Forside Fora Politik/Samfund Ukraine 2022+ ?

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
    StultusX2
    Rusher
    • E-peen: 2,043

Tid til noget langt mere interessant end vira.

Jeg er ikke HOK! Jeg er ikke Trine B. MEN, jeg er sgu spĂŠndt!

What say ye. Rushers..var Krim 2014 nok for Đ ĐŸĐŽĐžĐœĐ°-ĐŒĐ°Ń‚ŃŒ?

..eller er; gasledning ≄ EU?

• Dette emne blev ĂŠndret 3 Ă„r, 4 mĂ„neder siden af StultusX2.
Viser 30 svar - 541 til 570 (af 903 i alt)
  • Forfatter
    Svar
    RabidSquirrelX
    Rusher
    • E-peen: 919

hvad sker der for min pc eller rushers. kan kun se trÄd starters indlÊg og ikke alle de sider med svar lÊngere..

og efter denne post kom det igen.

• Dette svar blev ĂŠndret 2 Ă„r, 11 mĂ„neder siden af RabidSquirrelX.
    Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 3,784

#542 WP fucker nogen gange nĂ„r den nĂ„r til sideskift 🙁

StultusX2
    Rusher
    #0 TrÄdstarter

#543 Pheew! Troede lige, det var mig :-O ..med russere og specielle operationer imod Finland og Sverige i #541.

Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 3,784

#544 Meget kan man beskylde dig for, men ikke lige det ?

StultusX2
    Rusher
    #0 TrÄdstarter

Jeg synes vi skal spille lidt Nuclear War:

Nuclear War

Bare for at holde humĂžret/interessen.

Dang it! Jeg fĂ„r klĂž…mumle-mumle er nok lidt rusten – men tydeligvis fordi, det er x86-udgaven…

Emilsa
    Rusher
    • E-peen: 1,366

#545 – Da jeg var bette og spillede civ1 endte spillet ofte med at nukes ville rydde vejen for min blanding af uopgraderede sten- og bronzealder units +riflemen…

StultusX2
    Rusher
    #0 TrÄdstarter

HVAD i al verden er den nu af:

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/udfasningen-af-f-16-fly-skubbes-paa-grund-af-krigen-i-ukraine

F-35 er da sgudda det bedste nogensinde+! (Og JA – jeg mener Draken)

kan nogle af – den nye 35’ers fans’ lige forklare dette til simple Stultus’?

#546 RØVHUL! Fik lige lidt lyst – 8 timer senere! OTTE TIMER! PĂ„ det gamle(simple)”skod” spil. Tak for lort ♄

• Dette svar blev ĂŠndret 2 Ă„r, 10 mĂ„neder siden af StultusX2.
    • Dette svar blev ĂŠndret 2 Ă„r, 10 mĂ„neder siden af StultusX2.
    StultusX2
    Rusher
    #0 TrÄdstarter

SĂ„ kommer nyhederne…

https://www.dr.dk/nyheder/politik/danske-soldater-blev-med-stor-hast-sendt-til-letland-afskraekke-putin-vi-mangler-alt

Good luck eller gid gut – med BANG-BANG-Bang oralt!

Schalde
    Rusher
    • E-peen: 940

20 missiler skudt af fra Hvisruslands teritorium…. vides endnu ikke om det er Rusland. Smaddermanden har fĂ„et manipuleret Lukasjenko?

HÄber virkelig ikke Ukraine bliver presset til en freds aftale de ikke Þnsker, fordi Vesten vil undgÄ en ressesion. Vi mÄ tage de Þkonomiske hug det krÊver og stÄ fast pÄ at du sgu ikke bare rulle ind i et andet land og tage territorium som det passer dig.

Jeppe
    Rusher
    • E-peen: 365

Det er en skrÊmmende udvikling at han har fÄet Hviderusland med pÄ den. Det kan nemt eskalere krigen, fordi Rusland sÄ har en syndebuk at pege pÄ nÄr/hvis de ivÊrksÊtter endnu mere omfattende missil-angreb, som vil ramme civilbefolkningen hÄrdt.

VxChemical
    Rusher
    • E-peen: 410

Jeg tĂŠnker det havde vĂŠret “billigere” i lĂŠngden hvis NATO havde sat ind og bedt Rusland skride ud.

Det kommer til at gÞre ondt i mange Är det her.

Schalde
    Rusher

Jeg tĂŠnker det havde vĂŠret “billigere” i lĂŠngden hvis NATO havde sat ind og bedt Rusland skride ud.

Det kommer til at gÞre ondt i mange Är det her.

NATO er overlegen pÄ alle punkter militÊrt, men det handler ikke om styrke men om Putin er villig til at ofre moderlandet for alt.. og det frygter man. Man kunne sige det var samme princip mht vÄben, men sÄdan fungere det Äbenbart ikke.

NightBreaker
    Moderator
    • E-peen: 1,631

Jeg har stadigvÊk svÊrt ved at se hvordan Rusland skulle komme ud som vinder. Det mÄ de da ogsÄ selv kunne se.

Jeg ved ikke om idéen er at fÄ BRIKS landene til at vÊre en ny supermagt, men de er jo ikke enige om noget. SÄ tÊnker det bliver svÊrt. Meget af deres Þkonomi er ogsÄ bygget op om lande ude fra BRIKS lande.

VxChemical
    Rusher
    • E-peen: 410

Hvis det er sÄdan det er, sÄ ender det sÄdan, bare om lidt lÊngere tid. Riv plasteret af.

Schalde
    Rusher

Hvis det er sÄdan det er, sÄ ender det sÄdan, bare om lidt lÊngere tid. Riv plasteret af.

Rusland lÞber tÞr for ressourcer og sÄ mÄ vi se hvad Ukraine gÄr med til. Putin skal have en eller anden sejr med han kan fortÊlle om sÄ han ikke ser helt skidt ud.

Men er enig har svĂŠrt ved at se hvordan krigen ender.

VampiricEye
    Rusher
    • E-peen: 3,944

Putin skal have en eller anden sejr med han kan fortÊlle om sÄ han ikke ser helt skidt ud.

Det eneste Putin skal have er et nakkeskud. Nu mÄ hans bagland sgu snart tage sig sammen.

zybr
    Rusher
    • E-peen: 124

Mit “take” pĂ„ en mest sandsynlige lĂžsning er at der laves en fredsaftale hvor Luthansk og Donetsk afgives til Rusland. PĂ„ den mĂ„de kan putin komme ud af det uden at tabe ansigt og ukraine forbliver en selvstĂŠndig stat.

Uanset hvor meget success ukraine har haft i starten fordi russerne har undervurderet situationen, sÄ er de altsÄ nu i en udmattelseskamp mod en betydelig overmagt. At lave fremstÞd ind i seperatistregionerne med overvejende russisk-venlig befolkning er altsÄ nok ikke det samme som at forsvare Kiev mod uforberedte russiske vÊrnepligtige.

Jeg vil vĂŠre meget overrasket hvis ukraine kommer ud af det med de 2 regioner i “stald”. Finland mĂ„tte jo ogsĂ„ give land dengang, for at bevare en selvstĂŠndig nation.
    Mht. Krim, sĂ„ er det lidt en joker, men det forbliver nok russisk i vores tid 🙁

Men alt er jo ikke skidt:
    -Et resultat af krigen er jo at ukrainerne har fÄet en plads i den vesteuropÊiske bevisthed.
    -De er pÄ fÄ mÄneder skubbet politisk tÊttere pÄ Vesteuropa end mange Ärs politisk arbejde kunne gÞre i fredstid.
    -De er direkte pÄ vej ind i EU. Et godt aktiv for EU, meget bedre end de der hulla-bulla lande man ellers snakker om at lukke
    ind.
    -De ukrainske vĂŠbnede styrker er bliver moderniseret og bevĂŠbnet og trĂŠnet efter vestlig(NATO?) model med (NATO) vĂ„ben. Jeg forudser en fremtid med NATO Ăžvelser i ukraine 🙂
    -Sverige og Finland er pÄ vej ind i NATO. 2 lande der er MEGET fremme skoene mht. vÊbnede styrker og gode aktiver for NATO.
    -Generel oprustning i vesteuropa: Flere midler til et MEGET HÄrdt tiltrÊngt forsvar der lider efter 40Ärs pladderhumanistisk nedrustningspolitik(Der er ikke engang rÄd til underbukser!).

• Dette svar blev ĂŠndret 2 Ă„r, 10 mĂ„neder siden af zybr.
    Emilsa
    Rusher

#557 – Definer Hulla-bulla land? Er det tyrkiet, alle har altid vidst at hele tyrkiet i EU diskussionen har vĂŠret at holde tyrkiet for nar fra dag et. Anyways, Ukraine er vildt Hulla-bulla, det er som Rusland styret af Oligarker, korruptionen kan bringe nogle afrikanske lande til skamme og der er tonsvis af organiseret kriminalitet. Ligenu flyder de sorte markeder over med NATO vĂ„ben

StultusX2
    Rusher
    #0 TrÄdstarter

Ligenu flyder de sorte markeder over med NATO vÄben

..og det gjorde de ikke allerede i 00’erne? Ti-hi aka Der var sgu rigeligt med NATO HW i 00’erne. Bevares!? ..hvad jeg observerede.

RabidSquirrelX
    Rusher

Er det tyrkiet, alle har altid vidst at hele tyrkiet i EU diskussionen har vĂŠret at holde tyrkiet for nar fra dag et

Hvad mener du?

Emilsa
    Rusher

#560 – Tyrkiet har aldrig nogensinde vĂŠret bare inĂŠrheden af at opfylde kravene for optagelse, og det har alle vidst fra dag et den diskussion blev Ă„bnet… og tyrkiet er det eneste land jeg kan komme pĂ„ skulle vĂŠre et “hulla-bulla” land fra en underspillet xenofobisk optik, som der har vĂŠret diskussioner om hvorvidt skulle optages…

StultusX2
    Rusher
    #0 TrÄdstarter

#561 +1

Jeppe
    Rusher
    • E-peen: 365

Finland og Sverige med i NATO – godt pĂ„ den lange bane, men her og nu gĂžr det nok bare Rusland endnu mere aggressiv i Ukraine.

Flere vestlige vÄben pÄ vej til fronten, men ogsÄ et Rusland som lader til mÄske at have fÄet mere styr pÄ logistikken.

Hvor ser I andre krigen slutte som det ser ud nu?

RabidSquirrelX
    Rusher

Er tyrkiet overhoved med pÄ sanktionerne mod rusland? Syntes jeg sÄ eller lÊste noget hvor det var de stadigvÊk handlede nogenlunde normalt med dem.

Emilsa
    Rusher

#563 – Den slutter et eller andet sted mellem at Rusland har sat sig pĂ„ Donbass og omegn og Rusland har etableret en landbro til Transnistria.

#564 – De spiller pĂ„ to heste og gĂžr i Ăžvrigt prĂŠcis det samme som Rusland gĂžr og har gjort siden 2014, bare nede i Syrien og det er rygtedes at de planlĂŠgger en fortsĂŠttelse af invasionen af Syrisk kurdistan.

Birdm
    Rusher
    • E-peen: 176

Det er godt nok vildt svĂŠrt at spĂ„ om hvad en fredsaftale ender med lige nu, 4 mĂ„neder inde i barbarossa lignede det feks noget helt andet end det endte med – krige starter nĂ„r man har lyst, det gĂžr freden bare ikke

Men lad mig dog komme med ukvalificeret gét anyway 😀

#1 Der kommer en vÄbenhvile, efter Ukraine har tabt hele Donbas, men tager til gengÊld lidt af det sydlige
    eller
    #2 Putin bliver vÊltet, Ukraine fÄr alt tilbage undtagen Krim

Det skal sikkert vise sig at vére helt forkert med alle de variabler der er, men lad os se 😀

Schalde
    Rusher

Lad os sige gasen gÄr af ballonen for Putin og de bliver enig om at dele land, ukraine fÄr lidt omrÄder og Russerne gÞr, tror i vesten vil lette santionerne mod Putin og ting gÄr i sig som som fÞr?

Noget andet er hvad tror i russernes respons er hvis NATO begynder at sender tropper ind i Ukraine for at forsvare og tvinge russerne til at opgive krigen?

• Dette svar blev ĂŠndret 2 Ă„r, 9 mĂ„neder siden af Schalde.
    Noize
    Rusher
    • E-peen: 177

nato kommer aldrig til at sende amerikanere, britere, franskere og dansk pĂžlser ind i ukraine, fĂžr rusland aktivt angriber et nato land. nato er en forsvars alliance ikke en krigs alliance.

• Dette svar blev ĂŠndret 2 Ă„r, 9 mĂ„neder siden af Noize.
    Deadlights
    Rusher
    • E-peen: 1,424

Heldigvis. Atommagter i direkte krig er en rigtig dÄrlig situation.

StultusX2
    Rusher
    #0 TrÄdstarter

nato kommer aldrig til at sende amerikanere, britere, franskere og dansk pĂžlser ind i ukraine, fĂžr rusland aktivt angriber et nato land. nato er en forsvars alliance ikke en krigs alliance.

• Dette svar blev ĂŠndret 2 Ă„r, 9 mĂ„neder siden af Noize.

Øh Kosovo/Kosova? Beklager, men jeg var der som ‘Fredsskabende’ og IKKE som ‘Fredsbevarende’ og ja, der Ă©r forskel.

..nu til det gode:
    https://nyheder.tv2.dk/politik/2022-07-02-anders-fogh-ansat-i-ny-rolle-for-zelenskyj

(suk)

Viser 30 svar - 541 til 570 (af 903 i alt)
  • Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...