Forside Fora Politik/Samfund Ukraine 2022+ ?

Currently, there are 0 users and 6 guests visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
    StultusX2
    Rusher
    • E-peen: 2,043

Tid til noget langt mere interessant end vira.

Jeg er ikke HOK! Jeg er ikke Trine B. MEN, jeg er sgu spĂŠndt!

What say ye. Rushers..var Krim 2014 nok for Đ ĐŸĐŽĐžĐœĐ°-ĐŒĐ°Ń‚ŃŒ?

..eller er; gasledning ≄ EU?

My TIE! My nimble coffin! Og det Ă©r KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddþende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sétte sig ned bag i bussen”...

• Dette emne blev ĂŠndret 3 Ă„r, 3 mĂ„neder siden af StultusX2.
Viser 30 svar - 751 til 780 (af 900 i alt)
  • Forfatter
    Svar
    StultusX2
    Rusher
    #0 TrÄdstarter

https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-29-prigozjin-begravet-i-hemmelighed-kun-faa-maatte-kende-tid-og-sted

Jamen sĂ„: Rest In Piss Prigozjin. Er dog mest overrasket over, de allerede har fundet stumper/rester nok til…!?

Mht. Utkin. Gale kĂžtere skyder man

En snarligt uddþende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sétte sig ned bag i bussen”...

Nickell
    Moderator
    • E-peen: 1,963

Russerne er maks pressede, og tyr til svineri som angrebet i Kyiv her til morgen…

?

hqx
    Rusher
    • E-peen: 435

Russerne er maks pressede, og tyr til svineri som angrebet i Kyiv her til morgen…

?

Har de ikke gjort det igennem hele krigen – gĂ„et bevist efter civile bygninger og infrastruktur.

LÊste lige her den anden dag at Ukraine mener at Rusland spare pÄ missiler og droner sÄ de har store lagre de kan bruge til at smadre Ukraines energiinfrastruktur her til vinter sÄ landet fryser helt vildt.

🙁

Nickell
    Moderator
    • E-peen: 1,963

Har de ikke gjort det igennem hele krigen – gĂ„et bevist efter civile bygninger og infrastruktur.

Jo, men det har forholdsvis vĂŠret droner, med mindre Putin lige skulle gĂžre gengĂŠld efter et tilbageslag.

Jeg synes, at Ukraine har vÊret inde i en periode uden de store angreb pÄ Kyiv, da man kunne skyde der meste ned.

Historien vil dÞmme dem hÄrdt.

hqx
    Rusher

Jo, men det har forholdsvis vĂŠret droner, med mindre Putin lige skulle gĂžre gengĂŠld efter et tilbageslag.

Jeg synes, at Ukraine har vÊret inde i en periode uden de store angreb pÄ Kyiv, da man kunne skyde der meste ned.

Historien vil dÞmme dem hÄrdt.

Jeg tror desvÊrre at historien vil vÊre dybest set ligeglad. PÄ et eller andet tidspunkt sÄ enten kommer der en vÄbenhvile og Putin og Co. beholder en del af Ukraine og Ukraine kommer sÄ til gengÊld med i NATO. Ingen reelle konsekvenser for det russiske styre.

eller

Putin “dĂžr en naturlig dĂžd” og Krigen afsluttes uden den nogen videre konsekvenser for den russiske magtelite.

Tror desvĂŠrre ikke at kravet om retfĂŠrdighed vejer tungt nok i forhold til kravet om politisk stabilitet og Ăžkonomisk udvikling. TĂŠnker at Versailles traktaten stadig vil afskrĂŠkke vesten fra at krĂŠve noget virkeligt seriĂžst fra Rusland efter en fred.

Emilsa
    Rusher
    • E-peen: 1,318

#752 – Rusland er ikke maks pressede, Ukraine er langt om lĂŠnge ved visse steder at vĂŠre kommet forholdsvist tĂŠt pĂ„ den fĂžrste egentlige Russiske forsvarslinje ud af 3+.. NĂ„r Ukraine er trĂŠngt igennem 2, sĂ„ begynder vi at kunne tale om at Russerne er maks-pressede. Jeg har ment fra starten at den Ukrainske offensiv med henblik pĂ„ at afskĂŠre og isolere Krim var idiotisk og at det nok havde vĂŠret bedre at angribe hvor Rusland ikke har formĂ„et at grave sig sĂ„ godt ned – SĂ„ havde der vĂŠret en mulighed for at generobre land i nĂŠvnevĂŠrdige mĂŠngder. Jeg tror nĂ„r krigen er ovre om nogle Ă„r eller ti, sĂ„ vil det blive klart at et krav fra vesten om militĂŠrhjĂŠlp til Ukraine var et fokus pĂ„ Krim, fordi vesten har en strategisk interesse i Krim og ikke giver fem potter pis for Luhansk og Donetsk’ mudrede marker.

#755 – Vesten kommer ud af den her krig i en voldsomt svĂŠkket forhandlingsposition til noget som helst. Den unipolĂŠre verdensorden er brudt ned og meget af verden orienterer sig nu mod Rusland og Kina. Afrika er et godt eksempel, isĂŠr de tidligere franske kolonier – der er en serie af militĂŠrkup der resulterer i Russisk venlige regimer med en tilsyneladende ret stor folkelig opbakning.

I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak pÄ olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

Birdm
    Rusher
    • E-peen: 176

Russerne syntes Ă„benbart selv de er lidt pressede eftersom de har smidt en af deres 1337 airborne regimenter ind som forstĂŠrkning, ved netop Robotyne

Desuden skulle der vÊre slÄet hul i hovedlinjen, sydÞst for Robotyne ved Verbove, omfanget er ukendt, mÄske kun rekognoscering ind til videre

Par twitterlinks pÄ det, de her er normalt nogenlunde trovÊrdige
    https://twitter.com/emilkastehelmi/status/1696838128529502456
    https://twitter.com/Tendar/status/1696847099311071586

Mener desuden vesten har fÄet manifesteret sig som stadig den vigtigste faktor i verden, nÄr de ellers kan finde ud af at vÊre enige, hvad de sjÊldent er..Tror Kina tÊnker en ekstra gang inden de laver blokade eller invaderer Taiwan

Men er ellers enig i at verden ikke er unipolar mere, vestens % af verdens bnp er faldet og faldet gennem flere Ă„rtier, samtidigt med vi selv er blevet rigere, bare meget langsommere end andre, hvilket er fint nok

Kina er et godt alternativ for mange lande, det er jo ogsĂ„ meget sjovere at vĂŠre leder af et land der ikke skal love alt muligt menneskerettigheds-pjat for at handle og fĂ„ stĂžtte af vesten – Kina er self ret ligeglade med sĂ„ noget 🙂

StultusX2
    Rusher
    #0 TrÄdstarter

https://www.dr.dk/nyheder/indland/ukrainsk-oversergent-kritiserer-dansk-traening-af-ukrainske-soldater

..sĂ„ der var ikke nogen, der kunne fortĂŠlle den “slaviske” oversergent, at DK ikke har haft artilleri i Ă„rtier og vor drone-ekspertise er noget med TĂ„rnfalken :-/

Og hvor mange “veteraner” er der tilbage, nĂ„r det handler om mekaniserede styrker+ og IKKE bare: “Sandaler, AK’er og RPG’er”?…bevares mortĂ©r – prĂžvede vi(jeg) i Kososva/Kosovo.

Men hvad ved jeg! Ukraine Ă©r Europa…

Emilsa
    Rusher

#758 – Hear me out, mĂ„ske skulle ukrainske veteraner med erfaring i det hersens rigtig krig vĂŠre dem der trĂŠner ukrainske soldater og sĂ„ leverer vi bare infrastruktur og noget. Jeg undrede mig allerede i sidste vinter, over hvad det helt prĂŠcis er at ukrainerne skulle kunne lĂŠre af de vestlige staters militĂŠr. Der er jo ingen erfaring med noget som helst af hvad der foregĂ„r

I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak pÄ olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

StultusX2
    Rusher
    #0 TrÄdstarter

#758 – Hear me out, mĂ„ske skulle ukrainske veteraner med erfaring i det hersens rigtig krig vĂŠre dem der trĂŠner ukrainske soldater og sĂ„ leverer vi bare infrastruktur og noget. Jeg undrede mig allerede i sidste vinter, over hvad det helt prĂŠcis er at ukrainerne skulle kunne lĂŠre af de vestlige staters militĂŠr. Der er jo ingen erfaring med noget som helst af hvad der foregĂ„r

HĂžre hvad? Vi lyder da som vĂŠrende enige, hvis bare fra #mille til #stulle.

VENT! Er det til ALLE?

StultusX2
    Rusher
    #0 TrÄdstarter

https://www.dr.dk/nyheder/indland/nato-afviser-kritik-af-stoevet-traening-af-ukrainske-soldater

OK! Alt er godt! SLET #158 MODERatore – Jeg tog fejl.

StultusX2
    Rusher
    #0 TrÄdstarter

https://www.dr.dk/nyheder/indland/nato-afviser-kritik-af-stoevet-traening-af-ukrainske-soldater

OK! Alt er godt! SLET #158 MODERatore – Jeg tog fejl.

Og det var sĂ„ #758 – der skulle slettes! (hvem fa’en startede denne trĂ„d?) Undskyld.

^Hmm, brilletid Stultus’, eller er din 1920×1200 skĂŠrm bare blevet for bette til 2023+?

PS Sry’ #SealDK! Dit indlĂŠg er..var glimrende(#158)

• Dette svar blev ĂŠndret 1 Ă„r, 4 mĂ„neder siden af StultusX2.
    StultusX2
    Rusher
    #0 TrÄdstarter

Hvad siger en russisk hÄnddukke*?

*MANGE medaljer = ∞ WIN med mange kmÂł, ik’?

RabidSquirrelX
    Rusher
    • E-peen: 878

Jeg syntes jeg husker noget om europa ville fryse, jeg vil bare lige sige det er ikke mig der bor i en bygning hvor der er -27° i min stue.. og hvis det var var katten den fÞrste der blev lavet til en hat. Det og sÄ prisen pÄ Êg er Äbenbart det eneste der kan rokke lidt pÄ de stolte russer.

Kenkari
    Moderator
    • E-peen: 3,487

#764 Glemte du et link eller hvordan? 🙂

"Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

RabidSquirrelX
    Rusher

TÞr jo dÄrlig nok linke mere..:) nej der florere jo bare rigtig meget med mange byer i rusland hvor rÞrene er sprunget og de ikke kan fixe det sÄ mange af deres lejligheder er uden vand el og varme.

Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 3,666

SÄ fik de ogsÄ taget livet af Navalnyj.

https://www.bt.dk/udland/live-putin-kritiker-og-opositionspolitiker-navalnyj-meldes-doed?directpost=7237694

Jeg beder en stille bĂžn om, at Putin snart lider en ekstrem smertefuld dĂžd.

Stormtrooper
    Rusher
    • E-peen: 240

SÄ fik de ogsÄ taget livet af Navalnyj.

https://www.bt.dk/udland/live-putin-kritiker-og-opositionspolitiker-navalnyj-meldes-doed?directpost=7237694

Jeg beder en stille bĂžn om, at Putin snart lider en ekstrem smertefuld dĂžd.

Jeg begriber simpelthen heller ikke, hvorfor han nogensinde tog tilbage til Rusland. Han vidste jo udmÊrket, at han ville blive smidt i spjÊldet. Hvis det var et forsÞg pÄ at Êndre landet indefra, var det jo dybt naivt. Og han virkede ikke ligefrem naiv. MÄske kan hans dÞd fÞre til en oprÞrsk stemning i dele af befolkningen. Men det er nok ogsÄ naivt at hÄbe pÄ.

Emilsa
    Rusher

Det ser ud til at Avdiivka falder meget snart, russerne har direkte udsyn til begge veje ind og ud af byen.

MÄske kan hans dÞd fÞre til en oprÞrsk stemning i dele af befolkningen. Men det er nok ogsÄ naivt at hÄbe pÄ.

Russisk kontroldoktrin er sĂ„dan en slags hvor staten kontrollere oppositionen, enten gennem korruption eller via at selve oppositionsgruppen er etableret staten og sĂ„ fra tid til anden sĂ„ afslĂžrer de sig selv pĂ„ sĂ„dan en “It waas FSB all along” i et eller andet blunder, der i virkeligheden var en orchestreret oopsie. Det betyder det er meget svĂŠrt at bygge en politisk bevĂŠgelse mod regimet fordi ingen kan stole pĂ„ nogensom helst.

Rusland er et laboratorium udi indirekte politisk kontrol

Cancerman
    Head Rusher

Jeg begriber simpelthen heller ikke, hvorfor han nogensinde tog tilbage til Rusland

Nej, det var mere eller mindre selvmord.
    Han vidste nok godt han rÞg i spjÊldet, men det er jo ogsÄ en mÄde at vise befolkningen hvor korrupt Rusland er.

#769 Trist ?
    Nu mÄ USA (og specielt) GOP godt lige tage sig sammen og fÄ den hjÊlpepakke afsted.

Emilsa
    Rusher

#770 – Hvis jeg skulle dĂž en martyr dĂžd, sĂ„ kunne jeg finde andre mere tiltalende mĂ„der end at dĂž langsomt af forgiftet mad i en fĂŠngselscelle.

LĂžbet er nok kĂžrt for Ukraine, det var det sandsynligvis fra starten. Men det er somon de har fucket alt op for sig selv siden Rusland trak sig tilbage fra Kherson og Kharkiv. Forsvaret af Bakhmut var en katastrofe, de fik mange af deres bedste brigader blĂždt til dĂžde ved at insistere pĂ„ at holde den by pĂ„ trods af at russerne har en ekstrem artelleri fordel. Deres sommeroffensiv var en katastrofe der aldrig skulle have vĂŠret forsĂžgt, og det vidste nĂŠrmest alle fĂžr den gik igang – Ruslands forsvarslinier var ingen hemmelighed. Nu brĂŠnder de enormt mange mĂŠnd af pĂ„ at forsĂžge at holde Adviika prĂŠcis som med Bakhmut, selv om slaget har vĂŠret tabt for lĂŠngst.

Jeg tror ikke vÄbenhjÊlpepakker nu kommer til at Êndre stort pÄ det. Vi kan i vesten ikke producere artellerigranater hurtigt nok til at mÞde behovet for Ukraines forsvar. I mellemtiden har russerne banket rusten af deres gamle vÄbenfabrikker fra Soviet tiden og sprÞjter granater ud.

Det er ligegyldigt om man har en gammel t65 eller en Leopard2, bliver de ramt af en 155mm granat sÄ er de solgt til stanglakrids og droner er blevet uhyggeligt gode til at guide artelleri.

Cancerman
    Head Rusher

Hvis jeg skulle dÞ en martyr dÞd, sÄ kunne jeg finde andre mere tiltalende mÄder end at dÞ langsomt af forgiftet mad i en fÊngselscelle.

True.

Mht Ukraine har du desvĂŠrre nok ret – det er nok kun et spĂžrgsmĂ„l om tid. ?

zybr
    Rusher
    • E-peen: 119

Nu mÄ USA (og specielt) GOP godt lige tage sig sammen og fÄ den hjÊlpepakke afsted.

Hvorfor? De er jo tydeligvis ved at vĂŠre trĂŠtte af at trĂŠkke lĂŠsset i noget der langt hen ad vejen er en europĂŠisk krig?…Hvor er de vesteuropĂŠiske magter?…nĂ„rh ja..de har kĂžrt frihjul pĂ„ forsvarsbudgetterne i Ă„rtier. Lagrene er tĂžmt og udstyr skrottet fordi vi i EU har vĂŠret for fine til at bygge bomber og kanoner.

Cancerman
    Head Rusher

Hvorfor? De er jo tydeligvis ved at vÊre trÊtte af at trÊkke lÊsset i noget der langt hen ad vejen er en europÊisk krig?
Hvor er de vesteuropÊiske magter?
nÄrh ja..de har kÞrt frihjul pÄ forsvarsbudgetterne i Ärtier. Lagrene er tÞmt og udstyr skrottet fordi vi i EU har vÊret for fine til at bygge bomber og kanoner.

Trump er det dig? ?

Men ja, det kan vi ikke vĂŠre uenige om. Men lige nu handler det om at stoppe Rusland og ikke diskuterer det – det mĂ„ vi tage bagefter. ?

RabidSquirrelX
    Rusher

#771 tror det kommer an pÄ hvor man fÄr nyhederne fra, jeg tror udemÊrket at ukraine ved at rusland har mere af alt og derfor mÄ tÊnke sig om en gang eller 2, og jeg tror de vÊlger at forsvare Adviika sÄ lÊnge de mener de mener de har en k/d som de kan leve med.

#773 har ret i det det.
    USA bruger uanet mÊngder pÄ europas sikkerhed, og det er pÄ det eneste punkt trump faktisk har fat i noget, resten er han sindsyg. mens vi her bruger alle metoder til at leve op til et minimum pÄ 2%.
    og hvad har vi entelig nĂ„r det kommer til stykket… skibe der ikke kan skyde og uden missiler som vi alligevel skal kĂžbe af usa. Hvorfor fanden har de ikke skiftet de minkfarme ud og lave artilleri granaterne istedetfor det er jo en guld gruppe mange Ă„r frem. Istedet sidder de skide nordmĂŠnd pĂ„ produktionen og har skudt den papegĂžje.

#770 det lyder som om du allerede har givet op. Hvad sÄ, hvad skal der sÄ ske? skal ukraine bare lÊgge sig ned og blive opslugt at rusland? Der mÄ jo vÊre en del efterslÊb hos rusland efter sÄdan en krig sÄ der kan man jo passene bruge den ukraines befolkning som billigt slavearbejde. Og hvad sÄ, sÄ stÄr europa i en ny situation med rusland. med 40 mil sure ukrainer som vil fÞle sig svigtet af vesten.

Hvad med drone produktionen, anti drone.

Hvorfor kÞber vi fucking israelsk artilleri nÄr vi kan kÞbe svensk,tysk,fransk,uk what ever nogen af vores naboer. Hatten af for sverige pÄ det punkt.

RabidSquirrelX
    Rusher

Good old Tucker Carlson

SturmWolfDK
    Rusher
    • E-peen: 562

Jon ♄

RabidSquirrelX
    Rusher

Staten kÞber grund med ammo fabrik tilbage, skal renovere hele lortet. Og sÄ skal sÄ have en privat virksomhed til at stÄ for produktionen fremover. SÄ langt sÄ godt. Men forstÄr bare ikke hvorfor der skal et privat firma ind i det hele taget kan nogen forklare mig det? De skal vel have noget profit ud af det, sÄ det er vel dyre for staten i den lange ende eller hvad? Med al det mangel og tilskud i eu der er er det vel en god forretning i en god del Är fremover. Vi kan jo se at droner bliver brugt ufatteligt meget, er vi med pÄ den vogn?, hvorfor er vi ikke med?

hqx
    Rusher

Staten kÞber grund med ammo fabrik tilbage, skal renovere hele lortet. Og sÄ skal sÄ have en privat virksomhed til at stÄ for produktionen fremover. SÄ langt sÄ godt. Men forstÄr bare ikke hvorfor der skal et privat firma ind i det hele taget kan nogen forklare mig det? De skal vel have noget profit ud af det, sÄ det er vel dyre for staten i den lange ende eller hvad? Med al det mangel og tilskud i eu der er er det vel en god forretning i en god del Är fremover. Vi kan jo se at droner bliver brugt ufatteligt meget, er vi med pÄ den vogn?, hvorfor er vi ikke med?

Vi kĂžber vel bare Shahed droner i fremtiden? Meget billigere end at lave selv.

Emilsa
    Rusher

Haha
 Sturmpanzerwagan A7V var forud for sin tid

eller det virker, sÄ knap sÄ meget haha. Men grimt er det

https://x.com/squatsons/status/1780161378512429204?s=46&t=qDJtscDwTlexIXWOL4_GVA

En hel klase af drone jammere pÄ taget af skurkampvognen.

Viser 30 svar - 751 til 780 (af 900 i alt)
  • Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...