Forside Fora Nyheder Elden Ring har anti-stress design

Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    ElSenator
    Rusher
    Offline

    FromSoftware er klar med deres Elden Ring i slutningen af februar på alle større platforme (inklusive Steam). Er man nervøs for om spillet er for svær
    [Læs hele nyheden her: Elden Ring har anti-stress design]

Viser 8 svar - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    Nioxic
    Rusher
    • 414 Indlæg
    Offline

    Undertegnede overvejer faktisk at købe spillet trods at jeg kun kort har prøvet Dark Souls 1 (som jeg fandt meget svært og blev derfor lagt på hylden ret hurtigt).

    Det handler lidt om at hænge i

    og pludselig siger det bare “klik”

    og så kan du rulle i tide, angribe det korrekte antal gange, osv osv

    Det kan tage lidt tid, for nogle, men for andre tager det bare et par dage.

    Jeg har allerede bestilt elden ring (dog ps5 versionen – fordi den controller er bedst) og glæder mig som et lille barn

    har ventet på det spil siden dark souls 3 blev gennem ført. Sekiro er ok, men det’ lidt noget andet.

    #2
    hausner
    Moderator
    • 699 Indlæg
    Offline

    fast travel og checkpoints? Er det ikke ligesom alle andre spil? Hvori består det banebrydende?

    #3
    NoFaith
    Rusher
    • 293 Indlæg
    Offline

    #2 Det er sammenlignet med de gamle souls spil, det med at dø 1400 gange til samme boss er 1 ting men når man skal løbe og dodge og nogen gange ret lange distancer for at komme hen og få et forsøg mere, så kan det virke som en unødig ekstra stress faktor, du har jo allerede kæmpet dig hen til bossen 1 gang, og det er jo den slags spil hvor alle fjender respawner hver gang du “gemmer” eller dør.

    Og så fordi Elden Ring er så meget større end de gamle “souls” style spil map mæssigt, så har de haft fokus på at fjerne de der unødvendige ting for at øge quallity of life således du kun skal stresse over at nakke bossen og ikke skal blive frustreret over du lige bliver ramt på vej derhen og skal starte boss battle med nedsat liv etc.

    Det er ikke “banebrydende” det er bare virkelig rart.

    #4
    Nioxic
    Rusher
    • 414 Indlæg
    Offline

    #2 i Demons souls og Dark Souls 1 er der nogle steder hvor man skal gå temmelig langt fra bonfire hen til bossen, så flere forsøg tager længere tid. Bl.a. når du slås mod flamelurker i dmeons souls.. turen gennem den mine er ikke så.. sjov

    Dark souls 1 havde så heller ikke fast travel før senere i spillet

    men i dark souls 2, 3 og bloodborne har du det fra start af. (Fra bonfire til bonfire)

    #5
    Kimozabi
    Rusher
    • 127 Indlæg
    Offline

    Løbetur tilbage til Old Hero i Demons Souls var verdens mest trælse.

    Så dette er kun velkomment. Der er alligevel ikke noget Git Gud over en lang, træls løbetur tilbage til en boss.

    #6
    -dut-
    Rusher
    • 1161 Indlæg
    Offline

    Jeg har ikke noget mod svære bosser. Men de lange checkpoints er noget der har afholdt mig fra at spille Souls spillene. Det har jeg ikke tålmodighed til.

    #7
    Nioxic
    Rusher
    • 414 Indlæg
    Offline

    #6 du kan ofte bare sprinte forbi fjenderne. det plejer jeg at gøre. Næsten hver gang, kan man slippe forbi uden at blive slået på

    Det er også sådan speedrunners kommer igennem… fjenderne kan ikke forfølge en igennem fog-walls

    #8
    -dut-
    Rusher
    • 1161 Indlæg
    Offline

    #7 det kan man sikkert, men det vil jeg vove at påstå er dårligt spildesign.

    Jeg er ikke speedrunner, jeg ønsker faktisk at nyde at spille et spil. Det fungerer sikkert for nogen, men slet ikke for mig.

Viser 8 svar - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...