Forside Fora Politik/Samfund Ukraine 2022+ ?

Currently, there are 0 users and 2 guests visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    StultusX2
    Rusher
    Offline

    Tid til noget langt mere interessant end vira.

    Jeg er ikke HOK! Jeg er ikke Trine B. MEN, jeg er sgu spændt!

    What say ye. Rushers..var Krim 2014 nok for Родина-мать?

    ..eller er; gasledning ≥ EU?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette emne blev ændret 2 år, 4 måneder siden af StultusX2.
Viser 30 svar - 91 til 120 (af 780 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #91
    Guru35
    Rusher
    • 67 Indlæg
    Offline

    Så det godt. Han har erklæret noget lignende før, dog uden at der var soldater på grænsen, og da Duma’en foreslog det for nogen dage siden, der mente han, at det var en unødvendig eskalering af en krise, som kunne løses diplomatisk.

    Sad og smågrinede lidt efter et kvarters tid, for der gik 19 min før han kom med hans pointe. Han havde for længst tabt den almene russer. Men hold da op en svada af fy-ord han fik fyret af om Ukraine

    På tide at der er nogen der tager natpotten fra ham. Han kan anerkende løs herfra og til helvede fryser til, men de republikker bliver jo aldrig russiske, sådan som begge parter er kravlet op i hver deres træ.

    Den almene Russer tror at Ukraine er i gang med et folkedrab i Donbass regionen, og Putin rykker nu ind for at redde de stakkels indbyggere, som bare vil have lov at være en selvstændig nation. Civilbefolkningen er evakueret til Rusland, og han har formået at male et billede af, at de er en fredsbevarende stykre der komme separatisterne til undsætning.

    #92
    RabidSquirrelX
    Rusher
    • 583 Indlæg
    Offline

    Kan gode lide man lige venter til vinter doping OL er slut…

    Det er da godt vi har sendt cyber hjælp til Ukraine… eller har vi nu også det.

    #93
    SturmWolfDK
    Rusher
    • 562 Indlæg
    Offline

    #91
    Det er mit indtryk, at han ikke er lykkes skide godt med det.
    Mange Russere er desuden bekendt med at de massegrave stammer fra 2014-2015, og intet har at gøre med folkedrab.
    Med NATO har han derimod godt fat.

    #92
    Man må jo følge praksis og bevæbne sig med tålmodighed ☺️

    Skulle vi ikke sende 50 embedsfolk derover?

    Kan være besparelser har udsat det. Vi sendte dog fregat med tomme missilbrønde 🤣

    #94
    RabidSquirrelX
    Rusher
    • 583 Indlæg
    Offline

    #93 Jeg er bare træt af det der symbol politik, man sender dem ting fra ww2 til at forsvare sig med. Danmark vil sende et har it nørder til at fortælle dem de skal opdatere deres firewall, det er lang tid siden og nu siger de at de ikke har fået nogen henvendelse fra dk om dette. Anyway så må vi se om der bliver nogle sanktioner som er vværd at føle på, elller om det gør mest ondt på os selv..

    #95
    Guru35
    Rusher
    • 67 Indlæg
    Offline

    #93 Jeg er bare træt af det der symbol politik, man sender dem ting fra ww2 til at forsvare sig med. Danmark vil sende et har it nørder til at fortælle dem de skal opdatere deres firewall, det er lang tid siden og nu siger de at de ikke har fået nogen henvendelse fra dk om dette. Anyway så må vi se om der bliver nogle sanktioner som er vværd at føle på, elller om det gør mest ondt på os selv..

    Ja, Putin trækker helt sikkert styrkerne tilbage, når de løber tør for Carlsberg derovre.

    #96
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    ..godt jeg ikke har gas
    Nu når selveste gashungrende Tyskland inddrager Nord Stream 2

    Bliver spændende om landfast til Krim – eller helt til Dnjepr!?

    #93 Mht. DK fregat* Er de frosne pirater ude af fryserummet? (har ikke fået fulgt så meget med i den mission)

    *Godt nok en sløv “fregat” den der Absalon klasse. 23+ knob! ..ikke specielt prangende.

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #97
    zybr
    Rusher
    • 93 Indlæg
    Offline

    Gad vide om alle de sanktioner overhovedet har den forventede effekt. Rusland må da være vant til det efterhånden.
    Det er sku lidt sjovt at høre om alle de underlige ting som EU-landende bidrager med til ukraine. Ikke en skid reelt værdi men en masse forsøg på at lave noget PR og lige score “billige point”.

    Det eneste gode der kommer ud af det er at putin forhåbentlig lukker for gassen til Das Reich. Jeg tror det ville være den bedste katalystor til få gang i den grønne omstilling i EU. Der er ikke noget der motivere mere end udsigten til at fryse røven af i et koldt hus til vinter(I know!).

    • Dette svar blev ændret 2 år, 1 måned siden af zybr.
    • Dette svar blev ændret 2 år, 1 måned siden af zybr.
    #98
    SturmWolfDK
    Rusher
    • 562 Indlæg
    Offline

    #96
    Er de overhovedet kommet hjem dernede fra endnu? Jeg ved godt pirat missionen er blevet aflyst, men de skal vel lige i dok 2-3 uger, når de kommer hjem, før de kan blive sat ind i Baltikum regionen.

    #97
    Sanktionerne skræmmer dem næppe. I december hev de 5 billioner hjem i udenlandsk valuta, så det har været planlagt længe. Jeg tænker, at langt de fleste midler er flyttet, og aktiverne likvideret.

    Og ja enig støtten til Ukraine er tåkrummende. Putin har taget dem fulstændigt på sengen. Heldigvis udnytter han ikke det momentum tilsyneladende.

    En krig i Europa vil slå den igangværende grønne omstilling til lirekassemand.

    #99
    VampiricEye
    Rusher
    • 3669 Indlæg
    Offline

    Måske er endnu en stor krig efterfulgt af en kold krig, det der skal til for, at vi endelig får sendt nogle mennesker til Mars.🤔

    Nintendo Influencer

    På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

    På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

    #100
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #98

    En krig i Europa vil slå den igangværende grønne omstilling til lirekassemand.

    Det tror jeg ikke du skal regne med, energiuafhængighed vil få en meget høj strategisk prioritet i tilfælde af en krise sådan som en større krig i østeuropa og hvad det vil trække med sig af problemer i slipstrømmen. Især i en tid hvor verdens handelsinfrastrukturen generelt bliver tilstadighed mere usikker og kriseramt.

    Europas bedste bud på energiuafhængighed er vedvarende energi, da det er billigere end nogen alternativer. Kul bliver tilstadighed dyrer at udvinde og uran skal i høj grad hentes ind udefra.

    Vedvarende energis produktions decentrale natur og det dertilhørende powergrid vil i øvrigt være langt mere robust ifht. forskellige former for angreb, fysisk som “kYbeRnEtiSk”

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 1 måned siden af Emilsa.
    • Dette svar blev ændret 2 år, 1 måned siden af Emilsa.
    #101
    Stormtrooper
    Rusher
    • 200 Indlæg
    Offline

    #98 Fem milliarder dollars. Ikke fem billioner kroner. Den slags penge tror jeg sgu alligevel ikke lige, at Putin råder over.

    Rusland er et fattigt, ynkeligt land, der er nødt til at spille med de militære muskler, for at få en smule opmærksomhed. Ligesom Nordkorea.

    #102
    Deadlights
    Rusher
    • 1203 Indlæg
    Offline

    Hvad er Putins strategi mon helt præcist? Nuppe en række provinser, sidde på dem i nogle år og så gentage manøvren indtil han har Polen som nabo?

    #103
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #102 – Invadere til Dniper og så destabilisere resten af Ukraine (Vi kommer nok til at se en hel del til det der private SS korps Rusland har sat i verden.) nok til at kunne fremprovokere et regimeskifte. Hvis ikke bare de snupper det hele.

    Det er en meget teatralsk og gradvis manøvre Rusland har gang i, jeg fristes næsten til at tro at de kommer til at gøre det her i et roligt tempo indtil “Vesten” giver efter for en lang række krav.

    Et er sikkert, Kremlin har vist Washington at de kan gøre hvad der passer dem og tiden med en altdominerende supermagt er forbi

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #104
    Deadlights
    Rusher
    • 1203 Indlæg
    Offline

    På DRs kort over Ruslands tropper er det jo hele vejen langs grænserne nord og øst, samt har adgang fra Krim mod syd. Så de kan godt nok trænge ind fra mange sider på en gang, hvis de har lyst.

    #105
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #96
    Er de overhovedet kommet hjem dernede fra endnu? Jeg ved godt pirat missionen er blevet aflyst, men de skal vel lige i dok 2-3 uger, når de kommer hjem, før de kan blive sat ind i Baltikum regionen.

    Hmm 23 knob…hmm. At spørge danske efterretningstjenester – altså dem på fri fod!?

    SS korps Rusland

    SundhedsStyrelsen Россия?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette svar blev ændret 2 år, 1 måned siden af StultusX2.
    #106
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #105 – Det der Wagner halløj

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #107
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #106 Nåh, du mener TYPEN a la ham den kære Oskar D.

    Bare mod vest?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette svar blev ændret 2 år, 1 måned siden af StultusX2. Årsag: Oskar med K ...pinligt!
    #108
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #105 – Det der Wagner halløj

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #109
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #107 – Nej jeg mener den der hær af lejesoldater Rusland har oprettet

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #110
    Stormtrooper
    Rusher
    • 200 Indlæg
    Offline

    Også kendt som Putins Proxyhær. Så både SS og PP.

    #111
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #109 Gider du lige definere Wagner-halløj?

    ..HVIDE svaner. Ludvig d.II og slotte?

    ..Dommedag nu(1979)?

    ..Hardcore-TYPER, der kan lide at se ting brænde = Lige NU aka: Putins grønne uden mærker?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #112
    SturmWolfDK
    Rusher
    • 562 Indlæg
    Offline
    #113
    hqx
    Rusher
    • 309 Indlæg
    Offline

    Godt nok en gang vattet sanktioner som man har fortaget imod Rusland, de er da fløjtende ligeglade med de små sanktioner.

    Det er som om at man vil lave sanktioner, men det må ikke gå ud over nogen i EU, så derfor kommer det aldrig til at blive noget seriøst… Ppfffttt..

    #114
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #112 ..fordi Blackwater var/er bedre – betaler bedre 100% sikkert – Men ellers?

    ..og nu har vi danske “eksperter” der nævner atomvåben… ‘amen for ind i…

    #113: Du husker slet ikke Krim i 2014?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette svar blev ændret 2 år, 1 måned siden af StultusX2.
    #115
    SturmWolfDK
    Rusher
    • 562 Indlæg
    Offline

    #114
    Hvem siger Blackwater var bedre?

    Når man taler Rusland, er atomvåben ret relevant at nævne. Det er sandsynligvis det der har afholdt, og vil afholde Europa og USA fra at erklære Rusland krig over en hel eller delvis invasion af Ukraine.
    Sanktioner er det eneste der ligger i værktøjskassen, medmindre Putin begynder på decideret udrensning.
    Imens handler Rusland gladeligt videre via Kina, evt. Nordkorea og så Kina, eller via andre lande. Den vestlige verden kommer ikke til at sanktionere Kina over Ukraine imo, selv hvis de blev opdaget i at handle med russerne. Alt for stor negativ effekt på verdensøkonomien.

    Atomvåben som “løsning” er off the table. Der ville ikke være nogen vindere, for de ville smadre hinanden.

    Og Ukraine bliver næppe inviteret i NATO, for det skaber samme problem, for så skal NATO få Rusland ud af Krim og Donbass, jf. deres charter, da det er ukrainsk territorium.

    Jeg tror kun på sanktioner lige nu, uagtet at der bliver rystet rigeligt med næverne af de vestlige ledere.

    #116
    Mengsk
    Rusher
    • 3 Indlæg
    Offline

    Wagner gruppen er Putins statsstyret blackwater privatsoldater, en blanding af proffer, veteraner, Galninge og wannabe fremmedligionære.

    Grundlæggeren er Putins hjemmelavet oligark. Tidligere private kok. Med hang til nazisme og derigennem fascination af Hitlers ynglings komponist etc. Der af navnet. Han kommer når Putin kalder, og de sælger deres ydelser i Malawi (derfor dk ville hurtigt ud igen) og alle andre steder, fra Sydamerika til, Afrika, Lavanten og euroasien. Nok dem der skal stå for disse hersens Katýn agtige dødsliste post invasion.

    Gør nu ik noget dumt

    #117
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Hvem siger Blackwater var bedre?

    Det skriver jeg, endda ganske tydeligt.

    Beklager min manglende RÆDSEL for atomkrig. Lad os kalde det; en form for PTSD.

    Men respekt og ydmyghed overfor, dem der vitterligt er bange.

    #116 ..måske derfor jeg fandt Dirlewanger brigaden oplagt. To OLD?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette svar blev ændret 2 år, 1 måned siden af StultusX2.
    #118
    Nickell
    Moderator
    • 1745 Indlæg
    Offline

    Der er krig… 😥

    #119
    hunterSEG
    Rusher
    • 225 Indlæg
    Offline

    Trist tid for europa. Det havde jeg virkelig ikke troet på for bare en uge siden. Lort.

    "Et rush om dagen. Holder facebook fra døren."

    #120
    Jacques
    Rusher
    • 554 Indlæg
    Offline

    Hvor er det dog trist. Har russerne dog intet lært af vores forfærdeligt blodige historie…?????? Nej, hvor er jeg vred over det. Putin, det svin, med sin udtalelse fra i nat om, at alle der blander sig vil opleve konsekvenser, som de aldrig har oplevet det før, lægger jo ikke bare op til krig med Ukraine. Nu lægger han sig ud med hele verden. Jeg håber, at NATO slår koldt vand i blodet og overvejer reaktionen grundigt.

    Bye with a warmly hugs

Viser 30 svar - 91 til 120 (af 780 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...