Forside Fora Off-topic Ny Tesla Model 3 Performance

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Canis_lupus
    Rusher
    • E-peen: 992

    500 HP
    0-100 km/t pÄ 3,1 sekund!!!
    440.000,00 DKK

    https://www.tesla.com/model3-performance

    Shit jeg gad godt, er stadigvék meget glad for min Model 3 SR+ med LFP batteri 🙂

Viser 25 svar - 1 til 25 (af 25 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    hausner
    Moderator
    • E-peen: 893

    Jeg har fundet ud af at power i en bil siger mig nada nÄr jeg ikke kan hÞre lyden af motoren.
    Min hjerne ville vĂŠre dum nok til nyde den nye Ioniq 5N med “manuelle gear” (inklusiv smĂ„ nyk i torquen ved skift) og masser af motorlyd 🙂

    Yes, i am that stupid.

    • Dette svar blev ĂŠndret 1 Ă„r, 2 mĂ„neder siden af hausner.
    #2
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • E-peen: 381

    Jeg har haft en Model 3 Performance, og har netop ventet pÄ denne update.

    Jeg er helt solgt!

    Den nye har ogsĂ„ mere “torque”, sĂ„ den er hurtigere selv i hĂžje hastigheder, dens bagmotor er en ny en som har mere kraft… ja og sĂ„ alt det andet.

    Fuck jeg savner den bil… kĂžrer rundt i en Mustang lige pt… den er farlig.

    #3
    Snowball42
    Rusher
    • E-peen: 420

    #1 Holy shit det virker da som en voldsomt fed gimmick det kunne jeg klart godt se mig selv med den effekt. Tak for at linke den video, anede slet ikke de var kommet med sÄdan noget. Og Sonic boom tingen, kunne da tyde pÄ de har lidt humor hos dem.

    #4
    Deadlights
    Rusher
    • E-peen: 1,474

    Med 500 hit points kan den ogsÄ tage en del knubs.

    #5
    Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 3,855

    Damn. Det lyder dyrt i dĂŠk… Og fartbĂžder ?

    Gad vide hvornĂ„r vi ser en elbil der ogsĂ„ kan trĂŠkke en trailer… AltsĂ„ en rigtig trailer pĂ„ +2500kg.

    #6
    hausner
    Moderator
    • E-peen: 893

    Dte er ret vildt lavet. Der er mellemgas ved gearskifte og forskellig torque afhĂŠngig af gearet.

    • Dette svar blev ĂŠndret 1 Ă„r, 2 mĂ„neder siden af hausner.
    #7
    Snowball42
    Rusher
    • E-peen: 420

    #6 Det lyder og ligner jo at han sidder og spiller bilspil bare IRL. Genialt pÄfund, intet mindre..

    #8
    Canis_lupus
    Rusher
    #0 TrÄdstarter
    • E-peen: 992

    #4 LOL hit points 😀 den var god

    #9
    knekker
    Rusher
    • E-peen: 1,073

    Yes, i am that stupid.

    Professionelle car reviewer’s sidder ogsĂ„ fast i det forrige Ă„rhundrede og mener at elbiler unĂždvendigt skal lave lydforurening.
    Hvis man vil have larm, sĂ„ burde man kĂžbe en fossil bil. Personligt vĂŠrdsĂŠtter jeg stilheden fra en stille computer uden blĂŠser stĂžj. Samme logik fĂžlger stĂžj fra bilen. En stille kabine er alfa omega, specielt nĂ„r der skal kĂžres langt, det hjĂŠlper pĂ„ ens fatique og gĂžr det ogsĂ„ meget lettere at fĂžre en samtale som chauffĂžr nĂ„r man taler med en der sidder pĂ„ bagsĂŠddet. MĂ„ske kunne de lave det som en option, som man kan slĂ„ til eller fra? Lydsystemet i Tesla er jo kendt for at vĂŠre noget af det ypperste pĂ„ markedet, det er jo trodsalt ingeniĂžrene fra B&O der stĂ„r bag Tesla’s lydsytem.

    Jeg har haft en Model 3 Performance, og har netop ventet pÄ denne update.
    Jeg er helt solgt!

    En fantastisk opdate, eneste problem jeg kan se hvilket er en dealbreaker for mig, er at de desvĂŠrre har stoppet touch knapper i rettet pĂ„ den nye M3 Performance. Cybertruck’en med rigtige knapper pĂ„ rettet der trykkes ind, har vist hvordan det skal gĂžres og alle er reviwers er begejstret for dem. Jeg krydser fingre for at Tesla lykker til kritikken sĂ„ MY juniper kommer med samme knapper pĂ„ retten som pĂ„ CT’en.
    Hvis jeg skulle have en M3 Performance, ville jeg vente til at de fÄr opgraderet knapperne pÄ rettet, for hvis de fjerner blinklys stalks, sÄ er det vigtig at disse knapper ogsÄ fungere ordentlig, sÄ man ikke kommer til at aktivere dem tilfÊldigt, fordi de reagere pÄ touch.

    Damn. Det lyder dyrt i dék


    En afgift folk overraskende ikke snakker om, er at med disse store fĂŠlger(20-21″), sĂ„ bliver det ret dyr lĂžbende at skifte dĂŠk, hvilket forekommere oftere med elbiler pga deres tungere vĂŠgt og hurtigere opstrĂŠk.
    I kina tilbyder Tesla M3 Performance med 19″ hjul, hvilket betyder mere gummi og luft imellem asfalt og fĂŠlgerne, hvilket absobere mere stĂžd og bump, hvilket Ăžger kĂžrekomforten, og lige sĂ„ vigtig sĂ„ er 19″ dĂŠk ogsĂ„ billigere i indkĂžb end 20-21″ dĂŠk.

    • Dette svar blev ĂŠndret 1 Ă„r, 2 mĂ„neder siden af knekker.
    • Dette svar blev ĂŠndret 1 Ă„r, 2 mĂ„neder siden af knekker.
    • Dette svar blev ĂŠndret 1 Ă„r, 2 mĂ„neder siden af knekker.
    • Dette svar blev ĂŠndret 1 Ă„r, 2 mĂ„neder siden af knekker.
    • Dette svar blev ĂŠndret 1 Ă„r, 2 mĂ„neder siden af knekker.
    #10
    Snowball42
    Rusher
    • E-peen: 420

    #9 Det lyder som om at du kan vÊlge mellem de 3 profiler, eller slÄ det fra. SÄ du slipper for lyden. For stilheden i kabinen ved landevej/motorvejskÞrsel ville vÊre fantastisk med en elbil.

    NÄr det er sagt, sÄ tror jeg nÊsten de har lavet bilen til et andet publikum end dig, de fremhÊver banekÞrsel, launch control, batteriforvarmer og deres drift optimizer. Det skriger jo af forsÞg pÄ at gÞre bilen sportslig og publikummet lige sÄ. Men der er da ingen tvivl om at der jo ogsÄ nok skal vÊre standard programmet der er stille og behageligt at kÞre i til dagligt. For det er vel stadig det folk vil bruge den til 95% af tiden.

    Og ja, 21″ dĂŠk er da ogsĂ„ en ekstra udgift nĂ„r der skal skiftes dĂŠk. Er den almindelige model 3 ikke med 20″?

    #11
    knekker
    Rusher
    • E-peen: 1,073

    Baghjul og 4 hjuls trĂŠk kommer med enten 18 eller 19″.

    #12
    Ghidora
    Rusher
    • E-peen: 1,415

    #0 savner du ligefrem performance?

    Jeg ville miste bilen pÄ under 14 dage! ?

    #13
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • E-peen: 381

    Nu har jeg haft en Model 3 Performance, og folk der nĂŠvner dĂŠk skal stoppe.

    Jeg kĂžrte 65.000 km. pĂ„ de originale dĂŠk og jeg kan love jer for de fik noget at leve af… de koster 10.000 kr. at skifte for alle 4.

    Det er fandme godkendt.

    #14
    Canis_lupus
    Rusher
    #0 TrÄdstarter
    • E-peen: 992

    Hvorfor hedder det en KoFanger?
    Alle de Är jeg har kÞrt bil har jeg ikke fanget en ko en eneste gang ?

    #15
    Kallekun
    Rusher
    • E-peen: 161

    Jeg havde en model 3 SR+ der blev totalskdet pga et lille uheld pÄ glat vej hvor batteriet tog skade. Nu har jeg kÞbt en model 3 performance fra 2022 brugt. Jeg har prÞvet Highland og ville ikkae have den. Jeg vil have stilk til blinklys og gear og parkerings sensorere. Det kan jeg ikke leve uden. Jeg er ikke fan af Tesla vision.

    Hentede den i gÄr. Fuck den kÞrer som en raket.

    #16
    MiNo
    Rusher
    • E-peen: 815

    #15 Jeg har engang fanget et lille rĂ„dyr – fik heldigvist bremset ned sĂ„ det kun var et lille bump og bĂ„de dyr og bil klarede sig – men det ville stadig lyde dumt med en rĂ„dyrsfanger synes jeg.

    Jeg har en eller anden arbitrĂŠr drĂžm om at fĂ„ en bil med 4-hjulstrĂŠk og 400 hk (“100 HK til hvert hjul”). Det er egentligt lidt tosset nĂ„r jeg nĂŠrmest bliver forarget over hvor sindsyg performance folkevognen Tesla har. Stort set ingen er trĂŠnet i at hĂ„ndtere disse krafter, og pĂ„ ingen mĂ„de hĂžre det hjemme pĂ„ offentlig vej at give los. MĂ„ske lidt farvet af at have bĂžrn som de sidste mange Ă„r tumler rundt som blĂždetraffikanter pĂ„ godt og ondt. SĂ„ tĂŠnker man lige en ekstra gang, at veje ikke er en legeplads.

    Generelt synes jeg, at flere skulle melde sig til noget organiseret motorsport, og sÄ ellers give den max gas pÄ lukket bane. For deres egen og andres skyld.

    #17
    Kallekun
    Rusher
    • E-peen: 161

    #16
    Enig. Nu er min bÞrn snart 16 og 20, men enig i at mange ikke kan styre det. Min bil gik i stykker da den valgte at kÞre ligeud i et 90 graders venstresving med 35 km i timnen. Det sneede og der var is. At der sÄ var en sten i rabatten bilens battero ramte med siden er bare uheldigt. Heldigvis ramte jeg ingen og tog ikke selv skade. Bilen kunne godt kÞre derfra.

    SĂ„ det var ikke en vild ulykke.

    #18
    Ghidora
    Rusher
    • E-peen: 1,415

    #15 Har du bestilt tid til ugentlig massage? 😉

    Hvordan syntes du komforten er? syntes den fÄr er del kritik pÄ det punkt?

    #19
    Kallekun
    Rusher
    • E-peen: 161

    #18
    Hvad skulle der vĂŠre galt med komforten? Har ikke hĂžrt noget om problemer med det.

    #20
    Ghidora
    Rusher
    • E-peen: 1,415

    #18

    Hvad skulle der vĂŠre galt med komforten? Har ikke hĂžrt noget om problemer med det.

    Der er en “generel” holdning hos bil journalisterne om at den er alt for hĂ„rd i undervognen til “normale” mennesker.

    #21
    Bams
    Rusher
    • E-peen: 358

    Jeg overvejer at udskifte min model 3 performance fra dec 21 med en ny Highlander Performance. Jeg synes bare den ser federe ud 🙂

    Ift. dĂŠkslid, sĂ„ har min nu gĂ„et 35.000 KM(fordelt pĂ„ sommer og vinterdĂŠk), og mine sommerdĂŠk er fuldstĂŠndig klar til at blive skiftet. SĂ„ #13 du skal give mere gas 😉

    #22
    Ghidora
    Rusher
    • E-peen: 1,415

    Jeg overvejer at udskifte min model 3 performance fra dec 21 med en ny Highlander Performance. Jeg synes bare den ser federe ud 🙂

    Ift. dĂŠkslid, sĂ„ har min nu gĂ„et 35.000 KM(fordelt pĂ„ sommer og vinterdĂŠk), og mine sommerdĂŠk er fuldstĂŠndig klar til at blive skiftet. SĂ„ #13 du skal give mere gas 😉

    TĂŠnker ogsĂ„ det afhĂŠnger MEGET af hvor meget man trykker pĂ„ speederen 😉 eller mĂ„ske var det et andet dĂŠk?

    #13 65.000 Km lyder af rigtig meget!

    “Hvor testens mest slidstĂŠrke dĂŠk kunne kĂžre 46.000 km, fĂžr de var slidt ned til lovens mindstekrav om en mĂžnsterdybde pĂ„ 1,6 mm, kunne testens mindst slidstĂŠrke kun kĂžre 27.000 km, fĂžr de var i bund”

    https://fdm.dk/nyheder/bilist/2018-02-stor-forskel-pa-sommerdaeks-slidstyrke

    #23
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • E-peen: 381

    #21 Slet ikke, det handler bare om at man ikke giver unÞdig speedere, eksempelvis i rundskÞrsler, eller motorvejssving, og sÄ i Þvrigt Autobahn, holder sig fra topfarten, sÄ holder dÊkkene fint til gode accelerationer.

    #22 De var ogsĂ„ helt klar ved de km 😀 men jeg mĂ„lte dem inden jeg tog til Tyskland og vi regnede ud med Euromaster at de sĂ„ kunne skiftes nĂ„r jeg kom hjem.

    #24
    hausner
    Moderator
    • E-peen: 893

    @knekker
    Enig, en stille kabine er pÄ langt de fleste ture at fortrÊkke. Efter min fÞrste tur i en elbil (for en del Är siden efterhÄnden) blev jeg dog slemt skuffet over hvor meget af stÞjen faktisk ikke kommer fra motoren men fra vindstÞj omkring bilen, dÊkstÞj etc. SÊrligt dieselbiler der i forvejen kÞrer med lave omdrejninger og med god isolering af motorstÞj komme overraskende tÊt pÄ elbiler.
    I Huyndaien kan stÞjen selvfÞlgelig ogsÄ fjernes ligesom alt det andet gejl. Og sÄ er det bare en helt almindelig stille og hurtig elbil.

    Men nĂ„r det kommer til drengerĂžven og fĂžlelsen af at have en powerbil sĂ„ er jeg Ă„benbart indrettet ligesom gammeldags reviewers. Jo mere den larmer jo bedre. Accelleration alene er slet ikke vigtigt, kicket af dopamin udebliver fuldstĂŠndig i hjernen. Jeg tror faktisk jeg ville have det sjovere i en larmende langsom bil end det modsatte 🙂

    #25
    knekker
    Rusher
    • E-peen: 1,073
Viser 25 svar - 1 til 25 (af 25 i alt)
  • Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...