Forside Fora Politik/Samfund Ukraine 2022+ ?

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    StultusX2
    Rusher
    Offline

    Tid til noget langt mere interessant end vira.

    Jeg er ikke HOK! Jeg er ikke Trine B. MEN, jeg er sgu spændt!

    What say ye. Rushers..var Krim 2014 nok for Родина-мать?

    ..eller er; gasledning ≥ EU?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette emne blev ændret 2 år, 4 måneder siden af StultusX2.
Viser 30 svar - 391 til 420 (af 785 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #391
    Paybacktime
    Rusher
    • 959 Indlæg
    Offline

    #388 Jeg skulle lige til at skrive noget lignende. Ja, katten er ligesom ude af sækken og kan ikke proppes tilbage. Modsat under den kolde krig har den menige russer indsigt i hvordan verden ser ud i vesten. Derfor ved jeg heller ikke, hvor meget man kan bruge historiske data om virkningen af sanktioner.

    I ain't got time to bleed

    #392
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    #388 Enig, disse samfund holder som sagt deres borgere i et jerngreb. Jeg er også FOR sanktionerne, derfor kan det jo være validt nok at vurdere hvad årsagen har været eller er pt. ifm. om sanktioner har den tiltænkte og ønskede virkning.

    Der er intet sort og hvidt i denne verden – Der findes ingen “perfekte løsninger” – PROS & CONS.

    #393
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    https://www.dr.dk/nyheder/politik/intern-advarsel-sendt-rundt-i-forsvaret-saerdeles-bekymrende-hvis-soldater-tager-til

    Jøsses

    MIN sidste “kilde” stoppede i 2016 med tre af de små stjerner.

    ..der må åbenbart stadig være noget/nogen krigs-parate/liderlige i Forsvarsstyrelsen ≤ major?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #394
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    #393 Er sikkert mest B soldater på konstabel niveau der synes de skal være seje

    Forsvarets bekymring ift. det politiske er ganske relevant.

    #395
    Razorblade
    Rusher
    • 185 Indlæg
    Offline

    null

    #396
    zybr
    Rusher
    • 93 Indlæg
    Offline

    #393
    Nå, er det nu ikke engang muligt at “træde udenfor nummer” mere?!.

    #397
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #396 Ingen anelse, udover 15 år for sent og de 10+ kilo – jeg KUN har taget på – grundet COVID-19! (suk)

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #398
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3046 Indlæg
    Offline

    #396 Uden at jeg har noget at have det i, så tror jeg sådan set ikke at nogen har noget imod, at du tager derned.
    Problemet opstår, hvis du har noget på dig, der knytter dig til det danske forsvar. Du kan være 100% sikker på, at Russerne vil bruge det som et argument for at Danmark er aktiv i krigen.

    At man satme skal være sikker i sin sag før man tager afsted er en anden sag. Man kan hurtigt ende i Russisk fangelejr i mange år, hvis man bliver taget til fange – og Danmark kan i det tilfælde mere eller mindre intet gøre for at hjælpe dig.

    #399
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #396 HOV!? ..mener du; “noget”, der skete for knap 80 år siden?

    “Få De dem blot lidt kamp erfaring mod de røde i øst og kom så “trygt” hjem til karrieren, igen?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #400
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3046 Indlæg
    Offline

    Man bliver så træt:

    Andrej fra Jevpatorija nævner da også det angiveligt oversete folkemord som årsag til, at Rusland ikke kunne lade være med at gribe ind. Han bliver stødt, da Berlingske spørger ind til, hvad det er for et folkemord, der skulle være sket:

    »Jeg kan se, at du ikke længere forholder dig neutralt. Avisens holdning har nok ændret sig,« skriver Andrej.

    Men hvor er beviserne for, at der er sket et folkemord?

    »Hvor er beviserne for, at det ikke er sket? Jeg tror, emnet er lukket. Vi har forskellige holdninger.«

    #401
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #398 – At skulle tilbringe en 10-14 år i Sibirien er nok den mindste bekymring man bør gøre sig – det er nærmest det næst bedste udfald. Det er nok mere at man ikke får muligheden for at overgivet sig, at man ender med at være i en situation hvor man ikke kan komme væk. Eller at det er tjetjenerne eller syrierne der fanger en.

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #402
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    On topic Putins “trussel” om brug af atomvåben ifm. med invasionen af Ukraine, nedenstående 7 minutters klip på dansk, udgivet dags dato 140322:

    https://www.dr.dk/nyheder/udland/putin-truer-med-atomvaaben-men-er-der-risiko-han-bruger-dem#!/

    • Dette svar blev ændret 2 år, 1 måned siden af SealDK.
    • Dette svar blev ændret 2 år, 1 måned siden af SealDK.
    • Dette svar blev ændret 2 år, 1 måned siden af SealDK.
    • Dette svar blev ændret 2 år, 1 måned siden af SealDK.
    #403
    Jeppe
    Rusher
    • 360 Indlæg
    Offline

    Jeg så den video #402 linker til tidligere i dag. Udover de argumenter der bliver nævnt er der jo så også strålingen. Putin kommer næppe til at bruge atomvåben mod Ukraine, da strålingen vil drive ind over Rusland og medføre skade på eget territorie (og gøre en stor del af Ukraine ubeboeligt, hvilket jo ikke harmonerer godt med hans ønske om at overtage landet).

    #404
    Kenkari
    Moderator
    • 2738 Indlæg
    Offline

    Jeg så den video #402 linker til tidligere i dag. Udover de argumenter der bliver nævnt er der jo så også strålingen. Putin kommer næppe til at bruge atomvåben mod Ukraine, da strålingen vil drive ind over Rusland og medføre skade på eget territorie (og gøre en stor del af Ukraine ubeboeligt, hvilket jo ikke harmonerer godt med hans ønske om at overtage landet).

    Men. Mon ikke risikoen er, at han bruger nukes mod Vesten, frem for at smide dem oven i Ukraine. Hvis han kan uskadeliggøre Vesten, så kan han nemt tage de gamle sovjetiske stater tilbage.

    Dét ville jeg nok være mere bekymret for, end at han smider dem i Ukraine

    "Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

    #405
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #402 – Atomvåben kan vel komme i spil hvis en eller anden hovsa episode, eller lign russisk “suka blyat”, udløser en artikel 5 og NATO gengælder med andet en “symbolsk hævn” og vi derfor ender i en eskalerings spiral der udløser en regulær krig mellem Rusland og NATO – for så vil russerne have al strategisk interesse i at udligne det ulige konventionelle styrkeforhold ved at benytte sig af taktiske atomvåben…

    Jeg har ihvertfald svært ved at se hvorfor det ellers skulle ske. Det er ikke fordi russerne behøver taktiske atomvåben på slagmarken og NATO kan jeg ikke rigtig forestille mig skule udløse en spiral der ender i atomkrig

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #406
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #405 Dette er vist en Hovsa/Job twaje Madtj! Men hvilkens?

    https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-03-14-drone-med-spraengstof-floej-over-tre-nato-lande-inden-den-styrtede-ned-i

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #407
    Paybacktime
    Rusher
    • 959 Indlæg
    Offline

    #404 Der eksisterer ikke noget scenarie hvor Putin kan “uskadeliggøre Vesten” og Rusland stadig eksisterer.

    I ain't got time to bleed

    #408
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    https://www.dr.dk/nyheder/seneste/russisk-tv-medarbejder-forklarede-sig-paa-video-inden-protest-paa-direkte-tv

    HUSK nu på ALLE russere er onde… og jubliyu Putin!

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #409
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3046 Indlæg
    Offline

    #408 Hun falder nok snart ud af et vindue eller får en dårlig kop te…. Eller også ryger hun direkte i Gulaggen….

    #410
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #407 – Det er rigtigt, men det betyder ikke at det ikke er det begivenhedsforløb +/- der ville ske, såfremt der kom et NATO angreb af et format der ville være en trussel mod Rusland. Men det er heldigvis hypotetisk og kun rigtig relevant såfremt den russiske krigsmaskine ikke går helt i stå.

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 1 måned siden af Emilsa.
    #411
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    #408 Dælme modigt gjort, stærk kvinde der!

    #412
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    Er efterhånden der ift. mini hitler Putins brug eller ikke brug af Atomvåben = Hvor syg er manden.

    #413
    Paybacktime
    Rusher
    • 959 Indlæg
    Offline

    #410 Det, du beskriver der, er givetvis ikke umuligt, men stadig en helt anden situation end at Putin udsletter vesten, så han kan absorbere de gamle USSR-lande – som var det, jeg kommenterede på.

    I ain't got time to bleed

    #414
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #413 – Jeg fejllæste hashtagget

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #415
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    Addidas striberne er blevet integreret ind i uniformen

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #416
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    GYS! 0:51 ..man løber lige foran et skydevåben når man sikrer 360? Respekt!
    Bevares, er ikke helikopter-inf-uddannet – samt 15 år bagefter. Må være noget nyt?

    2022: Sgu fascinerende, 30 år efter, og samme doktrin!?

    Man skulle næsten tro, at Putin har lavet en “udrensning” a la Stalin og de “par” officerer – der lige forsvandt*?

    *hvilket man jo gør i Rusland: Zar/CCCP/OSV…

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #417
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    #416 Præcist, var også det første jeg bemærkede – Gad ikke kigge mere på det klip!

    Edit:

    Mini Hitler Putin har tilsyneladende kun fokuseret på kapacitet, og glemt kapabilitet!

    Deres fra start fejlslagne invasion og manglende formåen understøtter dette, hvilket er SUPER FINT for det kommer heldigvist Ukrainerne til gode.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 1 måned siden af SealDK.
    #418
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #416 – Den slags skal jeg ikke kunne gøre mig klog på, jeg forstår mig kun på brosten og den slags… Jeg synes bare det er vildt sjovt at deres striber på armen ligner addidas

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #419
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #416 – Den slags skal jeg ikke kunne gøre mig klog på, jeg forstår mig kun på brosten og den slags… Jeg synes bare det er vildt sjovt at deres striber på armen ligner addidas

    SÅ! Emilsa!? Vi kan jo ikke alle være vilde med stjerner ? Vinkler og pisrende FTW ;-P

    Og der er da heller ingen, der gider være foran kastede brosten, eller?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette svar blev ændret 2 år, 1 måned siden af StultusX2.
    #420
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    #418 Ja hver sin humor, mine tanker er et andet sted end som mulige associationer til noget sports-tøj.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 1 måned siden af SealDK.
Viser 30 svar - 391 til 420 (af 785 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...