Forside Fora Medier/Kunst/Kultur Film & TV Oscars 2022

  • Dette emne har 70 svar og 25 stemmer, og blev senest opdateret for 2 år siden af aff3.
Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    VampiricEye
    Rusher
    Offline

    Skal I se det?

    Jeg er i biffen som sædvanlig. Vi starter med at se Belfast her inden længe.

    Flugt er nomineret til 3 Oscars. Jeg krydser fingre for, at den snupper en enkelt, og jeg tror mest på Bedste Dokumentar.

    Jeg håber, at showet bliver bedre end sidste år, hvor det var katastrofalt ringe. De forsøger sig heldigvis med værter efter et par år uden.

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

Viser 10 svar - 61 til 70 (af 70 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #61
    VampiricEye
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3671 Indlæg
    Offline

    #40 For lige at gøre det helt klart. Det var IKKE i orden, at Will tyede til vold. Og principielt bør man kunne joke med alt, og verden ville være et bedre sted, hvis alle altid var i stand til at grine af sig selv.

    Men virkeligheden ser ofte lidt anderledes ud. Hvis man skal lave jokes, hvor man går over en eller anden grænse (for nogen er det grænseoverskridende, når der jokes med deres sygdom), så skal man som minimum sikre sig, at joken er sjov. Jo længere over grænsen, jo sjovere skal joken være. Jeg har svært ved at gøre mig til herre over, hvor langt over grænsen det her var for Jada. Men jeg kan da sige, at joken ikke var synderligt sjov. Det var formentlig den lavest hængende frugt, han overhovedet kunne have plukket. “Skaldet kvinde, GI Jane, døhøhø”. Det er altså ikke comedy på højt plan, hvis du spørger mig.:) Men retfærdiggører det, at Chris får en flad? Nej, selvfølgelig ikke.

    I forhold til Ricky Gervais og Golden Globes, så husker jeg heller ikke, at han skulle have joket omkring nogens sygdom. Han skød med spredehagl mod hele Hollywood i forhold til Epstein og Weinstein, og når han eksempelvis kørte på Mel Gibson, så gjorde han det på baggrund af, at Mel havde opført sig som en idiot. Det er noget andet end at joke med nogens sygdom. Igen, det havde da været federe, hvis Jada bare kunne have grinet af joken, men det havde måske krævet, at Chris havde fundet på en sjov joke.:)

    Hvis der absolut skulle gøres noget i situationen, så burde Will have holdt sig til at råbe op. Ideelt set skulle han nok bare have kommenteret på det i sin takketale eller have klaret det backstage efter showet.

    Det er i øvrigt mindblowing, at hele salen giver manden en stående ovation kort tid efter overfaldet. Det er imponerende, at alle åbenbart var enige om, at han stadig skulle hyldes.

    #60 Han klarede det fint, men jeg synes nu, at det er tydeligt, at han er rystet. Hvilket er fuldt forståeligt.

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #62
    Drixx
    Rusher
    • 385 Indlæg
    Offline

    Ja der jokes med sygdom, meeeeeen.. Hun lider af pletskaldethed.. Det er ikke cancer eller en anden sygdom hun stiller træskoene af..

    #63
    VampiricEye
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3671 Indlæg
    Offline

    #62 Tja, for nogen (måske især kvinder) betyder deres udseende en del, og så kan det sikkert godt være mentalt hårdt at være tvunget til at være skaldet.

    The Razzies joker med Bruce Willis’ sygdom:

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #64
    Jacques
    Rusher
    • 554 Indlæg
    Offline

    Men hvor er Chris Rock for vild. Han tager sig ikke til kinden, han går ikke ud bagved. Han er bare iskold, retter sig op og fortsætter showet som om der nærmest ikke skete noget.

    Enig, takes it like a damn champ! Meget imponerende! Jeg tror, jeg var fløjet ud i kulisserne af det hammer slap.

    Bye with a warmly hugs

    #65
    hausner
    Moderator
    • 697 Indlæg
    Offline

    #40 For lige at gøre det helt klart. Det var IKKE i orden, at Will tyede til vold. Og principielt bør man kunne joke med alt, og verden ville være et bedre sted, hvis alle altid var i stand til at grine af sig selv.

    Men virkeligheden ser ofte lidt anderledes ud. Hvis man skal lave jokes, hvor man går over en eller anden grænse (for nogen er det grænseoverskridende, når der jokes med deres sygdom), så skal man som minimum sikre sig, at joken er sjov. Jo længere over grænsen, jo sjovere skal joken være. Jeg har svært ved at gøre mig til herre over, hvor langt over grænsen det her var for Jada. Men jeg kan da sige, at joken ikke var synderligt sjov. Det var formentlig den lavest hængende frugt, han overhovedet kunne have plukket. “Skaldet kvinde, GI Jane, døhøhø”. Det er altså ikke comedy på højt plan, hvis du spørger mig.:) Men retfærdiggører det, at Chris får en flad? Nej, selvfølgelig ikke.

    I forhold til Ricky Gervais og Golden Globes, så husker jeg heller ikke, at han skulle have joket omkring nogens sygdom. Han skød med spredehagl mod hele Hollywood i forhold til Epstein og Weinstein, og når han eksempelvis kørte på Mel Gibson, så gjorde han det på baggrund af, at Mel havde opført sig som en idiot. Det er noget andet end at joke med nogens sygdom. Igen, det havde da været federe, hvis Jada bare kunne have grinet af joken, men det havde måske krævet, at Chris havde fundet på en sjov joke.:)

    Hvis der absolut skulle gøres noget i situationen, så burde Will have holdt sig til at råbe op. Ideelt set skulle han nok bare have kommenteret på det i sin takketale eller have klaret det backstage efter showet.

    Det er i øvrigt mindblowing, at hele salen giver manden en stående ovation kort tid efter overfaldet. Det er imponerende, at alle åbenbart var enige om, at han stadig skulle hyldes.

    #60 Han klarede det fint, men jeg synes nu, at det er tydeligt, at han er rystet. Hvilket er fuldt forståeligt.

    Det er helt skævt det der. Hvor langt man må gå over grænsen uden at få tæv for det er da ikke afhængig af kvaliteten af joken (som jo iøvrigt er super subjektivt).

    Principielt set skal man kunne lave sjov med ALT på en scene uden at risikere at få tæv. Man kan så vælge:
    1. Ikke at se det/udvandre fra salen fordi man synes det er smagsløst, uden moral, usjovt eller noget 3.. Er der nok der gør det er det ikke skide smart for en komiker der lever af et publikum. Jokes er kun sjove hvis der er nogen der gider høre på dem.
    2. Tage til genmæle. Bruge det samme våben som der er brugt mod en selv. Enten ved at lave jokes med modparten (det kunne Smith have gjort meget elegant ved sin egen tale) eller ved at udtrykke sin utilfredshed.

    #66
    VampiricEye
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3671 Indlæg
    Offline

    Det er helt skævt det der. Hvor langt man må gå over grænsen uden at få tæv for det er da ikke afhængig af kvaliteten af joken

    Har du overhovedet læst, hvad jeg skrev? Jeg gør det klart flere gange, at vold selvfølgelig ikke er i orden i sådan en situation. Jeg er nærmest mindblown over, at du tilsyneladende har overset det.

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #67
    Jacques
    Rusher
    • 554 Indlæg
    Offline

    #40 For lige at gøre det helt klart. Det var IKKE i orden, at Will tyede til vold. Og principielt bør man kunne joke med alt, og verden ville være et bedre sted, hvis alle altid var i stand til at grine af sig selv.

    Men virkeligheden ser ofte lidt anderledes ud. Hvis man skal lave jokes, hvor man går over en eller anden grænse (for nogen er det grænseoverskridende, når der jokes med deres sygdom), så skal man som minimum sikre sig, at joken er sjov. Jo længere over grænsen, jo sjovere skal joken være. Jeg har svært ved at gøre mig til herre over, hvor langt over grænsen det her var for Jada. Men jeg kan da sige, at joken ikke var synderligt sjov. Det var formentlig den lavest hængende frugt, han overhovedet kunne have plukket. “Skaldet kvinde, GI Jane, døhøhø”. Det er altså ikke comedy på højt plan, hvis du spørger mig.:) Men retfærdiggører det, at Chris får en flad? Nej, selvfølgelig ikke.

    I forhold til Ricky Gervais og Golden Globes, så husker jeg heller ikke, at han skulle have joket omkring nogens sygdom. Han skød med spredehagl mod hele Hollywood i forhold til Epstein og Weinstein, og når han eksempelvis kørte på Mel Gibson, så gjorde han det på baggrund af, at Mel havde opført sig som en idiot. Det er noget andet end at joke med nogens sygdom. Igen, det havde da været federe, hvis Jada bare kunne have grinet af joken, men det havde måske krævet, at Chris havde fundet på en sjov joke.:)

    Hvis der absolut skulle gøres noget i situationen, så burde Will have holdt sig til at råbe op. Ideelt set skulle han nok bare have kommenteret på det i sin takketale eller have klaret det backstage efter showet.

    Det er i øvrigt mindblowing, at hele salen giver manden en stående ovation kort tid efter overfaldet. Det er imponerende, at alle åbenbart var enige om, at han stadig skulle hyldes.

    #60 Han klarede det fint, men jeg synes nu, at det er tydeligt, at han er rystet. Hvilket er fuldt forståeligt.

    Det er helt skævt det der. Hvor langt man må gå over grænsen uden at få tæv for det er da ikke afhængig af kvaliteten af joken (som jo iøvrigt er super subjektivt).

    Principielt set skal man kunne lave sjov med ALT på en scene uden at risikere at få tæv. Man kan så vælge:

    1. Ikke at se det/udvandre fra salen fordi man synes det er smagsløst, uden moral, usjovt eller noget 3.. Er der nok der gør det er det ikke skide smart for en komiker der lever af et publikum. Jokes er kun sjove hvis der er nogen der gider høre på dem.

    2. Tage til genmæle. Bruge det samme våben som der er brugt mod en selv. Enten ved at lave jokes med modparten (det kunne Smith have gjort meget elegant ved sin egen tale) eller ved at udtrykke sin utilfredshed.

    Ja, læs lige efter hvad VE skriver

    Både VE og jeg forsøger egentlig bare at argumentere for den menneskelige faktor. Jeg går jo altså fx typisk heller ikke rundt og klasker alle, der er nederen overfor mig, en på lampen

    Bye with a warmly hugs

    #68
    Paybacktime
    Rusher
    • 959 Indlæg
    Offline

    #67 Problemet med at “argumentere for den menneskelige faktor” er, at man i bedste fald ender med sådan en halvtriviel konklusion á la “nogle gange gør mennesker dumme ting” (det vidste vi ligesom godt i forvejen). I værste fald ender man med i en eller anden grad at legitimere det der skete, fordi der jo var en grund til det (hvilket også er en triviel konklusion; der er altid en grund, god eller ej).

    Jeg kan bare grundlæggende ikke se, at situationen har brug for nogle nuancer overhovedet. Når man har sagt, at Will Smith ikke skulle have gjort, hvad han gjorde, er der ingen grund til at fortsætte sætningen med et “men”.

    I ain't got time to bleed

    #69
    VampiricEye
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3671 Indlæg
    Offline

    #68 Will Smith skulle ikke have brugt vold. Men det gjorde han. Og når der sker ting, der ikke burde ske, så er det da meget normalt at tage et kig på konteksten. Skete det helt ud af det blå, eller var der sket noget, der på en eller anden måde kunne forklare, hvorfor det skete? Selv hvis du tager noget som mord, så er mord jo ikke bare mord uden nuancer. Der er alle mulige grader af det, der afhænger af konteksten. Det er åbenlyst ikke i orden at myrde, men man tager stadig højde for konteksten, når man skal vurdere, hvor lidt eller hvor meget det ikke er i orden. Så nej, Will Smith skulle ikke have slået. Det er åbenlyst. Men når han gjorde det, så ser jeg intet odiøst i at forsøge at forstå, hvordan han på nogen som helst måde kunne nå frem til, at det var det rette at gøre i den situation.

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #70
    aff3
    Rusher
    • 165 Indlæg
    Offline
Viser 10 svar - 61 til 70 (af 70 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...