Forside Fora Politik/Samfund Ebola!

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Nickell
    Moderator
    • E-peen: 2,237

    Jeg kan ikke lide det. Det minder lidt for meget om tiden op til Corona, hvor Trump også var præsident. Denne gang er den bare lidt mere nasty…

    Berolig mig. Fortæl mig, at jeg overreagerer.

Viser 7 svar - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    Deadlights
    Rusher
    • E-peen: 1,773

    Det er selvfølgelig en meget farlig sygdom, men den smitter via udveksling af kropsvæsker, og ikke gennem luften som Corona. Det er derfor meget lettere at begrænse smitten. Problemet er at i DR Congo er der meget lav tillid til institutioner, svage autoriteter og diverse militante grupper. Det gør det meget svære at identificere smittede, sætte dem i karantæne og give dem behandling.

    Så hvis det skulle komme til Danmark er vi godt rustede da vi ikke har disse problemer.

    • Dette svar blev ændret 2 uger, 6 dage siden af Deadlights.
    • Dette svar blev ændret 2 uger, 6 dage siden af Deadlights.
    #2
    Psykopat-Asiat
    Rusher
    • E-peen: 22

    https://www.fordanmark.dk/fan/herrelandsholdet/kampdagsinfo/dr-congo-danmark/ 😀

    Kampen spilles heldigvis i Liege.

    • Dette svar blev ændret 2 uger, 6 dage siden af Psykopat-Asiat.
    #3
    Deadlights
    Rusher
    • E-peen: 1,773

    #2 Nå, så er der jo ikke noget at gøre. Vi er alle døde. 🙂

    #4
    Nickell
    Moderator
    #0 Trådstarter
    • E-peen: 2,237

    #1: Er jeg rationel, så ved jeg godt det om Ebola, men nu har de to smittede i Brasilien.

    #2: Schmeichel havde forudset det, legende som han er!

    #5
    hausner
    Moderator
    • E-peen: 934

    #4
    lol

    #6
    hqx
    Rusher
    • E-peen: 617

    Det er selvfølgelig en meget farlig sygdom, men den smitter via udveksling af kropsvæsker, og ikke gennem luften som Corona. Det er derfor meget lettere at begrænse smitten. Problemet er at i DR Congo er der meget lav tillid til institutioner, svage autoriteter og diverse militante grupper. Det gør det meget svære at identificere smittede, sætte dem i karantæne og give dem behandling.

    Så hvis det skulle komme til Danmark er vi godt rustede da vi ikke har disse problemer.

    • Dette svar blev ændret 2 uger, 6 dage siden af Deadlights.
    • Dette svar blev ændret 2 uger, 6 dage siden af Deadlights.

    Der er også to special klinikker som behandler ebola som er blevet brændt ned … Den ene fordi familien ville have liget udleveret så de kunne begrave vedkommende på traditionel vis – hvilket hospitalet mente var alt alt for farligt – så de brændte det ned i stedet.

    Det gør det altså ikke lettere at arbejde sådan et sted.

    En ting som “sjovt nok” arbejder meget imod sygdommen er den høje dødelighed og de voldsomme symptomer. Begge dele gør at det har svært ved at smitte sådan rigtigt hurtigt eller at man ikke opdager man er syg. Det var to faktorer som gjorde corona til noget rigtigt møg – ironisk nok.

    Den helt store frygt er vel at der skulle være en passiv bærer – lidt ligesom tyfus mary eller den skulle blive luftbåren ligesom i filmen outbreak. Begge dele er næppe sansynligt dog.

    #7
    Kenkari
    Moderator
    • E-peen: 4,284

    Hvad var det? Det 10ende udbrud på 7 år eller sådan noget i DR Congo.

    Det lorteland kan ikke finde ud af noget, og så snart det kommer ud af landet, så bliver det slået ned, som alle de andre gange.

    Ingen grund til panik. Heller ikke omkring den der Hanta Virus. Ingen grund til panik

Viser 7 svar - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...