Forside Fora Politik/Samfund Valg – 2026

• Dette emne har 16 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 4 minuter siden af Canis_lupus.
Currently, there are 1 user and 2 guests visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
    hqx
    Rusher
    • E-peen: 532

Så er der udskrevet valg, 24 Marts.

Bliver spændende at se hvor meget valgflæsk der bliver lovet.

Hvilket hold tror vi vinder?

De røde?
    De blå?
    De lilla?

Viser 16 svar - 1 til 16 (af 16 i alt)
  • Forfatter
    Svar
    Kenkari
    Moderator
    • E-peen: 4,093

De er jo allerede gået amok i valgflæsk. Det var alt for tydeligt der ville komme et valg her i foråret. Mette mor og Løkkefonden har lige spillet med musklerne over for Amerika og kørt noget valgflæsk ud til småborgerne i form af Fødevarchecken og ny folkeskole, så det skulle være nu, mens de havde borgene i et jerngreb.Det er så klamt at se på,

Jeg håber borgerne ser det som valgflæsk og giver regeringen en kæmpe lussing. Jeg er lige glad med hvem der bliver statisminister eller hvem der isdder i regeringen for det er det samme lort som altid.

De burde starte helt forfra.

-dut-
    Rusher
    • E-peen: 1,589

Mette må ikke blive statsminister igen. Det er min hovedprioritet. Hun er simpelthen for magtliderlig til at man kan stole på hende.

Kenkari
    Moderator

Mette må ikke blive statsminister igen. Det er min hovedprioritet. Hun er simpelthen for magtliderlig til at man kan stole på hende.

Det er også bare. Hvad er alternativet? Lars? Troels Lund-Poulsen? Alex Vanopslagh?

Jeg kan ikke se et alternativ

Canis_lupus
    Rusher
    • E-peen: 1,094

Jeg ville satse på at Mette bliver statsminister igen. om det så Bliver S-SF-M eller S-M-3rd parti…

Kunne faktisk godt finde på at Stemme på Lars Løkke udelukkende pga hans
    prestation mod amerikanerne i grønlands konflikten.

Kenkari
    Moderator

Der er kommet odds på den næste statisminster hos Danske Spil.

View post on imgur.com

Det ser sort ud for os der ikke vil have Lars eller Mette

hqx
    Rusher
    #0 Trådstarter

Det er også bare. Hvad er alternativet? Lars? Troels Lund-Poulsen? Alex Vanopslagh?

Jeg kan ikke se et alternativ

Har det desværre prævis på samme måde.

I morges i P1 var der et spændende forslag som de snakkede med Mona Juul om (som dog absolut ikke ville sige hun tilsluttede sig det):

S-M-V-C (måske med R)

Det kunne jeg faktisk godt se da de langt hen af vejen deler værdigrundlag. For C er det i hvert fald tættere på end fx med DF/DD

Kenkari
    Moderator

Hvis jeg skulle vælge en regering, i dag, som jeg kunne se kunne gøre noget ved de punkter, hvor jeg har meninger.

Så ville det være LA – EL – RV – SF

Men, det ville aldrig ske.

Allerhelst vil jeg bare gerne se en regerning uden S, V og M og hvordan den så ser ud, der er jeg lige glad.

Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 4,187

Jeg håber borgerne ser det som valgflæsk og giver regeringen en kæmpe lussing.

Hahaha du tror rent faktisk folk kan tænke selv?

Mette vinder igen. Folk er dumme og hun er kold i røven og vil love folk alt for, at beholde magten.

At hun ikke kommer til at holde halvdelen af hvad hun lover er en anden sag.

Mona ville være en god statsminister. Hun fremstår I hvert fald sympatisk og troværdig… I modsætning til den s…s. der er SM nu.

Cancerman
    Head Rusher

Jeg har det faktisk ikke så slemt med SVM regeringens politik – jeg er ikke enig i det hele, men jeg kan sagtens leve med det.

Men jeg kan simpelthen ikke have den kost mere. Der var engang jeg havde nogenlunde respekt for hende, men jeg kan ikke udstå hendes fjæs mere.
    Er så ulideligt træt af, at hun skal gøre alt til jordens undergang, så kun kan fremstå som den store frelser.

hqx
    Rusher
    #0 Trådstarter

Jeg har det faktisk ikke så slemt med SVM regeringens politik – jeg er ikke enig i det hele, men jeg kan sagtens leve med det.

Men jeg kan simpelthen ikke have den kost mere. Der var engang jeg havde nogenlunde respekt for hende, men jeg kan ikke udstå hendes fjæs mere.

Er så ulideligt træt af, at hun skal gøre alt til jordens undergang, så kun kan fremstå som den store frelser.

Er det helt utænkeligt hvis det bliver rødt hold som vinder at det bliver SF som løber med anførebindet?

Cancerman
    Head Rusher

Er det helt utænkeligt hvis det bliver rødt hold som vinder at det bliver SF som løber med anførebindet?

Det har jeg satme svært ved at se. Kan slet, slet ikke forestille mig, at Mette vil lade Pia blive statsminister.

Cancerman
    Head Rusher

Mette lægger ud med en formueskat (den rammer ikke mig, så jeg kan sådan set være ligeglad)

Men nu kommer jeg så med en påstand: Hvis man mener, at det er nødvendigt, at plukke danskerne mere end man allerede gør, så har man et forkvaklet forhold til penge.
    Der kommer RIGELIGT! penge i statskassen, men de bliver ødslet væk på alt muligt lort.

Vi kunnne snildt spare os de til penge som de røde mener der mangler – det er bare nemmere at sælge en skattstigning til 22.000 rige end at vi skal spare i samfundet.

Kenkari
    Moderator

Det har jeg satme svært ved at se. Kan slet, slet ikke forestille mig, at Mette vil lade Pia blive statsminister.

Mette ville aldrig pege på en anden end sig selv. Hvis hun ikke bliver statsminister, vil hun hellere stoppe i politik. Jeg tror på hun er enten eller.

hqx
    Rusher
    #0 Trådstarter

Mette ville aldrig pege på en anden end sig selv. Hvis hun ikke bliver statsminister, vil hun hellere stoppe i politik. Jeg tror på hun er enten eller.

Er jo ikke sikkert at EL/SF vil ligge stemmer til Mette og så kan det blive S eneste valg, Tror ikke det kan være anderledes hvis de røde forlanger det og har mandaterne til det.

Lad os nu se.

Sjov tankeleg på TV2:
    https://nyheder.tv2.dk/politik/2026-02-06-byg-din-egen-regering

Overrasker mig dog at S står til så mange mandater i forhold til SF.

Cancerman
    Head Rusher

Enig. Hun er alt for magtsyg til at lade andre bestemme.

Problemet (for os der ikke er røde) er, at folk er bange. De tør ikke noget nyt midt i krige og kaos. Så hellere bare tage Mette igen “det går jo meget godt”

Jeg tror faktisk Lars har en ok chance.
    Tror der er mange der ser ham som et stabilt og solidt alternativt her i krisen.

Mange vil nok være nervøs for, at skulle have en ny og uprøvet SM midt I alt kaoset.

Canis_lupus
    Rusher
    • E-peen: 1,094

RE: Problemet (for os der ikke er røde) er, at folk er bange. De tør ikke noget nyt midt i krige og kaos. Så hellere bare tage Mette igen “det går jo meget godt”

Altså ikke for noget men , flere af de borgerlige havde sikkert overgivet Grønland til Trump uden at tøve et sekund, eksempelvis landsforædderen
    Morten Messersh*t!

Det sku ingen hemmelighed at på den borgerlige fløj er der flere der er fløjtende ligeglad med Grønland, og undskyld mig men i
    er kræftedme Landsforæddere, hvis i mener at man ikke skal Kæmpe for sit land og sine grænser.

• Dette svar blev ændret 4 minuter siden af Canis_lupus.
Viser 16 svar - 1 til 16 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...