eller er; gasledning ≥ EU?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette emne blev ændret 2 år, 4 måneder siden af StultusX2.
Viser 30 svar - 181 til 210 (af 780 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #181
    Deadlights
    Rusher
    • 1203 Indlæg
    Offline

    #180 Desværre ikke første gang man ser den slags. Nu er Der Bild en tabloidavis, så man skal ikke forvente det store fra dem. Over knæet med de labaner.

    #182
    VampiricEye
    Rusher
    • 3666 Indlæg
    Offline

    https://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/jysk-butik-angrebet-i-ukraine/9147435

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #183
    Jacques
    Rusher
    • 554 Indlæg
    Offline

    Jeg synes det er klamt den måde hvorpå amerikanerne laver tongue in cheek hygge underholdnings tv ud af den her slags begivenheder..

    “tongue in cheek” er hele præmissen for denne tråd per #0, der strør om sig med kække bemærkninger og happy face emojis, når han omtaler konflikten. Det har ikke på noget tidspunkt ladet til at genere dig?

    Bye with a warmly hugs

    #184
    SturmWolfDK
    Rusher
    • 562 Indlæg
    Offline

    https://www.dr.dk/nyheder/indland/biler-fyldt-med-unge-ukrainere-forlader-danmark-vil-hjem-og-kaempe-mod-putin – Kæmpe respekt!

    Mon det er Wagner gruppen der er igang: https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-02-25-ukraine-haevder-at-have-draebt-russere-iklaedt-ukrainske-uniformer

    #178
    De er ikke bange af sig må man sige. Minder om den kinesiske fredsplads. Russerne har lidt en del tab. Ukraine har ikke været så let at tage, som Kreml regnede med.

    #182
    Medarbejdere er heldigvis evakueret forlængst.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 1 måned siden af SturmWolfDK.
    #185
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Jeg synes det er klamt den måde hvorpå amerikanerne laver tongue in cheek hygge underholdnings tv ud af den her slags begivenheder..

    “tongue in cheek” er hele præmissen for denne tråd per #0, der strør om sig med kække bemærkninger og happy face emojis, når han omtaler konflikten. Det har ikke på noget tidspunkt ladet til at genere dig?

    Så slapper du lige lidt af. Du kan selv få lov til at være kæk – den dag du har været i krigszoner. Og hvis du endelig skal diktere din gode smag/politiske korrekthed, kan du gøre det via PM.

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #186
    Kimozabi
    Rusher
    • 127 Indlæg
    Offline

    https://www.google.com/amp/s/eurasiantimes.com/russia-sends-bone-chilling-message-to-sweden-threatens-with-military-implications-if-they-go-the-ukraine-way/

    Og så skulle Putin da også lige true Finland og Sverige til ikke at komme med i NATO.

    Vesten er simpelthen nødt til at gøre sig uafhængig af den galning.

    #187
    VampiricEye
    Rusher
    • 3666 Indlæg
    Offline

    #182
    Medarbejdere er heldigvis evakueret forlængst.

    Sandt, men det er jo stadig nærmest et angreb på Danmark/Jylland. Jeg synes, at vi i Lars Larsens ånd skal give Putin et godt tilbud. En ordentlig røvfuld. Ganske gratis.

    #185 Hold, hold, hold. Sådan som du altid fører dig frem i diverse tråde, så kan du ikke rigtigt tillade dig at være så ømskindet. Tænk engang, du kom endda til at glemme at være “in character”, så du rent faktisk fik skrevet en helt almindelig besked for en gangs skyld.:)

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #188
    Jacques
    Rusher
    • 554 Indlæg
    Offline

    #187, +1

    Jeg stemmer i med Vampiric og siger kom ned fra din pludseligt meget høje hest (selvom jeg indrømmer, at det da er utroligt forfriskende at se dig skrive en sammenhængende sætning bliv endelig ved med det!). Din fortid som udstationeret giver dig ikke særlige rettigheder og det gør ikke dine kække bemærkninger om krigsramte menneskers elendighed mindre usmagelige. Derudover kommer jeg ikke til at sende dig pm’er på noget tidspunkt. Hvad i alverden skulle jeg dog gøre det for?

    Anyways, bare opfør dig ordentligt ligesom os andre og så undgår vi jo helt situationer som den her fremover. Nemt, ik’?

    Jeg synes det er klamt den måde hvorpå amerikanerne laver tongue in cheek hygge underholdnings tv ud af den her slags begivenheder..

    “tongue in cheek” er hele præmissen for denne tråd per #0, der strør om sig med kække bemærkninger og happy face emojis, når han omtaler konflikten. Det har ikke på noget tidspunkt ladet til at genere dig?

    Så slapper du lige lidt af. Du kan selv få lov til at være kæk – den dag du har været i krigszoner. Og hvis du endelig skal diktere din gode smag/politiske korrekthed, kan du gøre det via PM.

    Bye with a warmly hugs

    #189
    RabidSquirrelX
    Rusher
    • 580 Indlæg
    Offline

    Kæft jeg kan godt lide verden, når man kan nedlægge veto på en krig man selv starater om at fordømme den.. vad godt er FN til så?

    #190
    RabidSquirrelX
    Rusher
    • 580 Indlæg
    Offline

    https://www.google.com/amp/s/eurasiantimes.com/russia-sends-bone-chilling-message-to-sweden-threatens-with-military-implications-if-they-go-the-ukraine-way/

    Og så skulle Putin da også lige true Finland og Sverige til ikke at komme med i NATO.

    Vesten er simpelthen nødt til at gøre sig uafhængig af den galning.

    access denied?

    #191
    Kimozabi
    Rusher
    • 127 Indlæg
    Offline

    Eurovision, F1 og Champions League har vendt Rusland ryggen nu.

    En politiker fra det tyske parlament nægter pure at svare på, hvad konsekvensen af Ruslands udelukkelse fra SWIFT ville være:

    Man kan godt spotte, hvilket EU land der blokerer for dem sanktion imod Rusland.

    #190:
    https://www.google.com/amp/s/www.newsweek.com/russia-threatens-finland-sweden-nato-ukraine-invasion-1682715%3famp=1

    Alternativt link.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 1 måned siden af Kimozabi.
    #192
    Kimozabi
    Rusher
    • 127 Indlæg
    Offline

    Tyrkiet har besluttet at blokere russiske krigsskibe fra at sejle igennem Sortehavet:

    #193
    Birdm
    Rusher
    • 130 Indlæg
    Offline

    Ser ud til Zelensky var lidt hurtigt der mht at tyrkerne lukker Bosporus, de overvejer det siger tyrkerne nu

    Ser til gengæld ud til den pinlige fodslæben mht switft er ved at være ovre for EU
    Udover det lover både Frankrig og Tyskland nu våben til Ukraine

    Rusland lover storoffensiv nu, nok også for at forhindre mere stuff når at komme til Ukraine

    Godt nok surrealistisk og tragisk alt det der sker

    #194
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Hvem er hvem?

    ÆV! Bykamp og HOV?’er eller ikke HOV’er!? stadig = lort.

    Og ja! Blue on Blue er prøvet!
    ^Hvis jeg må skrive det, for MODxxx?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #195
    Noize
    Rusher
    • 175 Indlæg
    Offline

    Må sige jeg indtil videre er overrasket over hvor gorilla krig agtig denne invasion har været fra ruslands side.

    Jeg forestillede mig meget mere bombastisk og overvældende krig med meget mere militær firepower fra ruslands side ala en stor krig som ww2 invasionen. Store bomber, morter, bare med meget mere høj teknologisk. men næ det er sku gorilla krig mod bjergkrigere om igen men den her gang i øst europa og godt for det for nu ser det ud til at ukraine har en chance.

    Havde troet russerne havde været totalt overlegne og virkelig vist os hvordan en invasion vil se ud i dette århundrede men næ det er bare ground troops et par helicoptere og tanks akkurat som i ældre tider.
    for mig ser det ud til at rusland teknologisk er meget meget langt fra militær teknologi fra US og delvist EU.

    Andre der også er lidt overraskede over hvor primitivt og meh ruslands angreb ser ud?

    • Dette svar blev ændret 2 år, 1 måned siden af Noize.
    #196
    Kimozabi
    Rusher
    • 127 Indlæg
    Offline

    Rusland er begyndt at køre TOS-1 ind nu.
    Det er ikke godt

    #197
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #195 +1 Enig. Slet ikke så Über-overvældende.
    MEN! ..trækken i langdrag går udover alle andre…

    Hovsa?
    https://www.dr.dk/nyheder/udland/ukraines-ambassadoer-har-svaert-ved-holde-taet-om-danske-vaabenleverancer-her-vil-jeg

    Definer VÅBEN? ..gad vide om: Gammel Stinger-lager kan’ – nu tyskens kan?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #198
    Kimozabi
    Rusher
    • 127 Indlæg
    Offline

    #199
    NightBreaker
    Moderator
    • 1436 Indlæg
    Offline

    Jeg forstår godt de vil holde nogle banker åben, da Europa er afhængig af det gas. Jeg kigger på dig, Tyskland…. Suk.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 1 måned siden af NightBreaker.
    #200
    Razorblade
    Rusher
    • 185 Indlæg
    Offline

    A lift? Who needs a lift, we need ammmo, NOW!

    #201
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Jeg forstår godt de vil holde nogle banker åben, da Europa er afhængig af det gas. Jeg kigger på dig, Tyskland…. Suk.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 1 måned siden af NightBreaker.

    ..ding DONG Ørsted… og tysken skriver du alligevel? Aah! en fælde?

    #200 Vil DU være kurér lige nu!? ..og hvor mange bønner+ kan du slæbe medens du sprinter?
    Håber han klarer det…Zelenskij. Han er vigtig(tror JEG! Hvis tilladt?)

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #202
    Birdm
    Rusher
    • 130 Indlæg
    Offline

    God tale af Scholz for dem der også hørte den
    Lader til Tyskland endelig er ved at forlade skyggerne der har hængt over dem siden ww2

    #203
    zybr
    Rusher
    • 93 Indlæg
    Offline

    #202
    Ja, ret speciel tale for en tysk kansler. Men hvorfor skal tyskerne der lever idag stadig hænges op på noget de ingen relation har til. Verden har jo ændret sig uendeligt meget. Det er 4 generationer siden de sidst var roddet ind i noget nu.

    Men det er så ihvertfald lykkedes Putin at få kickstartet den tyske krigsmaskine: 100mia euro oprustning i tyskland alene for 2022; fly, kampvogne, droner, hangarskibe endda(?), det er altså mange penge…

    #204
    Jacques
    Rusher
    • 554 Indlæg
    Offline

    Jeg bryder mig ikke om udviklingen nu….ikke at det er overraskende at komme med sådan en udmelding, men det gør det ikke nemmere at læse…

    https://www.bbc.com/news/live/world-europe-60542877

    Bye with a warmly hugs

    #205
    Kimozabi
    Rusher
    • 127 Indlæg
    Offline

    Jeg bryder mig ikke om udviklingen nu….ikke at det er overraskende at komme med sådan en udmelding, men det gør det ikke nemmere at læse…

    https://www.bbc.com/news/live/world-europe-60542877

    Når hans skal demonstrere sin magt, så går det ikke godt for ham, som vi alle kan se i Ukraine.

    Så han er jo nødt til at true på anden vis, for at redde sit skrøbelige ego en lille smule.

    #206
    Deadlights
    Rusher
    • 1203 Indlæg
    Offline

    Han bliver snart nødt til at åbne et projekt på Kickstarter.

    #207
    NightBreaker
    Moderator
    • 1436 Indlæg
    Offline

    Jeg bryder mig hellere ikke om udviklingen. Ikke til at vide hvad Putin får at vide og hvad han tror er muligt. Håber bare på der kommer en eller anden aftal på plads.

    #208
    Kimozabi
    Rusher
    • 127 Indlæg
    Offline

    Kina er blevet lige lovligt inspireret af Putin:

    Og så blev der vist også sendt et par Iskander missiler afsted imod Ukraine fra Hviderusland.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 1 måned siden af Kimozabi.
    #209
    Kraben
    Rusher
    • 69 Indlæg
    Offline

    Må indrømme jeg rent faktisk er ret nervøs og ængstelig for hvad det her skal ende med.. Massive oprustninger (og med god grund) er på vej i Europa og med Tyskland som forgangstilfælde. Samtidig er der forlydenheder om en 5 km lang konvoj på vej mod Kiev med tungt russisk materiel. Det og Tos-1 raketvogne er set ikke langt fra grænsen. Det er deres stærkeste ikke-nuklear våben.

    Hvad skal det ikke ende med? Med alt den oppusten kan jeg være bange for det blot er et spørgsmål om tid, før vi og NATO bliver trukket med ind i konflikten.. Og hvad gør Kina? De slikker sig sikkert sulten om munden med udsigt til at snuppe Taiwan.

    Der er ikke langt til det defacto er 3. verdenskrig som er i gang.

    Ah for helvede da.. Sgu helt underligt næsten ikke at have tænkt covid-19 nogle dages tid. Sammenlignet med hvad der sker nu, så savner jeg tiden hvor verden måske fremstod lidt usikker, men at vi trods alt stod sammen mod det som et samlet folk.

    #210
    SturmWolfDK
    Rusher
    • 562 Indlæg
    Offline

    2.700 stingermissiler m.v. Her fra DK i dag. Selv Enhedslisten stemte for Yikes 😬

    Østlandene rygtes nu at ville bidrage med donation af deres russisk bygget kampfly til Ukraine, så de kan forsvare deres luftrum.

    Putin er fucked uanset. Invasionen er en katastrofe for ham på så mange niveauer.
    EU var gået i stampe og NATO kæmpede internt med hinanden. Putin har formået at samle begge organisationer på under én uge 🤯
    Fra i morgen bliver det slet ikke sjovt for den almene russer, når Swift Ban rammer deres økonomi.

Viser 30 svar - 181 til 210 (af 780 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...