Forside Fora Off-topic At date i 2022

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Noztra
    Rusher
    Offline

    Heldigvis har jeg en kæreste, men hørte følgende udsag fra en kvinde som gjorde at jeg er glad for ikke skulle (forhåbentligt) date igen.

    Hun snakkede om at når hun var på en date med fyr, så skulle fyren ikke betale for hende. For hun var en selvstændig kvinde, som tjente sine egne penge og som ikke var afhængig af en mand skulle betale for hende. Og hvis man betalte, så var der en forventning om “en modydelse”.

    Så blev hun spurgt af intervieweren om hun så ville gå på en anden date med en mand, som forslog at de skulle splitte regningen/hun betalte på første date.

    Nej det ville hun hvert fald ikke. For så var han ikke en gentleman/dårligt opdraget og han virkede nærig.

    Efter jeg så det, så sad jeg og tænkte at jeg fandeme er glad for jeg mødte min kæreste før alt det her #metoo/alle mænd er mandschauvinistisk og den mindste ting så prøver man at undertrykke.

    Hvordan skal man som mand i 2022 og fremadrettet overhovedet have en chance hvis alle situationer er loose/loose?

Viser 30 svar - 1 til 30 (af 79 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    VxChemical
    Rusher
    • 336 Indlæg
    Offline

    Jeg tænker som med alt er der ekstreme personligheder på dating markedet, og ved nogle af dem er der er en grund til de er single.

    Jeg er selv single, men leder ikke rigtigt efter en kæreste, jeg synes ikke rigtigt jeg orker at tage hensyn til et ekstra menneske i mit liv ud over mine børn.

    Men hvis jeg møder en i din virkelige verden, så kan det være billedet ændrer sig.

    #2
    Nickell
    Moderator
    • 1745 Indlæg
    Offline

    I mange år har mænd nok været for kræsne, hvorfor jeg tror, at så mange har valgt at være alene. Det kommer vi nok også til at se hos kvinderne snart; enten tilvælger de singlelivet på fast basis, eller også fravælges de af mænd, som ikke orker besværlige kvinder.

    din virkelige verden

    Hæhæ, er der forskel på ‘din’ og ‘min’ verden… (undskyld, jeg er overtræt!)

    #3
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • 299 Indlæg
    Offline

    Man skal bare holde sig fra tosserne, bare smid dem på porten, så uddør denne tendens hurtigt igen.

    Og ja der findes altså også mange normale piger derude, det er bare tosserne der råber højest.

    #4
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3054 Indlæg
    Offline

    Jeg priser mig godt nok også lykkelig for, at min tid på datingmarkedet/renden hornene af sig var før alt det her #metoo.
    Ikke for at nedgøre #metoo, men hold nu kæft det er vist ikke nemt at være single i dagens Danmark.

    #5
    Emilsa
    Rusher
    • 1121 Indlæg
    Offline

    #2 – Mænd har i mange år levet på den pude at de er forsørgeren, så derfor kussern nok komme til dem uden de behøver gøre den store indsats. Sådan er det ikke længere, at der er mænd idag der er kræsne skyldes nok i svær grad vores noget aparte skønhedsidealer på stereoider. Det gør sig også gældende hos kvinder. Der er en tendens til at begge sætter standarten højere for den anden end sig selv… Synes jeg at have bemærket.

    Der har også længe været en tendens til at kvinder fravælger parforholdet, lige som der også er en tendens til at kvinder i byerne har svært ved at finde nogen at danne par med (til dels. helt sikkert fordi der er en tendens til at de(en del af dem) selv ligger under for den patriakalske indoktrinering om at manden skal tjene mere end dem, have større social kapital end dem, være højere end dem, etc – ligesom mange mænd ligger under for den omvendte forestilling).

    Sjovt nok, i takt med at der er flere og flere single kvinder i byerne, så bliver der flere og flere single mænd på landet.

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #6
    -dut-
    Rusher
    • 1167 Indlæg
    Offline

    Der er vel ikke så meget nyt, i den forstand at man hurtigt kan sortere dem fra som er helt fra den, eller som har helt ortogonale forventninger.

    #7
    Jacques
    Rusher
    • 554 Indlæg
    Offline

    Jeg har været på masser af dates med, hvad jeg vil betegne som helt normale kvinder, og de har ikke sagt en lyd til, at jeg har betalt. Til gengæld er de fleste af dem hurtige til selv at tilbyde at betale for næste omgang. Sådan har det altid været så længe, jeg har datet – og det er efterhånden nogle år også før metoo. Det, du har hørt hende krampen sige i radioen, er bestemt ikke gældende for størstedelen af danske kvinder. Det er bare hende, der er en klovn.

    Man kan desuden også have nok så mange holdninger om det ene og det andet, men så snart man rent faktisk sidder overfor en, man virkelig godt kan li’, og der er røget nogle øl eller drinks indenbords, ryger de fleste (hvis ikke alle) af de holdninger og principper lige i skraldespanden så slår instinkterne til og de vinder oftest over principperne. Sådan er det bare. Det er bare menneskets natur. Det gælder også alle dem, der råber højest i diverse medier. De vil bare ikke stå ved det

    Bye with a warmly hugs

    #8
    Spionas
    Rusher
    • 55 Indlæg
    Offline

    Jeg er enig i at dating i disse tider lyder virkelig nederen på mange måder, men jeg har svært ved at se hvad det har med metoo at gøre.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 4 måneder siden af Spionas.
    #9
    Deadlights
    Rusher
    • 1213 Indlæg
    Offline

    Det er jo mere spændende at interviewe en mere skæv personlighed, så det kan være grunden til, det lige er hende, de har valgt at bruge. Den type er måske også mere tilbøjelig til at acceptere et interview for at promovere sig selv.

    #10
    VampiricEye
    Rusher
    • 3680 Indlæg
    Offline

    All of us are living in 2021, while Noztra is living in 2022.

    Jeg er sgu også glad nok for, at jeg er færdig med det gedemarked. Jeg nåede lige at være med i starten, da Tinder eksploderede, og ALLE havde det. Det var da umiddelbart meget sjovt, men jeg kørte også relativt hurtigt død i det. Dog ikke inden, jeg havde swipet mig til en babymama, så det kan da også noget.:) Men umiddelbart ville jeg godt nok ikke orke at skulle igennem hele den proces igen. Corona gør det nok heller ikke nemmere. Må man mødes? Hvis ja, og man klikker, må man så overhovedet kysse, eller er det bare doggystyle med mundbind på?

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #11
    Kimozabi
    Rusher
    • 127 Indlæg
    Offline

    Man skal lade være med at drømme en gruppe ud fra et individ. Så går det stille og roligt.

    #12
    StiX
    Rusher
    • 198 Indlæg
    Offline

    #0 hvis ikke han må betale og hun ikke vil splitte regningen, hvad så hun så som alternativet? At hun betalte det hele?

    #13
    VampiricEye
    Rusher
    • 3680 Indlæg
    Offline

    #12 Som jeg forstår det, så må manden ikke betale, men han må heller ikke hverken foreslå, at de skal dele regningen, eller at hun skal betale. Med andre ord, så er det en lose/lose/lose situation.

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #14
    TormDK
    Rusher
    • 443 Indlæg
    Offline

    Jeg bliver 42 næste gang. Jeg ville vælge at være alene resten af livet, frem for at rode mig ud i noget med dating apps, det er jeg simpelthen for gammel til.

    #15
    -dut-
    Rusher
    • 1167 Indlæg
    Offline

    #14 man behøver jo heller ikke at bruge apps.

    #16
    knekker
    Rusher
    • 864 Indlæg
    Offline

    #0 Nu har jeg tidligere brugt en del år på dating scenen med tinder rundt om i verdenen, og min erfaring er som andre er inde på, at det ikke er alle kvinder der opføre sig som princesser, men der er satme mange af dem, specielt scandinavien og vest europa. Hvis du tager hver date ud på fancy restaurant besøg, så kan det hurtig blive en dyr fornøjelse at gå på flere dates inden for kort tid.
    Det jeg plejede at gøre var at hvis jeg ville invitere en kvinde ud på en første date, så sørgede jeg for at det blot blev til et hyggeligt cafe besøg, hvor regningen som regel ikke var mere end hvad en kop te og kaffe koster og evt et stykke kage. For første date ved du overhovedet ikke hvem du har med at gøre, så slipper du også for at skulle betale for en person som du alligevel aldrig kommer til at se igen.
    Min regel er at det er den person som invitere, der betaler regningen, enten det eller så splitter man. Når en kvinde insistere på at det skal være manden der betaler uanset hvad, så ved man at man har at gøre med en egoist, og så er det bare om at droppe hende og kigge videre.

    #17
    knekker
    Rusher
    • 864 Indlæg
    Offline

    Min personlig erfaring med danske kvinder er at de vil bestemme og det problem kommer af at danske kvinder fra de er små, er opdraget til at kunne alt det som mænd kan, de skal gøre karriere og de skal ikke finde sig i noget som helst. Så nu har vi i danmark en masse problemer med at kvinder der ikke kan føde på den naturlige måde, de skal have hjælp fra hospitalet med kunstig befrugtning, fordi de lige skulle have karrieren på plads inden de ville have børn, så nu er de 35 og først der klar til at slå sig ned. Det er simpelthen egoism og idioti. Ja og så skal manden have højere status end dem (tjene flere penge), ellers vil de dem sjældent.

    Så nu har jeg en udenlandsk kærste med traditionelle værdier, hun ser pisse godt ud, er intelligent, er uddannet ingeniør(det samme er hendes forældre), hun vil have børn mens hun er ung, kan lide at manden tager styringen i forholdet og ser frem til at være en hjemmegående husmor. Det er simpelthen så befriende at have en kvinde som lader mig påtage den maskuline rolle og jeg lader hende påtage den feminine rolle, det resultere i at jeg kan opføre og føle mig som en mand og hende, kan føle sig som en kvinde. Mange danske kvinde er stædige og aggressive, hvilket er et meget maskulint træk, som jeg på ingen ikke savner.

    #18
    knekker
    Rusher
    • 864 Indlæg
    Offline

    En sidste ting, jeg vil tilføje. Hvis man vil forstå hvad jeg mener, så findes der den danske film kaldet En “Frygtelig Kvinde”, instruktøren af filmen, baserede den kvindelige karakter på personlige hændelser han havde skerevet ned i sin dagbog han førte, mens han var i adskellige parforhold, og kombinerede alle de usle adfærd og taktikker, hans ekskærester brugte for at få ham/manden til at makke ret. Nu sætter filmen tingene lidt på en spids, men jeg synes filmen definere meget godt, det indtryk som jeg generelt har af danske kvinder.
    EFter han lavede den film, fik han enormt meget had at høre specielt fra akedemiske kvinder, de følte sig åbenbart meget udsat, hah.

    #19
    SealDK
    Rusher
    • 217 Indlæg
    Offline

    Knekker #16 + #17, er meget enig i dine synspunkter + 1 + 1

    Knekker #18, har set filmen, og havde overordnet hørt at instruktøren havde taget situationer fra egen livserfaring.

    Kanon film, mange sjove situationer (og genkendelige), og hvordan kvinden langsomt men sikkert dominerer mere og mere i deres forhold, samt manden til gengæld gradvis reduceres Scenen hvor hun “tager ham tilbage” i entreen, er sgu også typisk (der er vi så også selv skyld i det, når man lader det nederste hoved løbe med sig.

    Apropos, det slår mig også at selv Eddie Murphy’s stand up show “RAW” fra midt 80’erne, også rammer på et sømhoved hvordan kvinder i vort vedlfærdssamfund tænker og gør – HALF!!!

    • Dette svar blev ændret 2 år, 4 måneder siden af SealDK.
    #20
    Emilsa
    Rusher
    • 1121 Indlæg
    Offline

    Jeg har aldrig datet eller været på dating app, jeg er bare gået på dødsdruk.. det har landet mig i 5 forhold so far.. snapsen ryger ind og man vågner op og finder ud af man nu er i en fast relation. Mit nuværende ægteskab startede ud med indsmuglet sprit på et munke kloster i Port Elizabet

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #21
    knekker
    Rusher
    • 864 Indlæg
    Offline

    Kanon film, mange sjove situationer (og genkendelige), og hvordan kvinden langsomt men sikkert dominerer mere og mere i deres forhold, samt manden til gengæld gradvis reduceres

    Dette sker bare alt alt for ofte desværre. Det væreste er at man som man ikke rigtig kan tillade sig at klage til sine venner, for så bliver man set som en vatpik. Et meget tabu belagt emne for mænd.

    HALF!!! =D
    Ja Raw er genialt, hvis du er til den slags humor og kritisk syn på kvinder og deres taktikker, så er Bill Burr også fantastisk comedy/podcaster.

    #22
    NightBreaker
    Moderator
    • 1442 Indlæg
    Offline

    15+ år. Har jeg været sammen med min dejlig kæreste. Og er max glad for jeg ikke skal ud på det marked igen. Tror dog også medier er gode til at finde de tosset mennesker, der giver den gode historie. Sgu ikke så sjovt når de fanger en helt normal, nede til jorden type.

    #23
    VxChemical
    Rusher
    • 336 Indlæg
    Offline

    Jeg krydser fingre for at jeres dejlige kærester altid bliver ved jeres side

    #24
    NightBreaker
    Moderator
    • 1442 Indlæg
    Offline

    #23 Takker. Arbejder hverdag for det.

    #25
    Foamy
    Rusher
    • 37 Indlæg
    Offline

    #18 haha, jamen lille ven dog. Det var godt du kom ud med dine frustrationer over kvinder. Og dejligt at høre at du fandt en kvinde som bare underkaster sig og lader dig bestemme. Det er vist også det eneste du kan håndtere lyder det til

    Du kunne også bare have fået en hund hmm?

    #26
    knekker
    Rusher
    • 864 Indlæg
    Offline

    #25 lol! Jeg viste at det kun var spørgsmål om tid før en triggered emotionel feminist, ville blive tilted af min udtagelse.
    triggered

    #27
    Ghidora
    Rusher
    • 1206 Indlæg
    Offline

    For første gang tror jeg faktisk jeg er enig med knekker!

    GL & HF

    #28
    Foamy
    Rusher
    • 37 Indlæg
    Offline

    #26 haha du har helt ret! Men jeg vidste også at du er mand nok til ikke at tage det så tungt

    #29
    knekker
    Rusher
    • 864 Indlæg
    Offline

    #28 Ja det rørte mig ikke. Men du lavede den fejl som så mange feminister også lavede mod Christian Tafdrup, da han udgav En Frygtelig Kvinde. De bliver mega triggered af det der bliver sagt/vist, og så går de ellers igang med at forsøge at latterliggøre og nedgøre personen som de er imod, altså de går ligesom du efter manden frem for bolden, i stedet for at starte en respekfuld dialog i forsøg på at forstå hvor personen kommer fra. Hele grunden til at der blev sådan et ramas da filmen En Frygtelig Kvinde udkom, skyldes den simple faktum at der ingen af de højtråbende feminister har interesse i at selvreflektere. Dit forsøg på at tilsvine mig, illustrere jo ganske fint min pointe.

    #30
    Kenkari
    Moderator
    • 2753 Indlæg
    Offline

    #25: Din “fejl” kommer, når du lader dig fange af Knekker’s troll’eri (Det er ord, jeg har lige opfundet det)

    "Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

Viser 30 svar - 1 til 30 (af 79 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...