Forside Fora Off-topic At date i 2022

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Noztra
    Rusher
    Offline

    Heldigvis har jeg en kæreste, men hørte følgende udsag fra en kvinde som gjorde at jeg er glad for ikke skulle (forhåbentligt) date igen.

    Hun snakkede om at når hun var på en date med fyr, så skulle fyren ikke betale for hende. For hun var en selvstændig kvinde, som tjente sine egne penge og som ikke var afhængig af en mand skulle betale for hende. Og hvis man betalte, så var der en forventning om “en modydelse”.

    Så blev hun spurgt af intervieweren om hun så ville gå på en anden date med en mand, som forslog at de skulle splitte regningen/hun betalte på første date.

    Nej det ville hun hvert fald ikke. For så var han ikke en gentleman/dårligt opdraget og han virkede nærig.

    Efter jeg så det, så sad jeg og tænkte at jeg fandeme er glad for jeg mødte min kæreste før alt det her #metoo/alle mænd er mandschauvinistisk og den mindste ting så prøver man at undertrykke.

    Hvordan skal man som mand i 2022 og fremadrettet overhovedet have en chance hvis alle situationer er loose/loose?

Viser 19 svar - 61 til 79 (af 79 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #61
    Noize
    Rusher
    • 175 Indlæg
    Offline

    en ting er sikkert internettet har ikke gjort par forholdet/familie livet lettere.

    Nu kan man skrive og chatte med fremede og vender og finde nye online dates når den anden er lidt træls.

    #62
    Festival_H
    Rusher
    • 781 Indlæg
    Offline

    Hæ hæ.

    #63
    zybr
    Rusher
    • 95 Indlæg
    Offline

    Hæ hæ.

    heh, det ville være sjovt hvis ikke det var fordi sandheden nok er at han helt underkuet.

    #64
    knekker
    Rusher
    • 864 Indlæg
    Offline

    #58 Hvor mange danske kvinder har du datet? Hvad er dit datagrundlag?

    Dating plus at man har stiftet bekendtskab med en masse kvinder her og der, samt lyttet til mine kammeraters problemer osv, så kan du let komme op på et stort antal kvinder fra ind- samt udland.

    #62 haha.

    #65
    Mart33N
    Rusher
    • 354 Indlæg
    Offline

    #58

    Jeg er helt enig i at alt for mange lader sig køre fuldstændig over i et parforhold. Alt for mange tryghedsnarkomaner som tilsidesætter egne behov og bliver pillet fra hinanden stille og roligt. Sørgeligt.

    Omvendt er det vel ikke fair at den part der tjener mindst i et forhold med selvvagt fællesøkonomi skal have smidt “jeg tjener pengene” kortet i ansigtet hver gang man er uenig om noget? Medmindre den stakkels mand er blevet lokket i “kællingefælden” i et svagt øjeblik naturligvis ;>

    Jeg skulle ikke nyde noget af at være den i et forhold der tjener så meget mindre end min partner og blive umyndiggjort på den baggrund alene. Der kan man da tale om at blive domineret (ikke at det er aktuelt i din kammerats tilfælde).

    #66
    Festival_H
    Rusher
    • 781 Indlæg
    Offline

    #63 Præcis. Det var et eksemple på knekkers mænd der har givet helt fortabt over for deres kontrollerende kvinder Han har bokstaveligt talt givet helt op. Der er et snært af et forsøg da han siger at bjælkerne er det eneste minus og et nano sekund efter vender på en tallerken og laver dem om til noget positivt fordi konen siger det er et plus.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 4 måneder siden af Festival_H.
    #67
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3054 Indlæg
    Offline

    #64 Det var ikke svar på spørgsmålet. Men bare en vag sludder for en sladder.

    Hvor mange danske kvinder har du datet? Hvad er dit datagrundlag?

    #68
    Mart33N
    Rusher
    • 354 Indlæg
    Offline

    #66

    Mon hun tæver ham? Hun har lidt det der “jeg går amok på et splitsekund, men ellers harmløs” look over sig :>

    #69
    Festival_H
    Rusher
    • 781 Indlæg
    Offline

    #68 Han har fået en del slag over nakken. Det er helt sikkert. Og hun sidder jo på fissen, som man siger.

    #70
    knekker
    Rusher
    • 864 Indlæg
    Offline

    Omvendt er det vel ikke fair at den part der tjener mindst i et forhold med selvvagt fællesøkonomi skal have smidt “jeg tjener pengene” kortet i ansigtet hver gang man er uenig om noget? Medmindre den stakkels mand er blevet lokket i “kællingefælden” i et svagt øjeblik naturligvis ;>

    Jeg skulle ikke nyde noget af at være den i et forhold der tjener så meget mindre end min partner og blive umyndiggjort på den baggrund alene. Der kan man da tale om at blive domineret (ikke at det er aktuelt i din kammerats tilfælde).

    Jeg kan sagtens følge din tankegang, så længe at det har været aftalt imellem paret at f.eks. kvinden vælger at opgive karrieren og derved egen indkomst med henblik på at hun så tager sig af børnene, og manden derved forbliver på arbejdsmarkedet, så har hun bestemt noget at skulle have sagt, når det kommer til deres fælles økonomi.
    Men det er ikke det mit eksempel lagde op til. Hun er ikke kommet længere i sit liv end at være igang med at studere så hun kunne komme videre med sin EGEN karriere. Hun var derfor ret heldigt og iøvrigt meget belejligt at hun nu havde fået sig en mandlig kæreste med en god indkomst, som havde det fint med at betale huslejen til deres fine lejlighed tæt på Valby station samt god mad og sjov, frem for at hun skulle bo på et 1 værelses kollegie, hvor hun ellers kunne leve af pasta og ketchup.
    Hun mente åbenbart hun skulle leve godt af hans indkomst OG bestemme hvad han brugte sine penge til. Hun begyndte tilmed at ville give ham mindre sex, så det endte med at de kun havde sex 1 gang om måneden, så han blev nødt til at skære igennem og kræve at de havde sex mindst 1 gang om ugen, hvis det forhold skulle fungere.

    Hvor mange danske kvinder har du datet? Hvad er dit datagrundlag?

    Jeg kan ikke se hvad det kommer dig ved. Så du kan tage det for en sludder for en sladder hvis du vil.

    #71
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3054 Indlæg
    Offline

    Jeg kan ikke se hvad det kommer dig ved. Så du kan tage det for en sludder for en sladder hvis du vil.

    Men du er hurtigt til, at skærer alle danske kvinder over en kam og kalde en stor del af dem egoistiske.
    Jeg vil sådan set bare gerne vide hvad du baserer dit rimeligt rabiate kvindesyn på.

    Hun begyndte tilmed at ville give ham mindre sex, så det endte med at de kun havde sex 1 gang om måneden, så han blev nødt til at skære igennem og kræve at de havde sex mindst 1 gang om ugen, hvis det forhold skulle fungere.

    Det er jo ikke hende men ham der er den største idiot her. Hvis hun virkelig er som du beskriver, så er din ven jo dummere end vådt pap, når han er sammen hende – ja, sorry, men det er jo rigtigt.

    Går den så går den – og der vil altid være sådan nogle typer som hende – specielt hvis der er mænd der lader dem opføre sig sådan.

    #72
    Deadlights
    Rusher
    • 1213 Indlæg
    Offline

    Så er han vel en sugardaddy.

    #73
    knekker
    Rusher
    • 864 Indlæg
    Offline

    Det er jo ikke hende men ham der er den største idiot her. Hvis hun virkelig er som du beskriver, så er din ven jo dummere end vådt pap, når han er sammen hende – ja, sorry, men det er jo rigtigt.

    Jeg bryder mig godt nok heller ikke om hende, men din præmis om at det er hans egen skyld at hun er en naturlig egoistisk idiot, kan jeg ikke følge.
    Din holdning til problemstillingen minder mig om de kvinder efter de så “En Frygtelig Kvinde”, ikke rigtig havde nogen holdning til den forfærdelige kvinde, men derimod mente at det var selvforskyldt at han blev fuldstændigt kørt over, alene af den grund at han var en vatpik, fordi han ikke sagde fra.
    Ja det er let for os og sidde her uden følelser involveret og objektivt vurdere at han burde ha’ skredet fra hende for længst, men når man elsker en person man er oprigtigt involveret og har investeret i, så er det ikke altid lige let at træde 3 skridt tilbage for at forstå hvor galt den er, og så effektiv sætte sin kæreste på plads. Generelt har vi mænd slet ikke interesse i at skændes, vi vil bare gerne være nygtige så vi føler os værdsat, have det sjovt, få noget sex og intimitet og ellers komme godt ud af det sammen med partneren.

    Iøvrigt det med kun at have sex 1 gang om måneden, er noget jeg høre igen og igen. Jeg tror det er noget som sker i mange forhold, specielt par der lige har stiftet familie, så er der mindre overskud til at holde sexlivet kørende. Manden er pludselig ikke længere kvindes første prioritet, det er nu barnet, så han ryger bagerst i køen. Og netop her går mange par død i forholdet, netop fordi de glemmer at holde gløden tændt, bl.a ved at sørge for at der bliver afsat tid til intimitet og sex.

    #74
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3054 Indlæg
    Offline

    #74 Det er selvfølgelig ikke hans skyld, hvis hun er opdraget/opvokset til det, men han gør ikke situationen bedre ved, at lade hende fortsætte af den sti.

    Men ja, det er nemt at være bagklog og ja, der kan hurtigt være følelser i klemme, der overskygger fornuften.

    #75
    Deadlights
    Rusher
    • 1213 Indlæg
    Offline


    Ham den tykke med brunetten nægter at indse han er gået ind i et forhold som sugar daddy.

    #76
    Mart33N
    Rusher
    • 354 Indlæg
    Offline

    #70

    Ah, kællingefælden. Det var pokkers.

    Har en kammerat der mere eller mindre skal betale sig til at få dyppet bettemand. Enten i form af små gaver eller ydelser. Han har scoret op af så han vil ikke gå fra hende. Jeg har sagt det til ham flere gange, men han ser det ikke (eller også lever han bare i benægtelse). Det er sgu synd at det får lov at komme dertil.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 4 måneder siden af Mart33N.
    #77
    VampiricEye
    Rusher
    • 3680 Indlæg
    Offline

    #62 Haha, hvor er det godt!

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #78
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3054 Indlæg
    Offline

    #75 Hun er jo ikke engang lækker – hun ligner jo fandenme et stykke bagværk der har hævet for længe.

    #79
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • 299 Indlæg
    Offline

    #75 Ej men forhelvede hvor er hun bare direkte klam.

Viser 19 svar - 61 til 79 (af 79 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...