Forside Fora Politik/Samfund Ukraine 2022+ ?

Currently, there are 0 users and 7 guests visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
    StultusX2
    Rusher
    • E-peen: 2,043

Tid til noget langt mere interessant end vira.

Jeg er ikke HOK! Jeg er ikke Trine B. MEN, jeg er sgu spĂŠndt!

What say ye. Rushers..var Krim 2014 nok for Đ ĐŸĐŽĐžĐœĐ°-ĐŒĐ°Ń‚ŃŒ?

..eller er; gasledning ≄ EU?

• Dette emne blev ĂŠndret 3 Ă„r, 5 mĂ„neder siden af StultusX2.
Viser 30 svar - 241 til 270 (af 961 i alt)
  • Forfatter
    Svar
    SealDK
    Rusher
    • E-peen: 231

Deltagere udvandrer fra salen da Ruslands udenrigsminister kom pÄ:

https://www.bt.dk/udland/da-han-dukkede-op-pa-skaermen-rejste-de-sig-op-og-udvandrede

hausner
    Moderator
    • E-peen: 893

Og af de lidt mere pudsige nyheder sÄ vil Vesntre gerne omdÞbe Kristiansgade, som den russiske ambassade ligger pÄ, til Ukrainegade. Og det synes den Russiske Ambassade er en dÄrlig ide pga. en mulig forringelse af Danmarks forhold til Norge.
    https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-03-01-ruslands-ambassade-svarer-paa-forslag-om-at-doebe-vej-ukrainegade

Nogen gange er politik fandme underlig.

SealDK
    Rusher

Bare til info: Politiken.dk giver fuld adgang i 14 dage for gratis, grundet nuvĂŠrende situation med Ukraine under angreb.

StultusX2
    Rusher
    #0 TrÄdstarter

#243 30 dage for kun 1 DKK har de ĂŠndret det til. Stadig en ok deal, hvis man er til Politiken.

MANBEARPIG
    Rusher
    • E-peen: 14

I tilfĂŠlde af at der skulle blive sendt fly / droner til Ukraine (hvad enten det er fra Nato eller enkelte lande) er det vel i Ukraines interesse at det foregĂ„r sĂ„ “hemmeligt” som muligt da Rusland sĂ„ vil have svĂŠrere ved at vide hvor stor et luftvĂ„ben Ukraine har (tilbage). TĂŠnker det er strategisk ret vigtigt ift. hvordan man rykker ens landtropper frem.

SealDK
    Rusher

Jeg valgte at stĂžtte Ukraine via RĂžde Kors – hvis andre skulle have samme lyst, sĂ„ google “RĂžde Kors StĂžtte Ukraine”, og man finder specifikt link – ellers er det direkte link her:

RĂžde Kors StĂžtte Ukraine

Zippet fra bunden af siden:

RÞde Kors (CVR: 20700211) er godkendt som indsamlings-organisation af SKAT efter ligningslovens § 8a. Det betyder, at nÄr du donerer til RÞde Kors, kan hele dit bidrag trÊkkes fra i skat.

• Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 3 mĂ„neder siden af SealDK.
    Schalde
    Rusher
    • E-peen: 952

SĂ„ bliver Kharkiv bombet her til aften. Ligner en fucking nytĂ„rs aften 🙁

Man vĂŠlger simplethen ogsĂ„ at angribe og sidde ved forhandlinger samtidig… wtf putin!

StultusX2
    Rusher
    #0 TrÄdstarter

#247 Nu er; krig samtidig med forhandlinger – ikke en ny opfindelse.

Bams
    Rusher
    • E-peen: 358

Jeg kan lĂŠse at man skal skynde sig, hvis man vil gear up til atomkrig? Men hvordan ser den indkĂžbsliste egentligt ud for en alm. hustand?

Emilsa
    Rusher
    • E-peen: 1,383

#249 – Jeg er gammel autonom, jeg har en gasmaske 😛

RabidSquirrelX
    Rusher
    • E-peen: 957

Kan vi ikke snart fÄ nogle nedskydninger af de russiske fly der konstant skal krÊnke luftrum rundt omkring.

De har gjort det sÄ ofte at man undre sig over de gider.

Drixx
    Rusher
    • E-peen: 385

Er klar til at sprÊnge limfjordsforbindelserne nÄr russerne kommer.

Jacques
    Rusher
    • E-peen: 554

Jeg kan lĂŠse at man skal skynde sig, hvis man vil gear up til atomkrig? Men hvordan ser den indkĂžbsliste egentligt ud for en alm. hustand?

Hvad er det, du hÄber at fÄ fat i, der effektivt vil beskytte dig i tilfÊlde af en atomkrig..? Gasmasker er fuldstÊndigt ligegyldige.

Razorblade
    Rusher
    • E-peen: 204

Jod, naturligvis.

VampiricEye
    Rusher
    • E-peen: 4,006

#253 Han vil gerne have fat i noget falsk tryghed.

Emilsa
    Rusher

PrĂžv at forestil jer at vĂŠre Mongoliet, de vil sĂ„ gerne vĂŠre med i Vesten – Men de er helt boxet inde af Kina og Rusland der er ved at bygge en Ăžstvendt autokratisk blok

Guru35
    Rusher
    • E-peen: 73

Masser af sĂžlvpapir. Der skal laves en tyk hat af sĂžlvpapir.

StultusX2
    Rusher
    #0 TrÄdstarter

#253 & 255 Jeps! Det er nemmerlig derfor, det kaldes BC-maske og ikke ABC-maske! Hold jer til jod tabletter fra Matas 😀

Georgien sÞger ogsÄ om at blive medlem af EU
    Lidt over en uge efter Ruslands invasion af Ukraine har to lande – Ukraine og Georgien – nu begge sĂžgt om medlemskab af EU.
    Georgien har torsdag afleveret en formel ansĂžgning, skriver Ritzau.
    Det meddeler landets premierminister, Irakli Garibasjvili, torsdag.
    – Vi ansĂžger i dag om EU-medlemskab. Georgien er et europĂŠisk land og yder et fortsat bidrag til Europas beskyttelse og udvikling, siger han.
    Georgiens regeringsparti har vÊret under hÄrdt pres fra oppositionen om at fÞlge den ukrainske prÊsident Volodimir Zelenskijs ansÞgning til EU.
    Ruslands invasion af Ukraine har fÄet vestlige lande til at frygte, at russerne potentielt kan udse sig nabolande som Georgien og Moldova som mulige mÄl.
    Georgien grĂŠnser op til den Ăžstlige del af Sortehavet.
    Mod syd ligger Tyrkiet, mens Rusland ligger mod Nord. Georgien grĂŠnser desuden op til Aserbajdsjan og Armenien.
    Der er knap fire millioner indbyggere i Georgien.

Ikke helt lig med Mongoliet – stadig godt stykke mod Ăžst!? ..hvad vil Erdogan sige til det?

SturmWolfDK
    Rusher
    • E-peen: 562

Ukraine, Moldova og Georgien har nu ansĂžgt om EU-medlemskab.

Mon ansĂžgningerne er fĂŠrdigbehandlet i 2030? ?

Deadlights
    Rusher
    • E-peen: 1,439

Det kan vÊre vi skal sÞge medlemsskab igen. Med dobbelt medlemskab mÄ vi jo vÊre dobbelt sÄ sikre, selvom det bliver trÊls at skulle betale dobbelt Brexit VAT.

Jacques
    Rusher
    • E-peen: 554

Er jeg ene om at fÞle afmagt og uro for tiden? Jeg har svÊrt ved at fokusere pÄ mit arbejde. Jeg stressfrÄder alt muligt crap. Jeg kan ikke glemme en artikel fra CNN, som jeg lÊste i forgÄrs, hvor en eller anden analytiker beskrev, at et muligt udfald af konflikten kunne vÊre, at Putin smed en atombombe over havet et sted mellem U.K. og Danmark. Det har fucking naget mig lige siden. Jeg aner ikke, hvorfor vedkommende skrev lige prÊcis dét. Hvor det kommer fra. Det gjorde lige hele situationen lidt mere virkelig og skrÊmmende. Det irriterer mig, at jeg lader mig gÄ sÄ meget pÄ af det, men det er satme svÊrt at lade vÊre. Jeg forsÞger at holde min opsÞgen af nyheder til et minimum.

Hvad tĂŠnker I? Og hvordan tackler I det?

Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 3,850

Jeg hÄber inderligt, at nogen fÄr fat i det dumme svin og piller ham fra hinanden stille og roligt og sÄ smertefuldt som overhovedet muligt.

Emilsa
    Rusher

#261 – Det kan ikke rigtig ryste mig det her, jeg har mest svĂŠrt ved at hĂ„ndtere hykleriet ifht. international lov og flygtninge.

Deadlights
    Rusher
    • E-peen: 1,439

#261 Jeg prÞver at holde mig beskÊftiget med andre ting sÄ jeg ikke falder i dystre tanker for lÊnge ad gangen.

Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 3,850

#261 Lader vÊre med at tÊnke for meget pÄ det.
    Hvis det kommer til Judgment day, sÄ kan man trÞste sig med, at det formentlig gÄr hurtigt.

VampiricEye
    Rusher
    • E-peen: 4,006

#261 Jeg har to smÄ bÞrn, og de spolerer min nattesÞvn hver evig eneste fucking nat. SÄ jeg har slet ikke overskud til at lade mig gÄ pÄ af situationen. Det Êndrer sig nok, hvis det kommer tÊttere pÄ, end det er lige nu. Jeg har nok ogsÄ en naiv tro pÄ (ignorance is bliss), at det pÄ en eller anden mÄde bliver overstÄet, inden der udbryder reel verdenskrig. Men hey, jeg troede ogsÄ, at corona bare lige var 14 dages lockdown, og sÄ var det det. Det er sÄ to Är siden nu.

Bams
    Rusher
    • E-peen: 358

Nu fik Jacques mig til at Google atomkrig. Det skulle jeg aaaldrig ha gjort?

• Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 3 mĂ„neder siden af Bams.
    SealDK
    Rusher

Hey Jacques, mht. atombomben i vandet mellem DK og UK – Jeg har lĂŠst det samme, var enten DK artikel eller fra SKYNews.
    Som jeg mindes det, var det en af de muligheder, man mente Putin kunne finde pÄ ift. at vise ansigt overfor vesten, igen med relation til Putins nylige trussel om brug af A-vÄben, og som en evt. modreaktion ifm. de sanktioner Rusland nu er/bliver underlagt (altsÄ smide en A-bombe som en form for konkret varsel pÄ Putin ER villig til at bruge disse vÄben).

Ledte lige lidt, udtalelsen kom fra korrespondent og forsvarsanalytiker Pavel Felgenhauer (russisk fĂždt, bosidende i Moskva, militĂŠranalytiker med speciale i russisk militĂŠr og ledelse)

Sorry for EB link, men omtales ogsĂ„ her under sektionen “Det er mere end teorestisk”
    https://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/vil-putin-trykke-paa-atomknappen/9150623

Hvad jeg tĂŠnker:

– Putin stadigt en mini hitler
    – Ukraine er ikke final target, lykkedes Ukraine sĂ„ kommer det nĂŠste geografiske omrĂ„de (NATO Land, jeg tvivler – det vil vĂŠre rigtigt rigtigt “dumt”, tĂŠnker nĂŠrmere Moldova, eller andet tidligere USSR omrĂ„de, som ikke kan forsvare sig)
    – AtomvĂ„ben, ifm. Ukraine? ved det ikke, men hvis Putin bliver presset tror jeg han er villig til “ALT”
    – Atomkrig i Verden/DK og min dagligdag – Hvis verden enten nu eller pĂ„ senere tidspunkt vĂŠlger WW3 med atomvĂ„ben, sĂ„ “glem det” – sĂ„ er det GAME OVER:
    A: Civile er de fĂžrste store tabere, intet forsvar overhovedet
    B: MilitĂŠret verden over, udvalgt personel pĂ„/i atom sikret lokation (en stakket frist) – jordens overflade er radioaktiv
    – SĂ„ at gĂ„ ogsĂ„ tĂŠnke pĂ„ det, er lidt spildt, sker det sĂ„ sker det.

OBS: Der findes en myre pĂ„ vor moder jord, som kan modstĂ„ op til 6000 gange radioaktiv strĂ„ling versus mennesket (en videnskabelig artikel fra 90’erne) – SĂ„ hvis den er korrekt, sĂ„ er der altsĂ„ noget levende der overlever, og sĂ„ starter evolutionen bare forfra (sĂ„fremt man er til Darwin) – SĂ„ en 40+ millioner Ă„r senere har myrene udviklet sig til en ny art der gĂ„r pĂ„ 8 ben, studere pĂ„ den sproglige linje, danser pĂ„ Crazy DAisy med Tina og Susanne, og gamer Battlefield XXX 🙂

SturmWolfDK
    Rusher
    • E-peen: 562

Utroligt hvis det kan overraske.

SÊrloven er en skÊndsel som helt Äbenlyst fastslÄr statsracismen. Lighed er smidt ud til hÞjre, og velvilje afhÊnger af din geografiske lokation, fÞr du tog flugten.

Same procedure as last year miss Sophie.. actually.. last few centuries. Intet nyt under solen.

Emilsa
    Rusher

#268 – Rusland kommer til at dedikere en hel del af sit fokus de nĂŠste Ă„r pĂ„ at koncentrere sig om at holde og passificere Ukraine – sĂ„fremt de vinder, det taler lidt imod at de bare tromler videre. Der er kun 144 mil Russere og de skal holde militĂŠrt et land pĂ„ 44 millioner – det kommer til at krĂŠve en del, ogsĂ„ selv om de mĂ„ske har stĂžrre imperie ambitioner. De har ogsĂ„ allerede Tropper i udbryder Republikken Transnistrien, de har de haft i Ă„rtier – sĂ„ de har ligesom styr pĂ„ Moldavien.

#269 – Jeg fĂ„r ondt i maven over det, de samme folk som var noget nĂŠr parat til at sĂŠnke skibe med flygtninge pĂ„ Ă„bent hav, og sende dem i process lejre hos tvivlsomme regimer – er nu klar til ubetinget at Ă„bne dĂžrene. AltsĂ„ jeg er glad pĂ„ de ukrainske flygtninges vejne og alt det der – hjertelig velkommen!… Men for satan hvor er det hyklerisk!

Det samme med de der mennesker der var med til at hive Danmark med i krig, nĂ„r daddy Yankee var ude og skide tykt pĂ„ international lov og nationernes ret til selvbestemmelse. De mennesker, de har ikke retten til ligepludselig at vĂŠre imod krig og brud pĂ„ international lov – de har selv vĂŠret med til at reducere Danmark til hvad Hviderusland er for Rusland, bare for USA…. Fuck dem, fuck dem langt ned i helvede!

• Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 3 mĂ„neder siden af Emilsa.
Viser 30 svar - 241 til 270 (af 961 i alt)
  • Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...