Forside Fora Penge og økonomi To Elbil eller not?

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Mart33N
    Rusher
    Offline

    Hej.

    2 benzinbiler.

    5.100 i afdrag pr. måned + 850 pr. måned til afgift + 5.200 i brændstof pr. måned + 1.500 i forsikring pr. måned = Nas!

    Service og rep ikke inkluderet.

    Jer der har elbil, vil i ikke dele hvilken i har, hvad det koster jer i afdrag og hvad strømmen løber op i? som jeg lige ser det har jeg sgu næsten råd til at have to teslaer…

Viser 30 svar - 151 til 180 (af 326 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #151
    Kaalund
    Rusher
    • 6 Indlæg
    Offline

    RE:“ der mener Tesla er den eneste elbil der er værd at eje”

    Der er ikke en mening, det er helt konkret Fakta.

    Medmindre at du lige har 749.000,00 kr liggende på kontoen for en El-Porsche Taycan, så ER Tesla’en den eneste El bil der er værd at eje. #endofdiscussion 😃

    • Dette svar blev ændret 2 år, 6 måneder siden af Canis_lupus.

    Belastende.

    Android Vs iPhone om igen. Der findes bare ikke noget værre end fanboy diskussioner.

    #152
    Noztra
    Rusher
    • 214 Indlæg
    Offline

    #150 Kan være du skal slå fakta op i ordbogen og læse hvad det betyder.

    #153
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    Kan i huske Stoffers og bluray vs (var det?) HD Dvd…

    Jeg får flashbacks, Cyberpunk DystoCorp CEO Musk kulten står stærkt

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #154
    knekker
    Rusher
    • 860 Indlæg
    Offline

    #153

    Musk kulten står stærkt

    Hvad ved du egentlig om det er kult er folk som taler ud fra fakta?. Du ejer ikke engang et kørekort, så lidt ved du om hvad der røre sig på bil markedet.

    Og for folk som ikke forstår hvorfor bil journalister er tilbageholdende med at give Tesla positive reviews, så giver denne artikel et godt indblik i hvad der foregår.

    Bribery and Corruption of Journalists and Media by the Automotive Industry

    #155
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    Haha, som en trold op af en æske…

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #156
    Noztra
    Rusher
    • 214 Indlæg
    Offline

    #154 Jeg ved godt det ikke var henrettet mod mig, men jeg mener f.eks at folk der kører Tesla er en kult.

    Jeg tror bare nogen gange at de bliver lidt forblændet af det hele og glemmer “fakta” eller at andre også kan bygge biler.

    Er Tesla en god elbil? Helt bestemt og næste gang jeg skal have bil, kigger jeg da også på en Tesla.

    Er Tesla den bedste elbil? Måske for nogen og for andre ikke. Kommer jo helt an på ens behov. For nogen er e-UP den perfekte elbil og for andre vil det være noget andet.

    Men ligesom alle andre biler, både el og ICE har alle biler fejl og mangler(også Tesla), men folk har en tendens til at blive lidt forblændet af Tesla og at de kan accellere stærkt og kigger måske igennem fingrene med andre ting.

    #157
    knekker
    Rusher
    • 860 Indlæg
    Offline

    #155 taler du om dig selv eller mig?

    #156

    Jeg tror bare nogen gange at de bliver lidt forblændet af det hele og glemmer “fakta” eller at andre også kan bygge biler.

    Vi er alle selvfølgelig berettiget til at have en mening om ting, men lad mig spørge dig dette. Tror du det er for sjov når et leasing firma skaffer sig af med alle deres el biler på nær Tesla, med forklaringen at der er for mange problemer med dem?
    At hævde at alle folk som køre telsa er i din verden automatisk stemplet som tesla kult, ville man i måske første øjefald, kategorisere som en doven og snæversynet tankegang. Men jeg vil faktisk give dig ret, for når man først har prøvet en Tesla, så gider man ikke gå tilbage til sin gamle larmene, langsomme, svinene benzin slugende bil, da den fra nu af, altid vil føles som noget dårligere fra fortiden. De fleste folk forelsker sig i sin Tesla bil, og når det sker, så kan man vel godt kalde denne for en “Tesla kult” person.
    At folk bliver kult fordi de rigtig godt kan lide produktet er ikke nødvendigvis en dårlig ting.

    #158
    Noztra
    Rusher
    • 214 Indlæg
    Offline

    @knekker jeg beklager at jeg glemte at læse mit indlæg igennem inden jeg postede det. Der skulle have stået at jeg mente at folk der kørte Tesla ikke var en kult.

    #159
    Canis_lupus
    Rusher
    • 768 Indlæg
    Offline

    E-Up den perfekte bil for nogen!?

    HHHHAHAHAHAHAAAHAAAAHAAAHAHAHHAAHAHAHAHAHAHAH AHAHAHAHAHAHSHH HAHAHAHAAHAHAHAHAHA….
    Ååhhh shit mand.
    LMAO! Det var Godnok sjovt..

    Tja altså perfekt for dem som søger en el bil med en rækkevidde på 50 km ved maks 50 km/t
    🤣🤣🤣😂😂🤣😂😂🤣😂🤣
    Men altså hvis jeg skulle vælge mellem en el-cykel og en E-Up så havde jeg sku taget el-cyklen 😂🤣

    #160
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3051 Indlæg
    Offline

    #159 Er du så privilegeblind at du ikke kan sætte dig ind i, at nogen ikke kan betale 3-400.000kr for en Tesla og at nogen har andre behov, smag, lyster?

    Tesla er sikkert en fin bil, men man er ved at brække sig, når man hører sådan nogle udtalelser om, at Tesla er det eneste rigtige.

    Jeg har sagt det før: Det er fint i er glade for jeres Teslaer, men som med alt muligt andet, så bliver det trættende når i bliver ved med at prøve at stoppe det ned i halsen på folk.

    #161
    SneakySkunk
    Rusher
    • 45 Indlæg
    Offline

    E-Up den perfekte bil for nogen!?

    HHHHAHAHAHAHAAAHAAAAHAAAHAHAHHAAHAHAHAHAHAHAH AHAHAHAHAHAHSHH HAHAHAHAAHAHAHAHAHA….

    Ååhhh shit mand.

    LMAO! Det var Godnok sjovt..

    Tja altså perfekt for dem som søger en el bil med en rækkevidde på 50 km ved maks 50 km/t

    🤣🤣🤣😂😂🤣😂😂🤣😂🤣

    Men altså hvis jeg skulle vælge mellem en el-cykel og en E-Up så havde jeg sku taget el-cyklen 😂🤣

    Altså hvad er det præcis du bidrager med i den her tråd, andet end at være ondsindet og gøre grin med andres valg? Så gå da ud af tråden

    #162
    Johbe
    Rusher
    • 131 Indlæg
    Offline

    Går selv og leder efter en afløser for min privatleasede 2019 BMW 320d xDrive, når den skal videre til næste år.

    Listen er nu nede på 3 biler, hvilket gør mig sindssyg, da jeg skifter favorit hver time.

    Tesla Model Y (er lidt skræmt, da jeg er med i en række Tesla grupper, og ser en del opslag hvor folk oplever diverse problemer med deres biler, men for hulen bilen den kører godt, og er afsindig rummelig. Dog et kedeligt design)

    Kia EV6 GT-Line (Kører rigtig godt, med sygt meget udstyr, og super hurtig ladning. Men for hulen jeg har det stramt med den bagende)

    BMW iX3 Charged (Afsindig lækker bil, specielt efter det nye facelift, men har svært ved at retfærdiggøre at smide godt 60000,- mere for iX3 hen over 3 år, i en leasing aftale. BMW iX3 koster ca. 35000,- mere end Tesla Model Y, så jeg er en kende presset omkring hvad jeg skal vælge.)

    Inden der kommenteres på hvorfor jeg ikke blot køber, så er det ikke en mulighed for mig, da jeg nægter at smide penge efter en elbil, nu hvor udviklingen kører med en rasende fart. Privatleaser derfor den næste bil, hvor efter jeg forventer at køb vil være interessant for mig.

    #163
    Noztra
    Rusher
    • 214 Indlæg
    Offline

    #159 Nu bor min bror så midt i KBH og arbejder i udkanten af KBH.

    Hans e-UP fungerer perfekt til hans behov?

    Og hans når lidt mere end de 50km rækkevidde som du skriver. Nok nærmere 150-200km alt afhængigt af temperaturen.

    Er e-UP den perfekte elbil? Nej slet ikke. Men den er billig og har fin rækkevidde som bybil, hvor du alligevel kun kører 30km/t.

    Som en anden også skrev. Ikke alle har 500k til en MY. Og hvorfor bruge 500k-1mio på en bil som har 1000hk og er bred og lang som en bro, når du det meste af tiden holder stiller eller kører 30km/t?

    #164
    Kaalund
    Rusher
    • 6 Indlæg
    Offline

    E-Up den perfekte bil for nogen!?

    HHHHAHAHAHAHAAAHAAAAHAAAHAHAHHAAHAHAHAHAHAHAH AHAHAHAHAHAHSHH HAHAHAHAAHAHAHAHAHA….

    Ååhhh shit mand.

    LMAO! Det var Godnok sjovt..

    Tja altså perfekt for dem som søger en el bil med en rækkevidde på 50 km ved maks 50 km/t

    🤣🤣🤣😂😂🤣😂😂🤣😂🤣

    Men altså hvis jeg skulle vælge mellem en el-cykel og en E-Up så havde jeg sku taget el-cyklen 😂🤣

    Du fremstår godt nok arrogant.

    Håber da næsten det er for sjov, du ikke kan se at der findes andet der virker end en Tesla.

    Jeg medgiver, Tesla er en fin bil. Den er nok den bil der er mest færdigbagt af elbilerne. MEN den er også i et prislag hvor mange slet ikke kan være med.

    Det er nok en af de helt tunge årsager til at sådan nogen mindre bemidlede som mig og andre småfattige danskere må sætte sin lid til at andre mærker laver billigere biler.

    #165
    SneakySkunk
    Rusher
    • 45 Indlæg
    Offline

    E-Up den perfekte bil for nogen!?

    HHHHAHAHAHAHAAAHAAAAHAAAHAHAHHAAHAHAHAHAHAHAH AHAHAHAHAHAHSHH HAHAHAHAAHAHAHAHAHA….

    Ååhhh shit mand.

    LMAO! Det var Godnok sjovt..

    Tja altså perfekt for dem som søger en el bil med en rækkevidde på 50 km ved maks 50 km/t

    🤣🤣🤣😂😂🤣😂😂🤣😂🤣

    Men altså hvis jeg skulle vælge mellem en el-cykel og en E-Up så havde jeg sku taget el-cyklen 😂🤣

    Du fremstår godt nok arrogant.

    Håber da næsten det er for sjov, du ikke kan se at der findes andet der virker end en Tesla.

    Jeg medgiver, Tesla er en fin bil. Den er nok den bil der er mest færdigbagt af elbilerne. MEN den er også i et prislag hvor mange slet ikke kan være med.

    Det er nok en af de helt tunge årsager til at sådan nogen mindre bemidlede som mig og andre småfattige danskere må sætte sin lid til at andre mærker laver billigere biler.

    Nu har jeg ikke gidet at tale dårligt om Tesla, men de er slet ikke så gode.

    Følger man med i Tesla Danmark gruppen på FB, så ser man ofte maling der falder af bilerne, ting der rasler og skal udskiftes.

    Min gamle CEO købte en Model 3 Performance fra helt ny. Inden for en måned var der følgende fejl

    1. Højre dør pev når han kørte – den skiftede Tesla
    2. Handskerummet kunne ikke lukke – der skiftede de lågen
    3. Mange funktioner med kameraerne virkede ikke. Han kunne ikke kalibrer dem. Det viste sig at Tesla havde byttede rundt på ledningerne under samling af bilen og det tog dem en uge at finde frem til den fejl.

    Tesla er en fin bil, men de bliver ofte leverer halv færdige og man kan forvente at skulle bruge en del tid på at få lavet ting. De gør det også uden brok, men stadig træls når man bruger 500+k på en bil

    #166
    knekker
    Rusher
    • 860 Indlæg
    Offline

    #160

    Jeg har sagt det før: Det er fint i er glade for jeres Teslaer, men som med alt muligt andet, så bliver det trættende når i bliver ved med at prøve at stoppe det ned i halsen på folk.

    Jeg synes ikke at jeg forsøger at stoppe noget ned i halsen på nogen. Jeg ser denne debat som et forum hvor der diskuteres om den bedste el-bil, og jeg forsøger så vidt muligt at argumentere med fakta for mit synspunkt. Så det ville da være en skam hvis du føler at fakta krænker dig?
    Der er noget som hedder brandloyalty(kult?), det er grunden til at mange stadig kigger efter den næste Toyota, BMW, Mercedes erstatning etc, som styre uden om Tesla. Det kan virke nærmest angstprovokerende og svær at forstå for nogle at efter man har været vandt til at køre i biler fra producenter der har eksisteret i over 100 år som man har opbygget et tillidsforhold til imellem dig og bilen på et følelsmæssigt plan, og så pludselig at skulle forholde sig til et helt nyt firma der fejer alt af bordet, hvorefter man så skulle høre det ene argument efter det andet som fortæller dig at Tesla bare er det bedste produkt på vigtige parameter.

    Er Tesla perfekt? Nej de har stadig plads til forbedringer de bøvler f.eks. stadig med lidt panel-gap problemer, men dette er små ting som ikke har den store betydning for din daglige kommute fra A til B. (Jeg tænker iøvrigt at det nok har noget at gøre med at Tesla bygger i gennemsnittet en bil på 10 timer, vs f.eks VW’s biler som tager 30 timer at bygge, så det går stærkt, men Tesla’s produktions facilitet er i verdensklasse, så med tiden skal dette nok blive løst) Og som jeg har givet dig ret i før, så kunne Tesla godt gøre noget mere ud af interiøren i deres biler, da det ser lidt skrabet ud. Men for mig at det noget jeg er villig til at leve med, da jeg mener at der er parameter som er langt vigtigere for den daglige oplevelse når man køre rundt. Vi ved f.eks. hvor ringe en ellers velfungerende smartphone kan blive pga dårlig implimenteret software, eller manglende efterfølgende support deraf. Lige så snart producenter stopper med at software support din telefon, så begynder alle bugs at vælte frem, hvilket man ofte ser med android telefoner med blot 2 års software support i forhold til iphone med 6+ års support. Apple’s success skyldes den tætte intergration imellem software og hardwaren, de har styr på begge dele, så de kan få meget mere performance ud af en iphone’s specs end hvad Samsung eller andre android producenter kan, og de har derfor også langt mere styr på sikkerheden i ios vs android.

    Tesla er iphone’nen på hjul. Som bakkes op af et solidt Silicon Valley Software hold. Google, Microsoft, Apple etc er alle nogle af de mest successfulde software firmaer der operere på leading edge software teknologi, fordi de kører et Silicon Valley Software hold, som kun Kina kan følge med, stort set alle andre software hold uden for Silicon Valley er sub-par og vil altid være bagud og det er disse B hold som levere software til f.eks.s Toyota, GM, FORD BMW, Mercedes etc. Husk Tesla er først og fremmest faktisk et software firma, konkurrenterne er specilaister i hardwaren, de er først nu igang med at forsøge at bygge en ordentlig og seriøs software afdeling op.
    Som en IT person der tidligere arbejdede for GM’s software hold, så lignede deres software afdeling et ældre center for IT pensionister. Jeg synes Mercedes laver nogle flotte biler, men jeg ved at stabil software og god UI vægter højere end flot interior.
    Derfor er kørelængden/performance med stabil og effektiv software enormt vigtige parametre når man skal købe en el bil og på disse punkter er Tesla lang foran konkurrenterne.

    Tesla er sikkert en fin bil

    Altså hvis “fin” betyder den bedste i sin klasse, ja så er den en fin bil.

    Jeg taler ikke ud fra om man har råd eller hvor vidt man kan lide udseenet på Tesla, det er jo en individuel sag, jeg argumentere alene ud fra performance og stabilitet og der er Tesla den førende.

    #167
    SneakySkunk
    Rusher
    • 45 Indlæg
    Offline

    #160

    Jeg har sagt det før: Det er fint i er glade for jeres Teslaer, men som med alt muligt andet, så bliver det trættende når i bliver ved med at prøve at stoppe det ned i halsen på folk.

    Jeg synes ikke at jeg forsøger at stoppe noget ned i halsen på nogen. Jeg ser denne debat som et forum hvor der diskuteres om den bedste el-bil, og jeg forsøger så vidt muligt at argumentere med fakta for mit synspunkt. Så det ville da være en skam hvis du føler at fakta krænker dig?

    Der er noget som hedder brandloyalty(kult?), det er grunden til at mange stadig kigger efter den næste Toyota, BMW, Mercedes erstatning etc, som styre uden om Tesla. Det kan virke nærmest angstprovokerende og svær at forstå for nogle at efter man har været vandt til at køre i biler fra producenter der har eksisteret i over 100 år som man har opbygget et tillidsforhold til imellem dig og bilen på et følelsmæssigt plan, og så pludselig at skulle forholde sig til et helt nyt firma der fejer alt af bordet, hvorefter man så skulle høre det ene argument efter det andet som fortæller dig at Tesla bare er det bedste produkt på vigtige parameter.

    Er Tesla perfekt? Nej de har stadig plads til forbedringer de bøvler f.eks. stadig med lidt panel-gap problemer, men dette er små ting som ikke har den store betydning for din daglige kommute fra A til B. (Jeg tænker iøvrigt at det nok har noget at gøre med at Tesla bygger i gennemsnittet en bil på 10 timer, vs f.eks VW’s biler som tager 30 timer at bygge, så det går stærkt, men Tesla’s produktions facilitet er i verdensklasse, så med tiden skal dette nok blive løst) Og som jeg har givet dig ret i før, så kunne Tesla godt gøre noget mere ud af interiøren i deres biler, da det ser lidt skrabet ud. Men for mig at det noget jeg er villig til at leve med, da jeg mener at der er parameter som er langt vigtigere for den daglige oplevelse når man køre rundt. Vi ved f.eks. hvor ringe en ellers velfungerende smartphone kan blive pga dårlig implimenteret software, eller manglende efterfølgende support deraf. Lige så snart producenter stopper med at software support din telefon, så begynder alle bugs at vælte frem, hvilket man ofte ser med android telefoner med blot 2 års software support i forhold til iphone med 6+ års support. Apple’s success skyldes den tætte intergration imellem software og hardwaren, de har styr på begge dele, så de kan få meget mere performance ud af en iphone’s specs end hvad Samsung eller andre android producenter kan, og de har derfor også langt mere styr på sikkerheden i ios vs android.

    Tesla er iphone’nen på hjul. Som bakkes op af et solidt Silicon Valley Software hold. Google, Microsoft, Apple etc er alle nogle af de mest successfulde software firmaer der operere på leading edge software teknologi, fordi de kører et Silicon Valley Software hold, som kun Kina kan følge med, stort set alle andre software hold uden for Silicon Valley er sub-par og vil altid være bagud og det er disse B hold som levere software til f.eks.s Toyota, GM, FORD BMW, Mercedes etc. Husk Tesla er først og fremmest faktisk et software firma, konkurrenterne er specilaister i hardwaren, de er først nu igang med at forsøge at bygge en ordentlig og seriøs software afdeling op.

    Som en IT person der tidligere arbejdede for GM’s software hold, så lignede deres software afdeling et ældre center for IT pensionister. Jeg synes Mercedes laver nogle flotte biler, men jeg ved at stabil software og god UI vægter højere end flot interior.

    Derfor er kørelængden/performance med stabil og effektiv software enormt vigtige parametre når man skal købe en el bil og på disse punkter er Tesla lang foran konkurrenterne.

    Tesla er sikkert en fin bil

    Altså hvis “fin” betyder den bedste i sin klasse, ja så er den en fin bil.

    Jeg taler ikke ud fra om man har råd eller hvor vidt man kan lide udseenet på Tesla, det er jo en individuel sag, jeg argumentere alene ud fra performance og stabilitet og der er Tesla den førende.

    Men ligesom med alt andet teknologi, så skal man opveje behov og daglig brug. Ingen kan være uenig om, at Tesla vinder på software delen og tildels performance, men har vi alle brug for at accelerere 0-100 på 3 sekunder og spille spil på vores store skærm i bilen?

    For mig så det ud til snakken gik ud på de muligheder man har. Læser du tråden, så er der nogen som har den holdning, at de andre elbiler ingen værdi har og Tesla er den eneste vej frem. Det er bare tåbeligt.

    Havde vi snakken om det her i benzin biler, jamen så skulle man argumentere at Mercedes S klasse er det eneste rigtige og alle andre biler er ligegyldige. Det er bare idiotisk.

    Nej jeg ønsker ikke at starte en kæmpe internet forum krig med dig, men du giver facts op om alt muligt der taler den sag. Tror størstedelen der er elbil interesseret er ligeglad med så nørdet detaljer om produktion osv. Lad os nu bare snakke om de muligheder alle bilerne giver

    • Dette svar blev ændret 2 år, 6 måneder siden af SneakySkunk.
    #168
    knekker
    Rusher
    • 860 Indlæg
    Offline

    #165

    Nu har jeg ikke gidet at tale dårligt om Tesla, men de er slet ikke så gode.

    Følger man med i Tesla Danmark gruppen på FB, så ser man ofte maling der falder af bilerne, ting der rasler og skal udskiftes.

    Min gamle CEO købte en Model 3 Performance fra helt ny. Inden for en måned var der følgende fejl

    1. Højre dør pev når han kørte – den skiftede Tesla
    2. Handskerummet kunne ikke lukke – der skiftede de lågen
    3. Mange funktioner med kameraerne virkede ikke. Han kunne ikke kalibrer dem. Det viste sig at Tesla havde byttede rundt på ledningerne under samling af bilen og det tog dem en uge at finde frem til den fejl.

    Tesla er en fin bil, men de bliver ofte leverer halv færdige og man kan forvente at skulle bruge en del tid på at få lavet ting. De gør det også uden brok, men stadig træls når man bruger 500+k på en bil

    Krititten er helt på sin plads, og hjælper til med at give en mere nuanceret debat.
    Der har rigtig nok været problemer med lakeringer fra Tesla’s Fremont fabrikken, dog ikke fra Giga China fabrikken, Fremont fabrikken er en gammel tidligere GM/Toyota fabrik, samt first gen tesla paint shop. Giga Berlin kommer til at få en helt ny state-of-the-art paint shop, som ikke kun fikser problemet du nævner men vil også komme til at kunne tilbyde nye 2-tone lakeringer som ikke før var muligt. De vil også introducere en masse nye teknologier til bilerne, så jeg synes at det bliver rigtig spændende at se hvilken opgraderinger som M3 og MY kommer til at få fra Giga Berlin.

    #169
    SneakySkunk
    Rusher
    • 45 Indlæg
    Offline

    #165

    Nu har jeg ikke gidet at tale dårligt om Tesla, men de er slet ikke så gode.

    Følger man med i Tesla Danmark gruppen på FB, så ser man ofte maling der falder af bilerne, ting der rasler og skal udskiftes.

    Min gamle CEO købte en Model 3 Performance fra helt ny. Inden for en måned var der følgende fejl

    1. Højre dør pev når han kørte – den skiftede Tesla

    2. Handskerummet kunne ikke lukke – der skiftede de lågen

    3. Mange funktioner med kameraerne virkede ikke. Han kunne ikke kalibrer dem. Det viste sig at Tesla havde byttede rundt på ledningerne under samling af bilen og det tog dem en uge at finde frem til den fejl.

    Tesla er en fin bil, men de bliver ofte leverer halv færdige og man kan forvente at skulle bruge en del tid på at få lavet ting. De gør det også uden brok, men stadig træls når man bruger 500+k på en bil

    Krititten er helt på sin plads, og hjælper til med at give en mere nuanceret debat.

    Der har rigtig nok været problemer med lakeringer fra Tesla’s Fremont fabrikken, dog ikke fra Giga China fabrikken, Fremont fabrikken er en gammel tidligere GM/Toyota fabrik, samt first gen tesla paint shop. Giga Berlin kommer til at få en helt ny state-of-the-art paint shop, som ikke kun fikser problemet du nævner men vil også komme til at kunne tilbyde nye 2-tone lakeringer som ikke før var muligt. De vil også introducere en masse nye teknologier til bilerne, så jeg synes at det bliver rigtig spændende at se hvilken opgraderinger som M3 og MY kommer til at få fra Giga Berlin.

    En anden positiv ting at nævne om Tesla er faktisk deres service bil, som skifter dele on-sight. Min gamle CEO fik skiftet sin dør midt ude på vores parkeringsplads uden at skulle på værksted. Det synes jeg alligevel var imponerende!

    #170
    knekker
    Rusher
    • 860 Indlæg
    Offline

    #167

    Men ligesom med alt andet teknologi, så skal man opveje behov og daglig brug.

    Generelt enig, en Tesla’s nuværende modeller er ikke en løsning eller nødvendigt for alle. Tesla arbejder på en billigere model til 160.000 kr. Den tror jeg vil blive attraktiv for folk som blot skal bruge en lille city bil. Folk tror den bliver en skrabet model pga prisen og hvad man ellers ser fra andre producenter i samme pris klasse, men der rygtes at Tesla vil forsøge at holde den samme kvaliten blot i en mindre størrelse. Og hvis det lykkedes, så skal den nok også blive en stor success iblandt dette segment.

    Ingen kan være uenig om, at Tesla vinder på software delen og tildels performance, men har vi alle brug for at accelerere 0-100 på 3 sekunder og spille spil på vores store skærm i bilen?

    ah det er jo ikke blot computer spil som softwaren kan tilbyde =P
    Jeg mener ikke at der f.eks. findes nogen andre producenter som tilbyder Sentry mode. Udover indbrud, vil det give mig tryghed at kunne parkere i Bilka uden at skulle bekymre mig om bilka buler, hvor den skyldige forlader stedet uden at lægge sit tlf nr. Og snart vil Tesla tilbyde live streaming af dine kamera i bilen over på din mobil telefon Man skal ikke til et autoværksted for at få en eftermontering af dashcam, det hele er gennemtænkt og implimenteret ordentligt fra fabrikken modsat et normal for- og bagved dashcam, så får du med Tesla 360 graders video overvågning, det synes jeg er fantastisk.
    Derudover arbejder de også på noget andet meget vigtigt, og det er FSD, vi er der ikke endnu specielt ikke rundt inde i bydelen i Danmark, men FSD gør generelt lange køreture meget mere behageligt.

    #171
    SneakySkunk
    Rusher
    • 45 Indlæg
    Offline

    #167

    Men ligesom med alt andet teknologi, så skal man opveje behov og daglig brug.

    Generelt enig, en Tesla’s nuværende modeller er ikke en løsning eller nødvendigt for alle. Tesla arbejder på en billigere model til 160.000 kr. Den tror jeg vil blive attraktiv for folk som blot skal bruge en lille city bil. Folk tror den bliver en skrabet model pga prisen og hvad man ellers ser fra andre producenter i samme pris klasse, men der rygtes at Tesla vil forsøge at holde den samme kvaliten blot i en mindre størrelse. Og hvis det lykkedes, så skal den nok også blive en stor success iblandt dette segment.

    Ingen kan være uenig om, at Tesla vinder på software delen og tildels performance, men har vi alle brug for at accelerere 0-100 på 3 sekunder og spille spil på vores store skærm i bilen?

    ah det er jo ikke blot computer spil som softwaren kan tilbyde =P

    Jeg mener ikke at der f.eks. findes nogen andre producenter som tilbyder Sentry mode. Udover indbrud, vil det give mig tryghed at kunne parkere i Bilka uden at skulle bekymre mig om bilka buler, hvor den skyldige forlader stedet uden at lægge sit tlf nr. Og snart vil Tesla tilbyde live streaming af dine kamera i bilen over på din mobil telefon Man skal ikke til et autoværksted for at få en eftermontering af dashcam, det hele er gennemtænkt og implimenteret ordentligt fra fabrikken modsat et normal for- og bagved dashcam, så får du med Tesla 360 graders video overvågning, det synes jeg er fantastisk.

    Derudover arbejder de også på noget andet meget vigtigt, og det er FSD, vi er der ikke endnu specielt ikke rundt inde i bydelen i Danmark, men FSD gør generelt lange køreture meget mere behageligt.

    Ville være for lækkert hvis den får samme software muligheder.

    Beklager, jeg kunne godt selv læse det, at det lød sådan da jeg skrev det med spil. Faktisk en af de mest imponerende ting jeg har fra en Tesla, er nok det dashboard man kan få på sin computer, der giver komplet overblik over økonomi og status på bilen. Helt ned til mindste detalje. Det er for sejt!

    Jeg køre selv e-Golf og trods jeg blærer mig med, at den kan varme kabinen hver morgen kl 7.30, så software delen er som en 486er mod en Ryzen 5950X 😅 men jeg elsker køre komforten, hvordan den ser ud, interiøret og så er det bare en af de bedste biler jeg har ejet. Teslas design er bare ikke så meget mig, så ville helst skulle undgå at eje en, trods software delen er fantastisk vild

    #172
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3051 Indlæg
    Offline

    Husk Tesla er først og fremmest faktisk et software firma, konkurrenterne er specilaister i hardwaren, de er først nu igang med at forsøge at bygge en ordentlig og seriøs software afdeling op.

    Tja, jeg ved ikke med jer andre, men når jeg vælger bil, så gør jeg det ikke ud fra softwaren og at nogle nørder har lavet en “dog mode”, “camp mode” og alt muligt andet.

    Hvis man prioritere softwaren højere end hardwaren i en bil, så er det klart at man synes Tesla er gud.

    #173
    knekker
    Rusher
    • 860 Indlæg
    Offline

    Jeg køre selv e-Golf og trods jeg blærer mig med, at den kan varme kabinen hver morgen kl 7.30, så software delen er som en 486er mod en Ryzen 5950X 😅 men jeg elsker køre komforten, hvordan den ser ud, interiøret og så er det bare en af de bedste biler jeg har ejet. Teslas design er bare ikke så meget mig, så ville helst skulle undgå at eje en, trods software delen er fantastisk vild

    Hehe. Ja Golf’en har også et cool udtryk, jeg er også tilhænger af Mercedes udseende, men sådan er det vel når Tesla prioritere air dynamic og rummelighed frem for udseende.
    Det jeg finder så ageligt med de gamle producenter, er at de bevist laver nogle dele i plastik frem for metal, som efter få år vil gå i stykker, blot så de kan tjene løbende på reperationer. Elon har før sagt at han stræber efter at bygge deres biler så de kan holde i 20 år med mindst mulig unødvendig reperation.

    #172

    Hvis man prioritere softwaren højere end hardwaren i en bil, så er det klart at man synes Tesla er gud.

    Hvis din køreoplevelse afhænger af hvor god, stabil og effektiv softwaren er, så giver det jo god mening. Selvfølgelig skal hardwaren også være i orden, nøgle ordet her er balance, og her gør Tesla generelt det bedst.

    #174
    SneakySkunk
    Rusher
    • 45 Indlæg
    Offline

    Endelig en fornuftig snak.

    Jeg gad godt prøve en Ioniq 5, synes den ser super fed ud

    #175
    StultusX2
    Rusher
    • 2003 Indlæg
    Offline

    rummelighed frem for udseende.

    “rummelighed frem for udseende” Hvor er min stationcar-gulplade slæde, Tesla?

    EDIT: MED Jydekrog og rækkevidde med last på..selvfølgelig.

    Der er sgu lidt: Land vs By halløj her lige nu, er der ik’?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette svar blev ændret 2 år, 6 måneder siden af StultusX2.
    #176
    knekker
    Rusher
    • 860 Indlæg
    Offline

    Station car’en må vi vist vente på lidt endnu, Tesla har dog sagt at planen er at lave biler i alle størrelser og former for at dække markedet ordentligt.
    afhængertræk fås allerede, hvis det er det du spørger?
    Mhs til rækkevidde med og uden last, ifølge denne artikel mister du ca 45% i rækkevidden med AC på vs ca. 35% i forhold til en benzin bil. Du får tilgengæld en bedre køreoplevelse med mindre sving i lasten, pga den lavere center gravitation af bilen (pga batteriernes jævn fordelt placering i bunden af bilen).
    Hvis max rækkevidde er absolut nødvendigt for dig at kunne krydse Danmark, så siger rygterne at Tesla er ved at planlægge en 640km rækkevidde Model Y, men den reelle kørelængde er nok snarre et sted omkring de 550km. Så med last vil du nok kunne nå ca 270km på en opladning.

    #177
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3051 Indlæg
    Offline

    Jeg er lige kommet hjem fra en prøvetur i en Model 3 (til konen) og ja, det er en fin bil – men den får mig ikke ud af min Mercedes.

    Autopiloten er god og den er også lidt bedre end Mercedesen MEN! hold nu op hvor er det (stadig) irriterende, at den kæmper så meget imod og at man skal slå den til hver evigt eneste gang man har rørt rattet med en lillefinger.

    Det er min absolut størte anke mod deres ellers ganske udmærket software. I Mercedes er den slet ikke så hidsig og jeg kan rive alt det jeg vil i rattet – når jeg så holder op med det, så overtager den fint styringen igen, uden at jeg skal slå autopilot til igen

    Tesla er for meget enten/eller – der foretrækker jeg klart den måde, som Mercedes gør det – det er selvfølgelig en smagssag. Men jeg bliver hurtigt træt af, at skal sidde og flå i gearvælgeren for at slå autopiloten til igen (det kunne i godt lige ha sat i en knap på rattet)

    #178
    StultusX2
    Rusher
    • 2003 Indlæg
    Offline

    #176 ..er du sponsoreret? Du fremstår en smule 1-sporet?

    SOM I: “SE hvad der kommer”(måske i DK snarligt?) og ikke hvad der er!
    Hvor meget flyver du i øvrigt pt. #knekker?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    • Dette svar blev ændret 2 år, 6 måneder siden af StultusX2.
    #179
    Ghidora
    Rusher
    • 1205 Indlæg
    Offline

    Jeg gad mega godt have en ukomfortabel, total upraktisk sedan der er umulig selv at skaffe dele til og hvor service er en by i rusland, jeg har bare ikke 400.000+ at kaste efter den

    Ej jeg overvejer skam selv Tesla som næste bil… men de er bestemt ikke perfekte!

    GL & HF

    #180
    knekker
    Rusher
    • 860 Indlæg
    Offline

    Ukomfortabel? Det er ikke just det folk brokker sig over når de klager over Tesla, faktisk er du den første som nævner det =)

Viser 30 svar - 151 til 180 (af 326 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...