Forside › Fora › Politik/Samfund › Valg – 2026
- Dette emne har 341 svar og 27 stemmer, og blev senest opdateret for 4 dage, 10 timer siden af Snowball42.
-
Oprettet afEmne
-
26/02/2026 kl. 12:59 #0
hqx
Rusher- E-peen: 573
Så er der udskrevet valg, 24 Marts.
Bliver spændende at se hvor meget valgflæsk der bliver lovet.
Hvilket hold tror vi vinder?
De røde?
De blå?
De lilla? -
Oprettet afEmne
-
ForfatterSvar
-
18/03/2026 kl. 14:09 #181
Canis_lupusRusher- E-peen: 1,138
RE: Fair nok, at du er fan af Slette Mette, men det er lidt sørgeligt, hvis det betyder, at du mister al kritisk sans.😅
Jeg er faktisk ikke helt så stor fan af hende, især efter hvordan hun bare ser imellem fingrene med Israels udslættelse af palæstinensere , og hun
på samme tid som hun kalder sig selv for “børnenes statsminister”. Lige der synes jeg det er til at brække sig over.Men virkeligheden er den, af alle de statsminister kandidater der findes, så er hun bare den eneste der er kompetent til jobbet.
- Dette svar blev ændret 3 uger, 1 dag siden af Canis_lupus.
18/03/2026 kl. 14:28 #182
VampiricEyeRusher- E-peen: 4,338
#180 Har du overvejet at gå ind i politik? Din ekspertise i udenomssnak gør, at du vil passe perfekt ind med de nuværende folketingsmedlemmer.😂
Jeg er blevet mindet om, hvor nederen det er, at Rushers nu handler 80% om politik. Kan I huske dengang, vi snakkede om spil og andre nørdede ting? Hold kæft, det var fedt.:) Nå, jeg må tilbage til min sure hverdag som den sure, gamle mand, jeg er.
18/03/2026 kl. 14:49 #183
#182 enig, og forresten, så længe du er Nintendo fan, så bliver du aldrig gammel 🙂 Det er facts
18/03/2026 kl. 15:06 #184Cancerman
Head Rusher- E-peen: 4,354
Canis: Det at du sammenligner at KREDSEN har smidt nogen ud af partiet med, at MF er magtfuldkommen, gør at du enten er dummere end jeg regnede med eller bare gør alt for at svine LA.
Prøv nu for en gangs skyld at tænke dig bare en lille smule om i stedet for, at have så ufatteligt travlt med at svine alle andre end lige dem du elsker.
Så er du dum eller gør du bare alt for at svine LA?
Jeg håber det er det sidste – eftersom det trods alt kræver et hvis niveau af intellekt, at undvige og snakke uden om alt som du gør.- Dette svar blev ændret 3 uger, 1 dag siden af Cancerman.
18/03/2026 kl. 15:11 #185
#183 Jeg vil for evigt være fan af Nintendo, men jeg er faktisk noget mindre begejstret (indtil videre) for Switch 2 end for Switch 1. Siden efteråret har jeg spillet markant mere på min Steam Deck end på mine Nintendo-maskiner. Måske er det derfor, jeg er blevet så sur.:D Anyway, det er et markant sidespor, så jeg lukker den lige for mig selv her.🤐
18/03/2026 kl. 17:13 #186Cancerman
Det er åbenbart kommet på mode og være ærlig: https://jyllands-posten.dk/politik/folketingsvalg/ECE19118813/enhedslisten-med-opsigtsvaekkende-melding-inger-stoejberg-har-haft-ret/
Pelle indrømmer han har taget fejl. Dejligt. 🙂
Skal vi prøve at gøre det til normen, at man indrømmer sine fejl og ikke altid snakker udenom eller benægter? 🤞
19/03/2026 kl. 22:36 #187Cancerman
Valgflæsket bliver tykkere og tykkere:
Nu lover Mette også billigere benzin og diesel… 🙄Gud fader bevares hvor jeg glæder mig til det her valg er overstået.
21/03/2026 kl. 18:11 #188Cancerman
Og det fortsætter:
Så er det forældre der skal have lov til at gå ned i tid.Er du gal hvor hun desperat for at holde på magten.
- Dette svar blev ændret 2 uger, 5 dage siden af Cancerman.
21/03/2026 kl. 18:23 #189Kenkari
Moderator- E-peen: 4,182
Og det fortsætter:
Så er det forældre der skal have lov til at gå ned i tid.Er du gal hvor hun desperat for at holde på magten.
- Dette svar blev ændret 2 uger, 5 dage siden af Cancerman.
Du kan lige så godt erkende det allerede nu. Mette bliver på magten. Det er kun et spørgsmål om hvem hun deler magten med.
Det kunne ellers være så fedt at se en konstellation uden om Soc dem, og danne regering den vej rundt
21/03/2026 kl. 20:26 #190Schalde
Rusher- E-peen: 1,072
Jeg er virkelig i tvivl om hvad jeg skal stemme den her gang. Har de sidste mange år stemt Soc D og selvom jeg er uenige med hende i mange ting efterhånden, så synes jeg bare pt hun virker til at være klart den bedste til at skulle håndtere Dk både ind og udenrigs de næste par år. Desværre synes jeg hendes velfærdsplaner er lige voldsomme nok. Nogen gange kan man også få for meget af det og glemme de andre muligheder.
Jeg er en af dem der gerne vil have mere fokus på aktie kulturen i DK og gøre det både nemmere og mere atttraktiv, da jeg også selv gerne vil arbejde mindre i fremtiden hvis muligheden byder sig. Både venstre og moderaterne har givet deres udspil som virker interessante , men desværre også mangelfulde af informationer om hvordan de præcis vil håndtere det.
Lige nu ligger jeg på Moderaterne eller Socialdemokraterne tror jeg.
Hjælp og gode råd søges!
- Dette svar blev ændret 2 uger, 5 dage siden af Schalde.
21/03/2026 kl. 20:46 #191Kenkari
Jeg fik https://partitest.dk/ i hånden. Den var faktisk spændende, for det går på parti og ikke kandidat.
Og så er den bygget op på at man kan vælge ud fra hvilke lovforslag man ville stemme hvad på.
Meget smart
- Dette svar blev ændret 2 uger, 5 dage siden af Kenkari.
21/03/2026 kl. 21:46 #192Schalde
Jeg fik https://partitest.dk/ i hånden. Den var faktisk spændende, for det går på parti og ikke kandidat.
Og så er den bygget op på at man kan vælge ud fra hvilke lovforslag man ville stemme hvad på.
Meget smart
Super. Den vil jeg lige prøve. De kandidat test på tv2 og dr forvirre mere end de gavner
21/03/2026 kl. 21:52 #193Cancerman
#189 Du har misforstået noget:
Mette does not share Magten! 😁
Ja, de burde prøve noget helt tosset.
En regering med V K EL Å eller noget andet spaz – men ok, verden er desværre ikke lige en tilstand hvor man laver gak og løjer ☹️22/03/2026 kl. 15:55 #194
#184. Er vi enige om at det er ikke særlig LIBERALT, at smide et partimedlem ud af partiet, fordi han ytrer sig kritisk mod en formand, som har indrømmet at have taget Kokain?
- Dette svar blev ændret 2 uger, 4 dage siden af Canis_lupus.
22/03/2026 kl. 18:07 #195
Snowball42Rusher- E-peen: 731
#194 Var den officielle holdning ikke at han ikke bakkede nok om parti politikken. Det har helt sikkert ikke noget at gøre med at han glemte at han var en del af Alex kulten. Det er jo ikke fordi det er ulovligt det han har gjort, ok, altså både køb og besiddelse er ulovligt, så vi er nok derhenne hvor han ved et uheld kom til at sniffe noget hvid pulver der tilfældigvis lå der, det kan jo ske for alle.
“All Hail King Alex”
Det virker bare underligt at smide ham ud, hvorfor kunne de ikke håndtere det internt, få Alex til at dele lidt af sit nose candy til næste parti kongres, så de igen kunne blive venner.
Man må bare erkende at der er forskel på hvad du kan blive smidt ud for. F.eks. hvis du først er stemt ind, så kan de se igennem fingre med næsten alt, lige fra om du er kæreste med en meget ung pige, eller du tidligere har raget på alle kvinder på arbejdspladsen. Pyt pyt.. Men bruger man sin stemme til at sige at det er forkert at gøre noget ulovligt, så er det ud…
22/03/2026 kl. 19:37 #196Schalde
Hvis i nu har valget mellem at vælge om i vil stemme på værdierne/mærkesager i det såkaldte parti eller istedet stemme på den person der egner sig bedre til statsminister fra et andet parti… Hvad vil i så vælge???
22/03/2026 kl. 19:49 #197
EmilsaRusher- E-peen: 1,625
#196 – Enhedlisten, jeg synes de er nogle blødsødne halvborgerlige socialdemokrater ,men det er de eneste opstillede der kommer i nærheden af et værdipolitisk match…. Jeg har aldrig stemt andet og jeg har aldrig stemt personligt…
Anyways alle andre end Alternativet og Enhedlisten stemte imod at forbyde våbenhandel med Pissrael, og da jeg er typen der mener alle politikere og erhvervsfolk involveret i sårn noget, skulle henrettes offentligt ved radbrækning og hejses på hjul og stage… Så er mine muligheder ret begrænset
- Dette svar blev ændret 2 uger, 4 dage siden af Emilsa.
23/03/2026 kl. 15:32 #198-dut-
Rusher- E-peen: 1,610
Nå som kom der lige reklamer i postkassen fra Venstre, SF og Radikale, på trods af at have “reklamer nej tak” sticker på. Det røg direkte i skraldespanden. De må for min skyld gerne lave en “reklamer nej tak, og politiske reklamer ekstra nej tak!”. Føler efterhånden mig som en sur trist mand, men det her valg går mig virkelig på nerverne denne gang
23/03/2026 kl. 15:44 #199
#198 Du regner da vel ikke med, at politikerne respekterer pøblen på den måde?
Lige liiiiidt endnu, så er det her skrammel overstået.
23/03/2026 kl. 16:17 #200Kenkari
Jeg er voldsomt glad for jeg er flyttet hen et sted hvor man skal have nøgle for at komme ind til postkassen
23/03/2026 kl. 16:39 #20123/03/2026 kl. 22:43 #202
#201 Et eller andet sted, så er det egentlig lidt usmageligt, at man kan oddse på den slags ting.
24/03/2026 kl. 01:51 #203Cancerman
#202 Man kan oddse på meget værre ting – bare ikke lige hos nogle der er godkendt I DK.
24/03/2026 kl. 01:53 #204Cancerman
Nå, så vil Løkke være kongelig undersøger… Ja, det sgu egentligt fint nok for mig.
Han har åbenbart ikke statsministerdrømme, men vil gerne flække en regering sammen.
Det kunne måske godt gå hen og give en fornuftig løsning (så fornuftigt som det nu kan blive med de ingredienser han har)24/03/2026 kl. 07:32 #205
Snowball42Rusher- E-peen: 731
#201 ikke mange der forventer andet end Mette sejr.
Men husk at stemme, nu lover de også regn på valgdagen og videnskab.dk siger at forskning på området betyder hver cm regn at sandsynligheden for at stemme falder med næsten et procentpoint.
24/03/2026 kl. 08:03 #206
3nickmaRusher- E-peen: 269
Meget smart
Fandme en fed side med en meget klar og brugbar test!
Anede ikke hvad jeg skulle stemme på før, men nu har jeg åbenbart et parti, som jeg ikke havde i tankerne 😀
24/03/2026 kl. 09:10 #207
#203 Det bliver det ikke mindre usmageligt af.🤷♂️
24/03/2026 kl. 09:28 #208hqx
Rusher#0 Trådstarter- E-peen: 573
Meget smart
Den er rigtig god! Tak.
24/03/2026 kl. 09:38 #209
Køen var kort her i provinsen, så nu er begge biler fyldt op med DF-benzin. Det bliver fedt at komme ned og stemme på nogle andre end DF her lidt senere.:D
24/03/2026 kl. 10:36 #210hqx
Rusher#0 Trådstarter- E-peen: 573
Køen var kort her i provinsen, så nu er begge biler fyldt op med DF-benzin. Det bliver fedt at komme ned og stemme på nogle andre end DF her lidt senere.:D
Argh det med billig benzin er bare lamt … der var monster kø til tankstationen lige ved siden af en skole hvilket gjorde at trafikken i området gik helt i stå, suk!
-
ForfatterSvar
- Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...