Forside Fora Hardware Køb af RTX 3080

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
    Cetti
    Rusher

Hey

Er godt klar over at GFX-markedet er fucked p.t. Søgte for sjov på DBA efter brugt 1080TI, for at se hvor meget jeg kunne sælge mit eget Asus rog strix 1080Ti OC . Der er godt nok kun én annonce, men han vil have 6890,- for den! Tilbage i juni 2017, gav jeg 6199,- ! Det er jo totalt crazy.

Men selvom det skulle lykkes mig at sælge mit 1080TI til en god pris, så kommer næste problem: At skaffe et RTX 3080. Jeg har fundet nogle enkelte 3070 og 3090, men ellers er det Amazon og ebay man finder 3080 til psyko-priser.

Nogen gode tips og tricks?

Ved der var en tråd for nyligt på DR, men fik ikke fulgt med….

Viser 30 svar - 91 til 120 (af 203 i alt)
  • Forfatter
    Svar
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3428 Indlæg

#87 Det er vi enige om. Problemet er de kunne sælge dem til den pris, så derfor fortsætter de bare i det spor 🙁

Fisker
    Rusher
    • 480 Indlæg

Så er der mindre end 30 eller 90 minutter tilbage på skuffelsen, alt efter hvilken rubrik man skal tro på 😀

Noztra
    Rusher
    • 223 Indlæg

NVIDIA har også lavet det rigtig smart, så man kan vist ikke Founder Editions i DK igennem NVIDIA.

Fisker
    Rusher
    • 480 Indlæg

#93 Ja det opgav de jo allerede efter deres den lorte launch som var 3080’eren, det er vist kun udvalgte europæiske markeder de har valgt at føre FE videre på

Fisker
    Rusher
    • 480 Indlæg

Første kort op på DBA, godt klaret når det nu ikke er ude endnu 😀

Gumshot
    Rusher
    • 97 Indlæg

Har lige fået mail fra proshop, at de har 3080 kort til salg fra 15:00 hvis andre ikke lige er opmærksom.

Jeg slår lige koldt vand i, da 9500-14500 er et højt beløb denne måned med mange uventet udgifter.

Alt du skal vide - 4 8 15 16 23 42

Cancerman
    Head Rusher
    • 3428 Indlæg
    Fisker
    Rusher
    • 480 Indlæg

Siden døde lige lidt i 15, og da den loadede ind første gang efter kl. 15 (nok 3-5 sekunder over) så var det væk 😀

MiNo
    Rusher
    • 767 Indlæg

#98 Yep. Jeg blev logget ud, og da jeg (5 sek) efter var inde, så var siden jeg kikke på skiftet fra 15+ på lager til og ingenting at gøre. Nogle har nok haft nogle scripts til at overvåge-

SturmWolfDK
    Rusher
    • 562 Indlæg

Udbud og efterspørgsel 🤣

Cancerman
    Head Rusher
    • 3428 Indlæg

#100 I know og jeg har sådan set ikke noget imod markedskræfterne… Jeg gider bare ikke betale så meget 🙂

Slet ikke når det er de skide scalpers og miners skyld at det er blevet så slemt.

SturmWolfDK
    Rusher
    • 562 Indlæg

Det kunne jeg nu heller ikke drømme om selvom jeg sagtens kunne.
    Men burde nok have takket ja da min pc pusher spurgte om jeg ville vente 6 mdr. med pc Update, og så have fået det kort væsentligt billigere og så solgt det nu. Kunne ikke regnes som spekulation så 😄

CDM
    Rusher
    • 44 Indlæg

Det er sq latterlige tider, når grafikkort er blevet bedre at købe og sælge videre end aktier!

Og tanken med crypto er fin, men må nok indrømme at det falder lidt til jorden, når der er sådan et forbrug af hardware og energi for at det kan køre rundt.

• Dette svar blev ændret 3 år, 5 måneder siden af CDM.
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3428 Indlæg

#103 Det er en helt anden snak, men de dominerende krypto er ubrugelige i hverdagen.

Så ja, det er komplet idiotisk at der skal bruges så mange ressourcer at mine de latterlige bitcoins.

Jeg håber inderligt, at BTC crasher med et brag og der kan komme noget fornuft ind i crypto verdenen.

Noztra
    Rusher
    • 223 Indlæg

Var der nogen der rent faktisk fik købt et kort?

Cancerman
    Head Rusher
    • 3428 Indlæg

#105 Næppe medmindre de har siddet klar med bots. 🙁

Bragse
    Rusher
    • 33 Indlæg

Fik 3 forskellige kort i indkøbskurven kl. 15.20-15.40 efterhånden som folk undlod at færdiggøre deres køb. Så med lidt tålmodighed kunne det lade sig gøre. Endte med at købe den “billigste” af dem.

Fisker
    Rusher
    • 480 Indlæg

#107 Spændende det så jeg ellers flere gange, men muligheden for at købe var der ikke, jeg tænkte man skulle vente til kl. 14 dagen efter som de skrev

Bragse
    Rusher
    • 33 Indlæg

Jeg sad også bare og spammede F5 på deres oversigt over 3080ti kort der var frigivet kl. 15. De fleste var røde, men engang imellem poppede en grøn køb knap frem. Af og til virkede den faktisk.

wOOOOt
    Rusher
    • 261 Indlæg

Det er sgu alligevel i overkanten for et nyt grafikkort. Det kunne man jo købe en top gamer PC for, for ikke så længe siden.
    Håber snart vi får en mere normal situation, så vi kan få “normale” og måske endda fair priser? lol.

Deadlights
    Rusher
    • 1321 Indlæg

Mit GTX 1080 koster mere nu end da jeg købte det for 5(?) år siden. Damn.

Montezuma
    Rusher
    • 10 Indlæg

Er denne for voldsomt prissat? Det er vanvittigt irriterende at pengene sidder så løst på en, når man egentligt ikke har råd.

GeForce RTX 3090, Core i7-11700K, 32 GB RAM, 2 TB SSD, WiFi, Windows 10 Home – 29.990,-

StultusX2
    Rusher
    • 2024 Indlæg

#112 Er den ikke med den sokkel, der er på vej ud?

My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

Montezuma
    Rusher
    • 10 Indlæg

Aner det ikke. Jeg har ikke fulgt med de sidste fire år. Jeg er mere bekymret over cpuén, uden helt at vide hvorfor.

MiNo
    Rusher
    • 767 Indlæg

En enkel 3008’er på DBA til 10.500kr

Stadig latterligt, men måske tegn på lidt afmatning. Eller sogså bare en naiv sælger. De fleste andre er 1000 eller 2000 over.

Noztra
    Rusher
    • 223 Indlæg
    Schalde
    Rusher
    • 903 Indlæg

Hvordan er det egentlig prismæssigt lige nu Mht at købe en sprit ny PC der er samlet ifht kun grafikkort, er det det samme?

Bams
    Rusher
    • 357 Indlæg

#117 jeg spurgte mm-vision og de sagde at det ikke gjorde nogen forskel. Hvis der er ét grafikkort på hylden og der i samme sekund kommer bestilling ind på hhv. færdigt setup og kun grafikkort, så kan det da godt være… men ellers ikke.

Montezuma
    Rusher
    • 10 Indlæg

Den maskine jeg linker til i #112 har et micro-atx setup. Er det ikke et underligt valg til en højtydende pc? Jeg har ikke fulgt udviklingen tæt de sidste 4-5 år.

ElSenator
    Rusher
    • 579 Indlæg

#119, Micro-ATX er bare en form factor. Ydelsen kan være lige så god på sådan et som et ATX board. Forskellen ligger formentlig i antallet af slots og ram-sokler.

Jeg kender ikke det specifikke board, så jeg taler mere generelt.

Jeg ville dog ikke investere i en halvanden år gammel Intel CPU hvis det var mig. Man får mere for pengene med Zen 3 – også til gaming.

Viser 30 svar - 91 til 120 (af 203 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...