Forside Fora Politik/Samfund Afghanistan 2001-2021..?

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    StultusX2
    Rusher
    Offline

    Tråd til diskussion af den eskalerende konflikt i Afghanistan.

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette emne blev ændret 2 år, 7 måneder siden af Jacques.
Viser 30 svar - 31 til 60 (af 143 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #31
    Spoock
    Rusher
    • 63 Indlæg
    Offline

    Jeg ved sgu ikke hvem der vandt, men jeg er ret sikker på at pigerne og deres mulighed for skolegang og selvstændighed taber nu.

    #32
    knekker
    Rusher
    • 860 Indlæg
    Offline

    Overreaktion? Jeg kan ikke se, der er tale om en overreaktion fra min side. Der ER da absolut intet morsomt ved den lortesituation

    Har du været udstationeret i afghanistan Jacques?

    #33
    Nickell
    Moderator
    • 1745 Indlæg
    Offline

    Overreaktion? Jeg kan ikke se, der er tale om en overreaktion fra min side. Der ER da absolut intet morsomt ved den lortesituation

    Har du været udstationeret i afghanistan Jacques?

    Jeg var på vej til Afghanistan, men jeg er sku glad for, at det aldrig blev til noget.

    Man er edder mame naiv som ung.

    Angående krigen, så tror jeg, at det havde en smule nytte. Jeg frygter, at Taleban indfører det rædselsregime, som blandt andet indebar offentlige henrettelser.

    Men tabene har været store.

    #34
    Deadlights
    Rusher
    • 1205 Indlæg
    Offline

    Bin Laden er for længst død og der er stort set ingen Al-Qaueda tilstedeværelse tilbage i landet. Så USA vandt og burde have rejst hjem for flere år siden. Hvis man vil løse problemer i landet fremover må man gøre det via diplomati i stedet for med militær magt.

    #35
    Steadi
    Rusher
    • 329 Indlæg
    Offline

    #34 – Selv hvis det var rigtigt, så er AQ jo ikke den eneste terrorgruppe i Afghanistan.

    • Dette svar blev ændret 3 år siden af Steadi.
    #36
    knekker
    Rusher
    • 860 Indlæg
    Offline

    Overreaktion? Jeg kan ikke se, der er tale om en overreaktion fra min side. Der ER da absolut intet morsomt ved den lortesituation

    Har du været udstationeret i afghanistan Jacques?

    Nå det spørgsmål gad han åbenbart ikke at svare på.
    Ville det ikke være komisk, hvis Jacques aldrig har været udstationeret i afhanistan, og så sidder han alligevel her som tyndhudet keyboard warrior og skælder ud og taler ned på folk, altså folk som starter tråden der faktisk har været udstationeret der nede.
    selvmål

    #37
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Rolig #knekker. Nu laver du jo selv fejlen(harmdirrende forargelse på andres vegne)! ;-D

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #38
    knekker
    Rusher
    • 860 Indlæg
    Offline

    Det har du ret i, jeg synes bare den krænkelses kultur som er opstået her i nyere tid, er en smule komisk. Hvis man virkelig ikke bryder sig om en bestemt tråd, så er det trodsalt ikke sværre end blot at ignorere den og komme videre.
    .

    #39
    Drixx
    Rusher
    • 385 Indlæg
    Offline

    Ingen grund til at blive personlig lad os holde den goe tone, det er skide godt vejr. Ud en tur med jer og få en kop frisk luft!

    #0 Dem der solgte våben til begge sider vandt.

    #40
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #39 Ah..så stopper vi lige/der røg min tålmodighed! Den eneste, der IKKE kan holde tonen* er jo din kollega!
    Lad nu væ’r med at blive den der indspiste gruppe – kendt fra tidligere, andetsteds.

    Medmindre du #Drixx, finder den omgang mundlort med manglende omtanke i #7, som værende godkendt på Rushers.dk?

    * #1 er godkendt herfra – Vi KAN bare ikke lide hinanden og det er OKAY! #LOVE

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #41
    knekker
    Rusher
    • 860 Indlæg
    Offline

    Rolig nu Stultus!
    raseri

    #42
    Kimozabi
    Rusher
    • 127 Indlæg
    Offline

    Der er stadig længe til 11. september.

    CIA + politikere + de amerikanske medier er allerede i fuld sving med at lægge pres på Biden for at blive.
    Enten vil en ende på krigen være farlig for CIA:
    https://edition.cnn.com/2021/04/18/politics/afghanistan-withdrawal-cia-intelligence-network/index.html

    Eller også vil en ende på krigen skade kvinders rettigheder:
    https://edition.cnn.com/2021/04/10/politics/afghan-womens-rights-us-withdrawal/index.html

    Eller også vil en ende på krigen føre til et nyt 9/11:
    https://www.vanityfair.com/news/2021/04/lindsey-graham-joe-biden-afghanistan-911

    Der er godt gang i tænkeboksen for at angribe tilbagetrækningen fra alle sider og holde USA i krig.

    #43
    Steadi
    Rusher
    • 329 Indlæg
    Offline

    #42 – Præsident Biden og hans folk tog beslutningen om fuld tilbagetrækning imod Pentagons råd. Jeg ser ikke for mig, at Biden ombestemmer sig i nævneværdig grad.

    Men jeg har tror absolut ikke, at Taleban pludseligt er blevet en helt anden organisation. De fremstår ligeså “vestlige” som nødvendigt for, at Vesten vil gå med på at trække sig ud. Og så tænker jeg, at organisationen ligeså stille falder tilbage i de gamle “vaner”.

    #44
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #43 – Taleban er en rimelig komposit størrelse of modsat rettede interesser og det er slet ikke sikkert de vil skubbe på for en reetablering af Emiratet, ihvertfald ikke gennem erobring. Den vertikale magt i bevægelsen er sandsynligvis også noget svækket iforhold til den horisontale efter at Mullah Omar døde af turberkulose for år tilbage. Det gamle Taleban var nærmest en kult omkring Mullah Omar.

    Det her er egentlig en temmelig nuanceret gennemgang af Taleban.
    https://ctc.usma.edu/have-the-taliban-changed/

    Den med vestlige værdier, mange spillere i den nuværende regering har kun vestlige værdier så længe der er en pose penge som de kan få snablen ned i.

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #45
    Deadlights
    Rusher
    • 1205 Indlæg
    Offline

    De neokonservative kræfter lægger hårdt pres på Biden for at holde den amerikanske krigsmaskine kørende. Man kan kun håbe han holder stand hvor de tidligere præsidenter bukkede under.

    #46
    VampiricEye
    Rusher
    • 3675 Indlæg
    Offline

    EB-link incoming: https://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/ti-aar-efter-syndebuk-betaler-den-hoejeste-pris/8550721

    Det er da i hvert fald en, der har tabt stort.

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #47
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #46 – det er måske også ualmindeligt dumt at samarbejde med en udenlandsk efterretningstjeneste der efterfølgende foretager en krigshandling i ens land, uden at sørge for at være forduftet som dug for solen i en helvedes fart. Især en efterretningstjeneste der er internationalt kendt for ikke at give fem potter pis for sine informanter.

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 11 måneder siden af Emilsa.
    • Dette svar blev ændret 2 år, 11 måneder siden af Emilsa.
    #48
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    https://www.dr.dk/nyheder/udland/de-sidste-danske-soldater-vender-hjem-fra-afghanistan-det-er-en-stor-dag

    Ifølge forsvarsminister Trine Bramsen (S) er der ikke længere behov for soldater i Afghanistan.

    Hold kæft! Hvor er hun fuld af lort!

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #49
    zybr
    Rusher
    • 93 Indlæg
    Offline

    Bedre sent end aldrig…

    #50
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    https://nyheder.tv2.dk/udland/2021-07-26-mens-usa-indleder-evakuering-i-afghanistan-kommer-ansatte-paa-danmarks-ambassade

    Nå!Hva’så! Skal de have hjælp? Eller er missionen “løst” som der er blevet sagt?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #51
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3049 Indlæg
    Offline

    #50 Det burde ikke komme bag på nogen, at det kommer til at gå helt galt.

    Og ja, Trine Bramsen er ikke bare fuld af lort, hun er snot hamrende dum.
    Magen til ulidelige selvcentreret skinke skal man lede længe efter – hun overgås næsten kun af Mette Mink og Astrid Krag.

    #52
    Kenkari
    Moderator
    • 2741 Indlæg
    Offline

    #51: Jeg vil stadig sige, vinderen er er Joy Oh Joy..

    "Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

    #53
    Deadlights
    Rusher
    • 1205 Indlæg
    Offline

    På tide. Danske soldater ikke skal risikere deres liv i en evighedskrig uden målsætning.

    #54
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    På tide. Danske soldater ikke skal risikere deres liv i en evighedskrig uden målsætning.

    Svar på mit spørgsmål i #50, i stedet for det der, tak!

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #55
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #50 – Er klassisk dansk strategi ikke at efterlade alle kollaboratører til deres egen skæbne?

    Jeg mener selvfølgelig selv at alle der har samarbejdet med danmark, eller arbejdet for de danske besættelsesstyrker bør evakueres – men Mathias Tesfaye får nok et ildebefindende så

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 9 måneder siden af Emilsa.
    #56
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #55 He-he. Sitter “din” ø stadig fast ;-P
    Nu startede jeg faktisk i Kosovo(Kosova*) = Ex-Jugo. Var det også en unødvendig invasion?

    *så flere er glade!

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette svar blev ændret 2 år, 9 måneder siden af StultusX2.
    #57
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #56 – Det kan ikke helt sammenlignes, da invasionen af Afghanistan, hævet over en hver tvivl, var et (nu forfejlet) geostrategisk stunt fra USA’s side for at kunne dominere regionen og dets andre magter. Et imperialistisk magtprojekt, intet andet. Arkitekterne bag ga fuck og fanden i Afghanerne, både mænd og kvinder og et hvilket som helst forsøg på at få det til at fremstå anderledes var intet andet in blændværk og propaganda…

    Tragedien er desuden at Taleban havde været historie, havde Yanksne ikke invaderet.

    Kosovo er mere et produkt af at borgerkrigen i ex-jugoslavien stod klart i hukommelsen, i især europa – og måske enddog en smule dårlig samvittighed over apatien ifht. Rwanda

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #58
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #57 ^er dét der til mig eller Rushers?

    Rwanda 1994 = hvorfor indgriben i ex-Jugoslavien..er du 100 på den

    Fortæl:

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #59
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #58 – efter rwanda var der en del kritik af apatien og fraværet af intervention, den var med til at bane vej for en epoke hvor politikere i højere grad følte at de skulle agere på mulige folkedrab – om end ikke for andet, så fordi apatien ville være dårlig politisk kapital indenrigspolitisk. Det var altsammen dengang.

    Sidenhen har vi så fået en epoke hvor “påstået folkedrab”, er blevet coopted og instrumentaliseret som et imperialistisk værktøj for stormagter der vil udbrede deres indflydelse eller skumme fløden på destabilisering. Eksempelvis med Gadaffi, hvor folkedrabs retorik spillede en drivende rolle i at bane vej for indblanding i konflikten – hvilket i sidste ende førte til at naive danske beslutningstagere gjorde at danske bombefly banede vejen for militser der rent faktisk begik etniske udrensninger.

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #60
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    efter rwanda var der en del kritik af apatien og fraværet af intervention

    Var der det? Fra hvem – Tyskland..Belgien?

    Så JEG kan forstå:
    “geostrategisk stunt” = en længere sigtet visning af(über)styrke på denne planet? ..går altid godt – når nogen vil “silkens vej” ;-D

    “Et imperialistisk magtprojekt” Jamen ‘Riget i midten’ er jo magten nu? (og har været i et årti+)

    “Kosovo er mere et produkt af at borgerkrigen i ex-jugoslavien stod klart i hukommelsen” Øh, JA! Gu’ er den et ‘produkt’ – det var jo ikke slut? = derfor klart og tydeligt?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

Viser 30 svar - 31 til 60 (af 143 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...