Forside Fora Off-topic At date i 2022

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Noztra
    Rusher
    Offline

    Heldigvis har jeg en kæreste, men hørte følgende udsag fra en kvinde som gjorde at jeg er glad for ikke skulle (forhåbentligt) date igen.

    Hun snakkede om at når hun var på en date med fyr, så skulle fyren ikke betale for hende. For hun var en selvstændig kvinde, som tjente sine egne penge og som ikke var afhængig af en mand skulle betale for hende. Og hvis man betalte, så var der en forventning om “en modydelse”.

    Så blev hun spurgt af intervieweren om hun så ville gå på en anden date med en mand, som forslog at de skulle splitte regningen/hun betalte på første date.

    Nej det ville hun hvert fald ikke. For så var han ikke en gentleman/dårligt opdraget og han virkede nærig.

    Efter jeg så det, så sad jeg og tænkte at jeg fandeme er glad for jeg mødte min kæreste før alt det her #metoo/alle mænd er mandschauvinistisk og den mindste ting så prøver man at undertrykke.

    Hvordan skal man som mand i 2022 og fremadrettet overhovedet have en chance hvis alle situationer er loose/loose?

Viser 30 svar - 31 til 60 (af 79 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #31
    Foamy
    Rusher
    • 37 Indlæg
    Offline

    #29
    tilsvine dig? Høhøh. Nej da. Det ville jeg aldrig gøre mod en delikat blomst som du.

    Men hvad brokker du dig over egentlig?
    Du skriver frække ting på internettet netop for at få en reaktion. Så her er den. And then U mad? Jeg giver dig jo blot det modspil som du sådan trænger til – men ikke kan få – derhjemme af Den Undertrykte.

    Men hey, held og lykke med dit Alfa-projekt, Betamand.

    #30
    hahaha jeg indser det også godt nu. Jeg skal nok bare være mere aktiv på forummet her for at få trænet mit troll-vision

    #32
    Paybacktime
    Rusher
    • 959 Indlæg
    Offline

    Jeg har hørt, at jo mere man snakker på internetforummer om at sætte konen på plads og jo mere man bruger ord som “triggered” og “simp”, jo mere macho og alfa virker man og det har bestemt ikke den modsatte effekt.

    I ain't got time to bleed

    #33
    VxChemical
    Rusher
    • 336 Indlæg
    Offline

    #29

    Lige som du går efter manden og ikke bolden, og slet ikke kan se at du over generaliserer.

    Om det er manden eller bolden så lader det til at du er blevet noget brændt af et par danske hun kønsvæsener.

    #34
    knekker
    Rusher
    • 864 Indlæg
    Offline

    #31

    Men hvad brokker du dig over egentlig?

    Jeg brokker mig ikke, jeg argumenterede blot for hvor du fejlede. Men du er stadig tilted kan jeg se, da du stadig forsøger at latterliggøre mig uden at have interesse for egentlig at forstå hvad der bliver sagt. Anyway, det var da sjovt at udstille dig.

    #32 Troll

    #33

    Lige som du går efter manden og ikke bolden, og slet ikke kan se at du over generaliserer.

    Jeg ved ikke med dig VxCheminal, men hvis du ikke kan se forskellen imellem mit indlæg og den fra #25, så er der ikke rigtig nogen pointe i at forklare dig det, da du tydeligvis ikke er her for at forstå.

    Hvem er den næste internet trold i køen der gerne vil tage et sving imod mig? Kom frisk.

    #35
    Kenkari
    Moderator
    • 2753 Indlæg
    Offline

    #34: Er det dét du er her for? At vinde. At forsøge at vinde hvert argumentation på en eller anden måde. Hellere vinde end at forholde sig sagligt til indholdet.

    Du er godt klar over hvad man kalder sådan en, right?

    "Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

    #36
    NoFaith
    Rusher
    • 293 Indlæg
    Offline

    #22 15 år!! og stadig kærester? Du har ikke overvejet at få det låst ned på pair?

    #37
    VxChemical
    Rusher
    • 336 Indlæg
    Offline

    #34

    Det er ikke min skyld at din udtalelse er generaliserende og på grænsen til misogyni.

    Jeg er nok også lidt feminist, jeg tager det ikke som et skældsord.

    #38
    knekker
    Rusher
    • 864 Indlæg
    Offline

    #37 For undgå at skrive en stil ved at udspecifisere enhver nuance, bliver jeg jo nødt til at skrive lidt generaliserende. Hvilken del i det jeg skriver, virker som misogyni?

    #39
    Foamy
    Rusher
    • 37 Indlæg
    Offline

    #34
    Du fik vist bare udstillet dig selv, da du prøvede at kamuflere dit lave selvværd overfor kvinder som en “traditionel” tankegang hah.

    Du har vitterligt lige trollet og kaldt kvinder som ønsker karriere først og børn efter de 35 for egoister og idioter… Og så bliver du mopset når man driller dig lidt?

    Selvfølgelig går man efter mandslingen frem for bolden i sådan et tilfælde. Fight trolls with fire, remember?

    #40
    VxChemical
    Rusher
    • 336 Indlæg
    Offline

    #38

    Min personlig erfaring med danske kvinder er at de vil bestemme og det problem kommer af at danske kvinder fra de er små, er opdraget til at kunne alt det som mænd kan, de skal gøre karriere og de skal ikke finde sig i noget som helst. Så nu har vi i danmark en masse problemer med at kvinder der ikke kan føde på den naturlige måde, de skal have hjælp fra hospitalet med kunstig befrugtning, fordi de lige skulle have karrieren på plads inden de ville have børn, så nu er de 35 og først der klar til at slå sig ned. Det er simpelthen egoism og idioti. Ja og så skal manden have højere status end dem (tjene flere penge), ellers vil de dem sjældent.

    Så nu har jeg en udenlandsk kærste med traditionelle værdier, hun ser pisse godt ud, er intelligent, er uddannet ingeniør(det samme er hendes forældre), hun vil have børn mens hun er ung, kan lide at manden tager styringen i forholdet og ser frem til at være en hjemmegående husmor. Det er simpelthen så befriende at have en kvinde som lader mig påtage den maskuline rolle og jeg lader hende påtage den feminine rolle, det resultere i at jeg kan opføre og føle mig som en mand og hende, kan føle sig som en kvinde. Mange danske kvinde er stædige og aggressive, hvilket er et meget maskulint træk, som jeg på ingen ikke savner.

    Det meste af det der er på grænsen til det vil jeg sige. Jeg er helt sikkert fint følende på maange områder

    #41
    knekker
    Rusher
    • 864 Indlæg
    Offline

    #40 Kvinder har lige rettigheder som mænd og de skal kunne selv bestemme over deres eget liv, det gør det dog ikke mindre idiotisk at en kvinde som gerne vil have børn, venter med at få børn til hun er 35, hvor chancen for at kunne få børn er nede på 15-20%, og chancerne for at få et barn med helbredsproblemer øges. Det er ikke en mysogisk udtagelse, det er rent logik det jeg siger.
    Lad mig spørge dig, kunne du tænke dig et samfund hvor alle kvinder skal have kunstig befrugtning for at kunne blive gravid?

    #42
    Foamy
    Rusher
    • 37 Indlæg
    Offline

    #41
    Ja det kunne jeg godt tænkte mig – altså hvis det prisen der må betales for at kvinder selv må vælge hvornår de får unger. Selvom dit spørgsmål er helt ude af propotioner haha.

    Kvinder er ikke tæver der bare skal avles på. Selvom du vist lidt tænker sådan. Logik for hundeavlere ja.

    Beklager, men mennesker og deres liv er bare meget mere komplekse og mere nuancerede end du tror.

    #43
    Emilsa
    Rusher
    • 1121 Indlæg
    Offline

    #41 – Men alt der her er jo ikke noget problem når man kan fertilitetsbehandle sig ud af det, og man kan screene fostrene for skavanker. Det forholder sig jo sådan at vi ikke er et bondesamfund længere – men et højindustrielt I-iland hvor vi har adgang til et bredt spektrum af teknologiske hacks på de begrænsninger biologien udstikker for os.

    Desuden
    https://videnskab.dk/krop-sundhed/born-af-aeldre-modre-har-staerkt-helbred

    I mange år har videnskaben troet, at mødre, der føder sent i livet, får børn med store helbredsproblemer. Nu viser ny undersøgelse, at det faktisk er omvendt: Det er børn af unge mødre, som får flest problemer i livet.

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 4 måneder siden af Emilsa.
    #44
    knekker
    Rusher
    • 864 Indlæg
    Offline

    Hvis en person ikke vil have børn, har jeg fuldt respekt for, da det ikke er for alle. Selvfølgelig skal folk bestemme hvornår de vil have børn, lige så vel at hvis en person vil snorte kokain indtil de dør, er deres eget valg. Der kan være mange grunde til at man først får et barn i midt 30’erne som har været ude af deres kontrol, måske ville de gerne have børn tidligere, men havde bare ikke mødt den rette partner før hun kom op i alderen, men hvis du som kvinde bevist vælger at udskyde graviditeten indtil du er 35, fordi du enten gerne ville have karrieren på plads eller du gerne først lige ville udleve dit ungdomsliv med at tage i byen og feste, så siger jeg ikke at det skal være ulovligt, men jeg siger at så er kvinden fandeme dum og meget egoistisk.

    #42

    Ja det kunne jeg godt tænkte mig

    Og her damer og herre, har du førstehånds indblik i hvordan en hardcore feminist tænker. De er så emotionel fokuseret på lighed er de er villig til at smide alt logik og moral ud i skældespanden. Jeg ser mange ligheder med denne vrangsforstillet feminist i denne her video, som hævder at brystføde et barn er unaturligt, fordi det ikke er lighed, lol du er jo helt skudt i låget som hende her.

    #45
    Mikaa
    Rusher
    • 129 Indlæg
    Offline

    Wow, what is this, I don’t even.. Ved slet ikke hvor jeg skal starte, @knekker, så jeg vælger sgu halvt om halvt at afskrive dine posts som “troll’erier”.

    Det eneste jeg vil bidrage med, er at du fremstår lige så ekstrem, som de “feminister” du beskriver..

    "Help me, Premature Ejaculation Man!"
    Premature Ejaculation Man: "I'm coming!"

    • Dette svar blev ændret 2 år, 4 måneder siden af Mikaa. Årsag: bavestøf
    #46
    Foamy
    Rusher
    • 37 Indlæg
    Offline

    #44
    Det er altså sjovt at se hvordan du kryber og kravler og prøver alt for hårdt. Bliv endelig ved! Flere engelske ord, flere videoer, flere memes. Kom så knægt

    #45
    Hvis du afskriver den ene halvdel, så afskriver jeg den anden

    #47
    knekker
    Rusher
    • 864 Indlæg
    Offline

    #45 Hvor er det præcist du synes jeg troller? Citere en udtagelse og forklar hvorfor du mener det er trolling, og jeg skal glædelig præcisere.

    #48
    Mart33N
    Rusher
    • 354 Indlæg
    Offline

    #44

    men hvis du som kvinde bevist vælger at udskyde graviditeten indtil du er 35, fordi du enten gerne ville have karrieren på plads eller du gerne først lige ville udleve dit ungdomsliv med at tage i byen og feste, så siger jeg ikke at det skal være ulovligt, men jeg siger at så er kvinden fandeme dum og meget egoistisk.

    Med udgangspunkt i citatet i #43; hvad er problemet?

    Vi må forsat antage, at der er en forringet sandsynlighed for at bliver gravid, men derudover?

    #49
    Kenkari
    Moderator
    • 2753 Indlæg
    Offline

    men hvis du som kvinde bevist vælger at udskyde graviditeten indtil du er 35, fordi du enten gerne ville have karrieren på plads eller du gerne først lige ville udleve dit ungdomsliv med at tage i byen og feste, så siger jeg ikke at det skal være ulovligt, men jeg siger at så er kvinden fandeme dum og meget egoistisk.

    Hvad nu hvis det er en mand der vælger at vente med at få børn til han er 35, fordi han vil have styr på karrieren, og vil udleve sit ungdomsliv med byture og fester. Er han så også dum og egoistisk?

    Solen skinner ikke så meget hos dig gør den?

    "Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

    #50
    knekker
    Rusher
    • 864 Indlæg
    Offline

    #44

    men hvis du som kvinde bevist vælger at udskyde graviditeten indtil du er 35, fordi du enten gerne ville have karrieren på plads eller du gerne først lige ville udleve dit ungdomsliv med at tage i byen og feste, så siger jeg ikke at det skal være ulovligt, men jeg siger at så er kvinden fandeme dum og meget egoistisk.

    Med udgangspunkt i citatet i #43; hvad er problemet?

    Hun vil gerne have børn senere, men når hun bevist skubber graviditeten ud til hun er 35, velvidende at chancen for at blive gravid er reduceret fra 96% ned til 15-20%, hvor hun løber en kæmpe risoko for ikke at kunne blive gravid, illustrere den jeg-skal-være-glad-her-og-nu-konsekvenserne-bekymre-vi-os-om-senere tankegang der findes blandt mange danske kvinder, for slet ikke at glemme den kæmpe fertilitets regning resten af danskerne skal betale, så hun kan blive gravid når hun er færdig med at have haft det sjovt.
    Så har vi skilsmisse raten i danmark der er over 50%, hvor sidst jeg kiggede, lå skilsmisse initiativ tageren over 70-80% fra kvindens side. Mange danske kvinder er ligeglade med at skride fra en mand, hvis hun keder sig fordi hun ikke længere har den nyforelskelsesfølelsen i forholdet, her viser statestikkerne at kvinder intet problem har i at smadre familien og barnets trav og tryghed ved ikke længere at have mor og far og børnene under samme tag. Hvad så med barnets vel og vel, når moren vil skilles, kunne man så spørge? “Når jeg er glad igen, så vil barnet også blive glad igen”, dette er et ægte citat der går igen iblandt skilte kvinder. Disse kvinder tænker kun på dem selv og deres følelser er åbenbart vigtigere end alt andet, også deres børn.

    Det ser iøvrigt ud til at der er nogle folk her inde, som fejltolker mit forhold, der nærmest tror at jeg holder min kæreste i fangeskab, banker og dominere hende (misogyni, lol). Det er slet ikke tilfældet. Min kæreste er en selvstændig kvinde, som tjener sine egne penge og tager sine egne valg og er fri til at forlade forholdet til enhver tid. Situationen er dog den at hun elsker mig overalt på jorden(vice versa) og har mange gange givet udtryk for at jeg er den bedste kæreste hun nogen sinde har haft. Der eksistere rigtig meget kærlighed, forståelse og respekt i forholdet og vi skændes meget sjældent, hun er den perfekte kvinde i mine øjne, jeg kunne ikke ønske noget bedre.
    Derudover arbejder jeg hjemme fra, så jeg tager f.eks. altid køkkenopvasken men deler aftensmad tjansen. Det gør jeg fordi det giver mening nu hvor jeg har tiden der hjemme til at gøre disse ting, så når jeg siger at jeg er mere til det traditionelle forhold, så er det forbeholdt i en del uspecificeret nuanser og hvad giver mest mening i den nuværende sitation.
    Min oprindelige pointe, var nu hvor jeg har dated en del kvinder rundt om i verden, er det min erfaring at den generelle kvinde i danmark er mere og aggresive og vil bestemme, og filmen “En Frygtelig Kvinde” er en film der kom til som udtryk fra den negative mentalitet (ikke alle steder) som eksistere generelt iblandt den danske befolkning. Filmen handler om de taktikker kvinder bruger for at få manden til at makke ret, som består i manipulation og i værste fald psykisk terror, hvor kvinden konstant forsøger gravist at reducere manden til en nikke dukke, samt den illustrere at mænd skal blive bedre til at sige fra så tingene ikke kommer så langt ud på et sidespor.
    Hvem kan ikke genkende kammeraten som altid lige skal have fået grønt lys af kæresten/konen før han kan sige ja til at foretage sig noget med kammeraterne. Eller ham som gerne vil have et fedt lydanlæg i stuen, men dropper hurtigt ideen fordi han ved han “ikke ville få lov af fruen”, som om det er konen der bestemmer indretningen af huset, og manden nærmest har intet at skulle have sagt”.

    Så har vi feministerne her inde, tøffelheltene som faktisk forsøger at forsvare disse kvinders væremåde. LOL Det er trakomisk at overværge.
    Når det er sagt, så kan man måske være lidt objektiv og sige at der ikke findes noget rigtigt eller forkert, i sidste ende er vi alle forskellige, hvor det handler om at finde den partner som passer bedst til en selv. Der findes fyre ude som vi kan se her i debatten, der har det bedst med at være en tøffelhelt som Foamy, disse fyre trives bedst ved at have en kæreste/kone som bære “bukserne” i forholdet. Jeg derimod har ikke brug for at dominere nogen som helst, det jeg dog ikke gider, er at blive konstant testet af en kvinde, der forsøger at styre forholdet, så man skal ofte forsvare og forklare ting hvor hun skal blande sig uden om, eller bede hende om at stoppe med at lave en scene når hun ikke får sin vilje. Jeg vil have et forhold hvor partneren respektere dig og du respektere dem, det betyder at jeg kan købe et et dyrt lydanlæg jeg vil, uden at skulle bekymre mig for hvad min kæreste vil sige og om hvis vi nu også har råd til det, velvidense at det er mine egne surt optjente penge jeg bruger på købet, og indretningen i huset er et fælles fortagende. Hvis jeg ved at vi ikke har nogen planer for weekenden, betyder det også at jeg kan sige at jeg tager i byen på fredag med drengene uden at jeg først skal spørge om lov. Ikke alle danske mænd har samme mulighed fordi de er ikke gode eller orker at tage kampen op hver gang de vil noget som konen/kæresten ikke bryder sig om, og det synes jeg er tragisk.
    Vi mænd skal blive bedre til at sige fra, og kvinder skal blive bedre til at respektere deres partner.

    #51
    Mart33N
    Rusher
    • 354 Indlæg
    Offline

    #50

    Som jeg lige læser det, generer det dig at kvinders valg af at få børn sent går udover fælleskassen og det er derfor, at de er egoister og dumme?

    Argumentet om skavanker ved sen fødsel er tilsyneladende faldet til jorden jf. #43.

    Hvis kvinder nu blev bedt om at betale for deres fertilitetsbehandlinger er der så mere at pege fingre af?

    Jeg synes det er spændende hvor grænserne går.

    Dit forhold eller din person har jeg ingen intensioner om at angribe. Dejligt at du har et godt og ligeværdigt forhold. Jeg håber hun siger det samme når du ikke lytter og det er ikke ment som en tør provokation.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 4 måneder siden af Mart33N.
    #52
    Mart33N
    Rusher
    • 354 Indlæg
    Offline

    #50

    Jeg derimod har ikke brug for at dominere nogen som helst

    Set lidt oppe fra, så har du det med at forsøge at dominere andre i tråden her f.eks. Det står noget i kontrast til hvad du skriver herover. Det er givetvis derfor folk går dig på klingen og kloger sig på din person og parforhold.

    Blot en observation.

    #53
    VxChemical
    Rusher
    • 336 Indlæg
    Offline

    #50

    Der er altså lidt bibel bælte, 50’er mand over dig. Kvinde kend din plads, du må gerne have en holdning bare du holder kæft med den. Du må gerne arbejde bare du føder børn og er i køkkenet på samme tid. Du er født i en forkert tidsalder dude.

    #54
    knekker
    Rusher
    • 864 Indlæg
    Offline

    #50
    Som jeg lige læser det, generer det dig at kvinders valg af at få børn sent går udover fælleskassen og det er derfor, at de er egoister og dumme?

    Nej, min pointe er at der findes en del danske kvinder der faktisk gerne vil have børn, men er så egoistiske ved at gå efter følelser som tilfredsstiller dem kortsigtet, at de overser langsigtet at de risikere at skulle på en klinik for at kunne blive gravid, eller værre er, at de ikke engang længere kan få børn, og dette var blot et eksempel ud af nogle andre som jeg gav i #50.

    Argumentet om skavanker ved sen fødsel er tilsyneladende faldet til jorden jf. #43.

    Jeg troede oprigtigt at du var kvik nok til at indse at der findes et hav a studier som peger i hver retning, så det giver ikke mening at starte en diskussion på det punkt, tilmed har jeg allerede nok argumenter til understøtte min pointe, derfor lod jeg den ligge.

    Hvis kvinder nu blev bedt om at betale for deres fertilitetsbehandlinger er der så mere at pege fingre af?
    Jeg synes det er spændende hvor grænserne går.

    Som nævnt længere oppe, min pointe er egoismen og trangen til at bestemme så meget, at de ikke engang kan indse at de risikere at blive barnløse. Statestikkerne omkring eksplosionen af kvinder som skal have hjælp til at føde, fortæller os at det er en øget tendens og tankegang hos mange danske kvinder.

    Dit forhold eller din person har jeg ingen intensioner om at angribe. Dejligt at du har et godt og ligeværdigt forhold. Jeg håber hun siger det samme når du ikke lytter og det er ikke ment som en tør provokation.

    Spændende bemærkning, hvad er det egentlig der får dig til at tro du hun måske siger noget andet når jeg ikke lytter? Hendes mor har aldrig brudt sig om hendes tidligere kærester, min kæreste fortæller mig at det er første gange at hendes mor er begyndt at spørge til hvornår vi skal have børn. Det er trodsalt selv om jeg kun har mødt hendes mor 1 gang, så det eneste hun kender til mig, er det som min kæreste selv vælger at fortælle hende.
    Ja forholdet er ganske ligeværdigt, også selv om hun ser frem til at sætte sin karriere på pause og være en hjemmegående husmor. Iøvrigt viste jeg hende denne debat, hun synes Foamy var en kæmpe emotionel trold, det var min kæreste som derefter gik ind og fandt den youtube video med hende feminist tossen som mente at brystføde ikke er naturligt fordi det alene ikke er køns lighed, hah.

    Set lidt oppe fra, så har du det med at forsøge at dominere andre i tråden her f.eks. Det står noget i kontrast til hvad du skriver herover. Det er givetvis derfor folk går dig på klingen og kloger sig på din person og parforhold.

    lol, det var sku meget pænt formuleret for at beskytte dem Martin, lad mig lige oversætte dit bullshit talk, og skrive det på rent dansk…”Det er givetvis derfor folk opføre sig som direkte idioter og troller dig, og sætter sig på tværs og bliver personlig mod dig”
    Det jeg har lært igennem tiden er at hvis folk ikke kan lide dig som person, så stiller de sig på tværs og opføre sig som børn, uanset hvor meget du har ret. Det illustrere denne debat meget godt. Folk forsøger at kaste “troll” kortet, uden at backe deres påstand op med noget som helst, så kujonagtig er de. Der har dog været en enkel der har overrasket mig her i tråden der faktisk har givet mig ret, som normalt ellers ikke kan lide mig, men alligevel har karakter og modenhed nok til at indrømme at jeg har fat i noget i det jeg siger.
    Mhs til din observation omkring at jeg har trang til at “dominere” folk i debatter. Jeg taler som regel pænt til folk og argumentere mine synspunkter på saglig vis, hvilket du vel seriøst ikke forsøger at klantre mig for? Men alligevel ofte munder i at folk begynder at kaste med mudder. Hvis de taler grimt til mig, så bliver jeg blot endnu mere stædigt. Det er ret enkelt, men hvis jeg derimod kan mærke at de faktisk forsøger at forstå mig (selv om de er uenig), så bløder jeg meget hurtigt op og bliver mindre stædig/dominerende. Så problemstillingen du fremstiller her, ligger faktisk ikke hos mig, men hosde folk som ikke kan finde ud af holde respekten når der debaters. Det tragiske her er at vi faktisk er fuldt ud voksne mennesker i dette forum, den eneste forskel er at folk kan gemme sig bag skærmen og opføre sig grimt og slippe afsted med det. Jeg er ret sikker på at en del her inde ville tale meget anderledes hvis vi stod overfor hinanden.
    Apropro at stå overfor hinanden, leder mig til min sidste bemærkning. Når man diskutere disse emner, over et keyboard, så kan modtageren/læseren ikke helt forstå om mine forklaringer skal forståes aggressivt eller roligt, da de ikke har tone og kropssproget at vurdere hvordan beskeden bliver leveret. For når jeg taler om samme emner med folk i virkeligheden, så får jeg en helt anden respons og slet ikke denne barnagtige og flabet modstand fra enkelte folk her på rushers. I den virkelige verden vælger folk derimod at forholde sig respektfuld og kommer med deres argumenter og synspunkter overfor mig, hvilket lægger op til en interessant og måske intens- men og venlig diskussion der ender med at vi kan forlade debatten som venner og med respekten i behold, og ikke som dette cirkus fra et par enkelte personer “ja fuck dig knekker du er bare sådan en fucking troll, don’t feed the troll! høøø høøø”.

    #55
    knekker
    Rusher
    • 864 Indlæg
    Offline

    #52 Bare tag dette indlæg som eksempel på en person som har set sig sur på mig, så nu læser han ikke længere hvad der faktisk bliver sagt og præciseret i #50, i stedet vælger manden at vrøvle løs og proppe en masse ord i munden på mig i sit desperate forsøg på at få mig ned med nakken. Hvad skal man dog stille op med sådan en person i en debat Martin? Skal jeg bare sige undskyld, for jeg skal jo ikke risikere at blive anset som en der “dominere” ham, ved at irettesætte personen?

    #50

    Der er altså lidt bibel bælte, 50’er mand over dig. Kvinde kend din plads, du må gerne have en holdning bare du holder kæft med den. Du må gerne arbejde bare du føder børn og er i køkkenet på samme tid. Du er født i en forkert tidsalder dude.

    #56
    Mart33N
    Rusher
    • 354 Indlæg
    Offline

    #54

    Nej, min pointe er at der findes en del danske kvinder der faktisk gerne vil have børn, men er så egoistiske ved at gå efter følelser som tilfredsstiller dem kortsigtet, at de overser langsigtet at de risikere at skulle på en klinik for at kunne blive gravid

    Ok. Men hvis det er en risiko de er indforstået med er det vel stadig deres valg? Jeg forstår måske ikke helt på hvis vegne du kalder dem egoister og dumme. Er det på vegne af de børn som så ikke bliver født, eller på kvindens vegne, selvom hun selv har valgt det?

    Vedr. formuleringen om din kæreste så forsøgte jeg at skrive det så det ikke skulle fremstå som om jeg tror hun siger noget andet bag din ryg. Det hverken tror eller håber jeg at hun gør. Jeg mente det skam helt oprigtigt; at det er smukt hvis i begge har det sådan med hinanden.

    Men det understreger også din pointe med at det skrevne ord er frit til fortolkning uden toneleje og mimik.

    Du skal ikke undskylde, men du har vel andre valgmuligheder end at give igen fra samme skuffe? Jeg ser i hvertfald en godt begavet mand der er noget i sine følelsers vold.

    #57
    zyDocx
    Rusher
    • 224 Indlæg
    Offline

    Spændende debat, da der helt sikkert er sket en del forandringer over de seneste år. Er selv ret glad for at jeg er i fast forhold og ikke skal forsøge at navigere rundt på dating markedet anno 2021.
    Ift. #0 tror jeg ikke at en sådan træls kvinde repræsenterer størstedelen. Jeg tror det er som med alt andet kort som medierne bringer, hvor de tager udgangspunkt i en / få personer med det formål at få disse til at fremstå som repræsentant for en større gruppe. I dette tilfælde ville de fleste kvinder formentlig tage afstand fra hende.

    Jeg er enig med nogle af de første ting som Knekker er inde på. Jeg har ikke fået læst hele tråden, så jeg ved ikke hvor den er endt henne.

    I øvrigt synes jeg at det er ærgeligt når debatter på Rushers bliver ødelagt af at der bliver beskyldt for trolleri, så snart en Rushers med en anden holdning lufter denne. Jeg bemærkede det samme i covid tråden, hvor folk som er imod vaccine bliver afskåret som værende trolls, hvilket jeg synes er en ærgeligt tendens. Fred være med at vi har forskellige holdninger, det er vel det der gør at debatterne kan være nogenlunde interessante at følge. Hvis det derimod bliver personlig mudderkast, så forsvinder det sjove ret hurtigt.

    http://konsolting.blogspot.com/

    #58
    knekker
    Rusher
    • 864 Indlæg
    Offline

    En af mine kammerater som tjener rigtig gode penge, hvor kæresten på daværende tidspunkt stadig var igang med at studere til jordmore, fortalte mig på at tidspunkt at de havde haft et skænderi, fordi han gerne vil købe et dyrt tv for sine egne penge, men det mente hun ikke at de havde råd til det og han burde droppe den ide. Altså samme kvinde som bidrager 3-7% til det økonomiske i forholdet, mente at hun skulle bestemme hvad han brugte sine egne tjente penge til!
    Det er akurat sådan en kran man ser alt for ofte i danske forhold. For jer som ikke ved hvad ligger i ordets betydning, så er det litterært det faktum at en kran tager fat i manden og løfter ham der hen hvor og hvornår hun gerne vil have ham, altså med andre ord, hun vil bestemme og dominere ham, og hvis han protestere, så er det som regel en større kamp at tage op, det tærre på mænd som med tiden giver op fordi de ikke orker den diskussionen og kamp som de ved venter dem hvis de vil noget andet, så de lader sig reduceres til en nikke dukke der gør hvad konen/kæresten siger, for at få fred.
    Dette sker ALT alt for ofte i danske forhold og det er derfor jeg fandt mig en udenlandsk kvinde med mere tradionelle værdier, hvor hun ikke er aggressiv og forsøger at bestemme eller på anden måde udviser maskulinitet, men derimod elsker at være en kvinde der hviler i sin feminine side, for selv om hun er selvstændig med egne meninger, så respektere hun mig (vice versa), og finder meget tryghed i at have en kæreste som hun til en stor grad kan underkaste sig og stole på 100%. Hun har aldrig haft et så stabilt et forhold eller været mere lykkeligt, og det samme gælder for mig. Følelsen af at vide at du har en kæreste/kone som stoler 100% på dig og som får dig til at føle dig som en mand, er bare fantastisk.

    Ok. Men hvis det er en risiko de er indforstået med er det vel stadig deres valg? Jeg forstår måske ikke helt på hvis vegne du kalder dem egoister og dumme. Er det på vegne af de børn som så ikke bliver født, eller på kvindens vegne, selvom hun selv har valgt det?

    Det viser at kvinden generelt er så selvoptaget på få sine kortsigtet behov indfriet, at det gør hende blind for at forstå at hun løber en større langsigtet risiko for at blive barnløs når hun når de 35. Og når hun jo gerne vil have børn, men alligevel vælger at udskyde det til hun er 35, hvor chancerne for at kunne få børn er reduceret fra 96% ned til 15-20%, så falder de jo netop under kategorien dum, da egoet trimfere alt fornuft og logik?
    Ja det er deres valg, men nej jeg tror faktisk ikke at disse kvinder forstår alvorheden i deres valg, jeg tror at mange af disse kvinder som f.eks. vælger karrieren over barnet, tænker “ah det går nok alt sammen, jeg er ikke af dem som bliver barnløs senere, det kommer ikke til at ske for mig”. https://www.berlingske.dk/samfund/barnloeshed-er-den-nye-folkesygdom-jeg-har-droemme-der-skal-indfries-foer-jeg
    Hvis kvinden prioritere karrieren men IKKE gider at have børn, så er det en hel anden diskussion, sådan et valg har jeg fuldt respekt for.
    #54

    Som nævnt længere oppe, min pointe er egoismen og trangen til at bestemme så meget, at de ikke engang kan indse at de risikere at blive barnløse. Statestikkerne omkring eksplosionen af kvinder som skal have hjælp til at føde, fortæller os at det er en øget tendens og tankegang hos mange danske kvinder.

    Dette samt alle mine andre eksempler viser en lettere syg tendens som har bredt sig iblandt danske kvinders mentalitet og det er en generel væremåde jeg ofte har obseveret iblandt danske kvinder. Jeg må for god ordensskyld lige gentage at det ikke er alle danske kvinder som er sådan her.

    #59
    VampiricEye
    Rusher
    • 3680 Indlæg
    Offline

    #58 Hvis han var “dum” nok til at have fuld fællesøkonomi med kæresten, så var det fair, at hun blandede sig. Uanset hvem der har tjent pengene. I de fleste andre tilfælde, så skulle han have bedt hende om at blande sig uden om og så bare have købt det tv.🤷‍♂️

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #60
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3054 Indlæg
    Offline

    #58 Hvor mange danske kvinder har du datet? Hvad er dit datagrundlag?

Viser 30 svar - 31 til 60 (af 79 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...