Forside Fora Penge og Ăžkonomi To Elbil eller not?

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Mart33N
    Rusher
    • E-peen: 358

    Hej.

    2 benzinbiler.

    5.100 i afdrag pr. mÄned + 850 pr. mÄned til afgift + 5.200 i brÊndstof pr. mÄned + 1.500 i forsikring pr. mÄned = Nas!

    Service og rep ikke inkluderet.

    Jer der har elbil, vil i ikke dele hvilken i har, hvad det koster jer i afdrag og hvad strĂžmmen lĂžber op i? som jeg lige ser det har jeg sgu nĂŠsten rĂ„d til at have to teslaer…

Viser 30 svar - 151 til 180 (af 326 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #151
    Kaalund
    Rusher
    • E-peen: 6

    RE:“ der mener Tesla er den eneste elbil der er vérd at eje”

    Der er ikke en mening, det er helt konkret Fakta.

    Medmindre at du lige har 749.000,00 kr liggende pĂ„ kontoen for en El-Porsche Taycan, sĂ„ ER Tesla’en den eneste El bil der er vĂŠrd at eje. #endofdiscussion ?

    • Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 7 mĂ„neder siden af Canis_lupus.

    Belastende.

    Android Vs iPhone om igen. Der findes bare ikke noget vĂŠrre end fanboy diskussioner.

    #152
    Noztra
    Rusher
    • E-peen: 225

    #150 Kan vĂŠre du skal slĂ„ fakta op i ordbogen og lĂŠse hvad det betyder. 🙂

    #153
    Emilsa
    Rusher
    • E-peen: 1,383

    Kan i huske Stoffers og bluray vs (var det?) HD Dvd…

    Jeg fÄr flashbacks, Cyberpunk DystoCorp CEO Musk kulten stÄr stÊrkt

    #154
    knekker
    Rusher
    • E-peen: 1,073

    #153

    Musk kulten stÄr stÊrkt

    Hvad ved du egentlig om det er kult er folk som taler ud fra fakta?. Du ejer ikke engang et kÞrekort, sÄ lidt ved du om hvad der rÞre sig pÄ bil markedet.

    Og for folk som ikke forstÄr hvorfor bil journalister er tilbageholdende med at give Tesla positive reviews, sÄ giver denne artikel et godt indblik i hvad der foregÄr.

    Bribery and Corruption of Journalists and Media by the Automotive Industry

    #155
    Emilsa
    Rusher
    • E-peen: 1,383

    Haha, som en trold op af en ĂŠske…

    #156
    Noztra
    Rusher
    • E-peen: 225

    #154 Jeg ved godt det ikke var henrettet mod mig, men jeg mener f.eks at folk der kþrer Tesla er en kult. 🙂

    Jeg tror bare nogen gange at de bliver lidt forblĂŠndet af det hele og glemmer “fakta” eller at andre ogsĂ„ kan bygge biler.

    Er Tesla en god elbil? Helt bestemt og nÊste gang jeg skal have bil, kigger jeg da ogsÄ pÄ en Tesla.

    Er Tesla den bedste elbil? MÄske for nogen og for andre ikke. Kommer jo helt an pÄ ens behov. For nogen er e-UP den perfekte elbil og for andre vil det vÊre noget andet.

    Men ligesom alle andre biler, bÄde el og ICE har alle biler fejl og mangler(ogsÄ Tesla), men folk har en tendens til at blive lidt forblÊndet af Tesla og at de kan accellere stÊrkt og kigger mÄske igennem fingrene med andre ting.

    #157
    knekker
    Rusher
    • E-peen: 1,073

    #155 taler du om dig selv eller mig?

    #156

    Jeg tror bare nogen gange at de bliver lidt forblĂŠndet af det hele og glemmer “fakta” eller at andre ogsĂ„ kan bygge biler.

    Vi er alle selvfÞlgelig berettiget til at have en mening om ting, men lad mig spÞrge dig dette. Tror du det er for sjov nÄr et leasing firma skaffer sig af med alle deres el biler pÄ nÊr Tesla, med forklaringen at der er for mange problemer med dem?
    At hĂŠvde at alle folk som kĂžre telsa er i din verden automatisk stemplet som tesla kult, ville man i mĂ„ske fĂžrste Ăžjefald, kategorisere som en doven og snĂŠversynet tankegang. Men jeg vil faktisk give dig ret, for nĂ„r man fĂžrst har prĂžvet en Tesla, sĂ„ gider man ikke gĂ„ tilbage til sin gamle larmene, langsomme, svinene benzin slugende bil, da den fra nu af, altid vil fĂžles som noget dĂ„rligere fra fortiden. De fleste folk forelsker sig i sin Tesla bil, og nĂ„r det sker, sĂ„ kan man vel godt kalde denne for en “Tesla kult” person.
    At folk bliver kult fordi de rigtig godt kan lide produktet er ikke nÞdvendigvis en dÄrlig ting.

    #158
    Noztra
    Rusher
    • E-peen: 225

    @knekker jeg beklager at jeg glemte at lĂŠse mit indlĂŠg igennem inden jeg postede det. Der skulle have stĂ„et at jeg mente at folk der kĂžrte Tesla ikke var en kult. 🙂

    #159
    Canis_lupus
    Rusher
    • E-peen: 979

    E-Up den perfekte bil for nogen!?

    HHHHAHAHAHAHAAAHAAAAHAAAHAHAHHAAHAHAHAHAHAHAH AHAHAHAHAHAHSHH HAHAHAHAAHAHAHAHAHA
.
    ÅÄhhh shit mand.
    LMAO! Det var Godnok sjovt..

    Tja altsÄ perfekt for dem som sÞger en el bil med en rÊkkevidde pÄ 50 km ved maks 50 km/t
    ???????????
    Men altsÄ hvis jeg skulle vÊlge mellem en el-cykel og en E-Up sÄ havde jeg sku taget el-cyklen ??

    #160
    Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 3,852

    #159 Er du sÄ privilegeblind at du ikke kan sÊtte dig ind i, at nogen ikke kan betale 3-400.000kr for en Tesla og at nogen har andre behov, smag, lyster?

    Tesla er sikkert en fin bil, men man er ved at brÊkke sig, nÄr man hÞrer sÄdan nogle udtalelser om, at Tesla er det eneste rigtige.

    Jeg har sagt det fÞr: Det er fint i er glade for jeres Teslaer, men som med alt muligt andet, sÄ bliver det trÊttende nÄr i bliver ved med at prÞve at stoppe det ned i halsen pÄ folk.

    #161
    SneakySkunk
    Rusher
    • E-peen: 57

    E-Up den perfekte bil for nogen!?

    HHHHAHAHAHAHAAAHAAAAHAAAHAHAHHAAHAHAHAHAHAHAH AHAHAHAHAHAHSHH HAHAHAHAAHAHAHAHAHA
.

    ÅÄhhh shit mand.

    LMAO! Det var Godnok sjovt..

    Tja altsÄ perfekt for dem som sÞger en el bil med en rÊkkevidde pÄ 50 km ved maks 50 km/t

    ???????????

    Men altsÄ hvis jeg skulle vÊlge mellem en el-cykel og en E-Up sÄ havde jeg sku taget el-cyklen ??

    AltsĂ„ hvad er det prĂŠcis du bidrager med i den her trĂ„d, andet end at vĂŠre ondsindet og gĂžre grin med andres valg? SĂ„ gĂ„ da ud af trĂ„den 🙂

    #162
    Johbe
    Rusher
    • E-peen: 131

    GÄr selv og leder efter en aflÞser for min privatleasede 2019 BMW 320d xDrive, nÄr den skal videre til nÊste Är.

    Listen er nu nede pÄ 3 biler, hvilket gÞr mig sindssyg, da jeg skifter favorit hver time.

    Tesla Model Y (er lidt skrĂŠmt, da jeg er med i en rĂŠkke Tesla grupper, og ser en del opslag hvor folk oplever diverse problemer med deres biler, men for hulen bilen den kĂžrer godt, og er afsindig rummelig. Dog et kedeligt design)

    Kia EV6 GT-Line (KĂžrer rigtig godt, med sygt meget udstyr, og super hurtig ladning. Men for hulen jeg har det stramt med den bagende)

    BMW iX3 Charged (Afsindig lÊkker bil, specielt efter det nye facelift, men har svÊrt ved at retfÊrdiggÞre at smide godt 60000,- mere for iX3 hen over 3 Är, i en leasing aftale. BMW iX3 koster ca. 35000,- mere end Tesla Model Y, sÄ jeg er en kende presset omkring hvad jeg skal vÊlge.)

    Inden der kommenteres pÄ hvorfor jeg ikke blot kÞber, sÄ er det ikke en mulighed for mig, da jeg nÊgter at smide penge efter en elbil, nu hvor udviklingen kÞrer med en rasende fart. Privatleaser derfor den nÊste bil, hvor efter jeg forventer at kÞb vil vÊre interessant for mig.

    #163
    Noztra
    Rusher
    • E-peen: 225

    #159 Nu bor min bror sÄ midt i KBH og arbejder i udkanten af KBH.

    Hans e-UP fungerer perfekt til hans behov?

    Og hans nÄr lidt mere end de 50km rÊkkevidde som du skriver. Nok nÊrmere 150-200km alt afhÊngigt af temperaturen.

    Er e-UP den perfekte elbil? Nej slet ikke. Men den er billig og har fin rĂŠkkevidde som bybil, hvor du alligevel kun kĂžrer 30km/t.

    Som en anden ogsÄ skrev. Ikke alle har 500k til en MY. Og hvorfor bruge 500k-1mio pÄ en bil som har 1000hk og er bred og lang som en bro, nÄr du det meste af tiden holder stiller eller kÞrer 30km/t?

    #164
    Kaalund
    Rusher
    • E-peen: 6

    E-Up den perfekte bil for nogen!?

    HHHHAHAHAHAHAAAHAAAAHAAAHAHAHHAAHAHAHAHAHAHAH AHAHAHAHAHAHSHH HAHAHAHAAHAHAHAHAHA
.

    ÅÄhhh shit mand.

    LMAO! Det var Godnok sjovt..

    Tja altsÄ perfekt for dem som sÞger en el bil med en rÊkkevidde pÄ 50 km ved maks 50 km/t

    ???????????

    Men altsÄ hvis jeg skulle vÊlge mellem en el-cykel og en E-Up sÄ havde jeg sku taget el-cyklen ??

    Du fremstÄr godt nok arrogant.

    HÄber da nÊsten det er for sjov, du ikke kan se at der findes andet der virker end en Tesla.

    Jeg medgiver, Tesla er en fin bil. Den er nok den bil der er mest fÊrdigbagt af elbilerne. MEN den er ogsÄ i et prislag hvor mange slet ikke kan vÊre med.

    Det er nok en af de helt tunge Ärsager til at sÄdan nogen mindre bemidlede som mig og andre smÄfattige danskere mÄ sÊtte sin lid til at andre mÊrker laver billigere biler.

    #165
    SneakySkunk
    Rusher
    • E-peen: 57

    E-Up den perfekte bil for nogen!?

    HHHHAHAHAHAHAAAHAAAAHAAAHAHAHHAAHAHAHAHAHAHAH AHAHAHAHAHAHSHH HAHAHAHAAHAHAHAHAHA
.

    ÅÄhhh shit mand.

    LMAO! Det var Godnok sjovt..

    Tja altsÄ perfekt for dem som sÞger en el bil med en rÊkkevidde pÄ 50 km ved maks 50 km/t

    ???????????

    Men altsÄ hvis jeg skulle vÊlge mellem en el-cykel og en E-Up sÄ havde jeg sku taget el-cyklen ??

    Du fremstÄr godt nok arrogant.

    HÄber da nÊsten det er for sjov, du ikke kan se at der findes andet der virker end en Tesla.

    Jeg medgiver, Tesla er en fin bil. Den er nok den bil der er mest fÊrdigbagt af elbilerne. MEN den er ogsÄ i et prislag hvor mange slet ikke kan vÊre med.

    Det er nok en af de helt tunge Ärsager til at sÄdan nogen mindre bemidlede som mig og andre smÄfattige danskere mÄ sÊtte sin lid til at andre mÊrker laver billigere biler.

    Nu har jeg ikke gidet at tale dÄrligt om Tesla, men de er slet ikke sÄ gode.

    FÞlger man med i Tesla Danmark gruppen pÄ FB, sÄ ser man ofte maling der falder af bilerne, ting der rasler og skal udskiftes.

    Min gamle CEO kÞbte en Model 3 Performance fra helt ny. Inden for en mÄned var der fÞlgende fejl

    1. HĂžjre dĂžr pev nĂ„r han kĂžrte – den skiftede Tesla
    2. Handskerummet kunne ikke lukke – der skiftede de lĂ„gen
    3. Mange funktioner med kameraerne virkede ikke. Han kunne ikke kalibrer dem. Det viste sig at Tesla havde byttede rundt pÄ ledningerne under samling af bilen og det tog dem en uge at finde frem til den fejl.

    Tesla er en fin bil, men de bliver ofte leverer halv fÊrdige og man kan forvente at skulle bruge en del tid pÄ at fÄ lavet ting. De gÞr det ogsÄ uden brok, men stadig trÊls nÄr man bruger 500+k pÄ en bil

    #166
    knekker
    Rusher
    • E-peen: 1,073

    #160

    Jeg har sagt det fÞr: Det er fint i er glade for jeres Teslaer, men som med alt muligt andet, sÄ bliver det trÊttende nÄr i bliver ved med at prÞve at stoppe det ned i halsen pÄ folk.

    Jeg synes ikke at jeg forsÞger at stoppe noget ned i halsen pÄ nogen. Jeg ser denne debat som et forum hvor der diskuteres om den bedste el-bil, og jeg forsÞger sÄ vidt muligt at argumentere med fakta for mit synspunkt. SÄ det ville da vÊre en skam hvis du fÞler at fakta krÊnker dig?
    Der er noget som hedder brandloyalty(kult?), det er grunden til at mange stadig kigger efter den nÊste Toyota, BMW, Mercedes erstatning etc, som styre uden om Tesla. Det kan virke nÊrmest angstprovokerende og svÊr at forstÄ for nogle at efter man har vÊret vandt til at kÞre i biler fra producenter der har eksisteret i over 100 Är som man har opbygget et tillidsforhold til imellem dig og bilen pÄ et fÞlelsmÊssigt plan, og sÄ pludselig at skulle forholde sig til et helt nyt firma der fejer alt af bordet, hvorefter man sÄ skulle hÞre det ene argument efter det andet som fortÊller dig at Tesla bare er det bedste produkt pÄ vigtige parameter.

    Er Tesla perfekt? Nej de har stadig plads til forbedringer de bĂžvler f.eks. stadig med lidt panel-gap problemer, men dette er smĂ„ ting som ikke har den store betydning for din daglige kommute fra A til B. (Jeg tĂŠnker iĂžvrigt at det nok har noget at gĂžre med at Tesla bygger i gennemsnittet en bil pĂ„ 10 timer, vs f.eks VW’s biler som tager 30 timer at bygge, sĂ„ det gĂ„r stĂŠrkt, men Tesla’s produktions facilitet er i verdensklasse, sĂ„ med tiden skal dette nok blive lĂžst) Og som jeg har givet dig ret i fĂžr, sĂ„ kunne Tesla godt gĂžre noget mere ud af interiĂžren i deres biler, da det ser lidt skrabet ud. Men for mig at det noget jeg er villig til at leve med, da jeg mener at der er parameter som er langt vigtigere for den daglige oplevelse nĂ„r man kĂžre rundt. Vi ved f.eks. hvor ringe en ellers velfungerende smartphone kan blive pga dĂ„rlig implimenteret software, eller manglende efterfĂžlgende support deraf. Lige sĂ„ snart producenter stopper med at software support din telefon, sĂ„ begynder alle bugs at vĂŠlte frem, hvilket man ofte ser med android telefoner med blot 2 Ă„rs software support i forhold til iphone med 6+ Ă„rs support. Apple’s success skyldes den tĂŠtte intergration imellem software og hardwaren, de har styr pĂ„ begge dele, sĂ„ de kan fĂ„ meget mere performance ud af en iphone’s specs end hvad Samsung eller andre android producenter kan, og de har derfor ogsĂ„ langt mere styr pĂ„ sikkerheden i ios vs android.

    Tesla er iphone’nen pĂ„ hjul. Som bakkes op af et solidt Silicon Valley Software hold. Google, Microsoft, Apple etc er alle nogle af de mest successfulde software firmaer der operere pĂ„ leading edge software teknologi, fordi de kĂžrer et Silicon Valley Software hold, som kun Kina kan fĂžlge med, stort set alle andre software hold uden for Silicon Valley er sub-par og vil altid vĂŠre bagud og det er disse B hold som levere software til f.eks.s Toyota, GM, FORD BMW, Mercedes etc. Husk Tesla er fĂžrst og fremmest faktisk et software firma, konkurrenterne er specilaister i hardwaren, de er fĂžrst nu igang med at forsĂžge at bygge en ordentlig og seriĂžs software afdeling op.
    Som en IT person der tidligere arbejdede for GM’s software hold, sĂ„ lignede deres software afdeling et ĂŠldre center for IT pensionister. Jeg synes Mercedes laver nogle flotte biler, men jeg ved at stabil software og god UI vĂŠgter hĂžjere end flot interior.
    Derfor er kÞrelÊngden/performance med stabil og effektiv software enormt vigtige parametre nÄr man skal kÞbe en el bil og pÄ disse punkter er Tesla lang foran konkurrenterne.

    Tesla er sikkert en fin bil

    AltsĂ„ hvis “fin” betyder den bedste i sin klasse, ja sĂ„ er den en fin bil.

    Jeg taler ikke ud fra om man har rÄd eller hvor vidt man kan lide udseenet pÄ Tesla, det er jo en individuel sag, jeg argumentere alene ud fra performance og stabilitet og der er Tesla den fÞrende.

    #167
    SneakySkunk
    Rusher
    • E-peen: 57

    #160

    Jeg har sagt det fÞr: Det er fint i er glade for jeres Teslaer, men som med alt muligt andet, sÄ bliver det trÊttende nÄr i bliver ved med at prÞve at stoppe det ned i halsen pÄ folk.

    Jeg synes ikke at jeg forsÞger at stoppe noget ned i halsen pÄ nogen. Jeg ser denne debat som et forum hvor der diskuteres om den bedste el-bil, og jeg forsÞger sÄ vidt muligt at argumentere med fakta for mit synspunkt. SÄ det ville da vÊre en skam hvis du fÞler at fakta krÊnker dig?

    Der er noget som hedder brandloyalty(kult?), det er grunden til at mange stadig kigger efter den nÊste Toyota, BMW, Mercedes erstatning etc, som styre uden om Tesla. Det kan virke nÊrmest angstprovokerende og svÊr at forstÄ for nogle at efter man har vÊret vandt til at kÞre i biler fra producenter der har eksisteret i over 100 Är som man har opbygget et tillidsforhold til imellem dig og bilen pÄ et fÞlelsmÊssigt plan, og sÄ pludselig at skulle forholde sig til et helt nyt firma der fejer alt af bordet, hvorefter man sÄ skulle hÞre det ene argument efter det andet som fortÊller dig at Tesla bare er det bedste produkt pÄ vigtige parameter.

    Er Tesla perfekt? Nej de har stadig plads til forbedringer de bĂžvler f.eks. stadig med lidt panel-gap problemer, men dette er smĂ„ ting som ikke har den store betydning for din daglige kommute fra A til B. (Jeg tĂŠnker iĂžvrigt at det nok har noget at gĂžre med at Tesla bygger i gennemsnittet en bil pĂ„ 10 timer, vs f.eks VW’s biler som tager 30 timer at bygge, sĂ„ det gĂ„r stĂŠrkt, men Tesla’s produktions facilitet er i verdensklasse, sĂ„ med tiden skal dette nok blive lĂžst) Og som jeg har givet dig ret i fĂžr, sĂ„ kunne Tesla godt gĂžre noget mere ud af interiĂžren i deres biler, da det ser lidt skrabet ud. Men for mig at det noget jeg er villig til at leve med, da jeg mener at der er parameter som er langt vigtigere for den daglige oplevelse nĂ„r man kĂžre rundt. Vi ved f.eks. hvor ringe en ellers velfungerende smartphone kan blive pga dĂ„rlig implimenteret software, eller manglende efterfĂžlgende support deraf. Lige sĂ„ snart producenter stopper med at software support din telefon, sĂ„ begynder alle bugs at vĂŠlte frem, hvilket man ofte ser med android telefoner med blot 2 Ă„rs software support i forhold til iphone med 6+ Ă„rs support. Apple’s success skyldes den tĂŠtte intergration imellem software og hardwaren, de har styr pĂ„ begge dele, sĂ„ de kan fĂ„ meget mere performance ud af en iphone’s specs end hvad Samsung eller andre android producenter kan, og de har derfor ogsĂ„ langt mere styr pĂ„ sikkerheden i ios vs android.

    Tesla er iphone’nen pĂ„ hjul. Som bakkes op af et solidt Silicon Valley Software hold. Google, Microsoft, Apple etc er alle nogle af de mest successfulde software firmaer der operere pĂ„ leading edge software teknologi, fordi de kĂžrer et Silicon Valley Software hold, som kun Kina kan fĂžlge med, stort set alle andre software hold uden for Silicon Valley er sub-par og vil altid vĂŠre bagud og det er disse B hold som levere software til f.eks.s Toyota, GM, FORD BMW, Mercedes etc. Husk Tesla er fĂžrst og fremmest faktisk et software firma, konkurrenterne er specilaister i hardwaren, de er fĂžrst nu igang med at forsĂžge at bygge en ordentlig og seriĂžs software afdeling op.

    Som en IT person der tidligere arbejdede for GM’s software hold, sĂ„ lignede deres software afdeling et ĂŠldre center for IT pensionister. Jeg synes Mercedes laver nogle flotte biler, men jeg ved at stabil software og god UI vĂŠgter hĂžjere end flot interior.

    Derfor er kÞrelÊngden/performance med stabil og effektiv software enormt vigtige parametre nÄr man skal kÞbe en el bil og pÄ disse punkter er Tesla lang foran konkurrenterne.

    Tesla er sikkert en fin bil

    AltsĂ„ hvis “fin” betyder den bedste i sin klasse, ja sĂ„ er den en fin bil.

    Jeg taler ikke ud fra om man har rÄd eller hvor vidt man kan lide udseenet pÄ Tesla, det er jo en individuel sag, jeg argumentere alene ud fra performance og stabilitet og der er Tesla den fÞrende.

    Men ligesom med alt andet teknologi, sÄ skal man opveje behov og daglig brug. Ingen kan vÊre uenig om, at Tesla vinder pÄ software delen og tildels performance, men har vi alle brug for at accelerere 0-100 pÄ 3 sekunder og spille spil pÄ vores store skÊrm i bilen?

    For mig sÄ det ud til snakken gik ud pÄ de muligheder man har. LÊser du trÄden, sÄ er der nogen som har den holdning, at de andre elbiler ingen vÊrdi har og Tesla er den eneste vej frem. Det er bare tÄbeligt.

    Havde vi snakken om det her i benzin biler, jamen sÄ skulle man argumentere at Mercedes S klasse er det eneste rigtige og alle andre biler er ligegyldige. Det er bare idiotisk.

    Nej jeg Ăžnsker ikke at starte en kĂŠmpe internet forum krig med dig, men du giver facts op om alt muligt der taler den sag. Tror stĂžrstedelen der er elbil interesseret er ligeglad med sĂ„ nĂžrdet detaljer om produktion osv. Lad os nu bare snakke om de muligheder alle bilerne giver 🙂

    • Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 7 mĂ„neder siden af SneakySkunk.
    #168
    knekker
    Rusher
    • E-peen: 1,073

    #165

    Nu har jeg ikke gidet at tale dÄrligt om Tesla, men de er slet ikke sÄ gode.

    FÞlger man med i Tesla Danmark gruppen pÄ FB, sÄ ser man ofte maling der falder af bilerne, ting der rasler og skal udskiftes.

    Min gamle CEO kÞbte en Model 3 Performance fra helt ny. Inden for en mÄned var der fÞlgende fejl

    1. HĂžjre dĂžr pev nĂ„r han kĂžrte – den skiftede Tesla
    2. Handskerummet kunne ikke lukke – der skiftede de lĂ„gen
    3. Mange funktioner med kameraerne virkede ikke. Han kunne ikke kalibrer dem. Det viste sig at Tesla havde byttede rundt pÄ ledningerne under samling af bilen og det tog dem en uge at finde frem til den fejl.

    Tesla er en fin bil, men de bliver ofte leverer halv fÊrdige og man kan forvente at skulle bruge en del tid pÄ at fÄ lavet ting. De gÞr det ogsÄ uden brok, men stadig trÊls nÄr man bruger 500+k pÄ en bil

    Krititten er helt pÄ sin plads, og hjÊlper til med at give en mere nuanceret debat.
    Der har rigtig nok vĂŠret problemer med lakeringer fra Tesla’s Fremont fabrikken, dog ikke fra Giga China fabrikken, Fremont fabrikken er en gammel tidligere GM/Toyota fabrik, samt first gen tesla paint shop. Giga Berlin kommer til at fĂ„ en helt ny state-of-the-art paint shop, som ikke kun fikser problemet du nĂŠvner men vil ogsĂ„ komme til at kunne tilbyde nye 2-tone lakeringer som ikke fĂžr var muligt. De vil ogsĂ„ introducere en masse nye teknologier til bilerne, sĂ„ jeg synes at det bliver rigtig spĂŠndende at se hvilken opgraderinger som M3 og MY kommer til at fĂ„ fra Giga Berlin.

    #169
    SneakySkunk
    Rusher
    • E-peen: 57

    #165

    Nu har jeg ikke gidet at tale dÄrligt om Tesla, men de er slet ikke sÄ gode.

    FÞlger man med i Tesla Danmark gruppen pÄ FB, sÄ ser man ofte maling der falder af bilerne, ting der rasler og skal udskiftes.

    Min gamle CEO kÞbte en Model 3 Performance fra helt ny. Inden for en mÄned var der fÞlgende fejl

    1. HĂžjre dĂžr pev nĂ„r han kĂžrte – den skiftede Tesla

    2. Handskerummet kunne ikke lukke – der skiftede de lĂ„gen

    3. Mange funktioner med kameraerne virkede ikke. Han kunne ikke kalibrer dem. Det viste sig at Tesla havde byttede rundt pÄ ledningerne under samling af bilen og det tog dem en uge at finde frem til den fejl.

    Tesla er en fin bil, men de bliver ofte leverer halv fÊrdige og man kan forvente at skulle bruge en del tid pÄ at fÄ lavet ting. De gÞr det ogsÄ uden brok, men stadig trÊls nÄr man bruger 500+k pÄ en bil

    Krititten er helt pÄ sin plads, og hjÊlper til med at give en mere nuanceret debat.

    Der har rigtig nok vĂŠret problemer med lakeringer fra Tesla’s Fremont fabrikken, dog ikke fra Giga China fabrikken, Fremont fabrikken er en gammel tidligere GM/Toyota fabrik, samt first gen tesla paint shop. Giga Berlin kommer til at fĂ„ en helt ny state-of-the-art paint shop, som ikke kun fikser problemet du nĂŠvner men vil ogsĂ„ komme til at kunne tilbyde nye 2-tone lakeringer som ikke fĂžr var muligt. De vil ogsĂ„ introducere en masse nye teknologier til bilerne, sĂ„ jeg synes at det bliver rigtig spĂŠndende at se hvilken opgraderinger som M3 og MY kommer til at fĂ„ fra Giga Berlin.

    En anden positiv ting at nÊvne om Tesla er faktisk deres service bil, som skifter dele on-sight. Min gamle CEO fik skiftet sin dÞr midt ude pÄ vores parkeringsplads uden at skulle pÄ vÊrksted. Det synes jeg alligevel var imponerende!

    #170
    knekker
    Rusher
    • E-peen: 1,073

    #167

    Men ligesom med alt andet teknologi, sÄ skal man opveje behov og daglig brug.

    Generelt enig, en Tesla’s nuvĂŠrende modeller er ikke en lĂžsning eller nĂždvendigt for alle. Tesla arbejder pĂ„ en billigere model til 160.000 kr. Den tror jeg vil blive attraktiv for folk som blot skal bruge en lille city bil. Folk tror den bliver en skrabet model pga prisen og hvad man ellers ser fra andre producenter i samme pris klasse, men der rygtes at Tesla vil forsĂžge at holde den samme kvaliten blot i en mindre stĂžrrelse. Og hvis det lykkedes, sĂ„ skal den nok ogsĂ„ blive en stor success iblandt dette segment.

    Ingen kan vÊre uenig om, at Tesla vinder pÄ software delen og tildels performance, men har vi alle brug for at accelerere 0-100 pÄ 3 sekunder og spille spil pÄ vores store skÊrm i bilen?

    ah det er jo ikke blot computer spil som softwaren kan tilbyde =P
    Jeg mener ikke at der f.eks. findes nogen andre producenter som tilbyder Sentry mode. Udover indbrud, vil det give mig tryghed at kunne parkere i Bilka uden at skulle bekymre mig om bilka buler, hvor den skyldige forlader stedet uden at lÊgge sit tlf nr. Og snart vil Tesla tilbyde live streaming af dine kamera i bilen over pÄ din mobil telefon Man skal ikke til et autovÊrksted for at fÄ en eftermontering af dashcam, det hele er gennemtÊnkt og implimenteret ordentligt fra fabrikken modsat et normal for- og bagved dashcam, sÄ fÄr du med Tesla 360 graders video overvÄgning, det synes jeg er fantastisk.
    Derudover arbejder de ogsÄ pÄ noget andet meget vigtigt, og det er FSD, vi er der ikke endnu specielt ikke rundt inde i bydelen i Danmark, men FSD gÞr generelt lange kÞreture meget mere behageligt.

    #171
    SneakySkunk
    Rusher
    • E-peen: 57

    #167

    Men ligesom med alt andet teknologi, sÄ skal man opveje behov og daglig brug.

    Generelt enig, en Tesla’s nuvĂŠrende modeller er ikke en lĂžsning eller nĂždvendigt for alle. Tesla arbejder pĂ„ en billigere model til 160.000 kr. Den tror jeg vil blive attraktiv for folk som blot skal bruge en lille city bil. Folk tror den bliver en skrabet model pga prisen og hvad man ellers ser fra andre producenter i samme pris klasse, men der rygtes at Tesla vil forsĂžge at holde den samme kvaliten blot i en mindre stĂžrrelse. Og hvis det lykkedes, sĂ„ skal den nok ogsĂ„ blive en stor success iblandt dette segment.

    Ingen kan vÊre uenig om, at Tesla vinder pÄ software delen og tildels performance, men har vi alle brug for at accelerere 0-100 pÄ 3 sekunder og spille spil pÄ vores store skÊrm i bilen?

    ah det er jo ikke blot computer spil som softwaren kan tilbyde =P

    Jeg mener ikke at der f.eks. findes nogen andre producenter som tilbyder Sentry mode. Udover indbrud, vil det give mig tryghed at kunne parkere i Bilka uden at skulle bekymre mig om bilka buler, hvor den skyldige forlader stedet uden at lÊgge sit tlf nr. Og snart vil Tesla tilbyde live streaming af dine kamera i bilen over pÄ din mobil telefon Man skal ikke til et autovÊrksted for at fÄ en eftermontering af dashcam, det hele er gennemtÊnkt og implimenteret ordentligt fra fabrikken modsat et normal for- og bagved dashcam, sÄ fÄr du med Tesla 360 graders video overvÄgning, det synes jeg er fantastisk.

    Derudover arbejder de ogsÄ pÄ noget andet meget vigtigt, og det er FSD, vi er der ikke endnu specielt ikke rundt inde i bydelen i Danmark, men FSD gÞr generelt lange kÞreture meget mere behageligt.

    Ville vÊre for lÊkkert hvis den fÄr samme software muligheder.

    Beklager, jeg kunne godt selv lÊse det, at det lÞd sÄdan da jeg skrev det med spil. Faktisk en af de mest imponerende ting jeg har fra en Tesla, er nok det dashboard man kan fÄ pÄ sin computer, der giver komplet overblik over Þkonomi og status pÄ bilen. Helt ned til mindste detalje. Det er for sejt!

    Jeg kÞre selv e-Golf og trods jeg blÊrer mig med, at den kan varme kabinen hver morgen kl 7.30, sÄ software delen er som en 486er mod en Ryzen 5950X ? men jeg elsker kÞre komforten, hvordan den ser ud, interiÞret og sÄ er det bare en af de bedste biler jeg har ejet. Teslas design er bare ikke sÄ meget mig, sÄ ville helst skulle undgÄ at eje en, trods software delen er fantastisk vild

    #172
    Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 3,852

    Husk Tesla er fĂžrst og fremmest faktisk et software firma, konkurrenterne er specilaister i hardwaren, de er fĂžrst nu igang med at forsĂžge at bygge en ordentlig og seriĂžs software afdeling op.

    Tja, jeg ved ikke med jer andre, men nĂ„r jeg vĂŠlger bil, sĂ„ gĂžr jeg det ikke ud fra softwaren og at nogle nĂžrder har lavet en “dog mode”, “camp mode” og alt muligt andet.

    Hvis man prioritere softwaren hÞjere end hardwaren i en bil, sÄ er det klart at man synes Tesla er gud.

    #173
    knekker
    Rusher
    • E-peen: 1,073

    Jeg kÞre selv e-Golf og trods jeg blÊrer mig med, at den kan varme kabinen hver morgen kl 7.30, sÄ software delen er som en 486er mod en Ryzen 5950X ? men jeg elsker kÞre komforten, hvordan den ser ud, interiÞret og sÄ er det bare en af de bedste biler jeg har ejet. Teslas design er bare ikke sÄ meget mig, sÄ ville helst skulle undgÄ at eje en, trods software delen er fantastisk vild

    Hehe. Ja Golf’en har ogsĂ„ et cool udtryk, jeg er ogsĂ„ tilhĂŠnger af Mercedes udseende, men sĂ„dan er det vel nĂ„r Tesla prioritere air dynamic og rummelighed frem for udseende.
    Det jeg finder sÄ ageligt med de gamle producenter, er at de bevist laver nogle dele i plastik frem for metal, som efter fÄ Är vil gÄ i stykker, blot sÄ de kan tjene lÞbende pÄ reperationer. Elon har fÞr sagt at han strÊber efter at bygge deres biler sÄ de kan holde i 20 Är med mindst mulig unÞdvendig reperation.

    #172

    Hvis man prioritere softwaren hÞjere end hardwaren i en bil, sÄ er det klart at man synes Tesla er gud.

    Hvis din kÞreoplevelse afhÊnger af hvor god, stabil og effektiv softwaren er, sÄ giver det jo god mening. SelvfÞlgelig skal hardwaren ogsÄ vÊre i orden, nÞgle ordet her er balance, og her gÞr Tesla generelt det bedst.

    #174
    SneakySkunk
    Rusher
    • E-peen: 57

    Endelig en fornuftig snak.

    Jeg gad godt prĂžve en Ioniq 5, synes den ser super fed ud

    #175
    StultusX2
    Rusher
    • E-peen: 2,043

    rummelighed frem for udseende.

    “rummelighed frem for udseende” Hvor er min stationcar-gulplade slĂŠde, Tesla?

    EDIT: MED Jydekrog og rÊkkevidde med last pÄ..selvfÞlgelig.

    Der er sgu lidt: Land vs By hallĂžj her lige nu, er der ik’?

    • Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 7 mĂ„neder siden af StultusX2.
    #176
    knekker
    Rusher
    • E-peen: 1,073

    Station car’en mĂ„ vi vist vente pĂ„ lidt endnu, Tesla har dog sagt at planen er at lave biler i alle stĂžrrelser og former for at dĂŠkke markedet ordentligt.
    afhÊngertrÊk fÄs allerede, hvis det er det du spÞrger?
    Mhs til rÊkkevidde med og uden last, ifÞlge denne artikel mister du ca 45% i rÊkkevidden med AC pÄ vs ca. 35% i forhold til en benzin bil. Du fÄr tilgengÊld en bedre kÞreoplevelse med mindre sving i lasten, pga den lavere center gravitation af bilen (pga batteriernes jÊvn fordelt placering i bunden af bilen).
    Hvis max rÊkkevidde er absolut nÞdvendigt for dig at kunne krydse Danmark, sÄ siger rygterne at Tesla er ved at planlÊgge en 640km rÊkkevidde Model Y, men den reelle kÞrelÊngde er nok snarre et sted omkring de 550km. SÄ med last vil du nok kunne nÄ ca 270km pÄ en opladning.

    #177
    Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 3,852

    Jeg er lige kommet hjem fra en prĂžvetur i en Model 3 (til konen) og ja, det er en fin bil – men den fĂ„r mig ikke ud af min Mercedes. 🙂

    Autopiloten er god og den er ogsÄ lidt bedre end Mercedesen MEN! hold nu op hvor er det (stadig) irriterende, at den kÊmper sÄ meget imod og at man skal slÄ den til hver evigt eneste gang man har rÞrt rattet med en lillefinger.

    Det er min absolut stĂžrte anke mod deres ellers ganske udmĂŠrket software. I Mercedes er den slet ikke sĂ„ hidsig og jeg kan rive alt det jeg vil i rattet – nĂ„r jeg sĂ„ holder op med det, sĂ„ overtager den fint styringen igen, uden at jeg skal slĂ„ autopilot til igen 🙂

    Tesla er for meget enten/eller – der foretrĂŠkker jeg klart den mĂ„de, som Mercedes gĂžr det – det er selvfĂžlgelig en smagssag. Men jeg bliver hurtigt trĂŠt af, at skal sidde og flĂ„ i gearvĂŠlgeren for at slĂ„ autopiloten til igen (det kunne i godt lige ha sat i en knap pĂ„ rattet) 🙂

    #178
    StultusX2
    Rusher
    • E-peen: 2,043

    #176 ..er du sponsoreret? Du fremstÄr en smule 1-sporet?

    SOM I: “SE hvad der kommer”(mĂ„ske i DK snarligt?) og ikke hvad der er!
    Hvor meget flyver du i Ăžvrigt pt. #knekker?

    • Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 7 mĂ„neder siden af StultusX2.
    #179
    Ghidora
    Rusher
    • E-peen: 1,413

    Jeg gad mega godt have en ukomfortabel, total upraktisk sedan der er umulig selv at skaffe dele til og hvor service er en by i rusland, jeg har bare ikke 400.000+ at kaste efter den 😉

    Ej jeg overvejer skam selv Tesla som nĂŠste bil… men de er bestemt ikke perfekte!

    #180
    knekker
    Rusher
    • E-peen: 1,073

    Ukomfortabel? Det er ikke just det folk brokker sig over nÄr de klager over Tesla, faktisk er du den fÞrste som nÊvner det =)

Viser 30 svar - 151 til 180 (af 326 i alt)
  • Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...