Forside Fora Nyheder Nvidia GeForce RTX 4090 er sluppet løs på internettet

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    NightBreaker
    Moderator
    Offline

    Nvidia GeForce RTX 4090 er sluppet løs på internettet. Der er et have af anmeldelser derude. Desværre ingen danske anmeldelser af kortet endnu. Kortet
    [Læs hele nyheden her: Nvidia GeForce RTX 4090 er sluppet løs på internettet]

Viser 30 svar - 1 til 30 (af 55 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    FunteX
    Rusher
    • 249 Indlæg
    Offline

    Ja 60-70% over er da fedt. Men syntes ikke at jeg er helt klar til at bygge helt nyt system endnu . . . O-o

    #2
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3045 Indlæg
    Offline

    Jeg er fristet til at få bestil et i morgen. Orker ikke, at de ikke kan leverer i månedsvis

    Men på den anden side, så er prisen helt i skoven.

    #3
    RabidSquirrelX
    Rusher
    • 586 Indlæg
    Offline

    Jeg er fristet til at få bestil et i morgen. Orker ikke, at de ikke kan leverer i månedsvis

    Men på den anden side, så er prisen helt i skoven.

    og sidst men ikke mindst får du overhovedet spillet noget hvor det giver mening de næste par år?
    Kæft det en mange dadler for et kort.

    #4
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3045 Indlæg
    Offline

    Inden for de næste par år skal det nok give mening

    Men det er stadig sygt mange dadler – bliver interessant at se hvor 4080erne lander i pris.

    #5
    TormDK
    Rusher
    • 443 Indlæg
    Offline

    Venter pænt på Raptorlake reviews inden jeg trykker på nogle køb knapper.

    Men mangler en skærm, men maskinen uden skærm ligger i 35500….

    #6
    Nickell
    Moderator
    • 1745 Indlæg
    Offline

    Det er en vild udvikling. Jeg er spændt på de andre kort i 4000-serien, og hvad vi får at se de næste par år.

    Men mangler vi ikke et nyt Crysis (måske en smule bedre optimeret?), så vi har noget at stile efter?

    Hvad skal man med at den rå maskinkraft lige pt?

    #7
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3045 Indlæg
    Offline

    #5 Det gør jeg også… Men det skal så nok passe, at det ikke er til at skaffe en pind

    Oh, well. Så må man jo bare vente endnu længere.

    #8
    TormDK
    Rusher
    • 443 Indlæg
    Offline

    #6 Spille i 4K ultra med over 70 FPS som lowest marker? Jeg forstår ikke spørgsmålet

    #9
    knekker
    Rusher
    • 858 Indlæg
    Offline

    shoot-em-up spil i 4k opløsning, er overrated. Man stopper ret hurtigt med at ligge mærke til det, med mindre man sætter opløsningen meget langt ned vel og mærke.

    Nvidia’s nye taktik er at få solgt deres dyreste gpu’er, hvorfor vi ikke ser noget til de billigere versioner endnu, selv om de ligger klar, og det kan jeg se nogle her inde er igang med at falde for. Mit råd er at vente til 4080 samt. se hvad AMD’s modsvsr bliver, og så tag et mere informativt valg ud fra det.

    Jeg tror de fleste reviews vil anbefale 4070-4080, da de have nok kræfter til at spille de seneste grafik tunge spil, sælges billigere og bruger mindre strøm.

    taget i betragtning af at Nvidia kun tillader reviews af deres egne gpu en dag tidligere end deres partnere, samt Nvidia’s 4090 ser ud til at have lige så god køling som deres partner, ser det ud til at Nvidia vil af med deres gpu partnere, jeg kan godt forstå hvorfor EVGA har trukket sig, og de bliver nok ikke den eneste i fremtiden.

    #10
    FunteX
    Rusher
    • 249 Indlæg
    Offline

    Kan godt leve med mit 3090 lidt endnu tror jeg . . . XD

    #11
    Nickell
    Moderator
    • 1745 Indlæg
    Offline

    #6 Spille i 4K ultra med over 70 FPS som lowest marker? Jeg forstår ikke spørgsmålet

    Jeg savner lidt noget next level lir, som får mig til at tabe kæben. Hvad er det flotteste spil for tiden?

    #12
    TormDK
    Rusher
    • 443 Indlæg
    Offline

    #11 Dunno, kører stadig kun 1440p.

    Jeg ser frem til Darktide beta’en her i weekenden, så må vi se hvad der så sker i løbet af november

    #13
    MiNo
    Rusher
    • 699 Indlæg
    Offline

    #9 Spot on.

    Tror dog at vi vil se, at FE kort er bedre til køling denne gang – eller i hvert fald på linie med ‘brute force’ tilgangen i partner kortene. Det var i hvert fald imponerende gennemgang man kunne se på GamersNexus for nyligt sammen med en ret kvik ingeniør fra Nvidia… Og så skal der nok være nogle kort, hvor man bare sætter sindsyge blæsere på, men hvem gider høre på det?

    Mht hvilket kort som er det ‘optimale’ i den nye serie : ved vi om alle kort vil understøtte DLSS Frame Generation? Uden at have set det i virkeligheden (obviously) så må man vel erkende at HVIS det fungere, så er det ret sindsygt at ‘bare lige’ at fordoble frame rate. Og hvis det virker på de mindre kort, så det det for alvor sjovt.

    Jeg er dog endnu ikke overbevist om hvor fedt det er. Altså, de må jo kikke på 2 ‘rigtige’ frames og så udregne en mellemliggende frame. Det må jo nødvendigvis betyde en forsinkelse på 2 frames som minimum – og det er nok ikke lige hvad man ønsker i competetive gaming fx. Hvordan det opleves kræver nok en grundig test, hvor man kan skifte fra A / B.

    #14
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3045 Indlæg
    Offline

    #9 At nvidia er nogle usympatiske idioter er jo ikke noget nyt

    Jeg skal have ny maskine inden årsskiftet og der skal helst et 4090 eller 4080 i – så forhåbentlig så bliver et 4080 mere spiseligt.

    #15
    Masoz
    Rusher
    • 126 Indlæg
    Offline

    Det er nogle heftige priser

    https://www.proshop.dk/NVIDIA-GeForce-RTX-40-series?o=1028

    I hvert fald til opstarts salget

    #16
    TormDK
    Rusher
    • 443 Indlæg
    Offline

    #15 Med dagens dollar kurs, og 25% moms ville prisen være; 15.320 DKK for et 1600$ founders edition kort.

    Så de 3rd party priser du kan se i det link er næsten 100% spot on.

    #17
    MiNo
    Rusher
    • 699 Indlæg
    Offline

    #16 Jeg gætter i øvrigt at Founders ikke vil være til salg i DK. Ligesom med 3000 serien. Hvis nogle var til salg den gang var det ikke mange. Jeg prøvede at få et i en måneds tid, indtil køb knappen (der aldrig virkede for mig) forsvandt fra Nvidia.dk’s side.

    #18
    TormDK
    Rusher
    • 443 Indlæg
    Offline

    Vi skal være hurtigere kan jeg se #14 – STRIX udgaven er allerede udsolgt…..

    #19
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3045 Indlæg
    Offline

    #18 Alt udsolgt.

    Men fik da lige en STRIX til 19K inden

    Ahh det gas!
    Selvfølgelig gjorde jeg ikke det – var ikke engang fristet. Det er sgu for mange penge.

    #20
    TormDK
    Rusher
    • 443 Indlæg
    Offline

    #19 FOMO har ramt mig, så forud bestiller resten af den nye ‘puter i aften. Min bror siger ~18K.

    Så kan jeg smide mit 1080Ti i den til at starte med imens jeg finder en skærm jeg kan lide, og så må vi se hvad der sker med 4090 Availability.

    #21
    NightBreaker
    Moderator
    #0 Trådstarter
    • 1440 Indlæg
    Offline

    Jeg ved hvor de er på lager til launch pris !

    #22
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3045 Indlæg
    Offline

    #20 Kunne også sagtens finde på at bestille resten og genbruge mit 2080.
    Jeg skal bare lige se nogle 13900K benchmarks først.

    #23
    TormDK
    Rusher
    • 443 Indlæg
    Offline

    #21 You tease you. Hvor?

    #24
    NightBreaker
    Moderator
    #0 Trådstarter
    • 1440 Indlæg
    Offline

    Kan få et kort til under 14700kr

    Skal skal ikke ?

    #25
    TormDK
    Rusher
    • 443 Indlæg
    Offline
    #26
    Mart33N
    Rusher
    • 354 Indlæg
    Offline

    Pfft

    Jeg har 700 FPS i CSGO med en Ryzen 7 5800X og et 1070 GTX. Hvad skal man med andet?

    #27
    NightBreaker
    Moderator
    #0 Trådstarter
    • 1440 Indlæg
    Offline

    @TormDK tjek din PM

    • Dette svar blev ændret 1 år, 6 måneder siden af NightBreaker.
    #28
    TormDK
    Rusher
    • 443 Indlæg
    Offline

    #27 Yup, men “Bliv underrettet” betyder det ikke er på lager længere

    Så vi venter bare.

    #29
    Ghidora
    Rusher
    • 1200 Indlæg
    Offline

    #25 Har du fundet en PSU også?

    GL & HF

    #30
    TormDK
    Rusher
    • 443 Indlæg
    Offline

    #29 Yes, den købte vi bare ikke fra ProShop. Snip findes her

Viser 30 svar - 1 til 30 (af 55 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...