Forside Fora Politik/Samfund Ukraine 2022+ ?

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    StultusX2
    Rusher
    Offline

    Tid til noget langt mere interessant end vira.

    Jeg er ikke HOK! Jeg er ikke Trine B. MEN, jeg er sgu spændt!

    What say ye. Rushers..var Krim 2014 nok for Родина-мать?

    ..eller er; gasledning ≥ EU?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette emne blev ændret 2 år, 4 måneder siden af StultusX2.
Viser 30 svar - 271 til 300 (af 785 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #271
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    #270 Enig, men der er heller ingen der siger at næste land står for skud 2 uger efter – Den “millitære special operation”, som Putin kalder sin invasion af Ukraine, kom også “først” 8 år efter Krim.

    Deres invasion glider ikke ligefrem som forventet – så der vil også skulle tages en hel del lessons learned fra Ukraine.

    Rusland har helt sikkert genopbygget deres materiel og fysiske formåen mhp. militæret, de er utroligt meget skarpere i dag end som for 10-15 år siden (jeg har stor respekt for den del) – men de er ikke helt i mål endnu ift. den modernisering af militæret de har haft gang i.

    #272
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    #270 Iøvrigt:

    Hvis man nu forestiller sig Putin havde taget Ukraine ud på 48-72 timer (landet enten havde kapituleret, eller gået med til forhandlinger) – Så kunne det næste trin af raketten/mulige scenario for Putins ambitioner, have være meget tættere på.

    Og hvad Moldova angår, så kan Transnistrien du omtaler netop bruges til at tage Moldova, ligesom Krim og Donbas regionen ift. nu hele Ukraine – Så det er da nærtliggende at tænke den tanke.

    Ruslands grænse/buffer mod vest flyttes både med Ukraine og eks. Moldova – så ud fra et militært synspunkt også godt for Putin.

    #273
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #271

    Deres invasion glider ikke ligefrem som forventet – så der vil også skulle tages en hel del lessons learned fra Ukraine.

    Vores amerikanske veteran dude her mener det går ret tæt på ligefrem som forventet, men ikke helt – ifht deres doktriner. Jeg har lige downloadet den analyse af russisk militær doktrin an referer til – måske læser jeg den i weekenden. Jeg synes at have samlet flere kommentarer op de seneste par dage, om at vesten fejlvurderer russernes situation.

    Sådan på det helt overordnende plan strategiske, så har jeg lidt en fornemmelse der siger mig at det som det russiske regime har gang i, er at delinke Rusland og dets indflydelsessfære fra den vestlige verdens økonomi (der i høj grad graviterer omkring financielle institutioner USA kontrollerer) og orientere sig mere mod øst. De vil fokusere på bilaterale handelsaftaler frem for det “frie marked”. Det ser ud til at Kina ihvertfald godt vidste lang tid på forhånd at Rusland ville angribe. Rusland ville forholdsvist nemt kunne bilateralt samhandle med; Kina, Nord Korea, Indien, Pakistan, Serbien, Iran, Syrien, Cuba, Venezuela, Hviderusland, Brazilien (ser det ud til), og en længere række Afrikanske stater som Rusland har opbygget gode relationer til, ved at hjælpe dem med deres “skikkerheds udfordringer”.

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #274
    Mikaa
    Rusher
    • 129 Indlæg
    Offline

    Er der andre der får associationer til ‘1984’? War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength..

    Hvordan afsætter man Putin? Er der nogen realistiske muligheder?

    "Help me, Premature Ejaculation Man!"
    Premature Ejaculation Man: "I'm coming!"

    #275
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #272

    Ruslands grænse/buffer mod vest flyttes både med Ukraine og eks. Moldova – så ud fra et militært synspunkt også godt for Putin.

    Jeg tror ikke bufferen betyder så meget som den bliver gjort til – den gensidige trussel om total udslettelse er rimelig meget buffer i sig selv. Jeg tror befolkningen er et mål i sig selv, regimet vil gerne have en større befolkning at råde over, så de snupper sgu lige dem de allerede anser som en slags russere. De forlader den vestlige verdens økonomi, smækker med dørene og kidnapper ukrainerne på vej ud.

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #276
    VxChemical
    Rusher
    • 336 Indlæg
    Offline

    #273

    Den er en tåbelig plan der er dømt til at gå galt.

    Kan være han får et årti før det kollapser igen.

    Folket kan se friheden på den anden side af muren.

    Putin er en grådig klap hat.

    #277
    RetardedWookie
    Rusher
    • 183 Indlæg
    Offline

    #274

    Bliver nok desværre svært. 50% af russerne får vist udelukkende deres nyheder fra statsejede medier, der er ren propaganda.

    Af de resterende 50% er mange nok bange for at ytre sig af frygt for repressalier. Det er virkelig uhyggeligt, det her.

    Jeg har aldrig brudt mig om Putin – lige nu kan ord ikke rigtig beskrive hvad jeg synes om ham.

    #278
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #276

    Folket kan se friheden på den anden side af muren.

    Kan de nødvendigvis det, prøv at se på Kina…. Der skal bare være et flertal der er /care ifht. friheden og en stor dosis nationalisme er en god medicin mod at folk tænker “græsset er grønnere på den anden side”

    Dit argument afhænger også meget af at vesten ikke tager en autokratisk drejning. Europa går måske ikke så meget, men der er et rimelig stærkt pull over i USA in en autoritær populistisk retning. Alene den militarisering vi kommer til at gennemgå nu, kan vise sig at være rimelig giftig for demokratierne.

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #279
    VampiricEye
    Rusher
    • 3675 Indlæg
    Offline

    Enig, men der er heller ingen der siger at næste land står for skud 2 uger efter – Den “millitære special operation”, som Putin kalder sin invasion af Ukraine, kom også “først” 8 år efter Krim.

    Putin bliver 70 i år, så tiden er ikke på hans side. Så lidt travlt har han nok, men lige nu ved vi vel ikke rigtigt, hvad hans endgame er.

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #280
    VxChemical
    Rusher
    • 336 Indlæg
    Offline

    #278

    Jeg tror du undervurderer vesten og USA og overvurderer Putin.

    “Kina, Nord Korea, Indien, Pakistan, Serbien, Iran, Syrien, Cuba, Venezuela, Hviderusland, Brazilien (ser det ud til), og en længere række Afrikanske stater”

    Kina kan bekymre, men Kina ved de har brug for vesten for at holde sig kørende, ligesom vi har brug for Kina. Står valget mellem 160mil Russere eller vesten, så vælger Kina vesten.

    Serbien forsøger at tilnærme sig EU.

    Oh well vi for se.

    Heldigvis er Putin en ældre herre, men kan kan selfølgelig godt have 20 år mere i sig.

    #281
    Kraben
    Rusher
    • 69 Indlæg
    Offline

    Er jeg ene om at føle afmagt og uro for tiden? Jeg har svært ved at fokusere på mit arbejde. Jeg stressfråder alt muligt crap. Jeg kan ikke glemme en artikel fra CNN, som jeg læste i forgårs, hvor en eller anden analytiker beskrev, at et muligt udfald af konflikten kunne være, at Putin smed en atombombe over havet et sted mellem U.K. og Danmark. Det har fucking naget mig lige siden. Jeg aner ikke, hvorfor vedkommende skrev lige præcis dét. Hvor det kommer fra. Det gjorde lige hele situationen lidt mere virkelig og skræmmende. Det irriterer mig, at jeg lader mig gå så meget på af det, men det er satme svært at lade være. Jeg forsøger at holde min opsøgen af nyheder til et minimum.

    Hvad tænker I? Og hvordan tackler I det?

    Du er ikke alene. Jeg er sgu også påvirket af det her lort.. Mere end noget tidspunkt under covid-19. Hjalp så heller ikke på det, at i samme døgn som krigen brød ud døde min morfar og min svigerfar fik konstateret galoperende tyktarmskræft

    #282
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3049 Indlæg
    Offline

    #274 Som #277 skriver så er problemet, at Putins propaganda maskine kører på fuld blus.

    De er netop nu ved at vedtage en lov, der kan sende folk i fængsel i 15 år hvis de omtaler krigen som “krig” og ikke en militær operation.

    Den eneste måde Putin bliver afsat på er, hvis folket går imod ham. Men det er ikke noget der sker fra den ene dag til den anden.

    Mange tro på hvad de hører fra ham og får ikke andre nyheder end de misvisende statskontrollerede nyheder.

    Der er ingen eksterne der kan blande sig i hans afsættelse direkte. Hvis nogen forsøger at tage livet af ham, så starter 3. Verdenskrig. Det skal komme indefra.

    #283
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    #273

    Putins Invasion:
    Med al respekt for diverse YouTubers, hælder jeg dog stadigt mere til adskillige forsvars/militære analytikeres vurdering at Putins invasion netop ikke forløber som forventet af forskellige årsager.

    Putin kigger mod øst/Handelsmarked
    Det tror jeg helt sikkert du har ret i – Allerede nu er Ruslands handel med østen (over 50%), større end som med vesten.

    Også derfor jeg ikke tror at Putin har respekt for sanktioner (Putin er forberedet på vestens scenarier ift. sanktioner). Så de vil klart forstærke mod øst, er jo ligesom også den givet option de har når vest lukker i.

    Geografisk “buffer” for Putin
    Total udslettelse og udvidelse af Ruslands landområder, ser jeg som 2 forskellige ting
    Putin (mini hitler), savner det tidligere Sojvetunionens storhedsstid, dette både geografisk og politisk på verdensplan.

    Det land han kan få tilbage til Rusland, det tror jeg Putin gerne ville have (Ligesom Krim vægter han hele tiden muligheden for at “rage noget til sig” versus Vesten’s modspil, og indtil videre har han “handlet land” for sanktioner)

    Putins konkrete udmeldinger (inkl. Putins propaganda i Rusland ala Hitler) ift. at han mener NATO truer Rusland, og at vesten er rykket tættere på hans grænser (vesten står i hans baghave), understøtter også det at udvide bufferen med konkret land – konkret land vil netop skabe den afstand, som han er utilfreds er blevet indskrænket.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 1 måned siden af SealDK.
    #284
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    #281 Kraben, Gør mig ondt med din morfar, kondolerer! Håber din svigerfar får den bedste behandling.

    #285
    TormDK
    Rusher
    • 443 Indlæg
    Offline

    #279 Med lidt hurtig russisk doping, har han nemt 20 år endnu.

    #286
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #234 +1 for den. Havde helt glemt FREMTIDEN og det/den med (drikke/fersk)vand!!? ..Kan ende langt mere grimt…

    #285 ..mon ikke han har fået en notits eller 2 mere i historien, nu?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette svar blev ændret 2 år, 1 måned siden af StultusX2.
    #287
    Schalde
    Rusher
    • 880 Indlæg
    Offline

    Lad os prøve at se lidt frem.

    Ukraine bliver overtaget af Rusland, zelenski fanget/dræbt

    Hvad er vesten og NATO’s reaktion. Vi holder sanktioner fast, holder Rusland ude og så bliver det hverdag igen??

    Et helt land kommer under Ruslands magt igen men hvordan vil Ruslands udelukkelse påvirke fremtiden For dem.

    Jeg forstår vi ikke vil starte en krig ved at rykke vestlige Trooper ind og hjælpe, men hvad hvis han rykker mod nord bagefter mod Finland og Sverige?

    Putin er ikke dum, men det betyder ikke man ikke kan have storheds vanvid og især efter Ukraine invasionen der lykkes.

    #288
    SturmWolfDK
    Rusher
    • 562 Indlæg
    Offline

    Russiske metalarbejdere strejker. De har ikke fået løn: https://twitter.com/sotiridi/status/1500106211013836800?s=20&t=NxiMIZ8S3zxPeAIFcH7EmQ

    #289
    Jeppe
    Rusher
    • 360 Indlæg
    Offline

    Tror I der kommer en no-fly zone over Ukraine?

    Personligt er jeg i tvivl, men jeg hælder nok mest til et ja (på sigt – mindst 2 uger ude i tiden).

    Jeg tror Rusland kommer under så stort et pres, både militært i Ukraine og internt hjemme i Rusland på grund af sanktioner der fører til civilt opgør, at de ender med at ty til ekstreme metoder i Ukraine. Dét tror jeg kan føre til at andre lande bliver nødt til at bryde ind. Putins storhedsvanvid kommer alligevel næppe til at stoppe med Ukraine, så hvis der skal tages et opgør med ham er det bedre at gøre det nu end senere.

    Et andet aspekt som jeg synes bliver lidt negligeret er den forskel på motivationen jeg tror der må være mellem ukrainske og russiske tropper. De russiske tropper bliver bedt om at invadere et land uden konkret forklaring. Samtidigt oplever de at alle vestlige medier rapporterer helt andre historier end hvad de bliver fortalt fra eget bagland.

    De ukrainske tropper kæmper for at forsvare deres eget land, familier og historier. Det må alt andet lige gøre en mere motiveret for kamp.

    Dertil kommer viljen blandt befolkningen til at kæmpe og stå imod når deres land bliver invaderet.

    #290
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3049 Indlæg
    Offline

    #290 Tror ikke der kommer en no-fly zone. NATO vil ikke blande sig så meget.

    Jeg ser kun 2 udfald: Putin vinder – dvs han fortsætter indtil Ukraine er reduceret til ingenting.
    Eller nogen nosser sig sammen og tager livet af ham/arresterer ham.

    #291
    SturmWolfDK
    Rusher
    • 562 Indlæg
    Offline

    #289
    Det gør der 100% ikke.

    Putin har desuden også meldt ud i dag, at han vil anse det som en krigserklæring.

    #292
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #290 Fair nok. Men selv JEG har 3+ scenarier udover dine 2. Det der med sort/hvid vinklen – er altså ikke nok her, heller!
    Beklager…Kom frisk Rusher wrath?

    Mht. NO-FLY zone Ukraine:

    Hvis ukrainere kan gøre dette! Kan russere gøre det samme mod NATO-HW! Hvis der er nogen, der ser DET som værende af det gode! Så kom med nogle argumenter.

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette svar blev ændret 2 år, 1 måned siden af StultusX2.
    • Dette svar blev ændret 2 år, 1 måned siden af StultusX2. Årsag: Suk kan ikke engang stave til argument - Konfliktsky?
    #293
    NightBreaker
    Moderator
    • 1440 Indlæg
    Offline

    Flere droner tak. Så bliver det svært for Putin.

    #294
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Flere droner tak. Så bliver det svært for Putin.

    ? Som i: GO FLY hvis ukrainsk? Hvordan i al verden vil du håndhæve det?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #295
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3049 Indlæg
    Offline

    Beklager…Kom frisk Rusher wrath?

    Kan du ikke snart droppe dine evige hentydninger til, at jeg eller andre skulle være efter dig konstant?

    Edit: Undskyld @StultusX2 jeg læste din kommentar helt skævt. Jeg giver en kvajebajer

    #296
    Birdm
    Rusher
    • 131 Indlæg
    Offline

    Droner er ellers en god ide, de kunne nok neutralisere noget af artilleriet, som ligner er dem de bruger nu primært til at smadre modstand på afstand, men de skifter så nok bare til højtgående fly, der er nogenlunde immune for stingers m.m.

    Så kunne man måske give patriot missiler, men hvem skulle betjene det, og hvordan skulle det sikres mod angreb

    Udover det, så har jeg på fornemmelsen at hvis Ukraine på magisk vis skulle slå dem tilbage eller ydmyge russerne, så kommer det til at gå ud over nogen

    Samtidigt er problemet med at lade sin politik styre af angst for atomkrig, er jo at man bliver handlingslammet
    Så det er svært at være politiker i vesten i disse dage, er glad for jeg ikke skal træffe beslutningerne

    Lige for at få humøret lidt op, kan jeg anbefale det her afsnit fra glimrende serie, om MAD-faktoren i den kolde krig (den første)
    https://www.youtube.com/watch?v=MV8MdlxtqaU

    #297
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3049 Indlæg
    Offline

    Samtidigt er problemet med at lade sin politik styre af angst for atomkrig, er jo at man bliver handlingslammet
    Så det er svært at være politiker i vesten i disse dage, er glad for jeg ikke skal træffe beslutningerne

    Præcis. NATO er sat skatmat. De kan intet gøre uden, at risikere WW3 og dermed nukes.

    Putin kan gøre som det passer ham. Ingen tør hjælpe Ukraine militært. Jeg tror næsten, at han kan slippe afsted med Thermobaric og eller nukes uden, at NATO går ind.

    #298
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3049 Indlæg
    Offline

    #292 Naturligvis er der andre nuancer.
    Men hvis du spørger mig, så er det de to mest sandsynlige udfald.

    Putin stopper ikke. Han bliver ved med at sende folk i døden indtil han har sejret. Og hvis fodtusser ikke er nok, så ruller han enten Thermobaric eller nukes frem.

    Jeg håber jeg tager fejl, men jeg tror ikke på, at han stopper før han har taget hele Ukraine (eller han er død/afsat)

    #299
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    Putin med ansatte fra russisk flyselskab Aeroflot:

    https://www.bt.dk/udland/dansk-ekspert-om-putin-udmeldinger-det-er-reelt-en-trussel-om-at-bruge-atomvaaben

    – Damn han sidder tæt der / “static show” – Fin og “belejlig opstilling” nu hvor vi har set ham holde ekstrem afstand
    – Gad vide om de har været spærret inde i 2 uger + Corona testet hver dag ?
    – Ved 00:38 ser hende nr 3 til venstre for Putin, lidt beklemt ud
    – Ud fra krops sprog kunne jeg da godt tillade mig at tænke hun ikke er 100% Putin lover

    – Sanktionerne begynder at virke for den enkelte russer, en hel del skal nok (pga propaganda) se vesten som den store onde
    – Russernes penge og opsparing bliver mindre værd, og de er nu vågnet op til et mindre chok ift. realiteterne
    – Putin betragter sanktioner som en evt. krigserklæring (hvis de strammes yderligt)

    #300
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3049 Indlæg
    Offline

    #299 Selv hvis den almindelige russer ikke er på Putins side, så kan han sagtens holde dem nede i lang tid. Bare se på NK og hvordan befolkningen holdes nede der.

Viser 30 svar - 271 til 300 (af 785 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...