Forside Fora Politik/Samfund Elon Musk er et Geni

Currently, there are 0 users and 2 guests visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    Canis_lupus
    Rusher
    • E-peen: 959

    NÊsten en times interview mellem Musk og en dygtig teknikker, som rent faktisk forstÄr det
    der kommer ud af mandens mund. (Det meste er ikke sÄ spÊndende, hvis man ikke har en tesla bil).

    De snakker om Full Selv Driving i Tesla biler, det er kun ved at blive Tested i USA P.t. og Munro, fortĂŠller at det FSD test han har prĂžvet er noget af det vildeste han nogensinde har prĂžvet.
    til dem som ikke ved hvad FSD er, du plotter en adresse i tesla bilens navigation, og bilen kþrer FULDSTÆNDIG sig selv.

    ** Det vilde er at med Musk, det er som om manden ser lysÄr foran i tiden. Han nÊvner at nÄr
    Full Self driving bliver virkelighed, sÄ mener Musk hvis du f.eks. falder i sÞvn bag rettet
    * SĂ„ skal bilen automatisk tage over og kĂžre dig hjem
    * hvis du fÄr et hjertestop i bilen, sÄ skal bilen tage over og kÞre dig til den nÊrmeste hospital.

    Det er fandme vildt.. det skal lige siges at alle teslaer har et kamera i cockpittet, som ikke er aktiveret i dag. Men kan i forstille jer ovenstÄende bliver til virkelighed?

Viser 30 svar - 31 til 60 (af 508 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #31
    Festival_H
    Rusher
    • E-peen: 953

    Hvis ikke her, sÄ hvor!?!

    Jeg sÄ for noget tid siden et klip med en eller anden finance mand der pÄ alle mÄder frarÄder at kÞbe Tesla aktier. Klippet er vel fra 2017 eller 2018 eller deromkring fra en tid hvor Tesla aktien var meget lav i forhold til i dag. Omkring $50 cirka.

    Jeg synes at huske at han taler dansk, men jeg er ikke sikker pĂ„ dette. Det kan vĂŠre min hjerne der bare drysser lidt syntaktisk sukker pĂ„…

    #32
    Ghidora
    Rusher
    • E-peen: 1,396

    Hvad er dit spĂžrgsmĂ„l? 😉

    #33
    Canis_lupus
    Rusher
    #0 TrÄdstarter
    • E-peen: 959

    #30 ahh.. det er snart 1 Ă„r siden mand. C’mon 😀

    #34
    Festival_H
    Rusher
    • E-peen: 953

    #32 Linket til videoen. Hvis den findes mere og nogle kan finde den. Det er ret genialt.

    #35
    Canis_lupus
    Rusher
    #0 TrÄdstarter
    • E-peen: 959

    #31 ahhh ja. Ham har jeg set. Hans video bliver delt engang i mellem pÄ tesla forumet pÄ facebook.

    han er blevet the laughing Stock inden for finans verdenen.

    Og det skal lige siges Lars seier var ogsĂ„ blandt de her ‘forgudede’ finans folk, der forsĂžgte at shorte Tesla aktien, men endte med at brĂŠnde nallerne den klovn.

    Man skal pÄ ingen mÄder lytte til stupide mennesker med mange penge, og tro de giver gode rÄd, bare fordi de sidder pÄ en masse penge.
    ??

    Det Samme gĂžr Trump, men sidst jeg kan huske kĂžrte han en kasino bankerot.
    En fucking KASINO, hvor “The House always wins”. Hahaha

    • Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 3 mĂ„neder siden af Canis_lupus.
    #36
    StultusX2
    Rusher
    • E-peen: 2,043

    #35 Hey! Du har fĂ„et set den med: En finne, en Tesla og noget dynamit, ing’?

    Son diesel-hakker tÊnker jeg, det mÄ da omhandle noget omkring batterier og hastigheden mht. energioverfÞrsel* til..

    *dynamit er dog mÄske stadig lidt; for meget/for hurtigt?

    #37
    Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 3,761

    #36 Well, der er ikke noget at sige til han blev trĂŠt af den, de kan jo ikke engang finde ud af, at lave et bagagerum ?

    #38
    StultusX2
    Rusher
    • E-peen: 2,043

    #36 Well, der er ikke noget at sige til han blev trĂŠt af den, de kan jo ikke engang finde ud af, at lave et bagagerum ?

    Mnjah.. :-/
    Jeg har 3 Ăžnske/drĂžmme-biler.
    Jaguar E-Type (motor/HK = ligegyldigt) LOOKS
    Datsun 240Z (motor/HK nĂŠsten ligegyldigt) still LOOKS
    Mazda MX-5 first gen. (al moter/HK-hallĂžj er ligegyldigt) – fordi jeg, modsat de andre, har prĂžvet at kĂžre den billigste/mindste pĂ„ smĂ„ smalle veje! Alt i alt = ♄

    Hmmm..bagagerum, skriver du?

    SĂ„ er jeg egentlig ganske OK med DIESEL Avensis 2011 :-O

    #39
    Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 3,761

    #38 SĂ„ stemmer jeg for E-Type 🙂

    Teknisk set var det vist “frunk”en der gik op nĂ„r man kĂžrte.

    #40
    Emilsa
    Rusher
    • E-peen: 1,359

    Elon musk er et geni

    #41
    knekker
    Rusher
    • E-peen: 1,073

    Hvad er pointen med denne video? alt hvad han forsÞger at sÊtte tvivl ved, kan skydes ned ret sÄ let.
    Det er iĂžvrigt let at kritiseee andre for at tage chancer, men hvad har fjolset der har lavet denne video, selv udfĂžrt her i livet der er til gavn for hele verden? Intet?
    Hvorfor linker du til toxic folk som ham. vil du gerne have at vi skal forblive med osende diesel biler, frem for elbiler, eller hvad er din pointe?
    Brug nu hovedet Emilsa, inden du begynder at sprede misinformation som denne video.

    #42
    Emilsa
    Rusher
    • E-peen: 1,359

    Hahaha, triggered!

    Anyways her er en anden, lidt mere highbrow

    • Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 3 mĂ„neder siden af Emilsa.
    #43
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • E-peen: 374

    #42 og Emilsa generelt, du misforstĂ„r hvad meningen er med The Boring Company er fuldstĂŠndigt…. jĂžsses!

    #44
    knekker
    Rusher
    • E-peen: 1,073

    Drillepind

    #45
    Festival_H
    Rusher
    • E-peen: 953

    #35 NÊste gang du oplever videoen postet eller kan grave den frem fra face, kan du sÄ ikke lige smide den herind? Den er sÄ genial. AltsÄ det er jo svÊrt at spÄ. IsÊr om fremtiden.

    #46
    Steadi
    Rusher
    • E-peen: 329

    #40 – Synes jeg hĂžrte, at CES har 1/6 af dets normale besĂžgstal i Ă„r, sĂ„ det tyder godt for loopets evne til at hĂ„ndtere trafik.

    Jeg forstÄr forresten ikke hvordan, at Boring Companys tunneller nogensinde er blevet sikkerhedsgodkendt? Der er jo ikke plads til at komme rundt om bilen og nÞdudgange ligner det heller ikke der er, sÄ held og lykke, hvis en af bilerne futter af.

    #41 – Med fare for at blive angrebet for at vĂŠre Musk-hader; hvornĂ„r var Boring Company nogensinde mere end en mĂ„de for Tesla-ejere at undgĂ„ den normale trafik?

    Boring prĂŠsenterede i starten godt nok en 16-personers bus-agtig Tesla, men det er ikke meget, som der siden er sagt om den.

    Havde Boring Companys fokus vÊret pÄ at gÞre tunneller til fx metro og tog billigere og hurtigere, sÄ medgav jeg gerne, at det var en fantastisk ide.

    #47
    knekker
    Rusher
    • E-peen: 1,073

    #41 – Med fare for at blive angrebet for at vére Musk-hader

    Det er altid godt at forholde sig kritisk og stille spÞrgsmÄl til ting og debatere, det er jo sÄdan at vi bliver klogere pÄ omrÄder, men der er godt nok langt fra det og sÄ lave en video der udelukkende gÄr ud pÄ at misinformere og svine Elon til og sÄ photoshop ham til en klovn, dette er jo desideret en had video.
    Jeg gÄr ud fra at Emilsa ikke er dum nok til selv tro pÄ videoen(holder fra at forsvare sig), men postede den alligevel med henblik pÄ at fÄ en reaktion og et billigt grin fra folk der svare pÄ hans post. Dette er et klasse eksempel pÄ hvad en trold er og hvad motivere dem til at gÞre det.

    Anyway tilbage til dit spÞrgsmÄl. De koncept videoer tager tid at gÞre til virkelighed, The Boring Company er jo stadig et relativt nyt firma, de er f.eks. stadig i fuld sving med at udvikle og forbedre deres boremaskiner, sÄ de kan bringe bore tiden ned gevaldigt. Jeg forestiller mig at de lige skal starte i det smÄ med mere simple projekter, fÞr projektet bliver lige sÄ ambitiÞst og kompliceret som koncept videoen. NÄr det er sagt, sÄ er koncept én ting, og vil ikke altid give mening eller virke i virkeligheden. Men det gÞr dog ikke ideen med at lave infrastruktur i flere lag, mindre attraktiv.
    Jeg er enig med dig i at deres tunneler pt er alt for smÄ, men det hele handler jo om penge og tid, jo mindre man laver tunnelen jo hurtigere gÄr det med boringen, jo billigere bliver projektet. Jeg forestiller mig at nÄr deres boremaskiner bliver bedre, sÄ vil de automatisk bore stÞrre huller.

    Mhs til at vise en video hvor der gÄr ild i en parkeret tesla, sÄ er det blot FUD og misinformation.

    The reality is, internal combustion engine vehicles are much more likely to catch on fire than electric vehicles. Since Tesla is such a popular and controversial automaker, its vehicles catching on fire provide much more shock value than other automakers. How many times have we overlooked airbag recalls that could have led to fatalities by major automakers?

    From 2012 to the year 2020, there was close to one vehicle fire for every 19,000,000 miles traveled. From 2012 to the year 2020, there was one Tesla vehicle fire for every 205,000,000 miles traveled. Not only are Tesla battery fires a rare occurrence, but Teslas are actually safer than gas-powered vehicles when it comes to catching fire.

    https://www.motorbiscuit.com/tesla-fires/

    #48
    Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 3,761

    Mhs til at vise en video hvor der gÄr ild i en parkeret tesla, sÄ er det blot FUD og misinformation.

    Til gengĂŠld er de umulige at slukke, nĂ„r der fĂžrst gĂ„r ild i dem – men det gĂŠlder alle elbiler og er ikke et Tesla problem.

    #49
    knekker
    Rusher
    • E-peen: 1,073

    Ja nÄr de sjÊldent sker vel og mÊrke, sÄ kan de vÊre trÊls at slukke. Jeg forestiller mig at det kun er spÞrgsmÄl om tid fÞr brÊndvÊsnet kommer i besidelse af en opfindelse som mere effektivt slukker brande fra batterier.

    #50
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • E-peen: 374

    #45 Er det ikke Lars Tvede du tÊnker pÄ?
    https://www.facebook.com/watch/?v=1945363392154979

    That didn’t age well 😀 😀 se folk kommenterer endnu… 2 dage gamle kommentarer med hvor meget folk har tjent pĂ„ den aktie siden Lars sagde dette 😀 😀

    #51
    Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 3,761

    #49 Problemet er, at “sjĂŠldent” ikke kan bruges nĂ„r man vurderer risikoen ved, at have en elbil stĂ„ende pĂ„ en fĂŠrge eller kĂžrende i en tunnel.

    Traditionelle slukningssystemer virker ikke. De kan intet gĂžre ud over at lade lortet brĂŠnde ud.
    Du kan altid slukke en ICE brand med nok vand – det kan man ikke med en batteribrand – og det er et kĂŠmpe problem, da mere eller mindre samtlige automatiske slukningssystemer pludseligt er ubrugelige.
    og jo, jo. De skal da nok finde pĂ„ noget der kan slukke dem – men hvor mange brandslukningssystemer tror du lige der skal modificeres? Hvor lang tid tager det – jeg gĂŠtter pĂ„, at udbredelsen af elbiler gĂ„r noget hurtigere.
    LĂŠg dertil, at det kommer til at koste rĂžven ud af bukserne.

    Jeg er ikke kemikker, men jeg forestiller mig, at hvad de nu end finder pĂ„ af vĂŠske/gas der kan slukke en Li brand ikke lige frem er noget man gider have i hovedet – der er vand trods alt ret uskadeligt.

    #52
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • E-peen: 374

    Mhs til at vise en video hvor der gÄr ild i en parkeret tesla, sÄ er det blot FUD og misinformation.

    Til gengĂŠld er de umulige at slukke, nĂ„r der fĂžrst gĂ„r ild i dem – men det gĂŠlder alle elbiler og er ikke et Tesla problem.

    Ikke helt sandt, batterierne kan genantĂŠnde nĂ„r der er ild i dem, du kan se pyromanbranden i Ølstykke for et par dage siden, 4 elbiler holder og lader, 3 Teslaer og en SEAT… Teslaerne kunne slukkes pĂ„ alm. vis og SEAT’en skulle op i vandbad.

    #53
    Cancerman
    Head Rusher
    • E-peen: 3,761

    #52 Det er mere held end forstand, at Teslaerne blev slukket uden vandbad – det kan de godt, men der skal uforholdsmĂŠssigt meget vand pĂ„ dem, sĂ„ om de blev slukket uden vandbad fordi, at de fik alt vanden inden de lĂžb tĂžr eller der mĂ„ske slet ikke var nĂ„et at gĂ„ ind i batterierne pĂ„ Teslaerne?
    Det er sĂ„dan set ogsĂ„ underordnet – Teslas batterier er ikke nemmere at slukke end andre, sĂ„ skal vi ikke lige prĂžve at lade vĂŠre med, at gĂžre det til en krig mellem Tesla og resten af verden 🙂

    Jeg kritisere ikke Tesla, min kritik gÄr pÄ alle elbiler (for den sags skyld ogsÄ andre dimser med Lithium Ion batterier)

    Sandsynligheden for, at en elbil bryder i brand mindre end en ICE (i hvert fald ud fra de tal man har nu)
    Men de er et mareridt at slukke ift. almindelige bilbrÊnde og det er jo et problem der skal hÄndteres og tages seriÞst.

    #54
    Festival_H
    Rusher
    • E-peen: 953

    #50 Det er helt klart den. Fuck det er sÄ godt.

    #55
    Emilsa
    Rusher
    • E-peen: 1,359

    Vi ser bort fra brandfaren og de der dĂždsfĂŠlder af nogle tunnelsystemer:

    Elbiler er meget godt, elbiler der forsÞger at erstatte etablerede lÞsninger ifbm. undergrundsbaner er helt gakkelak, det kan aldrig blive hverken mere bÊredygtigt, mere effektivt eller mere Þkonomisk. Det er et scam, det er en fesen mÄde at fÄ fingrene i borgernes skattekroner pÄ og at det kan lade sig gÞre bevidner on enten en grÊnselÞs naivitet eller en korruption der vil fÄ en nigeriansk embedsmand til at rÞdme.

    #56
    knekker
    Rusher
    • E-peen: 1,073

    Holy shit, du tror faktisk pÄ videoen du linkede til? hah!
    alright lad os fÄ lidt sjov ud af din overbevisning. Jeg ser frem til at se dine beregninger der understÞtter din pÄstand om at Las Vegas tunnel projektet var en Þkonomisk fiasko.

    Mens du leder, kan du kigge lidt pÄ disse tal:

    The Boring Company has posted its initial estimated fares per vehicle for the upcoming Vegas Loop. According to the tunneling startup’s official website, trips from McCarran Airport to the LVCC, which cover a distance of 4.9 miles, would take about 5 minutes and cost $10 per vehicle. A trip from Allegiant Stadium to the Convention Center would cost $6 per vehicle, and a trip from downtown Las Vegas to the LVCC could cost $5 per car.

    As remarked by members of the r/BoringCompany subreddit, the tunneling startup’s initial Vegas Loop prices are more affordable than ride-hailing services such as Lyft. As of April 13, Lyft charges about $14.19 for the McCarran to LVCC, $10.84 for the Allegiant Stadium to LVCC, and $10.91 for the downtown Las Vegas to LVCC route. It should also be noted that trips in the Vegas Loop would likely be much faster due to the vehicles traveling underground.

    Fylder du bilen op med 3-4 passager, sÄ kan du dividere prisen med tilsvarene.

    The Loop’s potential does not only lie in its fast travel times and reasonable fares. It is also one of the most affordable in the market. During the bidding period for the Convention Center transport project, the LVCC Loop proved the most affordable, requiring only $52.5 million to complete. This made it far cheaper than another shortlisted project, an aboveground transit system from Austria-based Doppelmayr Garaventa Group that was estimated to cost $215 million to complete.
    https://www.teslarati.com/elon-musk-boring-company-vegas-loop-fare-price/

    52.5 million vs ca. 215 millioner som projektet kunne ha’ kommet til at koste fra en konkurrende firma, fortĂŠl mig endeligt mere om hvor en stor fiasko The Boring Las Vegas projektet er.

    Derudover masse producere Tesla deres M3, sÄ at skaffe reservedele til vedligeholse af disse biler, er super billigt i forhold til et skrÊddersyet system som vi f.eks. ser til kÞbenhavns metro.
    Videoens senere pointe er at et tog system er meget bedre? jo, altsĂ„ hvis din logik er at folk der f.eks. skal til endestationen, har fordel af at skulle stoppe ved hver station indtil de rammer endestationen, er en fordel, ja sĂ„ har du fuldstĂŠndigt ret…Jesus Emilsa stop dig selv inden du fĂ„r dig selv til at se endnu mere fjollet ud.

    #57
    MANBEARPIG
    Rusher
    • E-peen: 14

    Synes det er utroligt som folk har travlt med at nedgÞre The Boring Company og det er ofte pÄ et helt forkert eller misfortolket grundlag. Det kan man nok takke videoer som #40 og #42 for. Deres mission er trods alt ikke helt beskeden, sÄ at det er en gradvis process kan da ikke undre nogen. Las vegas loop skal nok mest af alt ses som et pilot forsÞg hvor man kan teste ting af som er svÊre at modellere.

    Hvis deres endgoal var udelukkende at kÞre med almindelige teslaer med fÞrer ville jeg vÊre helt enig med #55, men erstatter man dem med selvkÞrende 10-12 personers elektriske minibusser ser casen helt anderledes ud. Men det er klart at de ikke starter ud med denne minibus da de vil vÊre meget dyre at producere fÞr de er pÄkrÊvet i langt stÞrre antal. Nu skal de fÞrst og fremmest have styr pÄ at reducere prisen pÄ at grave tunellerne da det er afgÞrende for hele konceptet.

    Sammenligner man med tog / subways har det en klar fordel at splitte det op i mindre (selvkĂžrende) enheder:

    – Point-to-point transport kan opnĂ„s i stĂžrre grad, hvilket vĂŠsentligt kan reducere den total transporttid.

    – Mindre afhĂŠngighed af enkelte enheder

    – Dynamisk skalering af kapacitet ifbm stĂžrre arrangementer. Ofte nĂ„r der er behov for en stor kapacitet er det kun i meget begrĂŠnset tid, og hvis et tradionelt transportsystem skal skaleres efter dette peak niveau, krĂŠver det en stĂžrre investering + lĂžbende udgifter at servicere en flĂ„de har en ringe total udnyttelse. Med minibusser kan man nemmere tilfĂžre flere enheder fra andre loops nĂ„r der er behov for det.

    Et system bestÄende af mindre enheder vil nok have en mindre totalkapacitet end stÞrre enheder (tog osv), men med flere tunneller kan det udlignes. Igen er den stÞrste udfordring at reducere prisen pÄ at anlÊgge tunnellerne.

    Der er helt sikkert stadig en masse udfordringer og jeg siger ikke at kritik ikke er berettiget. Der mangler svar pÄ mange sikkerhedsmÊssige spÞrgsmÄl, eks. i tilfÊlde af brand som det selvfÞlgelig skal kunne hÄndtere.

    #58
    Steadi
    Rusher
    • E-peen: 329

    #57 – omvendt er det lidt irriterende at enhver antydning af kritik af Boring Company, SpaceX, Spacelink, Tesla osv., affejes med at vĂŠre misforstĂ„et eller pĂ„ forkert grundlag.

    Der mÄ vÊre en middelvej mellem had og tilbedelse af Elon Musk og hans projekter.

    I forhold til Boring Company, sÄ vil jeg godt se lidt mere bevis pÄ, at deres 16-personers biler er mere end et forsÞg pÄ at overbevise skeptikere.

    Jeg tÊnker det er de fÊrreste byer, hvor man bare kan gennembore undergrunden med flere tunneller for at tilfÞje flere biler, sÄ de fleste steder vil Boring-systemer meget vel risikere at ligne underjordiske taxaer, tror jeg. Men sÄ kommer nogen da frem.

    Siden Las Vegas er afprÞvning af konceptet, sÄ mÄ det ogsÄ vÊre der, at problemerne viser sig fÞrst. Og indtil videre er det jo hverken selvkÞrende eller i stand til at hÄndtere belastningen. Ikke sagt, at det ikke kan fixes i fremtiden, men lige nu er der stadig tegn pÄ udfordringer med konceptet?

    • Dette svar blev ĂŠndret 3 Ă„r, 3 mĂ„neder siden af Steadi.
    #59
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • E-peen: 374

    #58 The Boring Company findes kun fordi Elon skal bruge boremaskiner til Mars 😀

    Du kan se alt hvad han laver drejer sig udelukkende kun om at komme til Mars med menneskeheden. Alle projekterne har en bagtanke og sammenhĂŠng med Mars.

    #60
    knekker
    Rusher
    • E-peen: 1,073

    #57 – omvendt er det lidt irriterende at enhver antydning af kritik af Boring Company, SpaceX, Spacelink, Tesla osv., affejes med at vĂŠre misforstĂ„et eller pĂ„ forkert grundlag.

    Synes du da selv at #40 samt #42 er forsÞg pÄ dialog? I #55 er der dog et lille forsÞg pÄ at blive taget seriÞs, men nÄr man lÊgger ud med at trolle, sÄ har personen jo ligesom lagt niveauet for diskussionen med ham.
    NÄr det er sagt, sÄ skal der ogsÄ vÊre plads til lidt dril, men jeg tror ikke det er kritik af den slags du hentyder til.

Viser 30 svar - 31 til 60 (af 508 i alt)
  • Du skal vĂŠre logget ind som bruger for at kunne svare...