Forside Fora Medier/Kunst/Kultur Film & TV Oscars 2022

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    VampiricEye
    Rusher
    Offline

    Skal I se det?

    Jeg er i biffen som sædvanlig. Vi starter med at se Belfast her inden længe.

    Flugt er nomineret til 3 Oscars. Jeg krydser fingre for, at den snupper en enkelt, og jeg tror mest på Bedste Dokumentar.

    Jeg håber, at showet bliver bedre end sidste år, hvor det var katastrofalt ringe. De forsøger sig heldigvis med værter efter et par år uden.

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

Viser 30 svar - 31 til 60 (af 70 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #31
    VampiricEye
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3655 Indlæg
    Offline

    Det går stærkt. Han slipper nok ikke for at høre for det lige foreløbig.

    man må stå ved hvad man gjort

    Så man kan aldrig undskylde for noget, eller?

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #32
    StiX
    Rusher
    • 195 Indlæg
    Offline

    #14 nu har jeg ledt rundt efter de udtalelser men kan ikke finde at Chris Rock skulle have udtalt den slags? Måske fordi jeg ikke selv har en Twitter konto og derfor ikke har adgang dertil.

    Vil du ikke smide et screendump at det?

    #33
    Drixx
    Rusher
    • 385 Indlæg
    Offline

    #34
    Jacques
    Rusher
    • 554 Indlæg
    Offline

    Will Smith kommer til at være taberen i denne sag for altid og det bagslag, han oplever lige nu, er velfortjent, men….

    Jeg forstår ham godt.

    Alle mennesker har en grænse. Selv de venligste, høfligste og mest tålmodige mennesker. Så vidt jeg ved, er Will Smith ikke kendt for at være hverken ustabil, uhøflig eller uvenlig. Tværtimod egentlig.

    Det skal i udgangspunktet være tilladt at joke om alt. Men som komiker må man derefter også 100 % acceptere følgerne. Med aktion følger reaktion. Sådan er det bare. Fornuftig eller ej. Det var Chris Rock bare ikke forberedt på. Det har han forhåbentlig nu lært at være

    Crazy stuff..

    Godt nok synes jeg de seneste års modefænomen med at groft tilsvine folk på scenen ofte er over stregen (uden at vide hvor meget er clearet på forhånd), men Will Smiths opførsel er naturligvis uacceptabel og det bør have konsekevnser. Vold er aldrig acceptabelt.

    Vold er hverken acceptabelt eller uacceptabelt. Vold er vold. Der er ingen naturlov, der dikterer, hvad der er acceptabelt og hvad der ikke er. Vold er fx, i min optik, 100 % i orden i en situation, hvor man forsvarer sig selv eller sine nærmeste, hvis de udsættes for fysisk eller mental vold. Derudover ville jeg aldrig bruge vold for at få min vilje eller understrege en pointe. En malplaceret joke kan sagtens opfattes som mental vold og det var jo så det, der skete i dette tilfælde. At Will Smith indledningsvis grinte, gør det ikke mere mærkeligt, at han efterfølgende reagerede som han gjorde. Det var bare et umiddelbart forsvar i en situation, der var ubehagelig, både for hans kone og ham selv. Engang i mellem skal en situation lige sive ind og behandles i hovedet og så kan ens sindsstemning ændres fuldstændigt. Jada Smiths reaktion på joken, som Will Smith indledningsvis ikke så, har uden tvivl medvirket til, at Will reagerede så kraftigt. Han er stensikkert selv hamrende usikker mht. sin kones hårtab og det “image”, der følger med at have en kone, der ikke længere har sit hår. Det er i bund og grund en meget menneskelig reaktion.

    Bye with a warmly hugs

    #35
    Paybacktime
    Rusher
    • 959 Indlæg
    Offline

    Men som komiker må man derefter også 100 % acceptere følgerne.

    Nej.

    I ain't got time to bleed

    #36
    Nickell
    Moderator
    • 1745 Indlæg
    Offline

    #34: Det er en farlig diskurs, du lægger for dagen. Er du også klar til at forsvare det, hvis
    a) Du ikke har sympati med voldsudøveren
    b) Du fandt joken sjov, men det var på en andens bekostning

    Vi skal lære vores børn ikke at ty til vold. Der er ingen gråzoner i et civiliseret samfund.

    #37
    VampiricEye
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3655 Indlæg
    Offline

    Vi skal lære vores børn ikke at ty til vold.

    Enig, men vi skal også lære dem ikke at “mobbe” folk med deres sygdomme.

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #38
    Paybacktime
    Rusher
    • 959 Indlæg
    Offline

    #37 Hvis man helt oprigtigt følte det var mobning, altså uden anførselstegn, kunne man jo så tale med sine børn om, at det manden sagde på scenen ikke var okay.

    Men reelt var det han sagde så mildt, at hvis børnene lærer noget lige nu, er det, at hvis der er én, der siger noget, du ikke bryder dig om, er det fint nok at slå dem i hovedet. Det er en ret skidt læring.

    I ain't got time to bleed

    #39
    VampiricEye
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3655 Indlæg
    Offline

    #38 Er du sikker på, at det var mildt for den med diagnosen, som det var rettet imod? Jada så ikke fornøjet ud.

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #40
    Paybacktime
    Rusher
    • 959 Indlæg
    Offline

    #39 Hun har da også 100% ret til at være misfornøjet og til at synes Chris Rock er en klovn. Det er der da givetvis mange andre, der også synes. Det har bare ikke noget at gøre med, om det er i orden at slå manden i hovedet som reaktion.

    I ain't got time to bleed

    #41
    Jacques
    Rusher
    • 554 Indlæg
    Offline

    #34: Det er en farlig diskurs, du lægger for dagen. Er du også klar til at forsvare det, hvis

    a) Du ikke har sympati med voldsudøveren

    b) Du fandt joken sjov, men det var på en andens bekostning

    Vi skal lære vores børn ikke at ty til vold. Der er ingen gråzoner i et civiliseret samfund.

    Jamen, jeg synes jo ikke, det er en diskurs. Det er jo bare din holdning. Jeg forsvarer egentlig ikke hans handling. Jeg skriver, at man som professionel provokatør må være forberedt på konsekvenserne af ens ord.

    Som jeg skriver, er Will Smith ikke kendt for at være et røvhul. Jeg kender jo ikke manden, men man hører aldrig rigtigt noget skidt om ham, så det er mit pejlemærke. Det sætter ham, selvfølgelig, i et bedre lys. Selvfølgelig gør det det. Andet ville være mærkeligt. Derfor får han også længere “snor” i min optik. Det er dog ikke det samme som, at jeg ville være imod, at hans Oscar blev taget fra ham, eller at han fik problemer med loven for sine handlinger. Slet ikke. Det ville sådan set være fair nok. Jeg forsøger sådan set bare at forstå det menneskelige aspekt og derigennem forstår jeg godt Will Smiths reaktion. Fred være med Chris Rock. Jeg har sådan set intet imod ham. Jeg kan bare konstatere, at han har lært mere om mennesker efter den aften. Det er måske ikke så skidt for ham.

    Bye with a warmly hugs

    #42
    RabidSquirrelX
    Rusher
    • 575 Indlæg
    Offline

    Hvorfor er det ikke Jada der selv går op og slapper ham det er hende det handler om, et step up for ligestilling ville det være.
    Det hun gør er at fastholde manden i en patriarkalsk rolle, ergo er hun med til at tilbageholde kvinder og deres kamp ligestilling.
    Sådan ca.

    #43
    Paybacktime
    Rusher
    • 959 Indlæg
    Offline

    #41 Det du taler om, har sådan set ikke noget med comedy at gøre, men gælder generelt: Hvis en person siger eller gør noget, der provokerer dig, er det okay at slå dem i hovedet. Jeg tror ikke det er en verden, du ønsker at leve i.

    Og selv hvis vi begrænser det til comedy, er provokation jo altså en følelse og dermed 100% subjektivt. Er det i orden at komikere bliver slået i hovedet fremover, hvis én i publikum føler sig provokeret? Alt kan være provokerende for den forkerte person. Komiker joker om folk fra New York, “MIN MOR ER FRA NEW YORK JEG SMADRER DIG”.

    Det er en absurd tankegang.

    I ain't got time to bleed

    #44
    Jacques
    Rusher
    • 554 Indlæg
    Offline

    #41 Det du taler om, har sådan set ikke noget med comedy at gøre, men gælder generelt: Hvis en person siger eller gør noget, der provokerer dig, er det okay at slå dem i hovedet. Jeg tror ikke det er en verden, du ønsker at leve i.

    Og selv hvis vi begrænser det til comedy, er provokation jo altså en følelse og dermed 100% subjektivt. Er det i orden at komikere bliver slået i hovedet fremover, hvis én i publikum føler sig provokeret? Alt kan være provokerende for den forkerte person. Komiker joker om folk fra New York, “MIN MOR ER FRA NEW YORK JEG SMADRER DIG”.

    Det er en absurd tankegang.

    Jeg må hellere lige cementere det en sidste gang for prins Knud: jeg forsvarer ikke hans handling. Læs nu efter. Jeg skriver, at man som professionel provokatør – som en komiker jo ofte er – må acceptere konsekvenserne af sine ord på scenen. Ord er bestemt ikke harmløse. Det har de aldrig været de kan have en enorm magt og effekt på modtageren. HVIS – og nu skriver jeg det igen – vedkommende i publikum vælger at reagere som Will Smith, må vedkommende i ligeså høj grad acceptere konsekvenserne af SINE handlinger, altså, fx lovmæssige konsekvenser og offentlig udskamning. Jeg har selv været i lignende situationer og kender konsekvenserne.

    Aktion. Reaktion. Det er den verden, både du og jeg lever i.

    Bye with a warmly hugs

    • Dette svar blev ændret 1 år, 12 måneder siden af Jacques.
    #45
    Paybacktime
    Rusher
    • 959 Indlæg
    Offline

    #44 Jeg tror ikke du forsvarer Will Smiths handlinger. Du skriver, at man som komiker må acceptere det der skete, som en mulig konsekvens og til det siger jeg nej, det må og skal ingen af os acceptere. Og igen, det har ikke noget med comedy specifikt at gøre. Hvis komikeren skal acceptere vold som en mulig konsekvens af sine ord, må det samme da gælde journalisten, læreren, politikeren osv. osv.

    _Kan_ det ske? Ja, det skete søndag nat og der findes alle mulige tosser derude. Men at vi af den grund skulle acceptere det som en præmis, er en underligt apatisk holdning at lægge for dagen.

    I ain't got time to bleed

    #46
    Jacques
    Rusher
    • 554 Indlæg
    Offline

    #44 Jeg tror ikke du forsvarer Will Smiths handlinger. Du skriver, at man som komiker må acceptere det der skete, som en mulig konsekvens og til det siger jeg nej, det må og skal ingen af os acceptere. Og igen, det har ikke noget med comedy specifikt at gøre. Hvis komikeren skal acceptere vold som en mulig konsekvens af sine ord, må det samme da gælde journalisten, læreren, politikeren osv. osv.

    _Kan_ det ske? Ja, det skete søndag nat og der findes alle mulige tosser derude. Men at vi af den grund skulle acceptere det som en præmis, er en underligt apatisk holdning at lægge for dagen.

    Jamen, du skal selvfølgelig have lov til at synes, at det er en underlig holdning at have. Det er jeg dog ikke desto mindre uenig i.

    Og ja, jeg holder fast i, at hvis man insisterer på, at tilgangen til ens hverv er at være provokatør (hvilket jo altså på ingen måde behøver at være en generel ting for komikere og da slet ikke lærere, som du selv nævner), må man acceptere følgerne af et verbalt angreb. Det her kunne ligeså godt være sket for Ricky Gervais eller Jimmy Kimmel. Det gjorde det så bare ikke, hvilket jo var meget godt. Alle mennesker har en grænse og hvis man, bevidst, beslutter at gå over den, må man nødvendigvis være forberedt på konsekvenserne. Det er jeg i hvert fald altid selv opmærksom på, hvis jeg siger noget provokerende.

    Der er ikke nogen naturlov, der siger, at man ikke skal være voldelig mod hinanden. Tværtimod, vil jeg næsten sige. Vi mennesker er, hvor vi er i dag pga. vold. Sådan er mennesker bare. Det ligger i vores natur at ty til vold. Det ligger dybt i os alle – også dig, også selvom du måske ikke vil stå ved det. Er man tilpasningsdygtig, afholder man sig dog fra det og finder en anden løsning. Fx gennem ord – eller endda dans. Se bare breakdance det er opstået i en erkendelse af, at konfrontation er uundgåelig, men atvdet det er fordelagtigt at “slås” på en alternativ måde, hvor man ikke mister tænder. Det gør det bare ikke mindre menneskeligt, stadigvæk at have lyst til at slå tænderne ud på en – og rent faktisk at gøre det. Havde det været mere konstruktivt og underholdende, hvis Will Smith havde frontet på Chris Rock og i stedet udfordret ham til et dance-off? Uden tvivl! Det håber jeg, sker næste gang!

    Læg mærke til, at det her blot er konstateringer om menneskets natur og ikke et udtryk for, hvordan jeg nødvendigvis selv gebærder mig. I de få tilfælde i mit liv, hvor jeg har reageret fysisk i stedet for verbalt, har jeg været presset udover kanten fysisk. Der skal meget til, for jeg har en lang lunte, men jeg reagerer meget voldsomt, hvis den ellers lange lunte når bunden.
    I det hele taget er det faktisk en rigtigt interessant diskussion, hvordan mennesker reagerer på udfordringer, trusler og fysisk og mental vold.

    Bye with a warmly hugs

    • Dette svar blev ændret 1 år, 12 måneder siden af Jacques.
    • Dette svar blev ændret 1 år, 12 måneder siden af Jacques.
    #47
    knaseren
    Rusher
    • 125 Indlæg
    Offline

    er enig i man ikke skal acceptere vold, så lad os alle lammetæve Jacques så han kan lære vold ikke betaler sig.

    #48
    Paybacktime
    Rusher
    • 959 Indlæg
    Offline

    #46 Som jeg skrev – om som du næppe er uenig i – er provokation fuldstændig subjektivt. Alle kan blive provokeret af alt. Så det gælder i den grad også læreren, som siger eller gør noget, der provokerer en forælder, selvom det ikke er lærerens hverv at være provokatør. Eller journalisten der skriver noget, en læser bliver provokeret af, selvom det ikke er journalistens hverv at være provokatør. Osv. osv.

    Skal de bare acceptere vold som en mulig konsekvens af deres ord?

    Og i øvrigt: Den joke søndag nat var hverken et “verbalt angreb” eller “mental vold”. Ved at bruge de begreber, dræner du al mening ud af dem. Jeg synes ikke engang den var provokerende, som du bliver ved med at nævne. Jvf. at provokation er subjektivt.

    I ain't got time to bleed

    #49
    Emilsa
    Rusher
    • 1116 Indlæg
    Offline

    #36

    Vi skal lære vores børn ikke at ty til vold. Der er ingen gråzoner i et civiliseret samfund.

    Jeg er temmelig uenig, især når det kommer til børn og gråzoner. Er der et systemsvigt, så kan vold være den absolut bedste/eneste vej ud. Jeg stoppede selv en tiltagende mobningskampagne mod mig ved at stikke en af de større unger ned med en spidset blyant, da de trak mig ud for 117ende gang for at give mig en “vasker”. At en af dem begyndte at skrige som en stukket gris var afslutningen på det kapitel. Det kapitel kunne have været stoppet længe før, hvis lærerne havde taget deres job seriøst… Her er tale om en gråzone, og du får aldrig nogensinde mig til bare tilnærmelsesvist at overveje at det var forkert.

    Vi var en børneflok der var temmelig meget mål for mobning, og dertilhørende lærer og skolesvigt. Vi var ikke de eneste på den skole, der var meget af den slags – anyways, min lillesøster blev også hæftigt mobbet og chikaneret – hun blev flyttet til naboskolen, men det flyttede med – thi lærerne var ligeså apatiske og ungerne på den skole kendte eller var i familie med ungerne på den første skole. Igen, mobningen stoppede den dag hun slaskede en af mobberne med en skiftenøgle.

    Når ikke de ansvarshavdende voksne er deres opgave voksen, så er vi ude i gråzone land

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #50
    RetardedWookie
    Rusher
    • 180 Indlæg
    Offline

    #36 Nu kan man så også argumentere for at en “vasker” er et fysisk overgreb, der, hvis det ikke er direkte vold, tenderer til vold. Og så er det jo selvforsvar. Og så synes jeg det er lidt en anden snak.

    Det er, efter min mening, ligeledes en formildende omstændighed hvis chikanen er vedvarende og øvrige midler er forsøgt, men som udgangspunkt synes jeg bare aldrig vold er ok.

    Og i tilfældet er (Will Smith) er der ingen formildende omstændigheder.

    #51
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • 297 Indlæg
    Offline

    Ikke fordi jeg går så meget op i black/white debatten som Amerikanerne gør, men det er sgu grinagtigt at Jada var en af frontkvinderne i 2016 der boykottede Oscar uddelingen fordi hun syntes den var alt for hvid.

    Så sidder hun og hendes mand her få år efter og laver den første voldsepisode i samtlige år, sort vs. sort… sikke et drama, og det er sgu da lidt at ødelægge det for sig selv når man ikke kan tage en joke.. Will var flad af grin.

    Der er en film af Chris Rock fra backstage da han ser klippet hvor han bliver slået, hvor han faktisk går amok bagefter og råber han vil tæske Will og hans børn…. han er tydeligvis påvirket af det. Også fordi hans egen familie så farmand blive slået af Will Smith… håber fandme han sagsøger ham for alt hvad han har.

    Men omvendt, så kan det måske være fordi hun har været ham utro så meget, at han er helt nede i kulkælderen og hun bare har kontrollen over ham.

    #52
    VampiricEye
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 3655 Indlæg
    Offline

    #51 Link til videoen af Chris Rock? Du kan ikke blive ved med at nævne den uden kilde.:)

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #53
    Paybacktime
    Rusher
    • 959 Indlæg
    Offline

    #52 Den eksisterer ikke; det er trolling

    I ain't got time to bleed

    #54
    -dut-
    Rusher
    • 1150 Indlæg
    Offline

    #51 jeg har kun set en af nogle der laver en sketch, kort efter forløbet:

    Den eneste reelle sammenligning af Chris og ham i videoen er hudfarven. Han ligner jo på ingen måde

    #55
    StultusX2
    Rusher
    • 2003 Indlæg
    Offline

    En snebold = Vold i DK!

    Men er en flad = en snebold?

    Lussingen hvis fra en stakkels, stresset moder er jo noget helt andet.
    ^Åh-ja! Taler af erfaring, så jeg må godt…

    PS. Tee-hee! Havde det nu været en white boy(omkring de 53+) der…SÅ se løjer

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette svar blev ændret 1 år, 12 måneder siden af StultusX2.
    • Dette svar blev ændret 1 år, 12 måneder siden af StultusX2.
    #56
    Deadlights
    Rusher
    • 1198 Indlæg
    Offline

    #51 Det lyder ellers som om du går særligt meget op i hudfarven når nu du gør emnet til “black on black violence.”

    Jeg forestiller mig det er ret begrænset hvad man kan få ud af at sagsøge nogen for en lussing medmindre der rent faktisk er sket skade. Måske en bøde, tid hos en psykolog og påtvunget undskyldning.

    #57
    Ghostav
    Rusher
    • 45 Indlæg
    Offline
    #58
    Jacques
    Rusher
    • 554 Indlæg
    Offline

    er enig i man ikke skal acceptere vold, så lad os alle lammetæve Jacques så han kan lære vold ikke betaler sig.

    Ahahaha 😂😂😂🤌🏼🤌🏼

    “Stop volden……eller vi smadrer dig”

    Bye with a warmly hugs

    • Dette svar blev ændret 1 år, 12 måneder siden af Jacques.
    #59
    StultusX2
    Rusher
    • 2003 Indlæg
    Offline

    https://www.newsweek.com/chris-rock-sold-out-show-boston-oscar-slap-1693374

    Vudden’ er det nu: Den enes død, den andens brød?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #60
    hausner
    Moderator
    • 683 Indlæg
    Offline

    Men hvor er Chris Rock for vild. Han tager sig ikke til kinden, han går ikke ud bagved. Han er bare iskold, retter sig op og fortsætter showet som om der nærmest ikke skete noget.

Viser 30 svar - 31 til 60 (af 70 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...