Forside Fora Politik/Samfund Valg – 2026

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
    hqx
    Rusher
    • E-peen: 541

Så er der udskrevet valg, 24 Marts.

Bliver spændende at se hvor meget valgflæsk der bliver lovet.

Hvilket hold tror vi vinder?

De røde?
    De blå?
    De lilla?

Viser 30 svar - 31 til 60 (af 67 i alt)
  • Forfatter
    Svar
    VampiricEye
    Rusher
    • E-peen: 4,258

#27 Det er sateme pinligt.

Canis_lupus
    Rusher
    • E-peen: 1,104

#28 Jeg har som sagt ikke det store problem med hendes politik eller håndtering. Det er hendes person. F.eks. at hun ikke evner at indrømme fejl.

Deres populistiske millionærskat Kan de dog godt stikke op. Det er udelukkende for at score vælgere.

Hvilke andre statsminister gennem tiderne har været gode til at indrømme fejl?

Mig bekendt, Anders Fogh rasmussen forsvarer stadigvæk den dag i dag, at Irak krigen var den rigtige beslutning og ikke en Katastrofal fejl,
    som alle andre kalder den.

MiNo
    Rusher
    • E-peen: 855

Jeg kaster op i lårtykke stråler.

Først giver man sine vælgere en check i hånden (fødevare check)
    Så sender man et par opkræver ud til “de rige svin” (top-top skat + formueskat)
    Og så lover man at gøre alt muligt godt i næste valgperioden, upåagtet man man lige har haft årevis til det (lille skolen)

Og vupti, så har man pøblen siddende ved foden med tungen ud af halsen.

Det er så grimt. Men det værste er sgu at det virker, og derfor skal vi trækkes med elendig politik udført af elendige politikere. Deres energi går ikke på at gøre noget godt for danmark, men for dem selv og deres parti.

Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 4,213

Hvilke andre statsminister gennem tiderne har været gode til at indrømme fejl?

“De andre har gjort det, så må jeg også”
    Kan vi ikke komme ud over den tåbelige tankegang? Fordi andre har gjort eller gør noget forkert er sgutte en undskyldning.

Det sgu lige meget hvem der har gjort hvad før – det var OGSÅ forkert. Men det skal jo ikke sætte præcedens for, at andre så bare gør det samme – det er jo en syg glidebane

• Dette svar blev ændret 4 dage, 15 timer siden af Cancerman.
    Cancerman
    Head Rusher

#33 Amen.

Canis_lupus
    Rusher

“Hvilke andre statsminister gennem tiderne har været gode til at indrømme fejl?”

“De andre har gjort det, så må jeg også”
    Kan vi ikke komme ud over den tåbelige tankegang?
    ——————————————————————————–

Altså hele hans grundlag for ikke at stemme på Mette skyldes at hun ikke vil indrømme fejl.

RE: “De andre har gjort det, så må jeg også”
    Det har jeg ikke sagt,
    jeg sætter spørgsmåltegn ved hele arguments grundlag for Ikke at stemme på Mette ==>
    At du har en politiker der ikke vil indrømme fejl.

Jeg mener personligt at INGEN af de politikere er gode til at indrømme fejl,
    så derfor synes jeg at det grundlag ikke er det stærkeste, og var nysgerring på
    hvem/hvilken politiker han tog udgangspunkt i, som har været god til at indrømme fejl.

• Dette svar blev ændret 4 dage, 14 timer siden af Canis_lupus.
    • Dette svar blev ændret 4 dage, 14 timer siden af Canis_lupus.
    Cancerman
    Head Rusher

#26 Din argumentation er tåbelig.

Du har altid været sådan: “de andre gør, så må jeg også”

Prøv nu nogle andre argumenter I steder. Hvis du spænder hjelmen, så kan du nok godt finde på noget. 😉

Et af mine punkter mod Mette er hun har en kedelig person der ikke indrømmer fejl.
    At andre har samme kedelig person er fuldstændig lige gyldigt – det er ingen undskyldning.

Så prøv at komme ud over børnehave argumentationen og drop det fis med at hvis andre må så må hun også.
    Det er plat og trættende at du ikke kan andet.

Hvis du vil have et andet argument for ikke at stemme på hende, så er det fordi hun er magtsyg, narcissist, usympatisk og nedladende. Hun er af den overbevisning, at folk ikke kan tænke selv, så hun skal gøre det for dem. Det er ulideligt.
    (Og hun er selvfølgelig sådan, fordi at folk der ikke tænker selv er nemmere at styre)

Jeg vil faktisk – og hold nu fast – foretrække Pia eller Pelle som statsminister over hende.

Emilsa
    Rusher
    • E-peen: 1,594

Når nu hun skal være statsminister igen, så håber jeg bare hun har travlt med en masse internationale kriser der skal håndteres.. Så hun ikke har tid til indenrigspolitik, hvor hendes middelklassepersonlighed, magtfulkommenhed og overlegenhed gør hende til en værre smadremand med hang til at trampe og sparke på socialt udsatte, minoriteter og syge.

Så skål for ebola pandemi, 3verdenskrig og klimakollaps 😀

Schalde
    Rusher
    • E-peen: 1,048

Når nu hun skal være statsminister igen, så håber jeg bare hun har travlt med en masse internationale kriser der skal håndteres.. Så hun ikke har tid til indenrigspolitik, hvor hendes middelklassepersonlighed, magtfulkommenhed og overlegenhed gør hende til en værre smadremand med hang til at trampe og sparke på socialt udsatte, minoriteter og syge.

Så skål for ebola pandemi, 3verdenskrig og klimakollaps 😀

Jeg tror der er rigtig gode chancer for at hun ikke klare statsminister perioden ud og tager et job i Udenrigs politik

Snowball42
    Rusher
    • E-peen: 669

Det mest trist i alt det her er at der som nævnt i tråden har været utroligt mange ting den kære Mette har lavet der har været noget crap. Det samme kan siges om Løkke. De har virkelig skrabt bunden med rigtig mange ting de senere år.

Vi står så tilbage hvor Mette vinder gratis taletid til befolkningen med nytårstalen hvor hun lige får drejet den over på en række tiltag om færre flygtninge og strammere kurs, så hun lige napper lidt saft fra, ja ok, ikke nye borgerlige længere, men så DF skansen. Om end på et lidt tyndt grundlag der egentlig endnu ikke har nogen substans. Fint nok, hun gjorde god figur af sig. Ingen tvivl om at de i baglandet har brugt ekstremt meget tid på den tale som optakt det de kommende tiltag for at vinde valgkampen, hun vidste godt hun var langt væk.

Så bliver både hende og Løkke hjulpet godt af en Orange mand fra USA så de lige kan redde verden, Løkke flyver til USA og ryger (freds)pibe, og pludselig er han verdensmand. Øhh nej.. Eller jeg vil sige at han var et fint valg at sende, men tænker ikke det i det store hele gjorde ret meget forskel. Han popularitet tog så et skifte fra at være den mindst populære i december, til at ryge op på en 6. plads i slutningen af januar.

Pludselig ændrer Mette retorik, og nu skal der pludselig penge til skolerne, om end kun en lille del af skolerne, men det gav plus point, så med en fødevarecheck eller forsøg på købt stemme som mange nok vil mene. Det betyder at hun pludselig har fået utroligt mange til at tænke at social demokratiet kommer tilbage til de gamle dyder. I det mindste hvis vi ser bort fra den tid hun har siddet ved magten, og så snart valgkampen er overstået, så er det også lukket ned igen.

#33 siger det meget direkte “Og vupti, så har man pøblen siddende ved foden med tungen ud af halsen.”
    Mit gæt er at der næppe er en skole i landet der på magisk vis kan fremtrylle det krævede antal klasser, og at deres vurdering af prisen for tiltaget eksploderer pga. slidte skoler og ikke nok plads, så det sikkert ender med at der kommer en ekstra lærer i nogle timer i stedet.

Vi kommer til at få en regering henover midten endnu en gang, hvor mit gæt er at Socialdemokratiet står stærkest, og Mette bliver statsminister, og for det kommer hun til at aflevere flere af de tunge titler til støtte partierne, ikke mindst Lars Løkke.

Personligt synes jeg dog også at vi har omkring de svageste partier længe, jeg har svært ved at pege på enkelt stående personer hvor jeg bare tænker det er en jeg virkelig godt gad at se som statsminister.

Canis_lupus
    Rusher

#26 Din argumentation er tåbelig.

Du har altid været sådan: “de andre gør, så må jeg også”

Prøv nu nogle andre argumenter I steder. Hvis du spænder hjelmen, så kan du nok godt finde på noget. 😉

Et af mine punkter mod Mette er hun har en kedelig person der ikke indrømmer fejl.

At andre har samme kedelig person er fuldstændig lige gyldigt – det er ingen undskyldning.

Så prøv at komme ud over børnehave argumentationen og drop det fis med at hvis andre må så må hun også.

Det er plat og trættende at du ikke kan andet.

Hvis du vil have et andet argument for ikke at stemme på hende, så er det fordi hun er magtsyg, narcissist, usympatisk og nedladende. Hun er af den overbevisning, at folk ikke kan tænke selv, så hun skal gøre det for dem. Det er ulideligt.

(Og hun er selvfølgelig sådan, fordi at folk der ikke tænker selv er nemmere at styre)

Jeg vil faktisk – og hold nu fast – foretrække Pia eller Pelle som statsminister over hende.

Okay, har jeg forstået dig korrekt, at du mener “hun er dårlig til at indrømme fejl” er et godt argument for ikke at stemme op en politiker. Men hvis man spørger ind til et Helt Konkret eksempel på en politikker som er god til at indrømme fejl, så er man barnlig og kritikken er uacceptabel?

Hvis du vil have et andet argument for ikke at stemme på hende, så er det fordi hun er magtsyg, narcissist, usympatisk og nedladende.

Reality Check: Hun står til at blive statsminister for 3 gang nu. Så et eller andet sted vil jeg sige at flertallet deler ikke dit syn og betragter hende som en kompetent leder, hvilket hun er.

Re: usympatisk. Hahahah… sorry har du overhovedet lyttet til flere af dem fra den borgerlige fløj? 🙂
    Den ene vil bygge koncentrations lejre, den anden ville gerne udvise folk i bedste trump stil, og vil have os ud af menneske rettighedernes konventioner, den 3. Så gerne flere mennesker som fattige, hvis bare hans direktør venner kan få flere skattelettelser i toppen.

Usympatisk mmmhmm ja 🙂

• Dette svar blev ændret 4 dage, 3 timer siden af Canis_lupus.
    Cancerman
    Head Rusher

#41 Du piller den ene ting ud som eneste årsag og så forsvarer du hendes opførsel med, af det gør andre også.

Og du bliver endda ved i samme spor med “hvad med de andre”

Det er bedøvende lige meget med de andre. Det handler om jeg ikke kan fordrage hende… Det er ikke en undskyldning for hendes opførsel at andre også er idioter. Det må du da kunne forstå?

Du kan blive ved fra nu og til jule aften med din “hvad med de andre” Det ændre ikke på hvorfor jeg ikke stemmer på Mette.

Hvem jeg rent faktisk ender med et stemme på aner jeg ikke endnu, men hvem det end bliver, så har de sikkert også fejl der kan påpeges. Ingen er perfekte.

Og det er igen fuldstændig ligegyldigt om Messer er usympatisk – det ændre ikke på om Mette er det – og det er heller ikke en undskyldning.

VampiricEye
    Rusher

Så et eller andet sted vil jeg sige at flertallet deler ikke dit syn og betragter hende som en kompetent leder

Eller også er alle politikerne nogle inkompetente røvhuller, og folk har stemt på hende, fordi de har vurderet, at hun er den mindst slemme.🤷‍♂️

Cancerman
    Head Rusher

Reality Check: Hun står til at blive statsminister for 3 gang nu. Så et eller andet sted vil jeg sige at flertallet deler ikke dit syn og betragter hende som en kompetent leder, hvilket hun er.

Det er da bedøvende om flertallet deler min mening?

Må vi nu ikke have forskellige holdninger?

Det føles som om, at du bare vil have at jeg skal elske hende?

Jeg har vist heller aldrig sagt hun var inkompetent? Det er hendes person jeg ikke kan klare.

Når det så er sagt, så er der god sandsynlighed for at hun vinder valget igen og det er en kombination at nogle synes hun er mest kompetent og nogen lader sig købe med fødevarechecks, lilleskoler, millionærskat osv.

Helt fair hvis du synes hun er mest kompetent – og jeg er faktisk enig. Hun er dygtig, ingen tvivl om det.

Men lad være med at stemme på hende fordi, at hun bestikker dig med en check, målrettede lønstigninger eller fordi du synes “de rige svin skal straffes”
    Der er et fint ord for de slags: Valgflæsk.

• Dette svar blev ændret 4 dage, 1 time siden af Cancerman.
    Canis_lupus
    Rusher

Så et eller andet sted vil jeg sige at flertallet deler ikke dit syn og betragter hende som en kompetent leder

Eller også er alle politikerne nogle inkompetente røvhuller, og folk har stemt på hende, fordi de har vurderet, at hun er den mindst slemme.🤷‍♂️

Helt enig.

Re:Det er da bedøvende om flertallet deler min mening?
    Ik hvis du vil af med hende som statsminister

Må vi nu ikke have forskellige holdninger?
    Nej, jo mere vi kan ensrette samfundet og holdninger jo bedre 🙂

Det føles som om, at du bare vil have at jeg skal elske hende?
    Ikke noget med at du skal, at ikke at elske hende burde være ulovligt 🤣

Jeg har vist heller aldrig sagt hun var inkompetent? Det er hendes person jeg ikke kan klare.

Se det er faktisk en mere spændende debat.

En politiker man bare ikke bryder sig om, men er dygtig.
    Der ville jeg nok selv være i dilemma , hvis nu den kriminelle Støjberg, var en dygtig statsminister…. Hende bryder jeg mig overhovedet ikke om, jeg tænker altid på hende den rødhåret heks/kælling fra Game of thrones når jeg ser hende. Hvis hun var statsminister og rigtig dygtig.. tja..

Der er andre politikere fra andre lande som jeg bestemt ikke bryder mig om hellere, men jeg plejer da at anderkende deres succeser, selvom jeg ikke kan lide dem som person.

• Dette svar blev ændret 3 dage, 19 timer siden af Canis_lupus.
    • Dette svar blev ændret 3 dage, 19 timer siden af Canis_lupus.
    VampiricEye
    Rusher

#45 Op til folketingsvalget i 2007 gik jeg på HF. Vi havde 4 politikere på besøg til en debat: Mette Frederiksen, Morten Østergaard, Troels Lund Poulsen og Morten Messerschmidt. Jeg bryder mig ikke specielt om nogen af dem, men der var ingen tvivl om, at sidstnævnte var både mest velforberedt og mest kompetent. Han var den, der var bedst til at tale om reel politik (så kan man selvfølgelig være enig eller uenig med ham), imens de andre nærmest kun gik efter manden. Det var pinligt at se på. Jeg stemmer ikke på Morten M (han har vist også tabt sutten gevaldigt siden dengang), men der var sgu utroligt nok en tid, hvor han virkede til at være kompetent.

Politikere burde ikke have adgang til sociale medier. Det gør intet godt for hverken dem selv eller den politiske debat her i landet.

Anyway, jeg tror, at min pointe er, at det ikke er nok at være kompetent (hvilket jeg så i øvrigt ikke synes, at Mette F. er), hvis man skal være en god statsminister. Man skal også være et ordentligt menneske. Og på sidstnævnte parameter har Mette Mor fejlet gang på gang, i min optik.

NightBreaker
    Moderator
    • E-peen: 1,769

Mette er den bedste 😀

NOT.

Problemer er alt det er SVM pis. Kun komme til at gøre folk stemmer mere ekstremet.

• Dette svar blev ændret 3 dage, 14 timer siden af NightBreaker.
    Cancerman
    Head Rusher

Anyway, jeg tror, at min pointe er, at det ikke er nok at være kompetent (hvilket jeg så i øvrigt ikke synes, at Mette F. er),

Kommer an på hvad man lægger i kompetent?
    Hun er jo ikke uintelligent, så hvis det er nok til at være kompetent så er hun jo det. Hvis man også skal være ærlig – så er hun ikke kompetent 😁

Kenkari
    Moderator
    • E-peen: 4,114

Kæft. vi er på dag fem eller sådan noget, og jeg er allerede super træt af det crap. Det ene omgang valgflæsk efter det andet.

zybr
    Rusher
    • E-peen: 162

Kæft. vi er på dag fem eller sådan noget, og jeg er allerede super træt af det crap. Det ene omgang valgflæsk efter det andet.

-Jamen så gør dog dig selv den tjeneste at sluk for lortet!(TV, youtube -whatever), det gør jeg. Lad være med at læse artikler eller deres udtalelser, mudderkast, drama, etc…bare helt ignorér det cirkus.

Kenkari
    Moderator

-Jamen så gør dog dig selv den tjeneste at sluk for lortet!(TV, youtube -whatever), det gør jeg. Lad være med at læse artikler eller deres udtalelser, mudderkast, drama, etc…bare helt ignorér det cirkus.

Man kan jo fandme ikke undgå det. Det er jo fandme alle vegne. alle sociale medier, alle nyhedskilder og what not. Selv på mit arbejde blev der snakket om det. Jeg gider ikke mere, og der er 22 dage endnu

-dut-
    Rusher
    • E-peen: 1,593

Så skal du være glad for at det ikke er som i USA, hvor valgkampen aldrig stopper.

Kenkari
    Moderator

Føj hvor er Slette Mette klam.

Hun får hastebehandlet fødevarchexken

Så udskrives valg, samme fucking dag.

Og så bliver alle 49 andre lovforslag automatisk droppet

Sut mig

Canis_lupus
    Rusher

Føj hvor er Slette Mette klam.

Hun får hastebehandlet fødevarchexken

Så udskrives valg, samme fucking dag.

Og så bliver alle 49 andre lovforslag automatisk droppet

Sut mig

Hør nu her, er det ikke lige meget?
    Hun står jo nærmest med et rødt flertal, om hun bruger det ene eller det andet ‘stunt’, hun har jo allerede vundet.

*** Til jer der er i tvivl og ik ved hvem i skal stemme på ved det kommende valg ***
    Alt bullsh*t til side, jeg opsumerer lige hvad de lover :

Mette : vil gerne slette flere SMS’er hvis hun vinder
    mette

Alex: han vil meget gerne give skattelettelser til den socialt meget hårdt ramte gruppe af rige venner og direktører
    money

Støjberg: Hun vil meget gerne bygge en masse koncentrationslejre måske i Lejre
    støjsender

Morten: Han lover at brydde menneskerettighederne, hvis han vinder
    messer

Løkke: Løkke ved ikke hvad Lars vil. Faktisk er der ingen som ved hvad Lars vil. Han er et mysterium..
    løkke

det er sådan kort opsumeret hvad i kan stemme på, mine damer og herrer.

• Dette svar blev ændret 13 timer, 8 minuter siden af Canis_lupus.
    Kenkari
    Moderator

Der lavede du lige en DR finte. Men så igen, du har kendt kulør

Canis_lupus
    Rusher

Der lavede du lige en DR finte. Men så igen, du har kendt kulør

Hvad er en DR Finte? 🙂

Jeg tror jeg stemmer på Lars, men jeg ved faktisk ik hvad han står for. Andet end at
    han taklede Grønland krisen perfekt.

hqx
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • E-peen: 541

#54 det er vel ikke engang helt ved siden af 🙂

Som altid i politik ender man med at stemme på dem man hader mindst og ikke det politiske parti man bliver inspireret af fordi det er der bare ikke nogen af dem som formår at gøre.

Bare vi holder Morten og Inger uden for indflydelse er jeg glad.

Kenkari
    Moderator

Jeg tror jeg stemmer på Lars, men jeg ved faktisk ik hvad han står for. Andet end at
    han taklede Grønland krisen perfekt.

For at bruge et udtryk fra fodbolden. Du går efter manden, ikke politikken.

Hvorfor stemme på en mand fordi han er en dygtig politiker, og ikke for den politik han fører. Er du enig med hans synspunkter? Og jeg troede du var en Mette pige

Cancerman
    Head Rusher

For at bruge et udtryk fra fodbolden. Du går efter manden, ikke politikken.

Det bliver med 99% sandsynlighed det samme jeg kommer til.

Hvis ikke verden var total fucked up, så havde jeg stemt på Alex.
    Men i den nuværende situation, så har han simpelthen ikke hår nok på brystet endnu.

Så min stemme bliver på Lars.
    Jeg har ikke tilgivet ham helt for at gøre Mette til Statsminister sidst, men jeg kan trods alt godt se hvorfor han gjorde det – omend jeg ikke var enig.

Lars er som Mette: Man kan hade personligheden/politikken men man kan ikke tage fra nogen af dem, at de er dygtige politikere – de dygtigste to vi har her i landet.

En god løsning kunne også være Troels som SM og Lars som UM.
    Og så Alex ind som IM eller lign. Så han kan gå noget hår på brystet inden han skal være SM om 4/8 år 🙂

Edit: Hvis ikke man har set den, så kan “Udenrigsministeren” på TV2 anbefales.

• Dette svar blev ændret 8 timer, 33 minuter siden af Cancerman.
    • Dette svar blev ændret 8 timer, 29 minuter siden af Cancerman.
    Kenkari
    Moderator

Lars er som Mette: Man kan hade personligheden/politikken men man kan ikke tage fra nogen af dem, at de er dygtige politikere – de dygtigste to vi har her i landet.

Jeg giver dig ret. De er begge to dygtige politikere. De forstår at spille spillet og udnytte de muligheder og redskaber der er til rådighed. Men, det er klamt. At vælger at ville købe ikke bare ét mandat, men to mandater, det synes jeg er langt over stregen.

Jeg har ingen anelse om hvem jeg vil pege på lige nu som statsminister. Det bliver ikke Mette og Lars. Det bliver ikke Troels.

Skulle det være helt vildt, bare for at se en valgperiode der er fuldstændig sindssyg, kunne en Lars Boje være skæg. Lige så meget fordi du ikke har den fjerneste anelse om hvad der sker i morgen.

Viser 30 svar - 31 til 60 (af 67 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...