Forside Fora Politik/Samfund Ukraine 2022+ ?

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    StultusX2
    Rusher
    Offline

    Tid til noget langt mere interessant end vira.

    Jeg er ikke HOK! Jeg er ikke Trine B. MEN, jeg er sgu spændt!

    What say ye. Rushers..var Krim 2014 nok for Родина-мать?

    ..eller er; gasledning ≥ EU?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette emne blev ændret 2 år, 4 måneder siden af StultusX2.
Viser 30 svar - 751 til 780 (af 785 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #751
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-29-prigozjin-begravet-i-hemmelighed-kun-faa-maatte-kende-tid-og-sted

    Jamen så: Rest In Piss Prigozjin. Er dog mest overrasket over, de allerede har fundet stumper/rester nok til…!?

    Mht. Utkin. Gale køtere skyder man

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #752
    Nickell
    Moderator
    • 1745 Indlæg
    Offline

    Russerne er maks pressede, og tyr til svineri som angrebet i Kyiv her til morgen…

    😞

    #753
    hqx
    Rusher
    • 309 Indlæg
    Offline

    Russerne er maks pressede, og tyr til svineri som angrebet i Kyiv her til morgen…

    😞

    Har de ikke gjort det igennem hele krigen – gået bevist efter civile bygninger og infrastruktur.

    Læste lige her den anden dag at Ukraine mener at Rusland spare på missiler og droner så de har store lagre de kan bruge til at smadre Ukraines energiinfrastruktur her til vinter så landet fryser helt vildt.

    #754
    Nickell
    Moderator
    • 1745 Indlæg
    Offline

    Har de ikke gjort det igennem hele krigen – gået bevist efter civile bygninger og infrastruktur.

    Jo, men det har forholdsvis været droner, med mindre Putin lige skulle gøre gengæld efter et tilbageslag.

    Jeg synes, at Ukraine har været inde i en periode uden de store angreb på Kyiv, da man kunne skyde der meste ned.

    Historien vil dømme dem hårdt.

    #755
    hqx
    Rusher
    • 309 Indlæg
    Offline

    Har de ikke gjort det igennem hele krigen – gået bevist efter civile bygninger og infrastruktur.

    Jo, men det har forholdsvis været droner, med mindre Putin lige skulle gøre gengæld efter et tilbageslag.

    Jeg synes, at Ukraine har været inde i en periode uden de store angreb på Kyiv, da man kunne skyde der meste ned.

    Historien vil dømme dem hårdt.

    Jeg tror desværre at historien vil være dybest set ligeglad. På et eller andet tidspunkt så enten kommer der en våbenhvile og Putin og Co. beholder en del af Ukraine og Ukraine kommer så til gengæld med i NATO. Ingen reelle konsekvenser for det russiske styre.

    eller

    Putin “dør en naturlig død” og Krigen afsluttes uden den nogen videre konsekvenser for den russiske magtelite.

    Tror desværre ikke at kravet om retfærdighed vejer tungt nok i forhold til kravet om politisk stabilitet og økonomisk udvikling. Tænker at Versailles traktaten stadig vil afskrække vesten fra at kræve noget virkeligt seriøst fra Rusland efter en fred.

    #756
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #752 – Rusland er ikke maks pressede, Ukraine er langt om længe ved visse steder at være kommet forholdsvist tæt på den første egentlige Russiske forsvarslinje ud af 3+.. Når Ukraine er trængt igennem 2, så begynder vi at kunne tale om at Russerne er maks-pressede. Jeg har ment fra starten at den Ukrainske offensiv med henblik på at afskære og isolere Krim var idiotisk og at det nok havde været bedre at angribe hvor Rusland ikke har formået at grave sig så godt ned – Så havde der været en mulighed for at generobre land i nævneværdige mængder. Jeg tror når krigen er ovre om nogle år eller ti, så vil det blive klart at et krav fra vesten om militærhjælp til Ukraine var et fokus på Krim, fordi vesten har en strategisk interesse i Krim og ikke giver fem potter pis for Luhansk og Donetsk’ mudrede marker.

    #755 – Vesten kommer ud af den her krig i en voldsomt svækket forhandlingsposition til noget som helst. Den unipolære verdensorden er brudt ned og meget af verden orienterer sig nu mod Rusland og Kina. Afrika er et godt eksempel, især de tidligere franske kolonier – der er en serie af militærkup der resulterer i Russisk venlige regimer med en tilsyneladende ret stor folkelig opbakning.

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #757
    Birdm
    Rusher
    • 131 Indlæg
    Offline

    #756
    Russerne syntes åbenbart selv de er lidt pressede eftersom de har smidt en af deres 1337 airborne regimenter ind som forstærkning, ved netop Robotyne

    Desuden skulle der være slået hul i hovedlinjen, sydøst for Robotyne ved Verbove, omfanget er ukendt, måske kun rekognoscering ind til videre

    Par twitterlinks på det, de her er normalt nogenlunde troværdige
    https://twitter.com/emilkastehelmi/status/1696838128529502456
    https://twitter.com/Tendar/status/1696847099311071586

    Mener desuden vesten har fået manifesteret sig som stadig den vigtigste faktor i verden, når de ellers kan finde ud af at være enige, hvad de sjældent er..Tror Kina tænker en ekstra gang inden de laver blokade eller invaderer Taiwan

    Men er ellers enig i at verden ikke er unipolar mere, vestens % af verdens bnp er faldet og faldet gennem flere årtier, samtidigt med vi selv er blevet rigere, bare meget langsommere end andre, hvilket er fint nok

    Kina er et godt alternativ for mange lande, det er jo også meget sjovere at være leder af et land der ikke skal love alt muligt menneskerettigheds-pjat for at handle og få støtte af vesten – Kina er self ret ligeglade med så noget

    #758
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    https://www.dr.dk/nyheder/indland/ukrainsk-oversergent-kritiserer-dansk-traening-af-ukrainske-soldater

    ..så der var ikke nogen, der kunne fortælle den “slaviske” oversergent, at DK ikke har haft artilleri i årtier og vor drone-ekspertise er noget med Tårnfalken

    Og hvor mange “veteraner” er der tilbage, når det handler om mekaniserede styrker+ og IKKE bare: “Sandaler, AK’er og RPG’er”?…bevares mortér – prøvede vi(jeg) i Kososva/Kosovo.

    Men hvad ved jeg! Ukraine ér Europa…

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #759
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #758 – Hear me out, måske skulle ukrainske veteraner med erfaring i det hersens rigtig krig være dem der træner ukrainske soldater og så leverer vi bare infrastruktur og noget. Jeg undrede mig allerede i sidste vinter, over hvad det helt præcis er at ukrainerne skulle kunne lære af de vestlige staters militær. Der er jo ingen erfaring med noget som helst af hvad der foregår

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #760
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #758 – Hear me out, måske skulle ukrainske veteraner med erfaring i det hersens rigtig krig være dem der træner ukrainske soldater og så leverer vi bare infrastruktur og noget. Jeg undrede mig allerede i sidste vinter, over hvad det helt præcis er at ukrainerne skulle kunne lære af de vestlige staters militær. Der er jo ingen erfaring med noget som helst af hvad der foregår

    Høre hvad? Vi lyder da som værende enige, hvis bare fra #mille til #stulle.

    VENT! Er det til ALLE?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #761
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    https://www.dr.dk/nyheder/indland/nato-afviser-kritik-af-stoevet-traening-af-ukrainske-soldater

    OK! Alt er godt! SLET #158 MODERatore – Jeg tog fejl.

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #762
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    https://www.dr.dk/nyheder/indland/nato-afviser-kritik-af-stoevet-traening-af-ukrainske-soldater

    OK! Alt er godt! SLET #158 MODERatore – Jeg tog fejl.

    Og det var så #758 – der skulle slettes! (hvem fa’en startede denne tråd?) Undskyld.

    ^Hmm, brilletid Stultus’, eller er din 1920×1200 skærm bare blevet for bette til 2023+?

    PS Sry’ #SealDK! Dit indlæg er..var glimrende(#158)

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette svar blev ændret 6 måneder siden af StultusX2.
    #763
    StultusX2
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 2003 Indlæg
    Offline

    Hvad siger en russisk hånddukke*?

    *MANGE medaljer = ∞ WIN med mange km³, ik’?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #764
    RabidSquirrelX
    Rusher
    • 587 Indlæg
    Offline

    Jeg syntes jeg husker noget om europa ville fryse, jeg vil bare lige sige det er ikke mig der bor i en bygning hvor der er -27° i min stue.. og hvis det var var katten den første der blev lavet til en hat. Det og så prisen på æg er åbenbart det eneste der kan rokke lidt på de stolte russer.

    #765
    Kenkari
    Moderator
    • 2742 Indlæg
    Offline

    #764 Glemte du et link eller hvordan?

    "Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"

    #766
    RabidSquirrelX
    Rusher
    • 587 Indlæg
    Offline

    Tør jo dårlig nok linke mere..:) nej der florere jo bare rigtig meget med mange byer i rusland hvor rørene er sprunget og de ikke kan fixe det så mange af deres lejligheder er uden vand el og varme.

    #767
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3050 Indlæg
    Offline

    Så fik de også taget livet af Navalnyj.

    https://www.bt.dk/udland/live-putin-kritiker-og-opositionspolitiker-navalnyj-meldes-doed?directpost=7237694

    Jeg beder en stille bøn om, at Putin snart lider en ekstrem smertefuld død.

    #768
    Stormtrooper
    Rusher
    • 201 Indlæg
    Offline

    Så fik de også taget livet af Navalnyj.

    https://www.bt.dk/udland/live-putin-kritiker-og-opositionspolitiker-navalnyj-meldes-doed?directpost=7237694

    Jeg beder en stille bøn om, at Putin snart lider en ekstrem smertefuld død.

    Jeg begriber simpelthen heller ikke, hvorfor han nogensinde tog tilbage til Rusland. Han vidste jo udmærket, at han ville blive smidt i spjældet. Hvis det var et forsøg på at ændre landet indefra, var det jo dybt naivt. Og han virkede ikke ligefrem naiv. Måske kan hans død føre til en oprørsk stemning i dele af befolkningen. Men det er nok også naivt at håbe på.

    #769
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    Det ser ud til at Avdiivka falder meget snart, russerne har direkte udsyn til begge veje ind og ud af byen.

    #768

    Måske kan hans død føre til en oprørsk stemning i dele af befolkningen. Men det er nok også naivt at håbe på.

    Russisk kontroldoktrin er sådan en slags hvor staten kontrollere oppositionen, enten gennem korruption eller via at selve oppositionsgruppen er etableret staten og så fra tid til anden så afslører de sig selv på sådan en “It waas FSB all along” i et eller andet blunder, der i virkeligheden var en orchestreret oopsie. Det betyder det er meget svært at bygge en politisk bevægelse mod regimet fordi ingen kan stole på nogensom helst.

    Rusland er et laboratorium udi indirekte politisk kontrol

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #770
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3050 Indlæg
    Offline

    Jeg begriber simpelthen heller ikke, hvorfor han nogensinde tog tilbage til Rusland

    Nej, det var mere eller mindre selvmord.
    Han vidste nok godt han røg i spjældet, men det er jo også en måde at vise befolkningen hvor korrupt Rusland er.

    #769 Trist 😔
    Nu må USA (og specielt) GOP godt lige tage sig sammen og få den hjælpepakke afsted.

    #771
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #770 – Hvis jeg skulle dø en martyr død, så kunne jeg finde andre mere tiltalende måder end at dø langsomt af forgiftet mad i en fængselscelle.

    Løbet er nok kørt for Ukraine, det var det sandsynligvis fra starten. Men det er somon de har fucket alt op for sig selv siden Rusland trak sig tilbage fra Kherson og Kharkiv. Forsvaret af Bakhmut var en katastrofe, de fik mange af deres bedste brigader blødt til døde ved at insistere på at holde den by på trods af at russerne har en ekstrem artelleri fordel. Deres sommeroffensiv var en katastrofe der aldrig skulle have været forsøgt, og det vidste nærmest alle før den gik igang – Ruslands forsvarslinier var ingen hemmelighed. Nu brænder de enormt mange mænd af på at forsøge at holde Adviika præcis som med Bakhmut, selv om slaget har været tabt for længst.

    Jeg tror ikke våbenhjælpepakker nu kommer til at ændre stort på det. Vi kan i vesten ikke producere artellerigranater hurtigt nok til at møde behovet for Ukraines forsvar. I mellemtiden har russerne banket rusten af deres gamle våbenfabrikker fra Soviet tiden og sprøjter granater ud.

    Det er ligegyldigt om man har en gammel t65 eller en Leopard2, bliver de ramt af en 155mm granat så er de solgt til stanglakrids og droner er blevet uhyggeligt gode til at guide artelleri.

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #772
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3050 Indlæg
    Offline

    Hvis jeg skulle dø en martyr død, så kunne jeg finde andre mere tiltalende måder end at dø langsomt af forgiftet mad i en fængselscelle.

    True.

    Mht Ukraine har du desværre nok ret – det er nok kun et spørgsmål om tid. 😔

    #773
    zybr
    Rusher
    • 93 Indlæg
    Offline

    Nu må USA (og specielt) GOP godt lige tage sig sammen og få den hjælpepakke afsted.

    Hvorfor? De er jo tydeligvis ved at være trætte af at trække læsset i noget der langt hen ad vejen er en europæisk krig?…Hvor er de vesteuropæiske magter?…nårh ja..de har kørt frihjul på forsvarsbudgetterne i årtier. Lagrene er tømt og udstyr skrottet fordi vi i EU har været for fine til at bygge bomber og kanoner.

    #774
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3050 Indlæg
    Offline

    Hvorfor? De er jo tydeligvis ved at være trætte af at trække læsset i noget der langt hen ad vejen er en europæisk krig?…Hvor er de vesteuropæiske magter?…nårh ja..de har kørt frihjul på forsvarsbudgetterne i årtier. Lagrene er tømt og udstyr skrottet fordi vi i EU har været for fine til at bygge bomber og kanoner.

    Trump er det dig? 😁

    Men ja, det kan vi ikke være uenige om. Men lige nu handler det om at stoppe Rusland og ikke diskuterer det – det må vi tage bagefter. 🙂

    #775
    RabidSquirrelX
    Rusher
    • 587 Indlæg
    Offline

    #771 tror det kommer an på hvor man får nyhederne fra, jeg tror udemærket at ukraine ved at rusland har mere af alt og derfor må tænke sig om en gang eller 2, og jeg tror de vælger at forsvare Adviika så længe de mener de mener de har en k/d som de kan leve med.

    #773 har ret i det det.
    USA bruger uanet mængder på europas sikkerhed, og det er på det eneste punkt trump faktisk har fat i noget, resten er han sindsyg. mens vi her bruger alle metoder til at leve op til et minimum på 2%.
    og hvad har vi entelig når det kommer til stykket… skibe der ikke kan skyde og uden missiler som vi alligevel skal købe af usa. Hvorfor fanden har de ikke skiftet de minkfarme ud og lave artilleri granaterne istedetfor det er jo en guld gruppe mange år frem. Istedet sidder de skide nordmænd på produktionen og har skudt den papegøje.

    #770 det lyder som om du allerede har givet op. Hvad så, hvad skal der så ske? skal ukraine bare lægge sig ned og blive opslugt at rusland? Der må jo være en del efterslæb hos rusland efter sådan en krig så der kan man jo passene bruge den ukraines befolkning som billigt slavearbejde. Og hvad så, så står europa i en ny situation med rusland. med 40 mil sure ukrainer som vil føle sig svigtet af vesten.

    Hvad med drone produktionen, anti drone.

    Hvorfor køber vi fucking israelsk artilleri når vi kan købe svensk,tysk,fransk,uk what ever nogen af vores naboer. Hatten af for sverige på det punkt.

    #776
    RabidSquirrelX
    Rusher
    • 587 Indlæg
    Offline

    Good old Tucker Carlson

    #777
    SturmWolfDK
    Rusher
    • 562 Indlæg
    Offline

    #776
    Jon ♥️

    #778
    RabidSquirrelX
    Rusher
    • 587 Indlæg
    Offline

    Staten køber grund med ammo fabrik tilbage, skal renovere hele lortet. Og så skal så have en privat virksomhed til at stå for produktionen fremover. Så langt så godt. Men forstår bare ikke hvorfor der skal et privat firma ind i det hele taget kan nogen forklare mig det? De skal vel have noget profit ud af det, så det er vel dyre for staten i den lange ende eller hvad? Med al det mangel og tilskud i eu der er er det vel en god forretning i en god del år fremover. Vi kan jo se at droner bliver brugt ufatteligt meget, er vi med på den vogn?, hvorfor er vi ikke med?

    #779
    hqx
    Rusher
    • 309 Indlæg
    Offline

    Staten køber grund med ammo fabrik tilbage, skal renovere hele lortet. Og så skal så have en privat virksomhed til at stå for produktionen fremover. Så langt så godt. Men forstår bare ikke hvorfor der skal et privat firma ind i det hele taget kan nogen forklare mig det? De skal vel have noget profit ud af det, så det er vel dyre for staten i den lange ende eller hvad? Med al det mangel og tilskud i eu der er er det vel en god forretning i en god del år fremover. Vi kan jo se at droner bliver brugt ufatteligt meget, er vi med på den vogn?, hvorfor er vi ikke med?

    Vi køber vel bare Shahed droner i fremtiden? Meget billigere end at lave selv.

    #780
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    Haha… Sturmpanzerwagan A7V var forud for sin tid…

    eller det virker, så knap så meget haha. Men grimt er det

    https://x.com/squatsons/status/1780161378512429204?s=46&t=qDJtscDwTlexIXWOL4_GVA

    En hel klase af drone jammere på taget af skurkampvognen.

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

Viser 30 svar - 751 til 780 (af 785 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...