Forside Fora Nyheder Nvidia GeForce RTX 4090 er sluppet løs på internettet

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    NightBreaker
    Moderator
    Offline

    Nvidia GeForce RTX 4090 er sluppet løs på internettet. Der er et have af anmeldelser derude. Desværre ingen danske anmeldelser af kortet endnu. Kortet
    [Læs hele nyheden her: Nvidia GeForce RTX 4090 er sluppet løs på internettet]

Viser 25 svar - 31 til 55 (af 55 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #31
    FunteX
    Rusher
    • 249 Indlæg
    Offline

    Jeg fik min 3090 Strix OC til 14k da de var nye, 20k er sgu for meget, så skulle vi ikke vente og se. Mon ikke de slapper lidt af med priserne når købetrangen ebber lidt ud blandt folk . . . ^^’

    #32
    TormDK
    Rusher
    • 443 Indlæg
    Offline

    #31 Har ventet, og har set, men det har mest været reviews der fortæller om den største generationelle forøgelse siden 1080Ti

    Plus, så er der den her, så det ser vildt nok ud.

    #33
    MiNo
    Rusher
    • 686 Indlæg
    Offline

    Er så lykkelig over at jeg (efter meget besvær, og en del mellemregninger) endte med en 3080ti til ca 7500kr

    Selvom 4xxx serien faktisk har meget fin effektivitet mht ‘power pr frame’ så er det i min optik et uskønt produkt. Og jeg anerkender at FE kortet måske er et af de bedste kort mht samlekvalitet, støj og køling. Det er bare stadig blevet for stort – både rent fysisk, for strømforbrugende og alt alt for dyrt. Og endnu værre med partnerkort. Personligt er jeg ikke så forhippet på 120 FPS i 4K at jeg er villig til at ofre enorme summer, når jeg i dag har super flot performance i 1440p.

    Og så er der DLSS 3.0 og Frame Generation. Uden at have set det, så synes der at være en hel del problemer med billedekvaliteten – og der er jo herfra at Nvidia får halvdelen af deres performance gains fra! Måske det kan fikses i drivers og spil patches – men måske ikke. I mellemtiden gider jeg i hvert fald ikke kikke på ‘fuzzy’ grafik og elementer der blinker til og fra på skærmen. Teknikken er interessant nok, men ligesom DLSS opskalering oprindeligt ligende lort og krævede mange opdateringen så kan det samme ske her. Måske virker det først fra 5xxx serien.

    At flere ikke synes at 4 strømstik (+ PCI stikket) er sindsygt forstår jeg ikke

    #34
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3017 Indlæg
    Online

    #33 Hvis 3090Ti tager er solidt dyk i pris, så kunne jeg også godt overveje at hoppe på sådan et.
    Nuvel 4090/4080 er hurtig. Men gamer alligevel kun i 3440*1440…dog lige på nær mine HP Reverb G2 – de trækker lidt flere tænder ud.

    #35
    TormDK
    Rusher
    • 443 Indlæg
    Offline

    #33 Man gør vel som mig og køber en PSU der understøtter det der nye hejs direkte.

    Nyt nyt nyt nyt nyt. Vi skal holde økonomien igang.

    #36
    FunteX
    Rusher
    • 249 Indlæg
    Offline

    Tror nu stadig at jeg holder på mit 3090 5950x 32×4400 DDR4 og sonderer terrænet . . . Indtil videre . . .

    #37
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3017 Indlæg
    Online

    Så er et RTX 4090 under 16.000kr… Er det nu man skal slagte sparegrisen og nyde et lækkert nyt kort her i de kolde vintermåneder?
    (Så kan det også holde huset varmt)

    https://www.pricerunner.dk/cl/37/Grafikkort?attr_60534931=507158&sort=price_asc

    #38
    Elocon
    Rusher
    • 239 Indlæg
    Offline

    #37– Lyder som en go ide !

    #39
    Schalde
    Rusher
    • 876 Indlæg
    Offline

    Så er et RTX 4090 under 16.000kr… Er det nu man skal slagte sparegrisen og nyde et lækkert nyt kort her i de kolde vintermåneder?

    (Så kan det også holde huset varmt)

    https://www.pricerunner.dk/cl/37/Grafikkort?attr_60534931=507158&sort=price_asc

    Mit budget til hele mit nye rig senere på året hedder 15k 0.o

    #40
    knekker
    Rusher
    • 854 Indlæg
    Offline

    The ASUS GeForce RTX 4080 Noctua Edition brings the best in quiet cooling to next-gen graphics

    Rygtet siger at der også kommer en 4090 af dette kort næste år, men jeg tænker at 16GB ram egentlig er nok for mig.
    Med 61 grader ved max load, og blot 30 DBa noise level(hvis vi antager samme level fra 3080 Noctua Edition fra sidste år), gør det til et fantatisk lydløs kort, for os som værdsætter en stille pc på bekostning af en tykkere GPU. Så jeg kunne godt finde på at snuppe en 4080 Noctua Edition når den udkommer forhåbentlig her om ikke så længe.

    Her er et review af 3080 Noctua Edition fra sidste år.

    #41
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3017 Indlæg
    Online

    #38 Ja, det synes jeg også – omend ikke særligt fornuftigt

    #39

    #40 Interessant. Mit skal dog alligevel i mit vandkølingsloop, så køleren betyder ikke så meget

    #42
    TormDK
    Rusher
    • 443 Indlæg
    Offline

    #39 Du er mere værd end det, spar lidt mere op

    • Dette svar blev ændret 1 år, 2 måneder siden af TormDK.
    #43
    knekker
    Rusher
    • 854 Indlæg
    Offline

    #42 Hvad mener du? =)

    #44
    StultusX2
    Rusher
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #42(YAY) Fortæller om vudden’ det er, at have mange penge ♥

    #43 Men det har du da os’ ik’?

    Stultus’ forvirret OG DOG: Voldsomt fornøjet med sit nyindkøbte RTX2060 grafikkort(Flaskehalse! I ved…)

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #45
    TormDK
    Rusher
    • 443 Indlæg
    Offline

    #44 Bare jeg havde det, det ville være rart, men jeg sparede i stedet igennem hele 3000 generationen

    Men fedt du har fået en opgradering!

    #46
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3017 Indlæg
    Online

    Proshop har et demo 4090 til 14.000kr

    Der er en slat at spare, men ikke helt om man har lyst til en demo model af så dyrt et kort.

    https://www.proshop.dk/Grafikkort/GIGABYTE-GeForce-RTX-4090-GAMING-OC-24GB-GDDR6X-RAM-Grafikkort-DEMO/3104778d

    #47
    Ghidora
    Rusher
    • 1174 Indlæg
    Offline

    Proshop har et demo 4090 til 14.000kr

    Der er en slat at spare, men ikke helt om man har lyst til en demo model af så dyrt et kort.

    https://www.proshop.dk/Grafikkort/GIGABYTE-GeForce-RTX-4090-GAMING-OC-24GB-GDDR6X-RAM-Grafikkort-DEMO/3104778d

    “Varen er udgået”

    GL & HF

    #48
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3017 Indlæg
    Online

    “Varen er udgået”

    Så har nogen fået sig et 4090

    #49
    Ghidora
    Rusher
    • 1174 Indlæg
    Offline

    “Varen er udgået”

    Så har nogen fået sig et 4090

    Ja det lader det til

    GL & HF

    #50
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3017 Indlæg
    Online

    #49 Det løste så mit dilemma om jeg skulle købe det

    #51
    Ghidora
    Rusher
    • 1174 Indlæg
    Offline

    #49 Det løste så mit dilemma om jeg skulle købe det

    Nogle gange er det bedst sådan 😄

    GL & HF

    #52
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3017 Indlæg
    Online

    #51 Nyt, nyt, nyt 😁

    #53
    StultusX2
    Rusher
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #51 Nyt, nyt, nyt 😁

    OKAY! Må jeg få dit udstoppede 386-bundbræt, så?

    PP selvfølgelig.

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #54
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3017 Indlæg
    Online

    OKAY! Må jeg få dit udstoppede 386-bundbræt, så?

    Det bliver over mit lig

    #55
    StultusX2
    Rusher
    • 2003 Indlæg
    Offline

    OKAY! Må jeg få dit udstoppede 386-bundbræt, så?

    Det bliver over mit lig

    PP?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

Viser 25 svar - 31 til 55 (af 55 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...