Forside › Fora › Politik/Samfund › Ukraine 2022+ ?
- Dette emne har 903 svar og 56 stemmer, og blev senest opdateret for 2 uger, 2 dage siden af zybr.
-
Oprettet afEmne
-
13/12/2021 kl. 23:57 #0
StultusX2
Rusher- E-peen: 2,043
Tid til noget langt mere interessant end vira.
Jeg er ikke HOK! Jeg er ikke Trine B. MEN, jeg er sgu spĂŠndt!
What say ye. Rushers..var Krim 2014 nok for Đ ĐŸĐŽĐžĐœĐ°-ĐŒĐ°ŃŃ?
..eller er; gasledning â„ EU?
- Dette emne blev Êndret 3 Är, 4 mÄneder siden af StultusX2.
-
Oprettet afEmne
-
ForfatterSvar
-
15/03/2022 kl. 22:02 #421
Emilsa
Rusher- E-peen: 1,366
#419 – Det er derfor autonome gĂ„r med styrthjelm đ
15/03/2022 kl. 22:28 #422StultusX2
Rusher#0 TrÄdstarter- E-peen: 2,043
^..med hvilken “farve” visir, nu Old School RĂD er en smule presset? đ
Apropos MAX presset:
Og ja. jeg ser Ian M. som vĂŠrende noget af en EKSPERT mht. ting der kan skyde.
- Dette svar blev Êndret 3 Är, 1 mÄned siden af StultusX2.
15/03/2022 kl. 22:44 #423Deadlights
Rusher- E-peen: 1,423
#422 Han er ogsÄ dygtig til kaosteori.
17/03/2022 kl. 19:57 #424SealDK
Rusher- E-peen: 231
Det er fandme utroligt som mini Hitler Putin kontinuerligt angriber civile mÄl.
MĂŠngden af civile mĂ„l der trĂŠffes er SĂ Omfangsrigt, at det “giver ingen mening”.
17/03/2022 kl. 22:23 #425Razorblade
Rusher- E-peen: 202
Stultus, kan du ikke forklare hvorfor UN fredsbevarende styrker ikke sÊttes ind for beskyttelse af civil befolkningen, nÄr alle + verden kan se at der foregÄr krigsforbrydelser hver eneste dag fra den syge stodder ( er tÊt pÄ at overbevise mig selv om at han er det fÞrste resultat af en gen manipulation mellem hitler og Stalin)
17/03/2022 kl. 22:29 #426Cancerman
Head Rusher- E-peen: 3,782
#425 Fordi Rusland er medlem af UN og de vil sikkert tolke det som en krigserklĂŠring (selvom det er de fredsbevarende styrker)
De fredsbevarende styrker kan ud over det heller ikke bevare freden uden, at angribe russerne direkte:
De russerne primÊrt gÞr er, ar stÄ ude pÄ distancen og hÊlde missiler, artilleri, morterer ind over byerne. Dvs UN vil skulle rykke ud og angribe de russiske positioner for at stoppe dem.
17/03/2022 kl. 22:42 #427Emilsa
#425 – Rusland er permanent medlem af sikkerhedsrĂ„det og kan nedlĂŠgge veto mod den slags
17/03/2022 kl. 23:07 #428Nickell
Moderator- E-peen: 1,988
Desuden har de Kina med pÄ den.
Hvordan gik det med deres afbetaling af et stort lÄn onsdag? Der var en masse i medierne op til, men det dÞde Äbenbart ud.
- Dette svar blev Êndret 3 Är, 1 mÄned siden af Nickell.
17/03/2022 kl. 23:11 #429Razorblade
Jeg gÄr ud fra at hvis man med statsgaranti er psykopatisk massemorder, at et Veto kan tilsidesÊttes, ellers er vedtÊgterne ikke det papir vÊrd, de er skrevet pÄ.
Hvor lÊnge kan han blive ved med sige (det kunne vi aldrig finde pÄ, det er ikke os, det er Ukrainerne selv) , og slippe af sted med det uden konsekvenser, samtidigt med at vi alle er vidner til total nedslagtning civile.
17/03/2022 kl. 23:16 #430Cancerman
#429 SĂ„ lĂŠnge han har 6000 nukes…
Det er et ret godt argument for, at andre ikke skal blande sig.
Hvis vi blander os, sÄ kan det meget hurtigt eskalerer, sÄ vores bekymringer her i landet ikke er gas og benzinpriser men radioaktivt nedfald eller direkte atombomber der lander i KÞbenhavn.
18/03/2022 kl. 00:33 #431NightBreaker
Moderator- E-peen: 1,630
Moral ved russerne skulle vÊre helt i bund. Over 20 generaler skulle vÊre sendt til fronten for russerne (som forhÄbentlig alle bliver drÊbt hurtigt inden de overhovedet nÄr noget). Hvis de taber der, sÄ er der ingen der er vilje til at kÊmpe. Allerede nu, er der folk der gÄr ud af tanks og bare ikke er vilje til at kÊmpe, hvilket er det eneste rigtig.
#429 Jeg er ogsÄ pisse gal over det. Verden kommer jo aldrig til at havde glemme det. Den er jo allerede tabt for dem. De har lidt olie og masse af gas. Men nu dropper verden jo ogsÄ det, og gÄr en helt anden vej. SÄ selv, nÄr det er slut, sÄ gÄr der et Ärti og sÄ har Rusland intet tilbage, mÄske landbrug hvis de heldig. HÄber sgu godt nok Putin falder om i dag. Sgu nÊsten eneste lÞsning.
18/03/2022 kl. 00:39 #432Razorblade
Rusland kan sagtens komme tilbage, men det krĂŠver en borgerkrig, hvor alle Sovjet psykopaterne bliver fjernet.
Man skulle tro det var muligt at nakke svinet, der mĂ„ da vĂŠre en enkelt âforrĂŠderâ i hans inderkreds.
18/03/2022 kl. 00:54 #433hausner
Moderator- E-peen: 888
det var muligt at n
Hvor mange lignende svin tror du der stÄr i baggrunden klar til at overtage.
18/03/2022 kl. 06:25 #434Nickell
det var muligt at n
Hvor mange lignende svin tror du der stÄr i baggrunden klar til at overtage.
Der er hardliners, men ikke lige sÄ mange, som under den kolde krig.
Meget af det russiske topmilitÊr er vestligt orienterede, og nÄr sÄ mange russere fÞrst har smagt friheden siden 1991, sÄ er demokratitanken indgroet hos mange.
Navaljny sidder spÊrret inde som en anden Nelson Mandela, sÄ et kup vil uden tvivl bringe ham i spil.
Ingen vil tilbage til den armod, som herskede i USSR.
18/03/2022 kl. 08:11 #435hausner
Moderator- E-peen: 888
Men der har samtidig ogsÄ vÊret en del rapportager om russiske topfolk som har palÊer m.m. som langt overstiger hvad deres officielle lÞn formÄr. SÄ hvis Putin har sÞrget for at forgylde dem under sit embede, har de ogsÄ smagt hvad enevÊlde/diktattur kan fÞre med sig af rigdomme.
18/03/2022 kl. 12:00 #436Paybacktime
Rusher- E-peen: 1,405
#435 Men de ved ogsÄ, at de i yderste konsekvens kan miste det hele igen. Jeg tror stadig pÄ, at jo mere toppen og inderkredsen gÄr op i rigdom og en behagelig livsstil, jo mindre villige er de til at gÄ hele vejen for Putins projekt.
18/03/2022 kl. 15:12 #437Cancerman
#436 Putin har tidligere demonstreret sin magt overfor Oligarkerne: Kan ikke huske hvem, men han rĂžg lige en tur i Gulagen for skattesvindel. Det var en tydeligt magtdemonstration for, at sikre sig de andre rĂžvhuller viste hvem der bestemte.
Stodderen stĂ„r nu og holder tale pĂ„ et fyldt stadion og fejre annekteringen af Krim… Gad vide hvor Trump har fĂ„et sin inspiration til hans syge rallyes henne?
18/03/2022 kl. 19:39 #438Nickell
Stodderen stÄr nu og holder tale pÄ et fyldt stadion
En reportage fra stadionet afslĂžrer, at det er offentligt ansatte, som er tvunget til at dukke op.
? This is the picture the Kremlin wants you to see: thousands of people who support President Putin and the "special military operation" in Ukraine, crammed into Luzhniki Stadium in Moscow. We went there today and talked to dozens of people who attended… ? pic.twitter.com/RGgWL2fSej
— Will Vernon (@BBCWillVernon) March 18, 2022
18/03/2022 kl. 20:05 #439Cancerman
#438 Naturligvis – troede nogen andet?
For hver dag der gÄr, sÄ hÄber jeg den mand kommer til at lide en mere og mere smertefuld dÞd.
1000 mennesker spĂŠrret inde under det teater som russerne bombede forleden…
Det kan selvfĂžlgelig vĂŠre propaganda fra Ukraine…18/03/2022 kl. 20:11 #440StultusX2
#425 Beklager, men det kan jeg ikke. Har aldrig vĂŠret udsendt med/under FN-mandat.
Og hvis historie? Tja.. i Cypern gĂ„r det vist ganske ok’ish?Korea vandt FN ikke!
Og
Ex-Jugoslavien = Ă h nej!! Nu du nĂŠvner civilbefolkning đEdit: Et enkelt MEGET lille + ved Ukraine er – der ikke er religion indblandet…
Og dog, da den ukrainsk ortodokse kirke har lĂžsrevet sig fra den russisk ortodokse. Hmm, ja det kan sikkert os’ bruges af nogen til noget :-/ (suk)- Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 1 mĂ„ned siden af StultusX2.
19/03/2022 kl. 00:57 #441StultusX2
19/03/2022 kl. 01:34 #442SealDK
#438 Enig, Mini Hitler Putin bruger alle kendte metoder fra historien – Hans propaganda maskine ala nazisterne, eksemplet pĂ„ stadion der med tvungen fremmĂžde ala nutidens Nordkorea.
20/03/2022 kl. 20:41 #443SealDK
Putin angriber ĂŠldrehjem og kunstskoler, flot!
Det er ren terror mod civil befolkningen det her, med formÄlet at presse Ukraine til at give op pga civile tab bliver for store.
Man begynder “snart” at tĂŠnke det er ligemeget med hans trusler om brugen af A-vĂ„ben, vi bĂžr gĂ„ ind og skubbe russerne ud! (koste hvad det vil!)
20/03/2022 kl. 20:58 #444StultusX2
Hmm, “NOGEN” har da mistet et par stykker+ af de STORE STJERNER(Brigade general+) efterhĂ„nden:
https://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/putin-mister-endnu-en-af-sine-topfolk/9180993
Er dette ikke den tredje?
Tror efterhĂ„nden, jeg stĂ„r ved med min teori vedrĂžrende DYBT forĂŠldet ledelse/militĂŠr-doktrin i gamle Rusland!Ikke at det er en god ting đ
20/03/2022 kl. 21:44 #445SealDK
Den teori kan du da ogsÄ gerne stÄ ved!
Alverdens militĂŠr analytikere har ikke talt om andet, allerede godt 1 uge efter Putins invasion – og sidenhen understĂžttet af det vi/man har set, og eksemplerne er mangfoldige.
Rusland har oprustet og udviklet siden starten af nullerne, men tydeligt stÄr de ikke stÊrkt hvad kapabillitet angÄr.
En ting er kapacitet, et andet er dueligheden / formĂ„en / kapabilliteten.OgsĂ„ derfor PP har 20+ generaler med helt ude i fronten, det er MEGET usĂŠdvanligt – tyder ligeledes pĂ„ at tropperne ikke kan eller vil operere.
Edit: Pr. 16 Marts var 4 generaler allerede rĂžget – dagens meling om Andre Palij kommer oveni.
- Dette svar blev Êndret 3 Är, 1 mÄned siden af SealDK.
20/03/2022 kl. 22:17 #446StultusX2
#445 NĂ„-ja! Bevares…mente nu egentlig bare mit #416 indlĂŠg.
Med det sagt: NĂ„r man sĂ„ ser pĂ„ billeder af – de nu faldne – generaler.
Manglende proviant er IKKE mit fĂžrste indtryk!?..men ĂŠndrer ikke rigtigt ved min bekymring: SĂ„ ender det OldSchool russisk-stil = Smadre til intet tilbage đ
21/03/2022 kl. 00:36 #447Nickell
Manglende proviant er IKKE mit fĂžrste indtryk!?
Mit indtryk er, at den russiske feltration svinger meget fra rang til rang. DÄsemad til menige, borsch ad libitum med russisk kildevand til toppen.
Krigen kom vist ogsĂ„ bag pĂ„ de fede generaler…
23/03/2022 kl. 13:17 #448SealDK
Atomtrussel pĂ„ russisk TV (godt nok fra en politisk kommentator), men super “FLOT” retorik (ment meget ironisk).
Hvis NATO blander sig, vil Warsawa i Polen, eksempelvis vÊre vÊk pÄ 30 sekunder, dette er en af hans kommentarer (=I.D.I.O.T).
- Dette svar blev Êndret 3 Är siden af SealDK.
23/03/2022 kl. 14:01 #449Emilsa
#448 – Du kan sige hvad du vil, men han har jo ret – det er derfor der ikke kommer nogen hjĂŠlp. Hvis ikke Ukraine selv kan besejre Rusland, sĂ„ bliver de en del af det nye Ăsten, pĂ„ den forkerte side af det fremvoksende jerntĂŠppe.
Man har naivt troet for meget pĂ„ Ăžkonomiske strukturalister om at hvis man bare kunne sammenknytte alle Ăžkonomier tilpas meget – sĂ„ ville de negative konsekvenser ved krig vĂŠre sĂ„ store at de ville afholde hvem som helst fra at vĂŠlge den vej og man kunne fĂ„ underordnede stater til at makkeret alene ved at flekse sin Ăžkonomiske magt.
Men virkelighede er, at pÄ den anden side af forsvars alliancen og EU har Rusland frit spil til at kunne gÞre hvad der passer dem uden vi kan gÞre noget ved det, sÄfremt de vÊlger at se stort pÄ vores Þkonomi. SÄdan har det sÄdan set heletiden vÊret, det har vi bare glemt og sÄ har vi pÄ en eller anden mÄde ignoreret tilstedevÊrelsen af 6000 atomvÄben nÄr vi har forholdt os til Rusland og Ruslands interessesfÊre.
Har Ukraine retten til selv at vĂŠlge hvorhen Ukraine skal orientere sig, ja – idealistisk set, men vi lever ikke i en idealistisk verden og forestillingen om at vi gĂžr – fĂ„r i sidste ende slĂ„et hundredetusindvis af mennesker ihjel – Jeg skrev tidligere at nedenunder alle de fine ord, floskler og fine ideer om universalisme, sĂ„ har det alle dage vĂŠret rĂ„ magt der regerer.
Det er ikke et forsvar for Rusland, for Rusland er en imperialistisk lortestat, men vi i vesten – med al vores udannelse og vores adgang til viden om hvordan verden fungerer burde i den grad begynde at abonnere pĂ„ nogle mere realistiske forklaringsmodeller pĂ„ hvordan verden virker – frem for at tro pĂ„ vores egen propaganda.
23/03/2022 kl. 14:08 #450Razorblade
30 sekunder efter Warszawa er forsvundet, eksistere Moskva ikke mere, derefter New York , sankt Petersborg, etc etc
-
ForfatterSvar
- Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...