Forside Fora Politik/Samfund Afghanistan 2001-2021..?

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    StultusX2
    Rusher
    Offline

    Tråd til diskussion af den eskalerende konflikt i Afghanistan.

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette emne blev ændret 2 år, 6 måneder siden af Jacques.
Viser 23 svar - 121 til 143 (af 143 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #121
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Yup! Jeg har en ikke korrekt holdning….må være grundet PTSD.

    View post on imgur.com

    View post on imgur.com

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette svar blev ændret 2 år, 6 måneder siden af StultusX2.
    • Dette svar blev ændret 2 år, 6 måneder siden af StultusX2.
    #123
    Emilsa
    Rusher
    • 1116 Indlæg
    Offline

    Taleban er ved at evakuere deres tunge udstyr fra Panshjir

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #123
    Emilsa
    Rusher
    • 1116 Indlæg
    Offline

    Modstandsbevægelsen er igang med at erobre provinshovedstaden i Panshir

    Imens er der voldsomme kampe overalt i de tilstødende provinser, og i området omkring kabul… Og hvis man skal tro på meget af hvad der bliver skrevet rundt omkring, Så går det ret skidt for Taleban.

    Det er meget tæt på Bagram Air Base

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #124
    Emilsa
    Rusher
    • 1116 Indlæg
    Offline

    Kvinde militser er også en ting nu

    I Badakhshan vokser modstandsbevægelsen


    og der er måske en offensiv under opsejling

    Alt skal nok tages med et gram salt

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #125
    Nickell
    Moderator
    • 1745 Indlæg
    Offline

    Talebob fik fanget en formodet ISIS-bombemand og sendt ham til de 72 jomfruer med en RPG. Videoen ligger hos Mads Brügger på Twitter, og selvom den er voldsom, så er jeg alligevel fascineret af den.

    Måske var manden uskyldig, retssikkerheden er jo smeltet væk som en Kæmpe Solbær under solen, men hvis han reelt var ISIS, så er der noget poetisk retfærdighed/karma over at tage billetten på den måde.

    Jeg burde skamme mig…

    #126
    GrillBiller
    Rusher
    • 68 Indlæg
    Offline

    Andre kilder fortæller at det er en tilfanget politimester der kæmpede i mod Taliban

    #127
    Emilsa
    Rusher
    • 1116 Indlæg
    Offline

    #126 – ISIS-k er blevet deres egen terror boogieman undskyldning for drakonisk opførsel. hvergang Taleban siger de har henrettet en ISIS-k tilknyttet, så er der en stor sandsynlighed for at det er en fra det tidligere system eller en Talebaner der er faldet i unåde i indre magtkampe.

    De henretter mange tidligere soldater i skueprocesser hvor de bliver anklaget for organhøst, pædofili, etc.. Det er en måde at omgå deres eget “amnesti” på, når altså de giver en fuck og ikke bare myrder dem.

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 5 måneder siden af Emilsa.
    #128
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Genial pris for en lille opvarter+
    https://nyheder.tv2.dk/udland/2021-12-13-ismail-er-til-salg-for-300-kroner-jeg-saelger-ham-saa-jeg-kan-broedfoede-mine
    HEY! Det var/ER kulturen – var svaret i 2007!..de drenge skreg af glæde

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #129
    Emilsa
    Rusher
    • 1116 Indlæg
    Offline

    Det har som sådan ikke noget med kultur at gøre

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #130
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #129 Mnjah..lad mig gætte noget post 1929. I Land of the Free?

    Det jeg kommenterer er trods alt lige nu* ing’?

    *en lille opvarter+ dreng var også et HIT i regeringshæren. (det er sikkert blevet bedre POST 2007! Så gætter bare…)

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #131
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    https://www.dr.dk/nyheder/udland/ekspert-om-burkakrav-i-afghanistan-taliban-har-snart-skruet-tiden-tilbage-til-90erne

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #132
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3017 Indlæg
    Offline

    #131

    • Dette svar blev ændret 1 år, 10 måneder siden af Cancerman.
    • Dette svar blev ændret 1 år, 10 måneder siden af Cancerman.
    #133
    Nickell
    Moderator
    • 1745 Indlæg
    Offline

    Måske skulle de have kæmpet?

    #134
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Måske skulle de have kæmpet?

    Hvem skulle have kæmpet?

    (Du mener IKKE ♀’er!? :-O)

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette svar blev ændret 1 år, 10 måneder siden af StultusX2.
    #135
    Emilsa
    Rusher
    • 1116 Indlæg
    Offline

    #134 – Jeg tror der menes den afghanske hær, men den blev jo solgt ud af ledelsen da taleban indgik en aftale med USA… Måske skulle have kæmpet er en underlig ting at proklamere, når der 1. stadig kæmpes i store dele af afghanistan og pt. er et utal af oprørsgrupper aktive over hele landet – mange med rødder i den afghanske hær. 2. Den amerikanske vassalstats hær misted op mod 70k soldater i krigen mod Taleban.

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    • Dette svar blev ændret 1 år, 10 måneder siden af Emilsa.
    #136
    Nickell
    Moderator
    • 1745 Indlæg
    Offline

    #134 – Jeg tror der menes den afghanske hær, men den blev jo solgt ud af ledelsen da taleban indgik en aftale med USA… Måske skulle have kæmpet er en underlig ting at proklamere, når der 1. stadig kæmpes i store dele af afghanistan og pt. er et utal af oprørsgrupper aktive over hele landet – mange med rødder i den afghanske hær. 2. Den amerikanske vassalstats hær misted op mod 70k soldater i krigen mod Taleban.

    • Dette svar blev ændret 1 år, 10 måneder siden af Emilsa.

    Jeg er bekendt med Panshjir-dalen, men det er vist en enlig svale.

    Man nedlagde våbnene og stak af mange steder, efterhånden som Talibob rykkede frem. Det ved du godt, at der er mange fortællinger om.

    Landet må selv gøre oprør. Det er en naturlig proces i udviklingen af et demokrati. Men der må være mange, som har det godt med Taliban, siden de ikke reagerer.

    #137
    Emilsa
    Rusher
    • 1116 Indlæg
    Offline

    #136 – Der er mere eller mindre krig i alle provinserne nord for Panshjir… Desuden er der en lang række lokale oprørsgrupper i det meste af landet, pånær de mest Pasthun nationalistiske dele.

    Man nedlagde våbnene og stak af mange steder, efterhånden som Talibob rykkede frem. Det ved du godt, at der er mange fortællinger om.

    Det er en stærkt reduktionistisk tilgang til forløbet hvor en hær blev solgt af sin ledelse der bl.a. indgik aftaler med taleban. Hvis en hærs ledelse i det store hele går over til Fjenden, så kollapser hæren og hærens evne til at kæmpe.

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #138
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    https://www.cbsnews.com/news/afghanistan-war-taliban-dissolves-human-rights-commission/

    ÆV! Jeg føler sgu lidt, at det hele var/er spild af tid – med mere (selv som OLD-gammel 2007’er)

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #139
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Hey..noget nyt og positivt?

    nope

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #140
    Nickell
    Moderator
    • 1745 Indlæg
    Offline

    #139: De ender som et andet Kina; “Hov, hvor blev alle vores kvinder af?”.

    • Dette svar blev ændret 1 år, 1 måned siden af Nickell.
    #141
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-11-02-afghanske-flygtninge-beskyldes-for-at-staa-bag-terror-nu-jages-17-millioner-mennesker-tilbage-i-talibans-favn

    MEN! Hvor mange “krige” kan; knap 500 Rushere magte?

    Selv JEG* bliver aggressiv efter alle disse år.

    *Burde vide bedre, med et par ture+ i rygsækken

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #142
    Nickell
    Moderator
    • 1745 Indlæg
    Offline

    #141: Fremtiden vil se tilbage på denne tidsperiode som endnu en mørk middelalder, blot med lettere avancerede våben end for 1.000 år siden… 🙄

    #143
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #142 100 Ej nok?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

Viser 23 svar - 121 til 143 (af 143 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...